;
coinex

بررسی و مشخصات فنی تویوتا کرولا 2019 ؛ گونه هاچ بک پرفروشترین خودروی تاریخ

تویوتا کرولا یا کورولا نمونه‌ایست در خودروهای کلاس بدنه هاچ بک که در انتهای سال 2018 راهی بازارهای جهانی خواهد شد. در ادامه مروری خواهیم داشت و بر تجهیزات، امکانات، مشخصات فنی تویوتا کرولا 2019 و قیمت این خودروی جدید.

تویوتا با بیش از 8 دهه فعالیت، یکی از شناخته‌ شده ترین نام‌ها در صنعت اتومبیل به حساب می‌آید. محصولات این شرکت ژاپنی با تکیه بر قیمت پایین و خدمات پس از فروش بسیار مناسب و مصرف سوخت کم و اطمینان رانندگی بسیار بالا، فروش بالایی را در بازار به خود اختصاص دادند. در اواخر دهه 1980 میلادی نیز این شرکت، با تاسیس زیرگروه لکسوس (Lexus)، همگام با نیسان و هوندا، تولید نمونه‌های لوکس و پرقدرت را در دستور کار خود قرار داد و توانست طیف متفاوتی را به مشتریان پیشین خود اضافه نماید.

نسل‌های مختلف تویوتا کرولا (Toyota Corolla)

کرولا نیز یکی از محبوب‌ترین محصولات این شرکت است. این خودرو که اولین بار در دهه 1960 میلادی معرفی شد و پس از گذر از 11 نسل موفق، با فروشی بیش از 45 میلیون دستگاه عنوان پرفروشترین خودرو تاریخ صنعت اتومبیل را به خود اختصاص داد. نسل‌های مختلف تویوتا کرولا عبارتند از:

1.       نسل اول E10 سال 1966 2.       نسل دوم E20 سال 1970 3.       نسل سوم E30 سال 1974
4.       نسل چهارم E70 سال 1979 5.       نسل پنجم E80 سال 1983 6.       نسل ششم E90 سال 1987
7.       نسل هفتم E100 سال 1991 8.       نسل هشتم E110 سال 1995 9.       نسل نهم E120 سال 2000
10.   نسل دهم E140 سال 2006 11.   نسل یازدهم E170 سال 2011 12.   نسل دوازدهم سال 2018

شش نسل اولیه این خودرو (1966 تا 1991) در رده خودروهای فوق کوچک شهری (Subcompact) و 6 نسل بعدی با اندکی افزایش ابعاد در گروه نمونه‌های کوچک شهری (Compact) قرار داشتند. اکثر نمونه‌های تویوتا کرولا در کلاس بدنه سدان (Sedan) تولید شدند و تنها مدل‌های نسبتا محدودی در کلاس بدنه فست بک (Fastback) و لیفت بک (Liftback) و هاچ بک (Hatchback) قرار می‌گرفتند. از نمونه‌های هاچ بک این خودرو می‌توان به مدل‌هایی از نسل پنجم تا نهم اشاره نمود. در سال 2006 نیز یک مدل هاچ بک از کرولا برپایه نسل دهم تولید شد که در بازارهای جهانی با نام تویوتا آئوریس (Auris) یا کرولا iM (که در برخی از کشورها تحت برند سایون Scion عرضه گردید) به فروش رسید و نسل دوم آن نیز بر پایه مدل‌های E170 به رقابت با حریفان هاچ‌بک ارزان‌قیمت بازار پرداخت.

تویوتا کرولا 2019 ؛  اولین هاچ بک اختصاصی

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، پرفروشترین خودروی تاریخ در چند دهه گذشته به صورت اختصاصی در مدل هاچ بک ارائه نشده بود و تنها گونه‌هایی از نسل‌های مختلف آن و با نام‌ها و پسوندهای متفاوت در این کلاس بدنه قرار می‌گرفتند. اما این شرکت در نمایشگاه خودروی ژنو و نیویورک 2018 از تویوتا کرولا هاچ بک جدید رونمایی نمود که با طراحی مدرن در کنار تجربه جذاب رانندگی، نظر بسیاری را به خود جلب نمود.

تویوتا کرولا 2019

در ادامه به معرفی، بررسی ، تجهیزات و امکانات و مرور مشخصات فنی تویوتا کرولا 2019 و همچنین قیمت آن خواهیم پرداخت که قرار است در 2 تیپ اصلی SE و XSE با قیمت پایه‌ای در حدود 21.000 دلار (معادل 88 میلیون تومان با احتساب دلار 4.200 تومانی اسمی دولتی و یا 160 میلیون تومان با احتساب دلار در بازار آزاد) در تابستان سال جاری در اختیار مشتریان قرار گیرد.

نقاط قوت

  • طراحی زیبای بدنه و کابین
  • سواری نرم و رانندگی لذت‌بخش
  • امکان سفارش گیربکس دستی با تکنولوژی rev-matching (تنظیم دور موتور در هنگام تعویض دنده معکوس)
  • افزایش قدرت موتور نسبت به نمونه‌های نسل قبلی
  • قیمت پایه پایین
  • تجهیزات و امکانات استاندارد مدرن در تمامی تیپ‌ها
  • مصرف سوخت پایین
  • سیستم گارانتی و خدمات پس از فروش بسیار مناسب تویوتا

نقاط ضعف

  • استفاده از پیشرانه‌ با قدرت متوسط
  • فضای محدود کابین نسبت به مدل‌های سدان
  • شتاب اولیه نسبتا پایین
  • اصرار بر عدم استفاده از موتورهای مدرن کوچک مجهز به سیستم توربوشارژر
  • عدم پشتیبانی از نرم افزار Android Auto

ابعاد

تویوتا کرولا 2019 یک خودروی هاچ بک کوچک شهری بوده و با طولی در حدود 4.315 میلیمتر، پهنایی در حدود 1.775 میلیمتر، ارتفاعی در حدود 1.450 میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود 2.639 میلیمتر، اندکی کشیده‌تر و پهن‌تر از مدل iM سال گذشته است. به این ترتیب برای درک بهتر می‌توان آن را با نمونه‌هایی مانند هیوندای I30 N نسل جدید با طولی در حدود 4.330 میلیمتر، فولکس واگن گلف GTi با طولی در حدود 4.270 میلیمتر، دانگ فنگ H30 کراس با طولی در حدود 4.350 میلیمتر و یا رنو مگان هاچ بک با طولی در حدود 4.359 میلیمتر مقایسه کرد.

 

طراحی ظاهری

تویوتا کرولا 2019 مدل هاچ بک بر اساس پلتفرم TGNA یا Toyota New Global Architectureبا قابلیت انعطاف در طراحی بسیار بالا ساخته شده و به همراه سیستم تعلیق بهینه سازی شده، ظاهری بسیار مدرن و جدید را از خود به نمایش می‌گذارد. این خودرو مانند مدل‌های گلف فولکس واگن و برخلاف نمونه‌های جدید فورد فوکاس از لحاظ ساختاری کاملا یک هاچ‌بک بوده و هیچ‌گونه تلاشی برای قرار گرفتن در رده کراس‌اوررها با اضافه کردن قطعات تزئینی بدنه، افزایش ارتفاع و تایرهای بزرگ در آن صورت نگرفته است.

تویوتا کرولا 2019

در بخش جلویی، طراحی کلی مشابه با سایر تولیدات جدید این شرکت بوده ولی با بهینه‌سازی‌های صورت گرفته نمایی بسیار هماهنگ‌تر گرفته است. چراغ‌های بسیار کشیده و باریک، ظاهری شبیه به حرف J لاتین داشته و ورودی‌های هوای بسیار بزرگ، آن را به یکی از بهترین طراحی‌های چند سال اخیر تویوتا تبدیل کرده‌اند.

خط جانبی نیز از بخش بالایی گلگیر جلویی آغاز شده و با یک شکست در وسط در دوم، تا چراغ‌های عقبی امتداد پیدا می‌کند. پنجره‌ها و شیشه‌های جانبی نیز با طراحی زاویه‌دار نمایی از یک هات‌هچ را برای آن فراهم می‌کنند. بخش عقبی جذابیت بسیار بیشتری داشته . چراغ‌های باریک و J شکل در کنار سپر عقبی با دیفیوزر (Diffuser) و 2 خروجی اگزوز اسپرت، نمایی بسیار جذاب و اسپورت را رقم زده‌اند.

در مجموع تویوتا کرولا 2019 با فاصله گرفتن از طراحی محافظه کارانه چند دهه گذشته این برند و استفاده از پوشش‌های براق به رن کروم، نمایی بسیار زیبا، هماهنگ و اسپورت را رقم زده که در صورت عدم پافشاری این شرکت بر استفاده از پیشرانه‌های مجهز به سیستم توربوشارژر و سیستم چهار چرخ متحرک به رقیبی جدی برای هات‌هچ‌هایی مانند فولکس واگن گلف، هوندا سیویک و فورد فوکوس (Focus) و فیستا (Fiesta) تبدیل خواهد شد.

طراحی داخلی و کابین

مواد اولیه استفاده شده در کابین تویوتا کرولا 2019 هاچ یک به دلیل صرفه جویی در هزینه کیفیت خارق العاده‌ای نداشته ولی از ساخت و مقاومت قبولی برخوردار است.

تویوتا کرولا 2019

غربیلک فرمان سه شاخه ساختاری کاملا مدور داشته و کنترلرهای سیستم صوتی، کنترل سرعت و سیستم پاسخگویی به تلفن همراه بر روی آن تعبیه شده‌اند. پشت آمپر نیز در تیپ پایه مجهز به یک صفحه 4.2 اینچی رنگی بوده که به نمایش اطلاعات کامپیوتر سفری (Trip Computer) می‌پردازد. این بخش در تیپ XSE جذاب‌تر بوده و یک صفحه TFT با سایز 7.0 اینچ، نمایی اسپرت را برای شما رقم خواهد زد.

صفحه نمایش اصلی 8.0 اینچی لمسی رنگی نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در بخش میانی داشبورد و بالای خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته است. پس از مدت‌ها تویوتا از نرم افزار Apple CarPlay برای ارتباط با گوشی‌های تلفن همراه شرکت اپل استفاده کرده اما هنوز هم پشتیبانی از Android Auto در نسل جدید تویوتا کرولا وجود ندارد. از دیگر امکانات تعبیه شده در این خودرو می‌توان به وجود دستیار صوتی شرکت آمازون (الکسا) اشاره کرد.

صندلی‌های جلویی در تیپ SE در 6 جهت به صورت دستی تنظیم شده اما در تیپ XSE روکشی از چرم مصنوعی بر روی صندلی‌های مجهز به سیستم گرم کن قرار گرفته و صندلی راننده در 8 جهت به صورت الکتریکی قابل تنظیم است.

فضای داخلی

با توجه به قرار گرفتن در کلاس خودروهای هاچ بک کوچک شهری، فضای داخلی تویوتا کرولا 2019 هاچ بک نیز محدود بوده و سرنشینان به خصوص در بخش عقبی با مشکل کمبود جا روبرو خواهند بود. فضای موجود برای صندوق عقب و محفظه بار نیز در حدود 500 لیتر بوده که فضای نسبتا کمی برای حمل اسباب و چمدان‌ها به حساب می‌آید.

 

موتور و پیشرانه

تنها موتور موجود برای تویوتا کرولا 2019 نسخه هاچ بک، یک نمونه جدید 4 سیلندر 16 سوپاپه خطی DOHC با بلوک و سرسیلندر آلومینیومی 2.0 لیتری بوده که با سیستم پاشش ترکیبی سوخت (Port & Direct Injection)، سیستم زمانبندی متغیر (VVT) و حجم دقیق 1.987 سی سی، توانایی تولید نیرویی در حدود  168 اسب بخار در دور موتور 6.600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 151 پاوند بر فوت (معادل 205 نیوتون متر) در 4.800 دور در دقیقه را دارد.

نیروی تولیدی موتور نیز توسط دو جعبه دنده 6 سرعته دستی با قابلیت افزایش و تنظیم دور موتور در هنگام تعویض معکوس دنده یا Rev-Matching و جعبه دنده اتوماتیک CVT تک سرعته با قابلیت شبیه سازی تعویض دنده به صورت دستی با 10 ضریب مختلف، به چرخ‌های جلویی (FWD) منتقل می‌گردد.

هرچند توانایی این موتور جدید بالاتر از موتور 1.8 لیتری کرولا iM با قدرت 137 اسب بخار و گشتاور 171 نیوتون متر بوده و تنها اندکی کمتر از موتور پایه 1.8 لیتری توربو فولکس واگن گلف با قدرت 170 اسب بخار است اما از لحاظ گشتاور تولیدی با اختلافی فاحش در مکانی پس از گلف با گشتاوری بیش از 270 نیوتون متر قرار می‌گیرد.

ضریب دنده

ضرایب دنده در نمونه 6 سرعتی دستی در دنده 4 در حدود 1.025:1 بوده و دنده‌های 5 و 6 نیز حالت اوردرایو (Overdrive که با کاهش دورموتور موجب کاهش مصرف سوخت و روانی عملکرد کلی موتور می‌گردد) دارند. در نمونه CVT نیز چرخ دنده اصلی ضریبی برابر با 3.377:1 داشته که با درگیر شدن کلاچ، قدرت با ضرایبی مابین 2.236:1 تا 0.447:1 به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. این جعبه دنده علاوه بر حالت اتوماتیک، قابلیت شبیه سازی تعویض دستی در 10 ضریب مختلف را نیز داشته که به وسیله اهرم‌های تعویض دنده پشت فرمان (Paddle Shifter) قابل انتخاب خواهد بود.

تویوتا کرولا 2019

شتاب اولیه و مصرف سوخت

بر اساس امار و ارقام منتشر شده، تویوتا کرولا 2019 هاچ بک با گیربکس اتوماتیک CVT به زمانی در حدود 8.7 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیار داشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 115 مایل در ساعت (معادل 185 کیلومتر در ساعت) را خواهد داشت.

عملکرد نسل جدید تویوتا کرولا در مدل مجهز به جعبه دنده 6 سرعته دستی جذاب‌تر بوده و این خودرو به زمانی در حدود 8.0 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز دارد. حداکثر سرعت نیز مشابه با مدل CVT و رقمی در حدود 185 کیلومتر در ساعت است.

مصرف سوخت

گیربکس‌های CVT با وجود پیچیدگی بیشتر نسبت به نمونه‌های اتوماتیک استاندارد، عملکرد بسیار مناسب‌تری در زمینه مصرف سوخت داشته و به همین دلیل تویوتا از این مدل جعبه دنده در کرولا (که یکی از نقاط قوت آن مصرف پایین است) استفاده کرده است.

جعبه دنده اتوماتیک CVT

هر چند ارقام مربوط به این بخش هنوز به صورت رسمی از سوی EPA (سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا) اعلام نشده، اما بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط مجلات معتبر، مصرف تویوتا کرولا 2019 هاچ بک با استفاده از این جعبه دنده پایین بوده و این خودرو توانایی پیمودن مسافتی به طول 32 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 42 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی 36 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت ترکیبی (با استفاده از رینگ‌های 16 اینچی) را داشته که رقمی بسیار مناسب برای یک خودروی کوچک شهری مدرن به حساب می‌آید.

تویوتا کرولا 2019

استفاده از رینگ 18 اینچی سفارشی در تیپ XSE نیز در مصرف سوخت موثر بوده و موجب کاهش 2 واحدی در هر کدام از این ارقام شده و مصرف را به 30 و 40 و 34 (معادل 7.8 و 5.9 و 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر) می‌رساند.

جعبه دنده 6 سرعته دستی

این ارقام در مدل‌های مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی اندکی پایین‌تر بوده و مصرف سوخت تویوتا کرولا 2019 هاچ بک به 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 37 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.3 لیتر در هر 100 کیلومر) مسیر بزرگراهی و 32 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) سیکل ترکیبی افزایش پیدا می‌کند. تغییر رینگ‌های استاندارد 16 اینچی به 18 اینچی در تیپ XSE نیز مصرف سوخت را اندکی افزایش داده و این ارقام با کاهشی در حدود 2 واحد، به 28 و 35 و 30 (معادل 8.4 و 6.7 و 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) خواهد رسید.

تیپ‌های مختلف نسل جدید تویوتا کرولا

بنا بر اطلاعات منتشر شده، تویوتا کرولا 2019 هاچ بک در بازار ایالات متحده و آمریکای شمالی در 2 تیپ اصلی به فروش خواهد رسید:

  1. تیپ پایه SE (در حدود 21.000 دلار)
  2. تیپ مجهز XSE (در حدود24.000 دلار)

تیپ‌های مختلف این خودرو از لحاظ پیشرانه و سیستم انتقال قدرت مشابه بوده و تنها امکاناتی مانند صفحه نمایش بزرگ‌تر، صندلی‌های مجهز به سیستم گرم کننده و پوشش چرمی و همچنین باله عقبی و رینگ‌های بزرگ‌تر آن را با قیمت بالاتری به دست مشتریان خواهد رساند.

امکانات و تجهیزات

تویوتا کرولا 2019 هاچ بک با وجود قیمت پایین، حتی در تیپ پایه SE نیز به فهرست بلندبالایی از تجهیزات مدرن و استاندارد روز مجهز شده است. نمونه‌هایی از امکانات این خودرو عبارتند از:

  • صفحه نمایش 8.0 اینچی لمسی رنگی
  • پشتیبانی از نسخه 3.0 نرم افزار Entune (نمایش لحظه‌ای ترافیک)
  • پشتیبانی از نرم افزار Apple CarPlay برای ارتباط با گوشی‌های شرکت اپل
  • امکان ورود و استارت خودرو به وسیله ساعت‌های هوشمند اپل
  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • سیستم شارژ بدون سیم گوشی‌های تلفن همراه هوشمند (Qi)
  • چراغ‌های مجهز به لامپ‌های LED در دو بخش عقبی و جلویی
  • صفحه پشت آمپر دیجیتال 4.2 اینچی رنگی (SE) و 7.0 اینچی رنگی (XSE)
  • سیستم هشدار خروج مسیر حرکت از بین خطوط جاده (LDW)
  • سیستم هشدار و پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی (Toyota Safety Sense)
  • رینگ‌های 16 اینچی (SE) و 18 اینچی (XSE) آلیاژی
  • دیفیوزر و خروجی اگزوز آلیاژی
  • سیستم روشنایی هوشمند در چراغ‌های جلویی (AFS)
  • چراغ‌های مه شکن با لامپ‌های LED در تیپ XSE
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (SE) و اتوماتیک دوگانه (XSE)
  • پوشش چرمی غربیلک فرمان و دسته دنده
  • گرم کن برای صندلی‌های جلویی
  • پوشش چرم مصنوعی SofTex برای صندلی‌ها
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای (Navigation)
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (برای سرعت بیشتر از 25 کیلومتر در ساعت)
  • سیستم کمکی ترمز
  • دوربین کمکی و سنسور دنده عقب
  • چراغ نور بالای اتوماتیک
  • سیستم تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی
  • سیستم صوتی با 6 بلندگوی جداگانه (SE)
  • سیستم صوتی 800 واتی ساخت JBL با 8 بلندگوی جدگانه (XSE)
  • اتصال به تلفن‌های همراه هوشمند از طریق فناوری بدون سیم بلوتوث

ایمنی و ابزار کمکی رانندگی

تویوتا کرولا نسل جدید مانند سایر محصولات این شرکت از لحاظ ایمنی نیز یک مدل بسیار مدرن و استاندارد بوده و علاوه بر تجهیز به امکانات پایه خودروهای امروزی مثل ترمزهای ضد قفل دیسکی برای هر چهار چرخ و کیسه‌های هوای ایمنی، به آخرین نسخه از مجموعه ایمنی این شرکت با نام TSS 2.0 نیز مجهز است. امکانات موجود در این سیستم عبارتند از:

  • سیستم هشدار پیش از تصادف با قابلیت تشخیص عابران پیاده در روز و شب (PCS w/PD)
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی با استفاده از رادار (DRCC)
  • سیستم کمکی فرمان برای عدم خروج از جاده و ورود به شانه خاکی
  • سیستم هشدار صوتی و لرزشی خروج از بین خطوط جاده
  • چراغ نور بالای خودکار
  • 7 کیسه هوای ایمنی

علاوه بر این مجموعه Star Safety امکانات فهرست زیر را نیز به مجموعه تجهیزات تویوتا کرولا نسل جدید اضافه کرده و ایمنی آن را بهبود می‌بخشد:

  • سیستم کنترل پایداری بهینه سازی شده
  • سیستم کنترل کشش
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • سیستم نمایش نقاط کور خودرو (BSMS)
  • دوربین کمکی دنده عقب

سواری

تویوتا کرولا 2019 هاچ بک از سیستم فرمان الکتریکی استفاده کرده که به دقت و سرعت عکس العمل‌های راننده را به خودرو منتقل می‌کند. عملکرد جعبه دنده اتوماتیک CVT نیز نسبت به نمونه موجود در نسل پیشین بهبود یافته که با کاهش زمان شتاب اولیه لذت سواری بیشتری را برای راننده رقم می‌زند.

تویوتا کرولا 2019

فضای داخلی نیز با توجه به قرار گرفتن در رده هاچ بک‌های کوچک، محدود بوده و به خصوص سرنشینان عقب با مشکل کمبود جا برای پاها موجه هستند. اما کیفیت ساخت کلی در حد قابل قبولی برای بازه قیمتی قرار دارد. رانندگی به خصوص در مدل‌ها XSE مجهز به رینگ‌های 18 اینچی اندکی خشک بوده ولی با توجه به قدرت مانور بالا بر سر پیچ‌هاا با سرعت بالا، مشکل خاصی را برای راننده به وجود نمی‌آورد. مصرف سوخت نیز پایین بوده و می‌توانید فاصله بین تهران تا اورمیه را تنها با یک باک پر و بدون نیاز به سوختگیری طی کنید.

در مجموع هرچند قدرت و توانایی‌های دینامیکی تنسل جدید تویوتا کرولا هاچ بک در حد استاندارد بوده، اما استفاده از موتورهای مجهز به سیستم توربوشارژر و سیستم چهار چرخ متحرک می‌تواند عملکرد آن را به سطحی فراتر از هات هچ‌هایی مانند هوندا سیویک Type-R و یا فولکس واگن گلف R و یا محصولات زیر مجموعه N هیوندای (هیوندای i30N و هیوندای ولستر N) ارتقا دهد.

قیمت در بازارهای جهانی

قیمت تویوتا کرولا 2019 هاچ بک در بازارهای جهانی در حدود 21.000 دلار (معادل 88 میلیون تومان) در تیپ پایه SE با گیربکس دستی 6 سرعته است. تیپ مجهزتر XSE نیز با رقمی در حدود 24.000 دلار (در حدود 100 میلیون تومان) به فروش رسیده که آن را در رده بهترین خودروهای 2019 قرار می‌دهد. با انتخاب گیربکس اتوماتیک CVT نیز رقمی نزدیک به 1.100 دلار (معادل 4.5 میلیون تومان) به قیمت پایه اضافه خواهد کرد.

تویوتا کرولا 2019

بنابر اخبار منتشر شده، تویوتا کرولا نسل جدید در نیمه دوم سال 2018 میلادی (ماه جولای یا تیر ماه 97) راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

رقبا در بازارهای جهانی

از حریفان تویوتا کرولا 2019 هاچ بک در بازارهای جهانی می‌توان به نمونه‌های فهرست زیر اشاره کرد:

  • فولکس واگن گلف با قیمت پایه‌ای در حدود 22.000 دلار (معادل 92 میلیون تومان)
  • هوندا سیویک هاچ بک با قیمت پایه‌ای در حدود 22.000 دلار (معادل 92 میلیون تومان)
  • هیوندای ولستر با قیمت پایه‌ای در حدود 20.000 دلار (معادل 84 میلیون تومان)
  • هیوندای النترا GT با قیمت پایه‌ای در حدود 20.500 دلار (معادل 86 میلیون تومان)
  • کیا سراتو (یا فورته) هاچ بک با قیمت پایه‌ای در حدود 23.000 دلار (معادل 96 میلیون تومان)
  • فورد فوکاس با قیمت پایه‌ای در حدود 21.500 دلار (معادل 90 میلیون تومان)
  • تویوتا پریوس C با قیمت پایه‌ای در حدود 21.500 دلار (معادل 90 میلیون تومان)
  • شورولت کروز با قیمت پایه‌ای در حدود 24.500 دلار (معادل 103 میلیون تومان)

قیمت تویوتا کرولا 2019 هاچ بک در ایران

در پی خروج قریب الوقوع خودروسازان معتبر جهانی مانند میتسوبیشی، هیوندای، کیا، دی‌اس و … به دلیل رفتارهای نامتعارف نظام حاکم و فعالیت‌های مربوط به غنی سازی و لغو برجام، حضور محصولات تویوتا در ایران در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. اما در صورت ورود، تویوتا کرولا 2019 در بازار آشفته و اقتصاد فاسد حکومتی قیمتی در حدود 250 تا 300 میلیون تومان خواهد داشت که رقمی بسیار فراتر از سطح امکانات آن است.

تویوتا کرولا 2019

با پرداخت این مبلغ (در حدود 60 تا 65 هزار دلار) در کشوری همسایه مانند ترکیه با اقتصاد آزاد خصوصی می‌توان نمونه‌هایی مانند ب ام و سری 3 مدل سال 2018، مرسدس بنز کلاس C مدل 2018، ولوو XC40 و یا فولکس واگن آرتئون را خریداری کرد، ولی در اقتصاد مقاومتی/نظامی موجود که نرم افزار اظهار نامه مالیاتی آن با ویروس به مردم عرضه شده و میلیون‌ها دستگاه را با مشکل امنیتی روبرو می‌کند، امکان خرید یک خودروی متعلق به دهه گذشته (مزدا 3) با قیمتی در این حدود را خواهید داشت!

سخن آخر

محصولات تویوتا همواره در کنار قیمت قابل قبول، سطح مناسبی از امکانات و تجهیزات را در اختیار راننده و سرنشینان قرار داده و تویوتا کرولا 2019 هاچ بک نیز از این قاعده مستثنی نیست. ایمنی، اطمینان رانندگی و خدمات پس از فروش و گارانتی 100.000 کیلومتری پیشرانه نیز دیگر عواملی بوده که این خودرو را در بین رقبا به نمونه‌ای شاخص تبدیل می‌کند.

تویوتا کرولا 2019

کرولا یکی از خودروهای محبوب ایران در چند دهه گذشته بوده و ورود نسل‌های جدید آن در اوایل دهه 1990 میلادی (اوایل دهه 1370) از کشور عراق به ایران آغاز شد. مدل‌های جدید آن نیز در اواسط دهه 70 به صورت رسمی توسط شرکت ایرتویا به ایران راه یافت و همانند سایر کشورها با تکیه بر اطمینان رانندگی (با وجود ظاهر نامناسب در نسل‌های 8 تا 10) مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفت. در حال حاضر نیز مدل‌های 2017 و 2018 آن با قیمت‌های سرسام آوری بیش از 200 میلیون تومان در اختیار مشتریان بدون حق انتخاب ایرانی قرار می‌گیرد. اما در صورت رفع تحریم‌ها و عرضه با قیمت مناسب، تویوتا کرولا 2019 به یکی از نمونه‌های محبوب جوانان و بانوان تبدیل خواهد شد.

مشخصات فنی تویوتا کرولا 2019 هاچ بک در یک نگاه

SE XSE
حجم موتور (سی سی) 1.987 1.987
تعداد سیلندر 4 4
قدرت موتور (اسب بخار) 168 168
گشتاور (نیوتون متر) 205 205
تعداد سوپاپ 16 16
گیربکس 6 دستی اتوماتیک CVT
سیستم انتقال قدرت چرخ‌های جلو چرخ‌های جلو
مصرف سوخت  (شهر) 7.8 7.8
مصرف سوخت (بزرگراه) 6.3 5.9
مصرف سوخت (ترکیبی) 7.3 6.9
تولید CO2 در هرکیلومتر (گرم)
ظرفیت باک (لیتر) 50 50
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت 8.0 8.7
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 185 185
طول (میلیمتر) 4.315 4.315
پهنا (میلیمتر) 1.775 1.775
ارتفاع (میلیمتر) 1.450 1.450
فاصله دو محور (میلیمتر) 2.639 2.639
ارتفاع از زمین (میلیمتر)
وزن (تن) 1.4 1.5
حجم محفظه بار (لیتر) 509 509
سایر تایر (جلو) 225/40/18
سایر تایر (عقب) 225
گنجایش (نفر) 5 5
قیمت پایه (میلیون تومان) 88 105

 گالری تصاویر تویوتا کرولا نسل جدید مدل سال 2019

بیشتر بخوانید:

 

منابع: Toyota ، Car and Driver

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر