;
coinex

اتومبیل‌های خودران «وال مارت» به جای شما به خرید می‌روند

اتومبیل‌های خودران توسعه داده شده توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت این امکان را مهیا کرده‌اند که به جای مشتری خرید را انجام دهند.

بزرگترین خرده فروش آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد یک برنامه‌ی آزمایشی در «هیوستون» به دنبال ساخت خودروهایی برای تحویل مواد غذایی است که نیازی به راننده نداشته باشند. این آزمایش بخشی از گسترش مداوم «والمارت» در تجارت مواد غذایی است.

این خرده فروش می‌گوید اکنون 1600 شعبه از فروشگاه‌هایشان تحویل مواد غذایی دارند. در اوایل سال جاری، والمارت یک برنامه‌ی تحویل مواد غذایی نامحدود 98 دلاری را به بازار عرضه کرد.

اتومبیل‌های خودران وال مارت خودشان به خرید می‌روند

«تام وارد»، معاون ارشد عملیات دیجیتال در والمارت آمریکا، بیان کرد: «ما روش‌های مختلفی را برای تحویل مواد از فروشگاه به جلوی درب مشتریان توسط فناوری ماشین‌های خودران آزمایش کرده‌ایم. ما معتقدیم این فناوری بهترین روش برای خرید مواد غذایی و تحویل آن است که به هدف ما که آسان کردن کارهای روزانه برای مشتریان است، کمک می‌کند.»

«نورو» یک ون تحویل مواد غذایی مشابه یک تستر در حال حرکت است که مشتریان باید اجناس خود را از آن تحویل بگیرند. والمارت از جمله شرکت‌هایی است که به دنبال تسلط بر بازار مواد غذایی است. رقبای دیگری نیز مانند «آمازون»، «تارگت»، و «اینستاکارت» در عرصه هستند.

اتومبیل خودران

وال مارت یک شرکت خرده فروشی آمریکایی است که بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای غذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها را به صورت فرانشیز (franchising) در جهان را داراست. وال مارت در رده اول بزرگترین شرکت‌های تجاری جهان قرار دارد و در سال مالی ۲۰۱۹ فروشی بالغ بر ۵۱۴ میلیارد دلار را از آن خود کرد تا بدین وسیله نامش به عنوان پردرآمدترین شرکت جهان ثبت شود.

وال مارت در سال ۱۹۱۸ توسط «سام والتون« تاسیس شد. این کمپانی تمرکز اصلی خود را بر روی فروشگاه‌ها معطوف کرده است؛ امری که در سال ۲۰۰۵ بیش از ۶۵ درصد از سود خالص وال مارت را در بر می‌گرفت. اجناس عرضه شده در فروشگاه‌های وال مارت طیف گسترده‌ای دارند و از غذا تا پوشاک را شامل می‌شود. در حال حاضر بیش از ۳۸۰۰ شعبه وال مارت در آمریکا و بیش از ۲۶۰۰ شعبه در سراسر جهان وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

منبع: ustoday

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر