;
coinex

بررسی نرم افزار EaseUS Data Recovery ؛ قدرتمندترین ابزار رایگان بازیابی اطلاعات

نرم افزار EaseUS Data Recovery یکی از محبوبترین و بهترین نرم افزارهای رایگان بازیابی اطلاعات پاک شده بوده که در این نوشته به معرفی و مرور قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت.

در عصر دیجیتال هستیم و بیشتر از هر زمان دیگری با داده های کامپیوتری از جمله اسناد، ویدیو، عکس یا موزیک سر و کار داریم. به احتمال زیاد هم برایتان پیش آمده که به اشتباه یک فایل را از فلش، هارد درایو یا حافظه رایانه شخصی خود حذف کرده اید یا حتی بعد از حذف عمدی یک ویدیو، دوباره به آن نیاز پیدا کرده اید. در این مقاله قصد داریم یکی از قدرتمند ترین نرم افزار های بازیابی داده، با نام EaseUS Data Recovery  را معرفی کنیم که با 72 میلیون کاربر، یکی از محبوب ترین نرم افزار های بازیابی اطلاعات بازار است.

نرم افزار EaseUS Data Recovery

در ادامه این مقاله بعد از نصب و راه اندازی نرم افزار، به ارزیابی آن خواهیم پرداخت. برای تست این نرم افزار، ابتدا دو فایل موسیقی و یک فایل ویدیو را در یک فلش مموری ریخته و آن را حذف میکنیم. سپس با استفاده از نرم افزار EaseUS Data Recovery  نسبت به بازیابی کامل این اطلاعات اقدام خواهیم کرد.

بررسی نرم افزار EaseUS Recovery Wizard ؛ قدرتمندترین ابزار رایگان بازیابی اطلاعات
حذف فایل‌ها

نصب و راه اندازی

بعد از دانلود فایل نصبی نرم افزار از این لینک و نصب آن، به صفحه اصلی EaseUS Recovery خواهیم رسید.

بررسی نرم افزار EaseUS Recovery Wizard ؛ قدرتمندترین ابزار رایگان بازیابی اطلاعات
صفحه اصلی

همانطور که در تصویر بالا پیداست، محیط نرم افزار به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده که کار با آن را بسیار ساده میکند. در بخش اول “Hard Disk Drives” دیده میشود که به درایور های رایانه اختصاص یافته. بخش دوم “External Devices” است که حافظه های خارجی متصل شده به رایانه در آن به نمایش می آیند. بخش آخر هم “Specify a location” نام دارد که برای بازیابی اطلاعات از یک فولدر یا بخش خاص مثل “Desktop”، “Recycle Bin” یا فولدری خاص است.

بازیابی اطلاعات

برای بازیابی اطلاعات فلش، روی “فلش من” کلیک میکنیم تا نرم افزار فقط این قسمت را اسکن کند.

بررسی نرم افزار EaseUS Recovery Wizard ؛ قدرتمندترین ابزار رایگان بازیابی اطلاعات
فلش

بعد از آن که روی دکمه “Scan” کلیک کردیم، نرم افزار شروع به یافتن فایل های حذف شده میکند. ممکن است این مرحله کمی طول بکشد پس تا اتمام کار نرم افزار صبر میکنیم تا نرم افزار همه فایل های حذف شده این فلش را پیدا کند.

بررسی نرم افزار EaseUS Recovery Wizard ؛ قدرتمندترین ابزار رایگان بازیابی اطلاعات
یافتن فایل‌های حذف شده

بعد از اتمام کار نرم افزار، فایل هایی که به تازگی حذف شده اند در لیست به نمایش در می آیند تا کاربر تنها فایل های مورد نظر خود را ریکاوری کند. اگر تعداد فایل هایی که نرم افزار پیدا میکند، زیاد بود میتوانید با استفاده از بخش جستجو، فایل مورد نظر خود را پیدا کنید.

یکی از قابلیت های کاربردی و سودمند نرم افزار EaseUS Data Recovery دسته بندی فایل های پیدا شده بر اساس فرمت و نوع فایل است، تا کاربر راحت تر فایل مورد نظر خود را بیابد.

بررسی نرم افزار EaseUS Recovery Wizard ؛ قدرتمندترین ابزار رایگان بازیابی اطلاعات
تعیین محل ذخیره

بعد از انتخاب فایل مورد نظر روی دکمه “Recover” کلیک کنید تا پنجره ثانویه ای باز شود. در این پنجره باید مقصد فایل بازیابی شده را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نباید مقصد فایل بازیابی شده در همان درایوی که فایل را حذف کرده اید، باشد.

بعد از انتخاب مقصد، منتظر بمانید تا فایل ها ریکاوری شوند. این پروسه هم میتواند چند دقیقه زمان بر باشد. در اتمام کار، در مقصد تعیین شده فولدری به نام “Recovered Files” به وجود خواهد آمد که فایل های بازیابی شده، در آن ذخیره شده اند.

بررسی نرم افزار EaseUS Recovery Wizard ؛ قدرتمندترین ابزار رایگان بازیابی اطلاعات

 بازیابی موفقیت آمیز فایل ها

بازیابی اطلاعات حذف شده، پروسه ای پیچیده و دشوار است که نرم افزار EaseUs Data Recovery به خوبی آن را انجام میدهد. توجه داشته باشید که فرآیند بازیابی اطلاعات باید در سریعترین زمان ممکن بعد از حذف فایل انجام شود تا فایل ها بدون مشکل و خرابی ریکاوری شوند، چرا که اگر تنها یک بایت از یک فایل دو گیگابایتی از دست برود، کل فایل غیر قابل استفاده و بازیابی خواهد شد!

تغییرات نسخه 12.9

  • اضافه شدن امکان بازبینی فایل های Office
  • بهبود بازیابی داده های FAT و NTFS
  • به روز رسانی رابط کاربری و ساده سازی هر چه بیشتر آن
  • امکان اسکن دسکتاپ یا سطل زباله ویندوز برای پیدا کردن سریعتر داده
  • امکان اسکن سریع (Quick Scan) و اسکن عمیق (Deep Scan)

پایان رپورتاژ آگهی./

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر