;
coinex

سقوط هواپیمای 707 در کرج ؛ هواپیمای بوئینگ باری متعلق به ارتش بوده است

سقوط هواپیمای 707 در کرج خبرساز شد. ساعاتی قبل یک فروند هواپیمای بوئینگ 707 باربری در صفادشت کرج دچار سانحه شد. این هواپیما 16 سرنشین داشت.

سقوط هواپیمای 707 در کرج تا این لحظه 7 فوتی و یک مصدوم داشته است. گفته می‌شود که خلبانان این پرواز باری زنده‌اند، اما اطلاعات این حادثه همچنان در حال گزارش است.

محل سقوط هواپیمای 707 باری

هواپیمای بوئینگ 707 که گفته می‌شود یک هواپیمای باری بوده است، از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بود که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج (صفادشت) فرود آمده است.

هنوز دلیل این حادثه به طور دقیق مشخص نشده، اما به گفته رئیس امداد و نجات سازمان هلال احمر این بوئینگ در انتهای مسیر باند ابتدا به دیوار انتهایی و سپس با یکی از ساختمان های مسکونی برخورد کرده است.

بوئینگ 707 آسیب دیده متعلق به نیروی هوایی ارتش بوده که محموله باری آن گوشت بوده است. به دلیل عدم کنترل هواپیما، خلبان سعی در فرود آن در فرودگاه فتح داشته است، اما از آنجا که باند این فرودگاه مناسب نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر نیست، خلبان نتوانسته هواپیما را کنترل کند.

هواپیمای باری 707 پس از طی مسافتی در باند با دیوار فرودگاه اصابت کرده و پس از انفجار، وارد محوطه شهرک مسکونی در جوار این فرودگاه می‌شود. گفته می‌شود خلبان این هواپیما زنده است.

تعداد مصدومان و فوتی در سانحه بوئینگ 707

هنوز آمار دقیقی از تعداد سرنشینان این هواپیما در دست نیست. عصر ایران می‌نویسد که سازمان هواپیمایی لحظاتی پیش اعلام کرد که هواپیما، متعلق به قرقیزستان بوده و 10 سرنشین داشته است، اما به نقل از روزنامه البرز فردا که در کانال تلگرامی اش آمار سرنشینان این هواپیما را یادداشت کرده، می‌گوید خلبان هواپیما که زنده خارج شده است گفت که این هواپیما 15 خدمه داشته که از سرنوشت آنها هنوز خبری نیست.

سایت ارتش که صرفا خبرهای ارتش جمهوری اسلامی را منتشر می کند لحظاتی پیش اعلام کرد:

یک فروند هواپیمای 707 حامل گوشت در فرودگاه فتح استان البرز دچار حادثه شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری 707 حامل گوشت، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.

حسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزئیات حادثه سقوط هواپیما گفت: تاکنون هفت جسد از داخل لاشه هواپیما به بیرون کشیده ایم و جستجو برای پیدا کردن دیگر اجساد همچنان ادامه دارد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر