;
coinex

راه هایی برای تشخیص شارژر اصلی از تقلبی سامسونگ

شارژرها یکی از وسایل جانبی هستند که در طول زمان احتمال خرابی آن­ها وجود دارد و نیاز به تعویض دارند. درحقیقت جزو وسایل مصرفی به حساب می­‌آیند.

متن پیش رو به شما کمک می­‌کند زمانی که نیاز به تهیه شارژر جدید داشتید بتوانید محصول اصل را تهیه کنید و از خسارت‌های جنبی که شارژرهای تقلبی ممکن است برای باتری سامسونگ گوشی شما به وجود آورند جلوگیری کنید. (می‌توانید انواع باتری سامسونگ را از امداد موبایل خرید کنید.)

1. آرم سامسونگ

اولین موردی که باید به آن توجه کنید آرم سامسونگ است که باید روی بدنه آداپتور حک شده باشد. اگر آداپتور مورد نظر بدون آرم بود یا بجای حک شدن آرم روی بدنه برچسبی با نام سامسونگ داشت بدانید که این آداپتور 100 درصد تقلبی است.

1. آرم سامسونگ

احتمالا آرم سامسونگ را بر روی آداپتورهای تقلبی هم می­‌توان دید. سوالی که پیش می­‌آید این است که چگونه تشخیص دهیم کدام آرم اصل و کدام تقلبی است؟ دقت کردن به فونت و ضخامت حروف ممکن است شما را در این راه کمک کند. در آداپتور اصل همه‌­ی حروف SAMSUNG با ضخامت یکسان حک شده ولی در نمونه تقلبی ممکن است بعضی یا همه حروف ضخامت بیشتری داشته باشند.

اگر به تصویر اول دقت کنید (منبع) متوجه خواهید شد در نمونه تقلبی حروف A,M,N,G نسبت به بقیه حروف ضخیم­‌تر است. در تصویر دوم همه حروف در نمونه تقلبی ضخامت بیشتری از اصلی دارند.

اگر به تصویر اول دقت کنید (منبع) متوجه خواهید شد در نمونه تقلبی حروف A,M,N,G نسبت به بقیه حروف ضخیم­‌تر است. در تصویر دوم همه حروف در نمونه تقلبی ضخامت بیشتری از اصلی دارند.

2. نوشته­ های روی آداپتور

به نوشته ­های روی آداپتور نگاه کنید. نوشته‌­ها نباید به صورت برچسب باشد بلکه باید روی آداپتور حک شده و بدون پخش شدگی و هرگونه بی‌نظمی در چاپ و نوشتار باشند. در شارژرهای تقلبی معمولا شدت رنگ چاپ از شارژر اصلی بیشتر است و با کمی تلاش می‌توان نوشته­‌های روی آن را به وسیله ناخن خراشید.

3. کیفیت مواد مصرفی و ساخت

شارژرهای اصلی از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده‌­اند ولی شارژرهای تقلبی برای پایین آوردن هزینه ساخت معمولا از مواد بازیافتی استفاده می­‌کنند. این شارژرها دربرابر فشار و ضربه مقاومت مناسبی ندارند.

3. کیفیت مواد مصرفی و ساخت

نکته دیگر اینکه در شارژر اصلی درزهایی که به خاطر متصل کردن قسمت­‌های مختلف شارژر ایجاد می­‌شود بسیار ظریف و بدون اضافات است ولی در نمونه تقلبی ممکن است در قسمت درزها فاصله افتاده باشد و حتی با لمس کردن این قسمت­‌ها پلاستیک­‌های اضافه­‌ای را زیر دست خود احساس کنید.

4. لوگوی UL

UL مخفف عبارت Underwriters Laboratories است. وقتی آداپتور شما دارای این مشخصه باشد نشان دهنده­‌ی این است که ایمنی لازم را دارد. اکثر شارژرهای اصلی این لوگو را روی خود دارند. ولی این به معنای این نیست که هر آداپتوری که فاقد این لوگو باشد تقلبی است.

5. مدت زمان شارژ شدن

آداپتور اصل نسبت به تقلبی مدت زمان کمتری برای شارژ کردن دستگاه شما نیاز دارد. در شارژرهای اصلی سامسونگ به طور معمول در مدت زمان 30 دقیقه شارژ باتری حداقل به 50 درصد رسیده است درحالیکه در شارژر تقلبی معمولا زمانی بیش از 30 دقیقه نیاز است تا شارژ باتری به 50 درصد برسد.

6. مشخصات شارژر

یکی از راه­‌هایی که قابل اطمینان است مطابقت دادن مشخصات شارژر اصلی با شارژری است که قصد خرید آن را دارید. مشخصاتی از قبیل ولتاژ و جریان ورودی و خروجی برای هر گوشی ممکن است فرق داشته باشد اگر ولتاژ و جریان آداپتوری که قصد خریدش را دارید با آداپتور اصلی یکی نبود مطمئن باشید که تقلبی است.

6. مشخصات شارژر

در این عکس دور جریان و ولتاژ خط قرمز کشیده شده است.

7. توجه به کابل

اگر آداپتور مورد نظرکابل به همراه داشت باید کابل را هم بررسی کنید. کانکتور کابل شارژر اصل طراحی تمیز و ظریفی دارد. اگر با بررسی آن متوجه کج بودن بعضی قسمت‌های شدید یا شارژر تقلبی است یا به علت ضربه خراب شده که در هر صورت باید از خریدن آن صرف نظر کنید.

8. اتصال کابل به گوشی و آداپتور

اگر وقتی که کابل را به آداپتور و گوشی متصل می­‌کنید متوجه لقی آن شدید یا بالعکس با فشار آن را متصل کردید نشان می­‌دهد که کابل یا آداپتورشما تقلبی است وباید به فکر شارژر دیگری باشید. در شارژرهای اصلی سامسونگ درحالیکه کانکتور به راحتی و بدون فشار وارد قسمت‌های مربوطه می‌­شود؛ به صورت کیپ درآن قرار می‌­گیرد و خبری از لق بودن نیست.

جمع بندی

در این مقاله به راههای تشخیص شارژر اصلی از تقلبی پرداختیم.

به دلیل اینکه کپی کنندگان هرساله تلاش می‌­کنند حداقل موارد ظاهری را رعایت کنند تشخیص شارژر اصلی کار دشواری است و نیاز به تجربه دارد. برای اینکه کمتر در دام افراد سودجو بیفتید پیشنهاد می‌کنیم برای خرید شارژر اصل فروشگاه­‌های معتبر و دارای گارانتی را انتخاب کنید تا در صورت تقلبی بودن محصول بتوانید آن را مرجوع کنید. می‌توانید شارژر اصلی سامسونگ را از فروشگاه اینترنتی امداد موبایل خریداری کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اطلاعات جامعی بود. اما به قولی:

    دقت کنید که یک شارژر تقلبی همه موارد زیر را یکجا با هم ندارد. یعنی ممکن است بعضی از ویژگی‌های یک شارژر تقلبی را داشته باشید و بعضی از آن‌ها را نداشته باشد. پس از یک جای معتبر و مطمئن خرید کنید.

    پاسخ