;
coinex

چطور در سفر طولانی با اتوبوس خودمان را سر حال نگه داریم؟

سفر با اتوبوس هم ارزان است هم جذاب. یعنی انتخاب اینکه در مسیر خوش بگذرد یا کسل باشید، تا حد زیادی به عهده‌ خودتان است. در این نوشته لیستی آماده کرده‌ایم که می‌توانید با ایده گرفتن از آن، مسیر را جذاب و خودتان را سرحال نگه دارید. پس پیشنهاد می‌کنیم بعد از خرید بلیط اتوبوس، این لیست را حتما مرور کنید.

سفر دسته جمعی

سفر دسته جمعی

اگر با دوستان یا خانواده سوار اتوبوس شده‌اید، سرگرمی‌های متنوعی برایتان وجود دارد که به دو موردشان اشاره می‌کنیم:

  • با هم حرف بزنید: سرعت دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم به حدی زیاد است که اکثرا فرصت نمی‌کنیم با عزیزانمان وقت بگذرانیم و گپ بزنیم. وقتی در اتوبوس نشسته‌اید می‌توانید از زمان آزادتان استفاده کنید و با هم صحبت کنید و از حال و روز هم با خبر شوید.
  • بازی کنید: یکی از کارهایی که می‌تواند در هر شرایط حال و هوای آدم را عوض کند و سر حال بیاورد، بازی کردن است. سفر با اتوبوس فرصت مناسبی است که به سراغ بازی‌های دسته جمعی بروید. بازی‌هایی مثل پانتومیم، بیست سوالی و اسم فامیل گزینه‌های مناسبی برای اتوبوس هستند. البته می‌توانید مافیا هم بازی کنید؛ اما باید حواستان باشد که سر و صدایتان برای کسانی که در بازی حضور ندارند آزاردهنده نباشد.

سفر تک‌نفره

سفر تک‌نفره

احتمال اینکه تنها سفر کنید و کسی را در اتوبوس نشناسید زیاد است. اما این موضوع نباید باعث شود که در طول مسیر کسل باشید. چند کاری که می‌توانید با انجام دادنشان خودتان را سر حال بیاورید این‌ها هستند:

  • بازی کنید: خوبی موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها این است که در هر وضعیتی می‌توانند شرایط بازی کردن را برایتان فراهم کنند. می‌توانید قبل از سفر تعدادی بازی روی دستگاهتان نصب کنید و در طول سفر با خیال راحت بازی کنید.
  • فیلم و سریال ببینید: چند ساعت زمان خالی دارید و می‌توانید بدون نگرانی از تلف شدن وقت فیلم و سریال ببینید. اگر مسیری که طی می‌کنید به شکلی است که در تمام راه اینترنت دارید، می‌توانید از سایت‌های پخش آنلاین فیلم استفاده کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه خیالتان راحت باشد چند فیلم و چند قسمت سریال روی دستگاهتان داشته باشید.
  • کتاب بخوانید: وقتی که فرصت آزاد دارید، چه کاری بهتر از کتاب خواندن؟ می‌توانید با انتخاب یک رمان جذاب کاری کنید که گذشت زمان را اصلا احساس نکنید. اگر هم خواندن کتاب در اتوبوس باعث می‌شود حالت تهوع پیدا کنید یا سردرد بگیرید، می‌توانید به سراغ کتاب‌های صوتی بروید.
  • پادکست گوش بدهید: تب ساخت پادکست در ایران بسیار بالا گرفته و به همین علت با هر سلیقه‌ای که باشید می‌توانید پادکست مناسبی پیدا کنید. در پادکست‌های فارسی‌زبان از تاریخ و فلسفه وجود دارد تا فیلم و سریال. کافی‌ست کمی جستجو کنید تا گزینه‌ی مورد نظرتان را پیدا کنید.
  • کار کنید: اگر دارید به یک مسافرت کاری می‌روید و یا از کار مرخصی گرفته‌اید و به سفر تفریحی می‌روید ولی هنوز کاری مانده که باید سر زمان مقرر برسانید، مدت زمانی که در اتوبوس هستید بسیار کارگشاست. می‌توانید از این زمان برای انجام کارهای عقب‌مانده یا کارهایی که ممکن است در طول سفر برایتان پیش بیاید استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که از قبل لپ‌تاپتان را کامل شارژ کنید تا در مسیر به مشکل نخورید. هنگام خرید بلیط اتوبوس، مدت زمانی را که در راه هستید محاسبه و برای آن زمان برنامه‌ریزی کنید.

حالا که سرگرمی‌هایی که می‌توانید در اتوبوس داشته باشید را با هم مرور کردیم، چند وسیله‌ای که همراه داشتنشان در طول مسیر به کمکتان می‌آید را معرفی می‌کنیم.

در سفر با اتوبوس چه چیزهایی همراه داشته باشیم؟

  • شارژر و پاوربانک: فراموش نکنید که شارژر بردارید. تمام شدن شارژ موبایل و تبلت می‌تواند تمام سرگرمی‌هایی که برای مسیر آماده کرده بودید را نابود کند. پس بلافاصله بعد از خرید بلیط اتوبوس به فکر آماده کردن پاوربانک بیفتید و حتما در سفر همراهتان داشته باشید.
  • بالش مسافرتی: صندلی‌های اتوبوس انعطاف‌پذیری زیادی ندارند و ممکن است برای خوابیدن کمی مشکل داشته باشید. حتی اگر صندلی‌ها بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشند، اینکه باید نشسته بخوابید آزاردهنده‌ست. همراه داشتن یک بالش مسافرتی که موقع نشسته خوابیدن از گردنتان محافظت کند کمک‌کننده است.
  • چشم‌بند و گوش‌گیر: ممکن است در مسیرهای طولانی خسته شوید و بخواهید بخوابید؛ همراه داشتن چشم‌بند و گوش‌گیر کمک می‌کند در هر شرایطی بتوانید با خیالی راحت بخوابید.
  • خوراکی و نوشیدنی: مطمئنا گرسنگی و تشنگی چیزهایی نیستند که برای سفر بهشان نیاز داشته باشید. پس از قبل چند خوراکی که بسته‌بندی کوچکی دارند را آماده کنید و با خود به اتوبوس ببرید. یادتان نرود که یک بطری آب هم همراه داشته باشید.

ممکن است تصور کنید که سفر طولانی با اتوبوس اذیت‌کننده و خسته‌کننده است. باید بگوییم خسته‌کننده بودن این سفر فقط به خودتان برمی‌گردد. با انتخاب سرگرمی‌ها و همراه داشتن وسایل مناسب می‌توانید سفر با اتوبوس را به یکی از جذاب‌ترین سفرهای زندگیتان تبدیل کنید. بعد از خرید بلیط اتوبوس، آماده کردن لیست چیزهایی که می‌خواهید در سفر همراه داشته باشید به دادتان می‌رسد. در این نوشته به چیزهایی که باید در لیستتان حضور داشته باشند پرداختیم.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر