;
coinex

سریع‌ترین حیوان جهان یک مورچه است!

سریع‌ترین حیوان جهان شناسایی شد. سریعترین حرکت در بین موجودات جهان اکنون به فک های یک مورچه تعلق دارد. دانشمندان معتقدند که سرعت همواره تحت تاثیر اندازه نیست. 

مورچه میستریوم (Mystrium) که به عنوان مورچه دراکولا شناخته می‌شود. سریعترین حرکت را در بین تمام جانداران جهان دارد.

سریع‌ترین حیوان جهان یک حشره است

فک های مورچه دراکولا باعث شده تا این حشره به عنوان سریع‌ترین حیوان جهان شناخته شود. حرکت فک ها 5 هزار برابر سریعتر از سرعت پلک زدن انسان است. سرعت پلک زدن انسان 321 کیلومتر بر ساعت است.

با وجود چنین حرکت سریعی، مورچه دراکولا به راحتی از رقیب خود چیتا که با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌دود، جلو خواهد زد.

فردریک لارابی (Fredrick Larabee)، یکی از محققان این پژوهش می‌گوید: دانشمندان، بسیاری از مکانیسم‌های شکار را در مورچه‌ها بررسی کرده‌، اما هیچ کس سرعت نسبی این مکانیسم‌ها را نمی‌داند. ما باید برای بررسی تمام حرکات مورچه‌ها، از دوربین‌های بسیار سریع استفاده می‌کردیم. همچنین ما توانستیم با کمک فناوری تصوربرداری با اشعه ایکس، آناتومی بدن مورچه‌ها را در سه بعد مشاهده و حرکات آنها را بهتر درک کنیم.

محققان معتقدند، این مورچه ها که بیشتر در آفریقا، استرالیا و جنوب آسیا یافت می‌شوند، از سرعت بالای فک‌شان برای ضربه زدن به قربانی خود، شکار و یا ساخت تونل استفاده می‌کنند.

پروفسور اندرو سوارز (Andrew Suarez)، استاد حشره شناسی از دانشگاه ایلینوی می‌گوید که فک های قدرتمند این مورچه به مانند یک تله موش کار می‌کند، قفل کردن و مکانیسم فنری همزمان در فک های این حشره اجرا می‌شود.

این مورچه‌ها به دلیل عادات غذایی خود، پس از داستان کنت دراکولا (خون آشام افسانه‌ای) به مورچه دراکولا معروف شدند.

در هر صورت با تحقیق جدید، مشخص شد که عنوان سریع‌ترین حیوان دیگر به چیتا تعلق ندارد، بلکه این مورچه های دراکولا هستند که با سرعت بسیار زیاد خود در بستن فک هایشان مفتخر به این عنوان شده‌اند.

اخبار گوناگون را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: sky

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر