;
coinex

انتخابات کمیسیون های تخصصی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران برگزار شد

انتخابات کمیسیون آموزش و ‌پژوهش و‌ کمیسیون دارندگان پروانه ارتباطات ثابت اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و‌مهندسی، مشاوران و ‌پیمانکاران صنعت مخابرات ایران در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از پانا، در ابتدای این مراسم که روز یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ برگزار شد، داود ادیب، رئیس هیات مدیره اتحادیه پس از خوشامدگویی به حضار گفت: «در چند ماه گذشته اتحادیه صادر کنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران اقداماتی اساسی در راستای برنامه ریزی استراتژیک اتحادیه و همچنین برنامه ریزی عملیاتی مرتبط با آن داشته و توانسته است رسالت خود را به عنوان یک اتحادیه در عرصه های مختلف به خوبی انجام دهد.»

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران ادامه داد: «از اعضای اتحادیه که همواره در کنار ما بوده اند تشکرویژه می کنیم». ادیب ادامه داد:

اگر نگاهی به کارنامه یک سال گذشته اتحادیه بیندازیم، به آسانی عملکرد آن را برای اعضای اتحادیه و همچنین وزارت صمت، وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، اتاق بازرگانی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق نو آوری و شکوفایی و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عملکرد رو به جلو و آرمانی و در راستای همکاری در مدیریت برون رفت از شرایط فعلی کشور با رویکرد حمایت از فعالان اقتصادی حوزه مرتبط و در تعامل با قوای سه گانه، مراجع تخصصی مربوطه و نهادهای عملیاتی، مهندسی و کارگری به منظور دستیابی به اقتصاد مقاومتی، توسعه اقتصادی، صادرات و رفاه اجتماعی خواهیم دید.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران ادامه داد: «از اعضای اتحادیه که همواره در کنار ما بوده اند تشکرویژه می کنیم».

ادیب افزود: «حضور فعال اتحادیه و شرکت های عضو آن در 10 نمایشگاه داخلی و خارجی از قبیل نمایشگاه اربیل عراق، نمایشگاه سوریه و نمایشگاه افغانستان در یک سال گذشته بیانگر فعالیت گسترده اتحادیه در عرصه های رقابتی و پرچم داری صادرات درحوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات کشور بوده است».

ادیب افزود:

در خصوص سایر عملکردهای اتحادیه می توان به انتشار فصلنامه های اتحادیه اشاره نمود که با محتوای مناسبی منتشر و در بین مدیران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فعالان اقتصادی صنعت ICT توزیع شده است . همچنین جلسات متعددی نیز با وزرای ارتباطات کشورهای همسایه از جمله ، وزیر ارتباطات عراق، وزیر ارتباطات افغانستان، نخست وزیر و هیئت همراه عراقی، هیئت مربوط به وزارت دارایی سوریه، هیئت مخابراتی هرات تلکام برگزار گردیده و جلسات متعدد هم اندیشی متعددی در حوزه صادرات محصولات حوزه ICT در سازمان توسعه تجارت، معاونت فن آوری وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، دبیرخانه ستاد فاوا معاونت علمی، اتاق بازرگانی ایران، دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، فرودگاه پیام و کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی برگزار و تمامی این موارد از تلاش های اتحادیه بوده است . در کنار این موضوعات، عقد تفاهم نامه با انجمن شرکت های نرم افزاری ، دانشگاه فنی و حرفه ای ، انیسیتو ایز ایران و شرکت تحقیقاتی بین المللی الیانس نیز از تفاهم نامه های اتحادیه در خصوص هم افزایی و استفاده از این هم افزایی ها در راستای راهبردهای اتحادیه بوده است.

در این گردهمایی که با حضور پر رنگ اعضای اتحادیه تشکیل شد، نخست انتخابات کمیسیون آموزش و‌ پژوهش برگزار و‌ پس از رای گیری آقایان دکتر احمدزاده از شرکت آریا همراه، دکترصفریان از شرکت انستیتو ایز ایران، ولیزاده از اعضای حقیقی اتحادیه، عطارزادگان از شرکت انتقال امواج نوری برنا، صلواتی از اعضای حقیقی اتحادیه و خانم ها بختیاری و شریف زاده با کسب آرای مورد قبول به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب و‌ آقای دکتر احمدزاده از شرکت آریا همراه که بالاترین رای را از آن خود نموده بود، به عنوان دبیر کمیسیون آموزش و ‌پژوهش انتخاب گردیدند.

در ادامه این گردهمایی و در بخش مربوط به برنامه جشن ۱۰۰ پلاس اتحادیه، مهندس شیرانی مدیر عامل موننکو‌ به عنوان صدمین عضو ‌اتحادیه در جمع حاضرین، حضور پیدا نموده و مورد تشویق اعضای هیئت مدیره و اعضای اتحادیه قرارگرفت.

در ادامه این گردهمایی و در بخش مربوط به برنامه جشن ۱۰۰ پلاس اتحادیه، مهندس شیرانی مدیر عامل موننکو‌ به عنوان صدمین عضو ‌اتحادیه در جمع حاضرین، حضور پیدا نموده و مورد تشویق اعضای هیئت مدیره و اعضای اتحادیه قرارگرفت.

در ادامه این گردهمایی و در بخش مربوط به برنامه جشن ۱۰۰ پلاس اتحادیه، مهندس شیرانی مدیر عامل موننکو‌ به عنوان صدمین عضو ‌اتحادیه در جمع حاضرین، حضور پیدا نموده و مورد تشویق اعضای هیئت مدیره و اعضای اتحادیه قرارگرفت.

گفتنی است مهندسین مشاور موننکو ایران یکی از بزرگترین مهندسین مشاور کشور بوده و در ارائه خدمات مهندسی و مشاوره در صنایع مختلف و حفظ و توسعه جایگاه جهانی موجب شده است که با وجود مشکلات فراوان در این عرصه، به تعهدات خود پایبند بوده و نیازهای در حال رشد کارفرمایان و مشتریان خود را برآورده سازد.

شیرانی در بیانات خود اعلام کرد که ما با توجه به رویکردهای به موقع و مناسب در انجام پروژه ​​​ها و تیم مجرب و متخصص در سراسر جهان، همواره موفق بوده​ ایم پروژه​ های خود را فارغ از بزرگی یا پیچیدگی با بالاترین کیفیت به اتمام رسانیم.

مدیر عامل موننکو افزود:

ضمن اخذ رتبه نخست مهندسین مشاور در ایران، در بازار خارجی در حال حاضر در کانادا، آلمان، ژاپن، جمهوری قرقیزستان، بنگلادش، هند، کره، کنیا، تاجیکستان و عمان فرصت​ های زیادی را در جهت گسترش خدمات این شرکت در سراسر جهان ایجاد کرده ایم.

شایان ذکر است که شرکت موننکو ایران در سالیان گذشته توانسته است با ارائه خدمات و راه​کارهای نوین و جامع، نیازهای مهندسی و مشاوره صنعتی کشور را در زمینه ​های مختلف از معدن تا زیر ساخت، نفت و گاز تا برق، مخابرات و فناوری اطلاعات تا شهرها و خانه​ های هوشمند، مترو و راه آهن و همچنین آب و فاضلاب مرتفع نماید. همچنین با ارائه توانمندی ​ها و ویژگی​ های منحصر به فرد خود موفق به نفوذ در بازار بین ​الملل گشته و بیش از پیش فرصت‌های مناسبی را جهت ارائه توانمندی​ های خود در سایر کشورها پدید آورده است.

در بخش دیگری از این گردهمایی، دکتر اسمعیل ثنایی نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه نیز به فعال تر شدن شرکت ها در مسیر صادرات اشاره نمود و گفت: «شرکت ها باید در همایش های خارج از کشور فعالانه تر برخورد نموده و حضور یابند. همچنین شرکت ها حتما باید مبادرت به تهیه کاتاکوگی از خود به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی نمایند.»

ثنایی از شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دعوت کرد در نشریه شماره بعد، هم در تبلیغات و آگهی های نشریه حضور داشته باشند و هم مقالات و نوشتارهای خود را برای درج ارسال نمایند.

وی افزود: «شرکت های این حوزه علاوه بر حضور فعالانه در نمایشگاه تلکام آتی، پیشنهاد خود را برای ارائه موضوعات و سرفصل های مهم در سمینار جانبی ارائه دهند و مشارکت نمایند.»

وی افزود: «شرکت های این حوزه علاوه بر حضور فعالانه در نمایشگاه تلکام آتی، پیشنهاد خود را برای ارائه موضوعات و سرفصل های مهم در سمینار جانبی ارائه دهند و مشارکت نمایند.»

همچنین خانم سادینا آبایی عضو هیئت مدیره اتحادیه و نایب رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی نیز با اشاره به برگزاری رویداد اکسپو از ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ تا ۱۰ آپریل ۲۰۲۱ در امارات متحده گفت:

برگزاری این رویداد به مدت ۶ ماه درهای دنیا را به روی صنعتگران ما باز می کند و این فرصت مغتنمی است تا ما توانمندی های خود را در آن به نمایش بگذاریم.

وی نکته حائز اهمیت در این رویداد جهانی را داشتن موضوع مشخص در هر دوره دانست و عنوان کرد: «موضوع این دوره از اکسپو ارتباط ذهن و آینده است که مرتبط با حوزه ICT است و ما نباید این فرصت را از دست بدهیم و باید جایگاهی موثر در حوزه صادرات و بین الملل چه به صورت مجازی و چه فیزیکی برای خود ایجاد کنیم.»

وی در ادامه اظهار داشت: «اطلاعات تکمیلی از این دوره اکسپو به زودی در جلسه ای که در اتحادیه برگزار خواهد شد، در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.»

آبائی با اشاره به حضور اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران درکمیسیون احداث خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی گفت: «عضویت اتحادیه در این کمیسیون به صورت مستمر و پایدار می تواند شرایطی را ایجاد کند تا خواسته ها و مشکلات اعضا به دولت، قوه مقننه و مجریه منتقل شود و اتاق بازرگانی به عنوان مشاور این سه قوه می تواند زمینه حل مشکلات اعضا را فراهم نماید.»

وی در پایان به رایزنی اتحادیه با روسای سایر اتاق های بازرگانی در سراسر کشور اشاره و تاکید کرد:

این فرصت برای اتحادیه مهیا شده تا با برنامه های مدون بتوانیم در اتاق های استانی حضور پیدا کنیم تا هم اعضای اتحادیه افزایش یافته و هم با همراهی اعضای اتاق سراسر کشور مسیر روشنتری در رسیدن به اهدافمان پیش رو داشته باشیم.

وی در این مراسم به برگزاری جلسه بعدی اعضای اتحادیه در اتاق بازرگانی استان البرز خبر داد.

محمد باقر میرزایی از اعضای دیگر هیئت مدیره اتحادیه نیز در این گردهمایی، پیشنهاد پیگیری سازمان نظام مهندسی ICT توسط کمیسیون آموزش و پژوهش اتحادیه را مطرح نمود.

وی اظهار داشت: «ظرفیت های لازم برای ایجاد سازمان نظام مهندسی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور در شرایط مطلوبی قرار گرفته است. بنا به رسالت والای اتحادیه درخصوص تاثیرپذیری و نظارت قوانین صنعت فاوا و نبودن یک متولی تخصصی و پیگیر این مسئله مهم در کشور، اتحادیه از طریق کمیسیون آموزش و پژوهش می‌تواند مقدمات طرح و پیگیری این پروژه‌ مهم را در مجلس شورای اسلامی با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری و بالآخره به سرانجام برساند.»

علاوه بر این، میرزائی پیشنهاد بررسی صلاحیت و رتبه‌بندی مشاوران حقوقی و حقیقی را مطرح نمود و گفت: «انتظار می‌رود کمیسیون‌های آموزش و همچنین حقوقی اتحادیه برنامه‌های خود را برای این امر مهم از سرفصل‌های کاری اتحادیه اعلام نمایند.»

همچنین در بخش دیگری از این نشست و ‌در بخش انتخابات کمیسیون دارندگان پروانه ارتباطات ثابت اتحادیه، آقایان تکلو از شرکت آترین، پروازی از پرواز سیستم، دکتر اسمی از گسترش ارتباطات مبنا، دکتر شاه محمدی از ارتباطات فرزانگان پارس، نیکسار از ارتباطات ثابت پارسیان، توسلی از فناپ تلکام، قندهاری از گروه فناوا و ذاکر از ماهان نت به عنوان اعضای اصلی کمیسیون انتخاب و‌ مقرر گردید که در جلسه بعدی اتحادیه ، نسبت به انتخاب دبیر این کمیسیون، با نظر اعضای انتخاب شده اقدامات لازم به عمل آید.

گفتنی است در این مراسم مهندس ذوقی و مهندس نصیری از بازرسین اتحادیه ، علایی از دبیرخانه اتحادیه و همچنین مهندس محمد میرزایی منش عضو هییت مدیره اتحادیه نیز حضور داشتند که در بخشی از سخنان محمد میرزایی منش ، تاکید بر این موضوع شد که تشکل های اقتصادی و از جمله این اتحادیه صدای بخش خصوصی هستند.

گفتنی است در این مراسم مهندس ذوقی و مهندس نصیری از بازرسین اتحادیه ، علایی از دبیرخانه اتحادیه و همچنین مهندس محمد میرزایی منش عضو هییت مدیره اتحادیه نیز حضور داشتند که در بخشی از سخنان محمد میرزایی منش ، تاکید بر این موضوع شد که تشکل های اقتصادی و از جمله این اتحادیه صدای بخش خصوصی هستند. اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران میتواند با انعکاس نظرات فعالان اقتصادی به دولت و از جمله وزارت فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، در بهبود کیفیت تصمیمات، اثرگذار باشند ، میرزایی منش همچنین عنوان نمود : این ارکان مردم نهاد که نمایندگی بخشی از فعالان اقتصادی را در حوزه شرکت های خدمات فنی مهندسی ، مشاوران و پیمانکاران حوزه ICT را به عهده دارند می توانند با حضور در مراجع تصمیم گیری و انتقال اطلاعات و تجربیات انباشت شده به غنای تصمیم سازی های دولت بیفزایند و با بهره گیری از تجارب و مهارت های علمی و تخصصی کمیسیون های اتحادیه می توانند مانع از تصمیم گیری های اشتباه شوند و به بهبود قانون و ارتقای آن کمک ویژه کنند.

این گردهمایی با توضیحاتی در خصوص نحوه حضور اتحادیه در بیستمین نمایشگاه تلکوم پلاس (نمایشگاه بین المللی مخابرات و راه حل های نو آورانه CIT) که از تاریخ 26 تا 29 اذر ماه 1398 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی برگزار خواهد گردید خاتمه یافت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر