;
coinex

ویزای گردشگری و تجاری پرتغال: شرایط، مدارک و راهنمای اپلای

ویزا پرتغال یکی از ویزاهای شنگن و البته پرطرفدار برای متقاضیان ایرانی علاقمند به تحصیل و گردش در این کشور زیبا جنوب اروپا محسوب می شود. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

با ویزای پرتغال می‌توانید به آسانی در 25 کشور منطقه شنگن تردد کنید و پس از ورود به لیسبون پایتخت پرتغال، به دیگر کشورهای اروپایی بروید. خط هوایی ارزان قیمت RyanAir، به شما امکان می‌دهد تا مثل EuroRail، اروپاگردی ارزان قیمت را در دوران یورو 12 هزار تومانی، ‌تجربه کنید.

اخذ ویزای پرتغال مثل همه ویزاهای شینگن، نیازمند مدارک کافی است و اطمینان بخشی به سفارت که پس از اتمام تاریخ ویزا، به میهن اسلامی باز می‌گردید. اگر سفارت مطمئن شود که شما پس از پایان سفر به پرتغال، به کشور بازمی‌گردید، درخواست 2 هفته ای شما را 6 ماهه می‌زند. در واقع سقف ویزای شنگن تایپ سی، 90 روز است و شما می‌توانید ظرف 6 ماه، از این 90 روز استفاده کنید. پس موقع تحویل گذرنامه به سفارت، EXPIRY DATE‌ پاسپورت را توجه کنید.

ما قبلا در یک گفتار، نحوه دریافت «ویزای طلایی پرتغال» را که برای متقاضیان اخذ اقامت و شهروندی پرتغال بود در تکراتو معرفی کردیم. در تکراتو، شما می‌توانید به مقالاتی درباره نحوه دریافت ویزای شنگن و مولتی پل کانادا و نیوزلند و استرالیا و برنامه های مهاجرتی مربوطه دسترسی داشته و از گفتارهای جامع و به روز ما درباره جدیدترین فرصت های تحصیلی و اخذ بورسیه برای تحصیل مجانی در ۵ قاره جهان استفاده کنید.

تکراتو، آماده پاسخ گویی به سوالات خوانندگان گرامی خود برای مهاجرت و تحصیل و اخذ بورسیه  ارشد و دکترا است.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره دریافت بورسیه تحصیلی ارشد و دکترا بدانید

در این گزارش، شما با روش دریافت ویزای شنگن پرتغال به منظور گردش و دیدار از دوستان و شرکت در همایش و کنفرانس ها، آشنا می‌شوید.  ویزا پرتغال را باید یکی از آسان ترین روادید شینگن دانست. اما نیاز به مدارک خوب دارد و گرفتنش، آن طور که خیلی‌ها تصور دارند، راحت نیست اما به نسبت ویزای سوئیس چندان سخت هم نیست.

ویزا گردشگری پرتغال، ویزا تجاری پرتغال و ویزا دیداری پرتغال، شرایط و مدارک مشابهی دارد که در این گفتار به صورت کامل معرفی کردیم. توجه داشته باشید که برای دریافت ویزاهای کوتاه مدت پرتغال، بایستی فقط و فقط به کارگزاری وی اف اس گلوبال در هروی سنتر تهران مراجعه کنید و مدارک خود را تسلیم این کارگراز هندی بکنید و نیازی به مراجعه به کنسول پرتغال در تهران نیست.

اگر شما قصد تحصیل ارزان قیمت در جنوب اروپا دارید یا می خواهید در دوره های کوتاه مدت شرکت کنید یا قصد آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری جنوب قاره سبز دارید، حتما این گفتار تکراتو را مطالعه کنید که اطلاعات و لینک های مفیدی در اختیار شما قرار می دهد. چشم انداز پرتغال 2020 را در این لینک دنبال کنید که اطلاعات جالبی درباره چشم انداز اقتصادی و اجتماعی این کشور کوچک ارائه می‌کند.

چشم انداز پرتغال 2020 را در این لینک دنبال کنید که اطلاعات جالبی درباره چشم انداز اقتصادی و اجتماعی این کشور کوچک ارائه می‌کند.

با ما همراه باشید.

چرا سفر به پرتغال و چرا پرتغال؟

برای بعضی این این سوال مطرح است که چرا باید به پرتغال سفر کرد و سفر به پرتغال، چه مزیت هایی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. پاسخ این سوال را اگر انگلیسی می‌دانید، در سایت تریپ ادوایزر یا لونلی پلنت جستجو کنید که در آنجا، میلیون ها مسافر پرتغال، نظرات و دیدگاه های خود را در قالب REVIEW‌ های خواندنی به اشتراک گذاشته‌اند. بیش از 1 میلیون و 600 هزار نفر، درباره سفر به پایتخت پرتغال در TRIPADVISOR نظر داده‌اند که از انتخاب رستوران و کافه و بار گرفته تا فرصت های اقامتی و گردشگری و خرید و موزه گردی و  گالری گردی را در مهر 98، شامل می‌شود.

یکی از کشورهای منطقه جنوبی قاره سبز است که با 10 میلیون نفر جمعیت، نقش چندانی در مناسبت های سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا ندارد اما کشوری سرسبز، آرام و با آینده اقتصادی رو به رشد است.

یکی از کشورهای منطقه جنوبی قاره سبز است که با 10 میلیون نفر جمعیت، نقش چندانی در مناسبت های سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا ندارد اما کشوری سرسبز، آرام و با آینده اقتصادی رو به رشد است. هزینه راه اندازی کسب و کار در آنجا به نسبت اسکاندیناوی، کمتر و هزینه کارگر و اجاره محل سکونت و تجاری، ارزان‌تر از شمال اروپا است.

طبیعت زیبا پرتغال، محبوب طبیعت گردها و روستا گردها است.

طبیعت زیبا پرتغال، محبوب طبیعت گردها و روستا گردها است.

شرکت‌های صنعتی و خدماتی بسیاری در حوزه نفتی و انرژی و کشاورزی پرتغال فعالیت داشته که به نظر می‌رسد فرصت‌های کسب‌و‌کار و کارآموزی خوبی را برای علاقمندان ایرانی این حوزه در دهه سوم قرن بیست و یکم میلادی فراهم می‌کند.

کشوری کوچک با سطح درآمد متوسط که وضعیت رفاهی و تامین‌اجتماعی مطلوبی داشته و یکی از کشورهای با اقتصاد دانش‌بنیان و فناورانه در آینده خواهد بود و فرصت سرمایه گذاری و افق بیزینس در آن بهتر از گرجستان است. سیستم آموزشی خوب و با کیفیتی را نمایندگی می‌کند که شباهت زیادی به اسپانیا و ایتالیا دارد. زبان پرتغالی، زبان کشور برزیل است و رابطه دریایی بین پرتغال و برزیل بخشی از روابط تجاری دو کشور را تشکیل می‌دهد.

کلیسای ساخته شده از استخوان در پرتغال
کلیسای ساخته شده از استخوان در پرتغال

سفر گردشگری کوتاه مدت به پرتغال سبب می‌شود تا شما با شرایط زندگی و سبک‌زندگی پرتغالی‌ها آشنا شده و طبیعت بکر و زیبا و تمیز آن را درک کنید. طبیعتی که و چشم‌اندازهای کارت‌پستالی هیجان‌انگیزی برای سلفی بگیرهای اینستاگرام به ارمغان می‌آورد.

حتی اگر قصد تحصیل در این کشور دارید، سفر چند روزه به لیسبون و پورتو و شهرهای اطراف، شما را از نزدیک با ظرفیت‌های علمی و آکادمیک مراکز تحقیقاتی بزرگ و کوچک این کشور آشنا کرده و اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می ‌دهد. تحصیل در پرتغال، ارزان است و فرصت های بورسیه خوبی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. 12 دانشگاه پرتغال در فهرست عالی و خوب اداره کل امور دانش ‌اموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد.

چون تحصیل در پرتغال به نسبت کشورهای اسکاندیناوی (سوئد، نروژ و فنلاند) ارزان قیمت تر است، دانشجویان بین‌المللی زیادی در این کشور مشغول به تحصیل هستند و بعضا به‌خاطر هزینه‌های بالای اجاره مسکن، گروهی زندگی می‌کنند. نکته‌ای که باید در نظر داشت آن است که برای تحصیل در دانشگاه‌های پرتغال، می‌بایست آیلتس 6 از 9 یا تافل 75 از 120 را به همراه ترجمه رسمی مدارک، تقدیم دانشگاه‌های این کشور کنید. دانشگاه لیسبون یک گزینه خوب است.

تصویر ایندکس دانشگاه لیسبون که گزینه‌ای عالی برای تحصیل ارزان قیمت دانشجویان ارشد و دکترا ایران است
تصویر ایندکس دانشگاه لیسبون که گزینه‌ای عالی برای تحصیل ارزان قیمت دانشجویان ارشد و دکترا ایران است

کشورهای منطقه شنگن کدام است؟

معاهده شینگن را یکی از بهترین معاهده‌های تسهیل گردشگری و روابط بین‌الملل در قرن بیستم می‌نامند. پر تقاضاترین ویزا جهان، ویزا شنگن است که برای بازدید از 26 کشور اروپایی معتبر است. طبق این معاهده، ساکنان 26 کشور و افرادی که ویزای تردد در این منطقه دارند، می‌توانند بدون کنترل مرزی تردد کنید. سایت دولت پرتغال در این نشانی، همه اطلاعات لازم درباره فرصت های گردشگری، تجاری، اقتصادی، افق سرمایه گذاری 2020 و کارآفرینی در این کشور را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

نقشه محدوده منطقه شنگن را مشاهده می‌کنید
نقشه محدوده منطقه شنگن را مشاهده می‌کنید

شما ویزای شنگن هر کشوری را که در تهران دریافت کنید، باید ورود شما اول به کشور صادر کننده روادید شنگن باشد. مثلا اگر ویزای شینگن آلمان را دریافت کردید، ورود شما باید آلمان بوده و از آن‌جا به نقاط دیگر بروید. اما می‌توانید مسافر ترانزینی فرودگاه برلین بوده و از آنچا به وین اتریش پرواز کنید.

یعنی با ویزای گردشگری پرتغال، اول نمی‌توانید وارد پاریس شده و سپس عازم  لیسبون شوید. این‌کار سبب رد درخواست ویزا شما خواهد شد. کشورهای عضو این پیمان عبارتند از:

اتریش، بلژیک، جمهوری‌چک، دانمارک (به جز بخش گرینلند و جزایر فارو)، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، سوییس، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، نروژ، هلند (به جز منطقه آرویا، کواسائو، سنت مارین، جزایر کاراییب هلند)، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد.

ترکیه، قبرس، انگلیس، ایرلند و اوکراین و گرجستان، عضو منطقه شنگن و عضو اتحادیه‌اروپا نیستند.

تصویر ایندکس سایت سفارت پرتغال در تهران
تصویر ایندکس سایت سفارت پرتغال در تهران

مدارک مورد نیاز درخواست ویزا گردشگری/کنفرانسی/دیداری پرتغال

موسسه هندی وی اف اس گلوبال (VFSGLOBAL)، کارگزاری رسمی سفارت پرتغال در تهران بوده و خدمات بیومتریک و اداری مربوط به متقاضیان ویزای گردشگری، تجاری و دیداری این کشور را انجام می‌دهد و مطلقا خدمات مشاوره ویزا نمی‌دهد. شما مدارک را فقط به کارگزاری وی اف اس گلوبال بر اساس وقت قبلی (APPOINTMENT TIME) تحویل داده و اثر انگشت دیجیتالی را ثبت کرده و پس از گرفتن  عکس، 2 هفته بعد، مدارک خود را تحویل می‌گیرد تا مشخص شود که با درخواست ویزای شما موافقت شده یا خیر.

مخاطبان گرامی تکراتو توجه کنند که موسسه وی اف اس گلوبال، صرفا یک کارگزار است که مدارک شما را تحویل گرفته و به سفارت می دهد و هیچ نقشی در صدور یا عدم صدور روادید شما نخواهد داشت. این کارگزار، کارگزار بیش از 10 کشور دیگر از جمله  فرانسه و آلمان و هلند و فنلاند و نروژ هم هست. مدارک زیر برای دریافت ویزای گردشگری و کنفرانسی و دیداری پرتغال مورد نیاز است.

  • اصل گذرنامه با 6 ماه اعتبار که 2 صفحه خالی داشته باشد.
  • 2 قطعه عکس (اگر نداشته  باشید به ازای گرفتن هر عکس، باید در موسسه VFSGLOBAL 9 یورو پرداخت کنید).
  • اپلیکیشن انگلیسی‌زبان درخواست ویزا پرتغال را تکمیل کنید که 2 صفحه است.
  • رزرو محل اقامت در مدت زمان درخواست ویزا منطبق بر زمان ورود و خروج که در APPLICATION قید مردید.
  • ترجمه‌رسمی کلیه صفحات شناسنامه (کارت ملی الزامی نیست)
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما منطبق به تاریخ رفت و برگشت اعلامی در SCHENGEN APPLICATION
  • بیمه مسافرتی به مبلغ 30 هزار یورو به ازای هر متقاضی.
  • رونوشت روادید قبلی در صورت وجود (همه روی برگه A4 باشد)
  • تمکن مالی که به‌صورت لاتین و ارزی از بانک‌های کشور دریافت شود.
  • به ازای هر روز بازدید شما از پرتغال، 50 تا 100 یورو در حساب شما موجود باشد.
  • گردش حساب 3 ماهه اخیر به لاتین.
  • گواهی تمکن مالی (BANK STATEMENT) باید هولوگرام‌دار بوده و واحد بین‌المللی بانک آن را صادر کرده باشد و متعلق به حداکثر 14 روز قبل از تسلیم مدارک به کنسول باشد.
  • برای دانشجویان: ترجمه‌رسمی گواهی اشتغال به تحصیل.
  • برای کارمندان: ترجمه‌رسمی نامه مرخصی، ترجمه‌رسمی گواهی سابقه تامین‌اجتماعی و فیش حقوقی.
  • برای مدیران: ترجمه‌رسمی اساس‌نامه شرکت/موسسه/سازمان، گواهی‌بیمه تامین‌اجتماعی.
  • برای دانش‌ٖآموزن: ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل در مدرسه با تایید آموزش و پرورش.
  • برای بازنشستگان لشکری و کشوری: آخرین حکم بازنشستگی و فیش حقوقی.
  • برای کسبه: ترجمه‌رسمی پروانه کسب و معرفی اتحادیه و گواهی بیمه.
  • برای ورزشکاران: ترجمه رسمی دعوت‌نامه متقاضی و برنامه سفر ورزشی.
  • برای مهندسان: پروانه نظام مهندسی یا دیگر گواهی فعالیت.
  • برای وکلا: پروانه وکالت.
  • برای فرزندان زیر 18 سال: رضایت‌نامه محضری والدین الزامی است.
  • برای پزشکان: گواهی مطب و نظام‌پزشکی.
  • گواهی سابقه تامین اجتماعی شما باید به روز باشد.
  • فیش‌حقوقی مربوط به 3 ماه اخیر در سال 1398 باشد.
  • اگر دعوت‌نامه دارید، ارائه شود.
جدول هزینه دریافت خدمات اضافی در کارگزاری وی اف اس گلوبال
جدول هزینه دریافت خدمات اضافی در کارگزاری وی اف اس گلوبال

اگر دعوت کننده شما در پرتغال است، کپی کارت اقامت و صفحه اول گذرنامه ارائه شود. همه مدارک فوق را باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی کنید. هیچ مدرکی نباید فارسی یا غیر انگلیسی زبان باشد. از دی ماه 1398، ویزای شنگن تغییر خواهد کرد و می توان برای دریافت ویزای شنگن 5 ساله درخواست کرد.

کارگزاری وی اف اس گلوبال

برای تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان دریافت ویزا گردشگری پرتغال، سفارت پرتغال از سال 2017 میلادی با شرکت بین‌المللی وی اف اس گلوبال که کارگزار هندی برای انجام خدمات برون‌سپاری شده سفارت‌خانه‌ها در سراسر جهان از جمله در ایران است، همکاری دارد تا این موسسه، نسبت به دریافت مدارک متقاضیان اقدام و آن‌ها را برای بررسی و تصمیم‌گیری جهت صدور ویزا، به سفارت پرتغال در تهران تحویل دهد.

کلیه خدمات دریافت مدارک، عکسبرداری، انگشت‌نگاری و فرآیند بیومتریک و پرداخت هزینه‌های کنسولی، توسط VFS GLOBAL انجام خواهد شد و شما از مراجعه به سفارت پرتغال در تهران بی‌نیاز هستید.

خدمات وی اف اس گلوبال به متقاضیان دریافت ویزا پرتغال

خدماتی که این کارگزاری هندی در تهران ارائه می‌دهد، فقط منحصر به سفارت پرتغال نیست. بلکه سفارت‌خانه‌های: آلمان، فرانسه، هلند، بلژیک، جمهوری‌چک، فنلاند و اتریش و مجارستان نیز تاکنون به جمع کشورهایی که خدمات خود را به این کارگزار هندی برون‌سپاری کرده‌اند پیوسته  و شما برای دریافت ویزا گردشگری TYPE C‌ می‌بایست به این کارگزاری که از طبقه 11 پاساژ مجلل پالادیوم تهران به طبقه 4 هروی سنتر نقل مکان کرده است، مراجعه فرمایید.

بخش پرتغال سایت وی اف اس گلوبال از قسمت‌هایی تشکیل شده است که به اختصار معرفی می‌کنیم

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، بخش پرتغال سایت وی اف اس گلوبال از قسمت‌هایی تشکیل شده است که به اختصار معرفی می‌کنیم:

  • بخش VISA TYPE که شما را با 4 نوع ویزا گردشگری (توریستی-ورزشی-بازدید از دوستان-تجاری) آشنا می‌کند و مدارکی که هر یک از نوع ویزا طلب می‌کند را به شما یادآوری خواهد کرد.
  • بخش ONLINE VISA APPLICATION FORM قسمتی است که شما باید برای دریافت وقت از وی اف اس گلوبال ایران پر کرده تا به شما وقت مصاحبه داده شود. بدون وقت مصاحبه،  امکان تسلیم مدارک را ندارید.
  • بخش SCHEDULE IN APPOITMENT در واقع توضیحاتی درباره وقت‌های خالی و ملاحظاتی که در زمان مراجعه به وی اف اس گلوبال به عنوان مکانی امنیتی و خدماتی باید رعایت کنید را در اختیار شما قرار می دهد. این قسمت در عکس بالا در سایت تکراتو، با فلش زرد رنگ مشخص شده است.
  • بخش BIOMETRIC DATA COLLECTION به شما می‌گوید که بر اساس چه قانونی و چه روشی، اطلاعات بیومتریک شما به  محض ورود به وی اف اس گلوبال دریافت  خواهد شد.
  • بخش TRACK YOUR APPLICATION به شما امکان می‌دهد تا بر اساس شماره رسید گذرنامه و تحویل مدارک، آخرین وضعیت اپلیکیشن خود را بررسی کنید.
  • بخش GENERAL INFORMATION به شما اطلاعات لازم برای درخواست ویزا شنگن و خدمات عادی و ویژه وی اف اس گلوبال را توضیح می‌دهد. اطلاعاتی شامل: تعطیلات رسمی، تجارب مشتریان قبلی متقاضی دریافت ویزا پرتغال از طریق وی اف اس گلوبال و هم چنین قواعد و مقررات امنیتی به منظور آشنایی با ممنوعیت های ورود لوازم الکترونیکی به محل کارگزاری و لینک های مفید.
  • بخش FAQ پاسخ به سوالات متداول است که مراجعان پس از تسلیم مدارک دارند تا به پاسخ به سوالات خود را دریافت کنند.
  • بخش ADDITIONAL SERVICES قسمتی است که شما می توانید با خدمات اضافی که وی اف اس به منظور دریافت ویزا گردشگری پرتغال در اختیار متقاضیان ایرانی قرار  می دهد، آشنا شوید. مثل خدمات پستی، تکمیل فرم ها، وقت سریع، خدمات کپی و پرینت و اسکن و غیره که دریافت این خدمات به یورو محاسبه می شود.

خدماتی که وی اف اس گلوبال به متقاضیان ویزا پرتغال می‌دهد به شرح زیر است و در این نشانی در دسترس:

  • ارائه وقت اینترنتی برای زمان مصاحبه متقاضیان ویزا گردشگری، تجاری و دیداری پرتغال
  • ارائه خدمات اثر انگشت متقاضیان ویزا گردشگری، تجاری و دیداری پرتغال
  • ارائه خدمات عکسبرداری از متقاضیان ویزا گردشگری، تجاری و دیداری پرتغال
  • دریافت هزینه ویزا گردشگری، تجاری و دیداری پرتغال
  • بررسی مدارک متقاضیان ویزا گردشگری پرتغال و اعلام رفع نقص.
  • ارسال گذرنامه متقاضیان ویزا گردشگری پرتغال به آدرس درخواستی.

بنابراین این موسسه، هیچ خدمات مشاوره‌ای به متقاضیان ویزا گردشگری شنگن یا ویزا طلایی پرتغال نداده و تنها نقش یک رابط را ایفا می‌کند. برای اپلای ویزای طلایی پرتغال همان طور که در مقاله ای در این زمینه در تکراتو اشاره کردیم، بایستی به سایت اداره مهاجرت پرتغال مراجعه کنید.

هزینه خدمات وی اف اس گلوبال به متقاضیان دریافت ویزا پرتغال

هزینه خدماتی که موسسه هندی وی اف اس گلوبال در اختیار متقاضیان دریافت ویزا قرار می‌دهد 27 یورو بوده و اگر در زمان تحویل مدارک، نیاز به کپی از مدارک باشد، نیم یورو به ازای هر کپی و 2 یورو به ازای هر عکس از متقاضی دریافت می‌شود. اما هزینه‌های درخواست ویزا پرتغال که باید به VFS GLOBAL پرداخت تا به سفارت تحویل دهد به شرح زیر است:

هزینه دریافت ویزا گردشگری پرتغال 60 یورو است که 27 دلار هزینه های وی اف اس هم به آن اضافه می شود
هزینه دریافت ویزا گردشگری پرتغال 60 یورو است که 27 دلار هزینه های وی اف اس هم به آن اضافه می شود
  • هزینه درخواست ویزا نوع TOURIST: شصت یورو
  • هزینه درخواست ویزا پرتغال نوع BUSINESS: شصت یورو
  • هزینه درخواست ویزا پرتغال نوع بازدید از خانواده و دوستان (VISIT FAMILY): شصت یورو
  • هزینه درخواست ویزا پرتغال برای کودکان 6 تا 12 سال: 35 یورو
  • هزینه درخواست ویزا پرتغال برای کودکان زیر 6 سال: رایگان.

چگونه با وی اف اس گلوبال برای دریافت ویزای شنگن پرتغال اقدام کنیم؟

اگر قصد شما برای سفر به پرتغال، بازدید از دوستان و گردشگری و شرکت در کنفرانس و کارگاه‌های کنفرانسی و شرکت در  نمایشگاه‌های صنعتی و تجاری در این کشور و کشورهای دیگر شنگن است و اقامت شما کم‌تر از 90 روز است، درخواست ویزای گردشگری TYPE C‌ کنید. ویزای TYPE D‌ متعلق به افرادی است که قصد اقامت بیش از 90 روز در منطقه شنگن دارند و دریافت ویزا تیپ دی (NATIONAL VISA) از طریق کنسوال پرتغال در تهران انجام می شود و نه کارگزاری وی اف اس گلوبال در تهران.

با ویزای گردشگری پرتغال، امکان کار یا درس یا ازدواج نداشته و باید CATEGORY‌ ویزا خود را تغییر دهید. برای تسلیم تقاضای ویزا گردشگری (TOURIST) یا تجاری (BUSINESS) یا دیداری (VISIT FRIND OR FAMILY) پرتغال، اول باید وقت ملاقات (APPOINTMENT TIME)‌ بگیرید. این وقت به صورت اینترنتی امکان دارد. یعنی شما مشخصات زیر را به وی اف اس گلوبال اعلام می‌کنید:

شما مشخصات زیر را به وی اف اس گلوبال اعلام می‌کنید

  • نام
  • نام‌خانوادگی
  • تاریخ‌تولد
  • شماره گذرنامه
  • تاریخ انقضا گذرنامه
  • جنسیت
  • ملیت
  • تاریخ سفر
  • مدت اقامت
  • شماره تماس
  • پست‌الکترونیک
  • نوع ویزا مورد نظر که شامل موارد زیر است:

Business (Short Stay) Tourism / Others (Short Stay) Visiting Family and Friends (Short Stay) Study Visa (Short Stay) Family Reunion (Residence Permit – Long Stay) Work Permit (Residence Permit – Long Stay) Study Visa (Residence Permit – Long Stay)

درخواستی شامل اطلاعات بالا که از روی گذرنامه شما تهیه شده باشد، به این نشانی ای میل کنید. ظرف 72 ساعت کاری پس از دریافت ای‌میل شما، ای‌میلی ارسال می‌شود که در آن، یک فایل PDF‌ است که زمان و مکان و روز وقت مصاحبه/ملاقات (APPOINTMENT TIME)‌ شما و مدارکی که باید به همراه داشته باشید را ذکر کرده است.

آن‌چه برای دریافت وقت مصاحبه از VFS‌ جهت ویزا پرتغال باید بدانیم

  • هر نفر باید جداگانه وقت دریافت کند. حتی اگر خانواده 5 نفره هستید، 5 وقت درخواست شود.
  • هزینه درخواست وقت ملاقات به یورو دریافت خواهد شد و نه ارز دیگر.
  • فقط 30 روز مانده به زمان مسافرت خود به پرتغال، نسبت به دریافت وقت مصاحبه اقدام کنید.
  • اگر احیانا برای دریاقت وقت مصاحبه با سوالی روبرو شدید به portugaliran@vfshelpline.com ای‌میل زده و درخواست خود را به انگلیسی مطرح  کنید.
  • برای دریافت وقت، می‌توانید هم‌چنین یک ای‌میل به نشانی فوق‌الذکر ارسال کنید. در نامه شما، باید اطلاعات گذرنامه‌ای شما مثل: نام، نام‌خانوادگی، تاریخ انقضا گذرنامه، ملیت، جنسیت، تاریخ‌تولد، شماره موبایل و تاریخ سفر قید شود.
  • در زمان دریافت وقت درخواست ویزای گردشگری پرتغال، باید مشخص کنید که منظور شما از ویزا کوتاه‌مدت، ویزا BUSINES یا TOURISM یا private visit یا CONFERENCE/SCIENTIFIC  است.

چگونه وضعیت درخواست ویزا شنگن خود از وی اف اس گلوبال را بررسی کنیم؟

شما می‌توانید از روزی که مدارک را به کانترهای وی اف اس گلوبال در هروی سنتر تهران تحویل داده و منتظر دریافت نظر کنسول پرتغال درباره ویزای خود هستید، به این سامانه رفته و به صورت آنلاین در جریان آخرین وضعیت بررسی پرونده خود باشید.

شما بایستی REFERENCE NUMBER که روی رسید دریافت مدارک شما قید شده است را در این قسمت وارد کرده و نام‌خانوادگی را وارد کنید و روی دکمه SUBMIT‌‌ کلیک کنید.

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، شما بایستی REFERENCE NUMBER که روی رسید دریافت مدارک شما قید شده است را در این قسمت وارد کرده و نام‌خانوادگی را وارد کنید و روی دکمه SUBMIT‌‌ کلیک کنید. آخرین وضعیت بررسی پرونده شما به نمایش درخواهد آمد. اما جزییاتی از این‌که با درخواست ویزا شنگن پرتغال شما موافقت شده است یا خیر اعلام اینترنتی نخواهد شد.

در روز دریافت گذرنامه چه باید کرد؟

این سوالی است که افراد مطرح می‌کنند. پاسخ رسمی وی اف اس گلوبال را در زیر مشاهده کنید. به شما گفته شده است که باید با رسید دریافت مدارک، خودتان یا نماینده شما در هروی سنتر حاضر شوید. شما برای دریافت مدارک (passport collection) یک پیامک یا ای میل دریافت خواهید کرد. اگر از جانب کسی مراجعه می‌کنید، باید نامه رسمی به همراه داشته باشید.

شما بابستی منحصرا بین ساعت 3 تا 5 عصر روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه مراجعه کرده و کانترهای این موسسه مسوولیتی راجع به توضیح ویزا صادر شده یا عدم صدور ویزا ندارند. متن انگلیسی زبان زیر را نگاه کنید.  همان طور که در متن اشاره  شده است، پس از تسلیم مدارک به VFS GLOBAL و تحویل گذرنامه، فرآیند بررسی مدارک شما توسط وی اف اس و سفارت پرتغال در تهران از طریق VAC REFRENCE  NUMBER (شماره پرونده شما) از طریق سامانه TRACK APPLICATION که در بالا گفتیم، امکان پذیر است.

AFTER SUBMISSION

After submission of documents at the Visa Application Centre, you can check the status of your application online, by providing the unique VAC Reference Number and your date of birth. (VAC Reference Number can be found in the invoice-cum-receipt provided at the Visa Application Centre at the time of submission.)

If you have availed the SMS tracking service, you will receive SMS and email alerts, once the processed application is couriered or is ready for collection at the Visa Application Centre. These alerts will be received on the mobile number and email address provided while submitting the visa application.

Please note that the time for passport collection is from 15:00 to 17:00 from Sunday to Thursday, except weekends and holidays specified by the Royal Norwegian Embassy in Abu Dhabi.

During the passport collection at the Visa Application Centre it is required to provide the following:

Original payment receipt that was provided by the officer during documents submission.

Original  ID card

Please note:

Representatives/agents/consultants collecting the passport at the counter will have to provide an authority letter from the applicant clearly stating the name of person & agency authorizing them to collect the passport on their behalf.

If you have opted for courier delivery and receive the passport outside of the Visa Application Centre, please be ready to provide the following documents:

1.Original payment receipt

2.Document confirming your identity

جزییات بالا را متقاضیان دریافت ویزا گردشگری پرتغال از طریق VFS GLOBAL در روز مراجعه برای دریافت گذرنامه در نظر داشته باشند. اگر با درخواست شما موافقت نشده است، علت آن روی برگه‌ای به زبان پرتغالی و انگلیسی اعلام شده است. شما در یک بازه زمانی، فرصت اعتراض به رد درخواست ویزای شنگن دارید.

توضیح سفارت پرتغال درباره شیوه اعتراض به رد درخواست ویزای شنگن

بخش APPEALING A DECICISON در سایت سفارت پرتغال در تهران قرار ندارد، توضیحاتی را در اختیار متقاضیان قرار نمی‌دهد. اما سفارت پرتغال در تهران یا اداره مهاجرت یا دادگاه عالی این کشور، مسئولیت بررسی اعتراض شما را بر عهده خواهند داشت.

به  مواردی توجه کنید:

  • شما باید در نامه اعتراض مکتوب اعلام کنید که چرا اعتقاد دارید که اولین تصمیم روی پرونده ویزای شنگن پرتغال شما اشتباه بوده است.
  • شما باید مدارک مستند و مستدل و مثبته برای پشتیبانی ادعاهای خود مبنی بر اشتباه بودن تصمیم سفارت پرتغال ضمیمه درخواست کنید. همه مدارک باید ترجمه رسمی شده باشد.
  • شما 3 هفته از زمان تحویل گذرنامه در هروی سنتر، فرصت دارید تا اعتراض مکتوب خود را به سفارت پرتغال تحویل دهید.
  • اگر شما در روزی که متوجه شدید که با درخواست  ویزای شنگن پرتغال شما موافقت نشده است، 3 هفته برای ارائه مدارک و اعتراض مکتوب را کافی نمیدانید، به سفارت اعلام کنید تا 2 هفته دیگر به این زمان اضافه شود.
  • نامه شما باید مشخص و واضح و دلایل مثتبه را ارائه کند. نامه باید پرتغالی یا انگلیسی  باشد.
  • نامه را باید امضا کنید. امضا مطابقت با APPLICATION FORM قبلی شما داشه باشد.
  • نشانی پست‌الکترونیک و موبایل خود را در نامه اعتراض قید کنید تا پس از دریافت نامه، دریافت نامه به شما اطلاع داده شود.
  • اعتراض به رد درخواست ویزای شنگن پرتغال، هیچ هزینه‌ای ندارد. بر خلاف کشورهای دیگر که شما را شارژ می‌کنند (مثل لهستان).

پاسخ به سوالات متداول

  • آیا به جز استفاده از خدمات این موسسه هندی، راه دیگری برای دریافت ویزای گردشگری پرتغال هست؟

خیر.

  • آیا تکراتو، مشاوره دریافت ویزای پرتغال  ارائه می دهد؟

خیر.

  • چگونه متقاضی دریافت ویزا گردشگری پرتغال باید نسبت به صدور یا عدم صدور روادید مطلع شود؟

 توجه داشته باشید که پس از تحویل گذرنامه و دریافت فیش دریافت مدارک، کانترها به شما برگه‌ای می‌دهند که روی آن زمان و مکان visa collection درج شده است. طبق همان مراجعه کرده و گذرنامه خود را دریافت کنید. البته پس از تحویل درخواست خود، می توانید وضعیت پرونده تان را از وب‌سایت پیگیری کنید. البته اگر گزینه خدمات پیک برای پاسپورت را در طی فرآیند تحویل درخواست برگزیده باشید، گذرنامه شما پس از پردازش درخواست ویزا توسط سفارت به شما تحویل داده می شود.

  • آیا درخواست ویزا برای بازدید شخصی حتی در صورتی که میزبان هزینه ها را پوشش دهد نیازمند پول است؟

متقاضی باید بودجه کافی برای هزینه های غیر منتظره داشته باشد. مخصوصا که پرتغال کشور خیلی گرانی نیست.

  • آیا روز ورود به پرتغال به عنوان یکی از روزهای اقامت که جزو حق امتیاز ویزا (مدت زمان بازدید) است محسوب می شود؟

روز ورود به پرتغال و تاریخ ترک پرتغال جزو مدت بازدید محسوب می شوند. زمانی که شخصی از طریق یک کشور دیگر عضو شنگن به پرتغال می رسد، مدت اقامت از تاریخ رسیدن به منطقه شنگن حساب می شود.

  • پس از بازپس گرفتن پاسپورت چه اطلاعاتی را باید در آن بررسی کنم؟

هر متقاضی باید فورا اطلاعات درج شده در ویزای صادر شده را بررسی کند: نام و نام خانوادگی، عکس، مدت زمان اعتبار، تعداد روزها و تعداد دفعات مجاز ورود.

  • آیا با ویزای پرتغال می‌توان در این کشور تحصیل کرد؟

خیر. راهنمای تحصیل در پرتغال را اینجا مشاهده کنید.

آیا با ویزای پرتغال می‌توان در این کشور تحصیل کرد؟

  • آیا با ویزای پرتغال می‌توان در این کشور کار کرد؟

خیر.

فرصت های اشتغال گسترده در پایتخت پرتغال را در سایت jobsinlisbon.com پیدا کنید
فرصت های اشتغال گسترده در پایتخت پرتغال را در سایت jobsinlisbon.com پیدا کنید
  • اگر در زمان گردش در پرتغال در یک دوره آموزشی کوتاه مدت ثبت نام کنم، قانونی است؟

بله. در محدوده زمانی ویزا، می‌توانید در این کشور تحصیل کنید. نظرات کارشناسان را درباره تحصیل و کار در پرتغال در این لینک دنبال کنید.

  • اگر با درخواست ویزای پرتغال من رد شد چه باید بکنم؟

شما در یک بازه زمانی مشخص 21 روزه (قابل تمدید به 35 روز)، مهلت دارید که به نظر سفارت از طریق مجاری قانونی اعتراض کنید. علت رد شدن درخواست ویزا شما در یک فرم به زبان انگلیسی و پرتغالی اعلام شده است. آدرس و سازمانی که باید شکایت مکتوب خود را در بازه زمانی مورد نظر ارسال کنید نیز مشخص است. لذا طبق اطلاعات مندرج در زمان دریافت گذرنامه، نسبت به تسلیم شکایت اقدام کنید. جزییات بیش‌تر را در این گفتار معرفی کردیم.

  • اگر با درخواست ویزای گردشگری پرتغال بنده موافقت نشود، هزینه ویزا عودت خواهد شد؟

خیر.

  • من درخواست ویزا 20 روزه دادم. اما ویزای 90 روزه گرفته ام. منظور چیست؟

سفارت به شما ماکزیمم زمانی که برای بازدید از منطقه شنگن در قالب ویزا گردشگری TYPE C می‌توانسته صادر کند را به شما داده و شما می‌توانید در یک بازه زمانی 180 روزه از زمان دریافت ویزا، 90 روز در منطقه شنگن تردد کنید.

  • آیا امکان چند بار ورود به پرتغال هست؟

بله. این موضوع را در زمان تکمیل APPLICATION FORM مشخص کرده و گزینه MULTIPLE ENTRY را انتخاب کنید.

چگونه شانس دریافت ویزا گردشگری پرتغال را افزایش دهیم؟

پاسخ به این سوال آسان نیست. اما باید توجه کنید که افرادی که سابقه دریافت روادید شنگن را ندارند و شنگن اولی هستند، سخت قادر به دریافت ویزا پرتغال یا فرانسه یا سوییس خواهند بود. اما برای افزایش شانس دریافت روادید گردشگری شنگن از جمله پرتغال به موارد 12 گانه زیر توجه کنید:

  • کلیه مدارک خود را ترجمه‌رسمی درست کنید. گاها به تایید وزارت خارجه و دادگستری برسانید.
  • مدارک شغلی شما باید شفاف و واضح باشد. مشخصات کارفرما با اساس‌نامه هم‌خوانی داشته باشد.
  • اگر ملک یا مغازه به نام شما است (حتی 1 دانگ) ترجمه‌رسمی سند تحویل شود با مهر دادگستری.
  • هر چقدر تمکن مالی شما بیش‌تر باشد، شانس دریافت ویزا پرتغال شما افزایش خواهد یافت.
  • داشتن ویزا شنگن، شرط لازم یا شرط کافی دریافت ویزا شنگن پرتغال نیست.
  • سفارت پرتغال باید نسبت به بازگشت شما به کشور پس از اتمام زمان ویزا، اطمینان حاصل کند. لذا سفارت را برای رسیدن به این درک خوب، با مدارک مثتبه و مستند و مستدل توجیه کنید. مثل: گواهی مرخصی که بازگشت به کار شما را توسط کارفرما تایید کرده باشد. مثل گواهی ازدواج. مثل سند ملکی. سند مغازه. مثل پروانه کسب. پروانه مطلب. پروانه فعالیت مهندسی (از نظام مهندسی).
  • اگر فردی تبعه پرتغال شما را دعوت کرده است، دعوت او باید توجیه کننده باشد. ارتباط معناداری بین شما و دعوت کننده قابل درک باشد.
  • سفارت پرتغال را گول نزنید. مدارک FAKE تسلیم نکرده و واقعیت را آن‌طور که شایسته است بیان کنید.
  • اگر سابقه تحصیل و تردد به کشورهای مختلف جهان را داشتید اعلام کنید.
  • تحصیل در سوئد یا فنلاند یا فرانسه، هیچ تضمینی به دریافت روادید شنگن پرتغال نیست.
  • اگر سابقه تحصیل در اروپا دارید، گواهی عدم سوء پیشینه را از پلیس آن کشور دریافت کنید و ضمیمه مدارک خود کرده و به سفارت تحویل دهید.

آدرس، تلفن، فاکس و پست‌الکترونیک سفارت پرتغال در تهران

  • نشانی سفارت پرتغال: تهران، دروس، خیابان هدایت، خیابان روزبه شماره ۱۶
  • تلفن سفارت پرتغال: ۰۰۹۸۲۱۲۲۴۸۲۷۶۰
  • تلفن ارتباطات فوری با سفارت پرتغال: ۰۰۹۸۹۹۰۵۷۸۲۶۱۷
  • پست‌الکترونیک سفارت پرتغال: TEERAO@MNE.PT
  • پست الکترونیک سفیر پرتغال در تهران: TEERAO@MNE.PT
  • ساعت کار سفارت پرتغال: ۸ تا ۴ عصر دوشنبه تا پنج‌شنبه

اطلاعات تماس وی اف اس گلوبال تهران  (نماینده سفارت پرتغال)

  • شماره تماس: ۰۰۹۸۲۱۸۲۸۰۵۹۰۴
  • پست الکترونیک: portugaliran@vfshelpline.com
  • ساعات کاری: روزهای دوشنبه تا پنج‌شنیه از ۸ تا ۴ عصر
  • آدرس: میدان هروی (گلستان  ۵). هروی سنتر- طبقه ۴

خواننده گرامی تکراتو

اگر شما هم نیاز به دریافت راهنمایی جهت اخذ ویزای گردشگری، تجاری و تحصیلی پرتغال دارید و شنگن اولی هستید، پس از بررسی کامل محتویات ارائه شده در این گفتار، درخواست خود را ارسال تا بررسی کنیم. فراموش نکنید که تحصیل رایگان در مقطع دکتری پرتغال، اجازه اقامت دانشجویی همراه با کار آزاد بوده و پس از پرداخت مالیات به مدت 4 سال، ویزای اقامت شما به permanent card و حق شهروندی و گذرنامه پرتغال تغییر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر