;
coinex

کدام شرکت‌ها برای تبلیغ در گوگل مناسب نیستند؟

اگر فقط یکبار تجربه کار با گوگل ادوردز را داشته باشید حتماً تایید می‌کنید که برای شروع تبلیغ در گوگل و داشتن یک کمپین موفق گوگلی بهتر است از طریق کارشناسان تبلیغ در گوگل، تبلیغات را انجام دهید.

از طرفی دیگر به‌دلیل تحریم ایران و نبود امکان شارژ اکانت به‌صورت آسان و مطمئن بنابراین بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی برای استفاده از سرویس تبلیغات گوگل، از شرکت‌های خدمات دهنده در این حوزه کمک می‌گیرند.

با آنکه استفاده از خدمات تخصصی این شرکت‌ها به نفع صاحبان کسب‌وکار است اما برخی از شرکت‌ها با استفاده از تکنیک‌های غیرمنصفانه تلاش می‌کنند تا کاربران را از امکانات ابتدایی سرویس تبلیغ در گوگل محروم کنند یا ارائه خدمات را منوط به دریافت مبالغ گزاف نمایند. در این مطلب که برگرفته از مقاله بهترین شرکت سرویس دهنده تبلیغات در گوگل گرفته شده؛ به شما 2 نکتهیایبی‌ای را یاد می‌دهیم که دروغگو بودن یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در زمینه تبلیغات در گوگل را به شما نشان می‌دهد.

قیمت تبلیغات در گوگل و گران فروشی ارز :

قیمت‌گذاری در سرویس گوگل ادوردز به صورت مزایده و براساس نوع کلمه، میزان رقبا، محبوبیت کلمات در میان کاربران، Quality Score و …تعیین می‌شود. بنابراین قیمت ثابتی برای هر کلمه تعریف نمی‌شود و گوگل از شما به ازای هر کلیک پول می‌گیرد و نمایش تبلیغ رایگان است.

از آنجایی که ارز معیار در سرویس گوگل، دلار آمریکا است بنابراین سایر واحدهای ارزی براساس ارزش آن با دلار آمریکا تعیین می‌شود اما این امر بدین معنی نیست که سایر ارزها بی ارزش است. گوگل با همه منصفانه رفتار می‌کند و تبلیغ شما را برهمان اساس به کاربران نمایش می‌دهد.

متاسفانه برخی از شرکت‌ها واحد ارز را به خوبی تعیین نمی‌کنند. از سویی دیگر مبلغ ارز را چندین برابر نرخ واقعی به کاربران می‌فروشند. بیشتر این شرکت‌ها در جدول قیمت خود به نرخ روز ارز اشاره نمی‌کنند و یک مبلغ کل به کاربران نمایش می‌دهند.

جدول نرخ ارز

کدام شرکت‌ها برای تبلیغ در گوگل مناسب نیستند؟

جدول زیر مربوط به یکی از شرکت‌های تبلیغات در گوگل است.

کدام شرکت‌ها برای تبلیغ در گوگل مناسب نیستند؟

نرخ روز درهم 3560 تومان است اما در این جدول درباره نرخ درهم هیچ اطلاعاتی به کاربر ارائه نشده است. مجموع کارمزد دریافت شده از کاربر حدود 63 درصد است! که این مورد نیز در هیچ بخش از تعرفه به کاربر اعلام نمی‌شود.

178.000  = 50 * 3560 (نرخ واقعی برای 50 درهم)

112.000 = 178.000- 290.000 (مابه التفاوت قیمت پلن با قیمت درهم؛ 63% کارمزد)

شگرد این شرکت‌ها پیچیده کردن جدول قیمت تبلیغات در گوگل و افزودن امکانات اولیه سرویس گوگل است. در حالیکه تمام کاربران با هر سطح از بودجه می‌توانند به آن امکانات دسترسی داشته باشند.

گوگل پارتنر بدون مدرک!

گوگل به کارشناسان تبلیغات خود پس از گذراندن دوره‌ها و امتحانات، گواهینامه‌ای گوگل پارتنر اعطا می‌کند. این گواهینامه با کلیک بر تصویر زیر به شرط روشن بودن فیلترشکن قابل مشاهده است.

کدام شرکت‌ها برای تبلیغ در گوگل مناسب نیستند؟

*توجه داشته باشید که عنوان گواهینامه‌ای که در صفحه می‌بینید باید با عنوان مجموعه یکی باشد. برخی از شرکت‌ها با استفاده از گواهینامه شرکت‌های دیگر و توجیهاتی نظیر تحریم ایران ممکن است این مغایرت را برای شما عادی جلوه دهند، اما اینگونه نیست.

*این گواهینامه در سایت گوگل قرار داد. بنابراین پس از کلیک بر تصویر به بخش آدرس بار خود نگاه کنید. اگر چیزی به غیر از آدرس زیر در مرورگر شما ظاهر شد، متاسفانه آن شرکت به شما دروغ گفته است.

آدرس صحیح برای مشاهده گواهینامه گوگل پارتنر

کدام شرکت‌ها برای تبلیغ در گوگل مناسب نیستند؟

چرا گوگل پارتنر بودن مهم است؟

استفاده از امکانات سرویس تبلیغات گوگل نیاز به دانش تخصصی و تجربه کافی دارد. این تخصص با دیدن ساعت‌ها مشاهده ویدیو آموزشی یا انجام چند ده کمپین به دست نمی‌آید. بخاطر داشته باشید که انجام تبلیغات در گوگل به تنهایی موجب فروش محصول یا افزایش ترافیک هدفمند نمی‌شود. نداشتن اطلاعات و تجربه کافی مجری ادوردز می‌تواند تبلیغات گوگلی را به جهنمی برای شما تبدیل کند.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر