;
coinex

10 کتابی که قبل از 25 سالگی باید بخوانید

فارنهایت ۴۵۱، کشتن مرغ مقلد، آرزوهای بزرگ، ناطور دشت، ایستادگی، قلعه حیوانات، موش‌ها و آدم‌ها و … کتاب‌هایی هستند که پیشنهاد می‌شود قبل از ۲۵ سالگی خوانده شوند.

فارنهایت ۴۵۱ ری برادبری

فارنهایت ۴۵۱ ری برادبری یکی از مهمترین کتاب رمان‌های کلاسیک و تخیلی برادبری است. این کتاب داستان عجیب و غریبی دارد که می‌تواند خواننده را تا انتها همراه خود نگه دارد. در این کتاب حاکمان مستبد به مخالفان اصلی کتاب‌ها تبدیل شده و دستور می‌دهند که تمامی کتاب‌ها را آتش بزنند. در چنین جامعه‌ای مطالعه نیز ممنوع است و سرپیچی از قانون جرم سنگینی دارد. دنیای کتاب فارنهایت ۴۵۱ بسیار تیره و تار است و حس همزاد پنداری خواننده را برمی‌انگیزد. هدف از این کتاب، بیان اهمیت علم و دانش و مبارزه با سانسور است که به شیوه‌ای هنرمندانه نگاشته شده است.

کشتن مرغ مقلد نوشته هارپرلی

کشتن مرغ مقلد، یک رمان بی‌نظیر است که توسط هارپرلی و به سبک کلاسیک نوشته شده است. یک وکیل شخصیت اصلی این کتاب است که ساکن یکی از ایالت‌های جنوب آمریکا می‌باشد. این وکیل در یکی از پرونده‌های خود باید از فردی دفاع کند که متهم به تجاوز است. از آنجا که متهم اصلی جزء سیاه پوستان آمریکا است و زن مورد تجاوز، سفید پوست است، صحنه‌های بی‌نظیری از تقابل نژاد پرستی و زندگی آمریکایی در این کتاب به تصویر کشیده شده است. کتاب مرغ مقلد از زبان فرزندان وکیل و همچنین دوست آن روایت می‌شود که دارای نثری روان و منحصر به فرد است. در این کتاب می‌توان گذشته آمریکا و سیر تحولی آن را با زمان امروز مقایسه کرد و نکات جالبی را از آن برداشت کرد زیرا در حقیقت خواننده در این کتاب با بخشی از تاریخ آمریکا آشنا می‌شود.

آرزوهای بزرگ نوشته چارلز دیکنز

آرزوهای بزرگ نوشته چارلز دیکنز

چارلز دیکنز آن‌قدر مشهور است که احتمالا بارها و بارها نام او را شنیده‌اید! آرزوهای بزرگ یکی از بهترین رمان‌های اوست که درباره فقر و همچنین نقش ثروت در تغییر رفتار و اندیشه انسان‌ها نوشته شده است. شخصیت اصلی کتاب یک پسر بچه فقیر است که ثروت هنگفتی به او می‌رسد و مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد. این رمان بی‌نظیر می‌تواند احساسات خواننده را برانگیخته کرده و تا انتها همراه خود نگه دارد.

ناطور دشت نوشته جی. دی. سالینجر

ناطور دشت نوشته جی. دی. سالینجر

دشتبان یا ناطور دشت جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های جی دی سالینجر بوده است که به سبک کلاسیک نوشته شده است. این کتاب رمان بلندی دربارهٔ زندگی و هدف آن است که دارای نثری بی‌نظیر است. شخصیت اصلی این کتاب، فردی به نام هولدن کولفیلد است که از زندگی یکنواخت در مدرسه شبانه روزی خسته شده و تصمیم به ترک آن می‌گیرد. او ترجیح می‌دهد زندگی خود را در اطراف نیویورک بگذراند که در این بین دچار داستان‌های هیجان انگیزی می‌شود.

ایستادگی نوشته استیون کینگ

کتاب ایستادگی دارای داستان پر رمز و رازی است. استیون کینگ در این کتاب رمان به رو در رو شدن خیر و شر پرداخته است. شاید در نگاه اول بگویید موضوع کتاب تکراری است! اما به هیچ وجه درست نیست! این کتاب به قدری هوشمندانه نوشته شده است که خواننده از خواندن آن خسته نخواهد شد. داستان کتاب رمان ایستادگی درباره آخرالزمان است که در آمریکا به وقوع می‌پیوندد. تقابل نیروهای خیر و شر در این کتاب به زیبایی تصویر شده است. پس از وقوع آخر الزمان نیز، به بازسازی جامعه پرداخته شده است که خواندن آن را به همه علاقه‌مندان کتاب و کتاب خوانی توصیه می‌شود.

قلعه حیوانات نوشته جورج اورول

قلغه حیوانات یک کتاب رمان کم حجم در ۱۴۴ صفحه است اما آنقدر زیبا و تاثیر گذار است که پس از خواندن آن دوست دارید بارها و بارها آن را مطالعه کنید! جورج اورول این رمان را از زبان حیوانات نوشته است اما به زیبایی هر چه تمام‌تر نکات اجتماعی و سیاسی را در آن جای داده است. حیواناتی که در یکی از مزرعه‌های انگلیس زندگی می‌کنند به مبارزه و شورش علیه حاکم ظالم اقدام کرده و موفق به انقلاب می‌شوند. این کتاب آسیب‌های کمونیست و ظلم علیه مردم را بسیار زیبا به تصویر می‌کشد. باکستر نیز یکی از شخصیت‌های کتاب است که در ذهن بسیاری از خوانندگان کتاب باقی مانده است.

موش‌ها و آدم‌ها نوشته جان اشتاین بک

موش‌ها و آدم‌ها یک کتاب رمان کوتاه و دلنشین است که توسط نویسنده معروف جان اشتاین بک نوشته شده است. موضوع این کتاب درباره انسان و تمایلات او است. خواننده با خواندن رمان موش‌ها و آدم‌ها به فکر انگیزه‌های خود از زندگی و مفاهیم آن می‌افتد. داستان کتاب در سال ۱۹۳۰ میلادی اتفاق می‌افتد، شخصیت‌های اصلی این کتاب نیز دو دوست قدیمی هستند که می‌خواهند به شکل مستقل زندگی کنند. آن‌ها به دنبال پیدا کردن شغل مورد نظر خود در مزرعه هستند که در این بین داستان‌های جالبی برای آنها رخ می‌دهد. افرادی که علاقه‌مند به کتاب رمان‌های تراژدیک هستند، پیشنهاد می‌شود کتاب موش‌ها و آدم‌ها را فراموش نکنند!

کنتِ مونت کریستو نوشته الکساندر دوما

الکساندر دوما یکی از مشهور‌ترین نویسندگان فرانسوی و خالق اثر بی‌نظیر کنت مونت کریستو است. این کتاب رمان درباره دریانوردی به نام ادموند دانته است که درگیر روابط عاشقانه می‌شود اما برخی به مخالفت با او می‌پردازند و قصد دارند او را از معشوقه‌اش جدا کنند. اتفاقاتی که برای شخصیت اصلی داستان رخ می‌دهد بسیار جذاب و غیر قابل پیش بینی است و مخاطب را تا انتها همراه خود نگه می‌دارد.

ماجراهای تام سایر نوشته مارک تواین

ماجراهای تام سایر نوشته مارک تواین است که در سال ۱۸۷۶ نوشته شده است. شخصیت اصلی کتاب رمان یک پسر بچه به نام توماس است که در شهر سن پترزبورگ زندگی می‌کند. او دچار مشکلاتی می‌شود که مارک تواین به شکل هنرمندانه‌ای آنها را روایت می‌کند.

طاعون نوشته آلبر کامو

کتاب طاعون یکی از بهترین کتاب رمان‌های جهان است که دارای نثری روان و دلنشین است. داستان این کتاب در یکی از شهرهای الجزایر به نام وهران اتفاق می‌افتد که بیماری طاعون در آن بیداد می‌کند. هدف این کتاب بحث درباره معنای زندگی است.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ممنون از مطالب مفیدتون🌼🌼🌼🌼🌼

    پاسخ