;
coinex

پردازنده اگزینوس Auto V9 سامسونگ ؛ نخستین پردازنده اختصاصی برای خودرو

پردازنده اگزینوس Auto V9 سامسونگ اولین پردازنده اختصاصی شرکت سامسونگ است که قرار است در سیستم چند رسانه‌ای یا اینفوتینمنت (Infotainment) در جدید خودروهای آئودی در سال 2021 به کار گرفته شود.

شرکت سامسونگ به عنوان یک از بهترین برندهای حوزه فناوری نیمه‏ هادی‌‏ها اعلام کرد پردازنده اگزینوس Auto V9 این شرکت به عنوان پردازنده اصلی سیستم‎های اطلاعات و سرگرمی (IVI) در نسل آینده خودروهای آئودی استفاده خواهد شد. اگزینوس Auto V9 اولین پردازنده شرکت سامسونگ است که بصورت اختصاصی برای خودروها طراحی شده است. نسل بعدی خودروهای آئودی از سال 2021 به بازار عرضه خواهند شد.

پردازنده اگزینوس Auto V9 سامسونگ

عملکرد بخش‎های اصلی خودرو اهمیت بسیار زیادی در ایمنی رانندگی دارد. پردازنده اگزینوس Auto V9 سامسونگ دارای یک بخش داخلی و مستقل است که بصورت زنده عملکرد بخش‎های مختلف را پشتیبانی کرده و به این ترتیب رسیدن به استانداردهای ASIL-B را تسهیل می‏کند.

پردازنده اگزینوس Auto V9 سامسونگ ؛ نخستین پردازنده اختصاصی برای خودرو

آلفونسو فالر، مدیر توسعه معماری و پلتفرم شرکت آئودی می‏گوید:

آئودی به دنبال رسیدن به هیجان‌انگیزترین و در عین حال ایمن‎ترین خودروهای جهان است که نمادی از رانندگی در آینده باشند. شرکت سامسونگ مدت‏هاست که شریکی ارزشمند در حوزه فناوری برای ما بوده و بسیار خوشحالیم که می‏توانیم از اگزینوس Auto V9 در پلتفرم‎های نسل آینده‏مان استفاده کنیم.

کنی هان، معاون بخش راهکارهای ابزاری سامسونگ نیز گفت:

سامسونگ کاملا متعهد است که برای رسیدن به یک تجربه لذتبخش‎تر و امن‏تر از رانندگی، جدیدترین پردازنده‏های خودرو را تولید کند. با افتخار خط جدید اگزینوس آتو را معرفی می‎کنیم که اگزینوس Auto V9 اولین محصول این خط است که می‎تواند قدرت پردازش بسیار بالایی را در اختیار نسل آینده سیستم‎های اطلاعاتی داخل خودرو قرار داده و در عین حال استانداردهای سختگیرانه این صنعت در زمینه ماندگاری را هم برآورده می‏‌کند.

مشخصات فنی

مدل اگزینوس Auto V9 یک پردازنده قدرتمند ویژه خودرو است که برای کنترل سیستم‎های پیشرفته اطلاعات و سرگرمی داخل خودرو طراحی شده است. منظور از سیستم‎های پیشرفته، سیستم‏هایی است که می‏توانند محتوا را روی چند نمایشگر نشان داده، اطلاعاتی را برای کمک به راننده و یا مسافر و با هدف امنیت و راحتی بیشتر سفر با خودرو، ارائه کنند. این پردازنده بر اساس فناوری پردازنده پیشرفته 8 نانومتری طراحی شده و مجهز به جدیدترین پردازنده اصلی Cortex-A76 و پردازنده گرافیکی Mali G76 شرکت ARM، پردازنده سیگنال دیجیتالی صدا (DPS) با کیفیت برتر HiFi 4، واحد پردازش عصبی هوشمند (NPU) و یک هسته امنیتی است که از استانداردهای سطح ب انسجام امنیتی خودرو یا ASIL-B پشتیبانی می‎کند. این پردازنده همچنین از حافظه‏های رم LPDDR4 و LPDDR5 DRAM پشتیبانی می‏کند که عملکردی بسیار سریع و مصرف انرژی بسیار کمی دارند.

پردازنده اگزینوس Auto V9 سامسونگ ؛ نخستین پردازنده اختصاصی برای خودرو

 

پردازنده اگزینوس Auto V9 سامسونگ اتصال به ۶ پردازنده و ۱۲ دوربین را برای پخش محتوا در بخش‏های مختلف سیستم‏های اطلاعات و سرگرمی، پشتیبانی می‏کند. پردازنده V9 مجهز به هشت هسته Cortex-A76 با سرعتی تا 2.1 گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی آن هم دارای سه دسته مستقل از هسته‏های Mali G76 است که می‏توانند براحتی و بصورت همزمان چند سیستم مجزا مانند صفحه داشبورد، نمایشگر مرکزی اطلاعات (CID) و سیستم سرگرمی صندلی‎های عقب (RSE) را پشتیبانی کنند. این چیپ‎ست همچنین دارای چهار پردازنده صوتی HiFi 4 است که صدا را با کیفیتی بسیار دقیق و واقعی برای سرنشینان پخش می‏کند.

مدل V9 همچنین دارای یک NPU برای خدمات حفاظت دیجیتالی است که می‏تواند محیط رانندگی امن و شخصی را برای شما فراهم کند. این بخش با عملکرد فوق سریع خود می‏تواند داده‏های صوتی و تصویری را برای قابلیت‏هایی مانند تشخیص چهره، صدا و علامت، پردازش کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: سامسونگ

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر