;
coinex

برای آلودگی هوا چه کنیم ؟ خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها برای مقابله با آلودگی هوا

اگر از خود می‌پرسید که برای آلودگی هوا چه کنیم ؟ این مطلب با تکیه بر معرفی خوراکی‌های مناسب در روزهای آلوده می‌تواند پاسخ مناسبی برای سوال شما باشد.

آلودگی شدید هوا مانند آنچه که در آغازین روزهای فصول سرد در کلان‌شهرها تجربه می‌کنیم به دلیل وجود انواع آلاینده در هوای کثیف بوده و شدیدا برای سلامتی افراد مضر است.

در چنین روزهایی و در مواجهه با آلاینده ها و هوای آلوده انواع خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و دمنوش‌ها می‌توانند بسیار برای سلامتی بدن مفید باشند. پس اگر همواره از خود می‌پرسید برای آلودگی هوا چه کنیم ؟ پاسخ شما را در لیست جامعی از خوراکی‌های خوشمزه ارائه خواهیم کرد. با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


برای آلودگی هوا چه کنیم ؟

پژوهشگران و محققان تغذیه می‌گویند مواد غذایی سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان مانند سلنیوم، بتاکاروتن، ویتامین آ، ویتامین ای و ویتامین سی تاثیر مهمی در حفظ سلامتی در هوای کثیف و مقابله با آلاینده ها دارند.

اما آنتی‌اکسیدان‌ها چطور با هوای آلوده و آلاینده ها مقابله می‌کنند؟ ماجرا به زبان ساده از این قرار است که وقتی آلاینده‌ای وارد بدن می‌شود به دنبال جایی برای اثرگذاشتن می‌گردد و سلول‌های بدن گزینه اصلی برای اینکار محسوب می‌شوند. در این شرایط اما آنتی‌اکسیدان‌ها با قربانی کردن خود و جذب آلایند ها می‌توانند از سلول‌های بدن در برابر هوای کثیف محافظت کنند.

برای آلودگی هوا چه کنیم
برای آلودگی هوا چه کنیم

در جریان فرایند پراکسیداسون چربی، رادیکال‌های بی‌ثبات اسید چرب ایجاد می‌شوند و می‌توانند به سرعت با مولکول‌های اکسیژن ترکیب شوند. در نتیجه این فرایند رادیکال‌های آزاد ناپایدار به وجود می‌آیند.

هرچه این واکنش شیمیایی بیشتر رخ دهد آسیب بیشتری به غشای سلول‌های نواحی مختلف بدن وارد می‌شوند. در نهایت این اتفاق می‌تواند به بروز پدیده‌هایی چون سرطان، آسیب وسیع به سرخرگ‌ها، تغییر شکل سلول‌های خونی پلاکت و پیری سریع سلول‌های بدن منجر شود.

در فرایند بیشتر شدن رادیکال‌های آزاد، نقش آنتی‌اکسیدان‌ها بسیار حیاتی است چراکه آن‌ها مانع از تولید رادیکال آزاد زیاد می‌شوند و با کاهش اکسیژن محیطی از وقوع واکنش‌های زنجیره‌ای نیز جلوگیری می‌کند و از سلول‌های قرمز خود در برابر آلاینده ها محافظت می‌کند. اما اگر می‌پرسید برای جذب آنتی‌اکسیدان چه بخوریم و برای آلودگی هوا چه کنیم ، در ادامه فهرست مواد غذایی مناسب برای هوای کثیف و آلوده را معرفی می‌کنیم.

مرکبات و سبزیجات حاوی ویتامین سی

برای آلودگی هوا چه کنیم

ویتامین سی یکی از موثرترین ویتامین‌ها در روزهایی با هوای آلوده است و خوشبختانه در مواد غذایی، میوه‌ها و سبزیحات زیادی یافت می‌شود. بزرگسالان به طور کلی در روز به 40 میلی‌گرم از این ویتامین نیاز دارند و سبزیجاتی چون زنجبیل، گشنیز، جعفری، کلم و شلغم از بهترین منابع ویتامین C هستند.

پرتقال و لیمو ترش و به طور کلی مرکبات نیز به دلیل برخورداری از ویتامین سی از خوردنی های مناسب در آلودگی هوا محسوب می‌شوند. همچنین اگر می‌پرسید برای آلودگی هوا چی بخوریم ؟ در پاسخ می‌توانیم بگوییم که سعی کنید آبلیمو را در روزهای آلوده با هرچیزی میل کنید. در انواع غذاها، سالادها و نوشیدنی‌ها می‌توانید مقداری آبلیمو بریزید و میل کنید.

اساسا لیمو ترش سرشار از ویتامین سی است و این ویتامین، همانطور که گفتیم، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان از سلول‌های بدن در برابر هوای آلوده محافظت می‌کند. از طرفی، این خوراکی حاوی فلاونوئیدهایی است که فواید سلامتی و خواص ضدالتهابی خاصی در مبارزه با بیماری‌های ناشی از آلودگی دارند.

سیب و توت فرنگی

برای آلودگی هوا چه کنیم

یکی از مواردی که در بحث آلودگی هوا و راه های مقابله با آن باید به آن اشاره کرد، مصرف سیب و توت فرنگی است. سیب ماده‌ای سرشار از اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدهایی است که به کاهش التهاب در مجاری هوا منجر می‌شوند. التهاب مشکل رایجی بین کسانی است که در هوای کثیف تنفس می‌کنند و اگر می‌پرسید برای آلودگی هوا چه کنیم ، باید سیب را در رژیم غذایی خود در روزهای آلوده جای دهید.

توت فرنگی نیز مانند سیب نقش مهمی در مقابله با آلودگی هوا و راه های مقابله با آن دارد. این میوه سرشار از پتکین است و در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا نقش مهمی ایفا می‌کند.

آناناس

برای آلودگی هوا چه کنیم

یکی از مواردی که در مورد آلودگی هوا و راه های مقابله با آن باید در نظر داشته باشید مصرف منظم آناناس است. این میوه که از خوردنی های مناسب در آلودگی هوا محسوب می‌شود حاوی آنزیمی است که به ریه‌ها کمک می‌کند مواد زائد را از بین ببرند و به طور کاملا طبیعی عمل سم‌زدایی بدن و ریه‌ها را انجام می‌دهد.

این میوه همچنین به عنوان یکی از بهترین خوردنی های مناسب در آلودگی هوا می‌تواند التهاب و تورم مجاری هوایی و تنفسی را بکاهد و به قطع شدن سرفه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

شاخص کیفیت هوا چیست؟

بهترین دستگاه تصفیه هوا در بازار ایران

زنجبیل

برای آلودگی هوا چه کنیم

زنجبیل نیز از جمله موادی است که در پاسخ سوال برای مقابله با آلودگی هوا چی باید بخوریم ؟ باید به آن اشاره کرد. زنجبیل به خوبی قادر است آلاینده‌ها و دیگر محرک‌هایی که از مجاری تنفسی وارد بدن می‌شوند را از بین ببرد. این محصول پرخاصیت همچنین می‌تواند به کاهش سرفه منجر شده و گردش خون را بهبود ببخشد.

جالب است بدانید زنجبیل تقریبا دو برابر پرتقال ویتامین سی دارد و  از این نظر هم یکی از بهترین خوردنی های مناسب در آلودگی هوا است.

سیر و پیاز

برای آلودگی هوا چه کنیم

پاسخ دیگری برای سوال برای آلودگی هوا چه کنیم ؟ مصرف منظم سیر و پیاز در رژیم غذایی و در روزهای آلوده است. مصرف سیر، تره فرنگی و پیاز در روزهای آلوده به خوبی از مخاط دستگاه تنفسی محافظت می‌کند و از آنجایی که این سبزیجات سرشار از گوگرد هستند به سیستم ایمنی عمومی بدن کمک می‌کنند.

نعناع فلفلی یا سوسنبر

برای آلودگی هوا چه کنیم

یکی از مواردی که در مورد سوال برای آلودگی هوا چی بخوریم ؟ باید به آن اشاره کرد نعناع فلفلی است. این خوردنی سرشار از منتول می‌تواند عملکرد دستگاه تنفسی را آرام کند، ریه‌ها را فعال کرده و به کاهش علائم ناشی از آلودگی هوا کمک کند. این گیاه خوش‌عطر و بو را علاوه بر مصرف در کنار غذا به عنوان سبزی‌خوردن می‌توانید با دم کردن به عنوان یکی از دمنوش های مناسب برای آلودگی هوا نیز میل کنید.

انواع سبزیجات چلیپایی

برای آلودگی هوا چه کنیم

یکی از مهمترین پاسخ‌های سوال برای آلودگی هوا چه کنیم ؟ مصرف منظم سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم بروکسل است. این سبزیجات می‌توانند با انواع التهابات مبارزه کرده و خطر ابتلا به سرطان ریه و دیگر بیماری‌های تنفسی ناشی از آلودگی را کاهش دهند.

دانه‌ها و آجیل

برای آلودگی هوا چه کنیم

مورد دیگری که درباره آلودگی هوا و راه های مقابله با آن قابل اشاره است، در نظر داشتن مصرف دانه‌های مقوی چون تخم کتان، تخمه آفتابگردان و تخمه کدون تنبل است که همگی سرشار از منیزیم هستند.

منیزیم که یکی از مهمترین مواد معدنی موجود در طبیعت است نقش مهمی در تمیز و آرام بودن مجاری تنفسی ایفا می‌کند. این ماده معدنی التهابات ریوی را کاهش می‌دهد و تنفس را ساده‌تر می‌کند. هر روز یک مشت از این دانه‌ها را مصرف کنید تا خطر ابتلا به انواع بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهید.

کرفس

برای آلودگی هوا چه کنیم

کرفس نیز پاسخ مهم دیگری به سوال برای آلودگی هوا چه کنیم محسوب می‌شود. این سبزی پرطرفدار را می‌توانید به انواع چاشنی‌ها، انواع سالادها، آبمیوه‌ها و سوپ‌ها اضافه کنید یا حتی خورش پرطرفدار کرفس را با آن تهیه کنید.

مواد مغذی موجود در این سبزی به بدن شما در جذب فلزات سنگین که از عوامل اصلی بروز بیماری‌های ریوی هستند کمک می‌کند. همچنین کرفس منبع غنی از سدیم محسوب می‌شود و به دفع دی‌اکسید کربن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گرم‌ ترین شهرهای ایران و جهان

گرمایش جهانی چیست

شیر و لبنیات کم چرب

برای آلودگی هوا چه کنیم

شیر از جمله بهترین و مهمترین مایعاتی است که می‌توان در پاسخ سوال برای مقابله با آلودگی هوا چی باید بخوریم ؟ آن را توصیه کرد. تاثیر مثبت این نوشیدنی بر بدن در روزهای آلوده بسیار بالا است و به عنوان نوشیدنی سرشار از ویتامین‌ها و دیگر ترکیبات مغذی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

فسفر، منیزیم و کلسیم از دیگر مواد مغذی موجود در شیر هستند که آن را به یکی از نوشیدنی های مناسب در آلودگی هوا بدل می‌کنند. این مواد به خوبی سرب موجود در آلاینده ها را جذب می‌کنند و از بروز عوارض آن در بدن جلوگیری می‌کنند. دیگر مواد لبنی رایج چون ماست، دوغ و پنیر نیز می‌توانند به خنثی کردن سموم آلودگی هوا در بدن کمک کنند.

چای سبز

برای آلودگی هوا چه کنیم

یکی از بهترین نوشیدنی های مناسب در آلودگی هوا که می‌تواند پاسخی برای سوال برای آلودگی هوا چی بخوریم ؟ باشد چای سبز است که به عنوان یک منبع سرشار از آنتی‌اکسیدان برای مبارزه با انواع علائم ناشی از آلودگی هوا بسیار مفید است.

این چای با ترکیبات خود التهاب گلو و مجاری تنفسی را آرام می‌کند و از ریه‌ها در برابر تحریک‌هایی که معمولا در زمان تنفس در هوای آلوده رخ می‌دهد نیز حفاظت می‌کند.

اگر سوال شما این است که برای آلودگی هوا چه کنیم ؟ در پاسخ باید گفت چای سبز به خوبی بدن را هیدراته کرده و مجاری تنفسی را تمیز نگه‌ می‌دارد. به بیانی دقیق‌تر چای سبز به عنون یکی از بهترین دمنوش های مناسب برای آلودگی هوا یک نوشیدنی بی‌نظیر برای تقویت سیستم ایمنی و سم‌زدایی بدن از مضرات آلودگی هوا است.

زردچوبه

برای آلودگی هوا چه کنیم

یکی از بهترین ادویه‌ها که می‌تواند برای پاسخ سوال برای مقابله با آلودگی هوا چی باید بخوریم ؟  مورد اشاره قرار گیرد، زردچوبه یا همان پادشاه ادویه‌ها است.

این ادویه از آن‌جا که سرشار از کورمین است، خواص ضدالتهابی بسیاری دارد و از ریه‌ها در برابر اثرات مخرب آلودگی هوا حفاظت می‌کند. برای تسکین سرفه و تحریک ریه ناشی از آلودگی هوا، شما می‌توانید زردچوبه را در ترکیب با قیسی استفاده کنید یا آن را با کره مخلوط کرده و از خمیر آن استفاده کنید.

البته که یکی از بهترین نوشیدنی های مناسب در آلودگی هوا ترکیبی از زردچوبه با شیر گرم (به خواص شیر کم چرب قبل از این اشاره کردیم) است که برای مصرف شبانه و حدود 1 ساعت قبل از خواب مناسب است.

اسفناج

برای آلودگی هوا چه کنیم

اسفناج به عنوان یک سبزی سرشار از بتاکاروتن، زآگزانتین، لوتئین و کلروفیل نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند. متخصصان تغذیه می‌گویند اسفناج به دلیل کلروفیل زیادی که دارد یک آنتی‌اکسیدان بسیار قدرتمند و ضدسرطان عمل می‌کند و خواص فراوانی برای عملکرد مناسب ریه‌ها دارد. اگر سوال شما این است که برای آلودگی هوا چه کنیم در پاسخ باید گفت اسفناج سرشار از منیزیم است و ایمنی بدن را برای مبارزه با آلودگی هوا بالا می‌برد.

آب

برای آلودگی هوا چه کنیم

شاید ساده‌انگارانه به نظر برسد اما یکی از بهترین نوشیدنی های مناسب در آلودگی هوا همین آب ساده‌ای است که در دسترس همه ما وجود دارد. آب حتی در مواردی از برخی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های دیگر عملکرد بهتری دارد و با تسریع فرایند جذب اکسیژن، عمل سم‌زدایی از بدن را به خوبی انجام می‌دهد.

آب همچنین می‌تواند مضراتی که آلودگی هوا برای پوست و مو دارد را نیز به خوبی رفع کند. خوردن مایعاتی مانند آب نه فقط منجر به پاکیزگی مجاری گلو و دهان می‌شود بلکه به دفع سموم از کلیه‌ها نیز یاری می‌رساند.

در اینجا نباید از فواید چای که یکی از مهمترین گزینه‌ها برای سوال برای آلودگی هوا چی بخوریم است، غافل شویم. چای به خاطر تئوفیلین موجود در آن به خوبی مجاری ریوی را باز کرده و به دفع ترشحات جمع‌شده در ریه نیز کمک می‌کند.

روغن زیتون

برای آلودگی هوا چه کنیم

یکی از پاسخ‌های سوال برای مقابله با آلودگی هوا چی باید بخوریم ؟ مصرف روغن زیتون است. این روغن که از سالم‌ترین و مفیدترین روغن‌های گیاهی بوده که حاوی چربی‌های غیراشباع و مواد مغذی گیاهی است و همگی برای سلامتی ریه‌ها خصوصا در زمانی که در آلودگی هوا تنفس می‌کنید، بسیار مفید هستند. این روغن با دیگر خطرات سلامتی مربوط به آلودگی هوا مانند فشار خون بالا و انسداد رگ‌های خونی به خاطر کاهش اکسیژن بدن نیز مبارزه می‌کند.

از دیگر مزایای روغن زیتون نیز می‌توان به آلفا توکوفرول و ویتامین ای موجود در آن اشاره کرد که به بهبود عملکرد ریه‌ها کمک می‌کند. در مجموع اسیدهای چرب روغن زیتون نیز برای کاهش التهابات مجاری تنفسی مفید هستند.

بیشتر بخوانید:

انواع ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ

انواع ارورهای ماشین لباسشویی الجی

آووکادو

برای آلودگی هوا چه کنیم

اگر می‌پرسید برای آلودگی هوا چه کنیم ؟ باید گفت جدیدترین مطالعات درباره آلاینده‌ها حاکی از این است که خوراکی‌های سرشار از ویتامین ای یکی از بهترین راه‌های مقابله مضرات آلودگی هستند و از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین ای می‌توان به آووکادو اشاره کرد.

گوجه فرنگی

برای آلودگی هوا چه کنیم

اگر از خود می‌پرسید که برای آلودگی هوا در خانه چه باید کرد ؟ به هیچ چیز فکر نکنید و فقط بنشینید و گوجه فرنگی تازه بخورید. گوجه فرنگی سرشار از ماده‌ای به نام لیکوپن است که یک آنتی‌اکسیدان قوی برای بیماری‌های تنفسی محسوب می‌شود. اگر کمی حوصله به خرج دهید و یک سالاد خوشمزه از ترکیب گوجه‌فرنگی، کلم بروکلی و روغن زیتون تهیه کنید بهتر است چراکه هر سه ماده تاثیر شگرفی بر عملکرد درست سیستم تنفسی خواهند داشت.

حتی مصرف آب گوجه فرنگی نیز به عنوان روشی برای درمان آلودگی هوا و مقابله با مضرات آن توصیه می‌شود. سبزی‌های دیگر چون کاهو و اسفناج را نیز می‌توان به همراه گوجه فرهنگی مصرف کرد. از طرفی میوه‌هایی مانند طالبی، انبه، کدو تنبل و زردآلو نیز منابع سرشاری از بتاکاروتن هستند که توصیه می‌شود حتما از آن‌ها استفاده کنید.

ماهی‌های بخارپز

برای آلودگی هوا چه کنیم

اگر در روزهای آلوده خود را در خانه حبس کرده و از خود می‌پرسید که برای آلودگی هوا در خانه چه باید کرد ؟ توصیه می‌کنیم وقت خود را به تهیه غذاهای آب‌پز یا تنوری غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و سلنیوم چون ماهی کیلکا، کولی، ساردین، خال مخالی، قباد، سالمون، شاه‌مالی، قزل‌آلا (حتی از نوع پرورشی) و ماهی‌های آزاد دیگر و البته میگو اختصاص دهید.

این غذاها فارغ از اینکه چندان نیازی به روغن و چربی‌های مضر ندارند از اثرات مخرب ترکیبات التهاب‌آور آلاینده‌ها می‌کاهند و مصرف آن‌ها به بسیاری از مبتلایان به بیماری‌های تنفسی چون آسم، تنگی نفس و حتی افرادی که به مشکلات قلبی و التهابی دچارند توصیه می‌شود. البته فراموش نکنید که آلرژی تنفسی ناشی از آلودگی هوا هرگز با مصرف مواد غذایی بهبود پیدا نخواهد کرد.

سس یا رب گوجه فرنگی

برای آلودگی هوا چه کنیم

کمی پیش‌تر در پاسخ سوال برای آلودگی هوا در خانه چه باید کرد ؟ به شما گفتیم همه چیز را رها کرده و فقط در خانه به مصرف گوجه فرنگی تازه یا مصرف آن در قالب سالاد با ترکیب با کاهو، کلم بروکلی و روغن زیتون اقدام کنید. اما باید بدانید که مشتقات گوجه فرنگی به شرط سالم و استاندارد بودن نیز می‌توانند همان تاثیر گوجه فرنگی تازه را داشته باشند.

اگر سوال شما این است که برای آلودگی هوا چه کنیم باید گفت لیکوپن گوجه در مشتقات آن چون سس و رب گوجه فرنگی نیز یافته می‌شود و نقش حفاظتی بسیار مهمی برای ریه و مجاری تنفسی و کاهش علائم آسم ایفا می‌کند.

البته باز هم تاکید می‌کنیم که تا حد امکان از انواع سالم و استاندارد سس و رب گوجه و در صورت امکان دست‌ساز خودتان استفاده کنید.

مصرف مکمل‌ها و مولتی ویتامین

برای آلودگی هوا چه کنیم

اگر می‌پرسید برای آلودگی هوا چه کنیم ؟ در پاسخ باید گفت یکی از بهترین داروها برای آلودگی هوا انواع مکمل‌ها خصوصا قرص‌های حاوی زینک و ویتامین سی است. از جمله این موارد می‌توان به قرص جوشان یا انواع کپسول‌های ویتامین سی پلاس زینک اشاره کرد که از انواع داروهای مناسب در آلودگی هوا محسوب می‌شوند.

امروزه برخی از مواد مغذی را واقعا نمی‌توان از طریق مواد غذایی به میزان لازم دریافت کرد و یکی از مهمترین ریزمغذی‌ها که اتفاقا در تقویت بدن برای آلودگی هوا نقش مهمی دارد زینک است. این محصول گرچه کمتر در مواد غذایی یافته می‌شود اما از بهترین داروها برای آلودگی هوا بوده و در بسیاری از محصولاتی که داروخانه‌ها بدون نسخه به فروش می‌رسانند موجود است.

زینک خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار بالایی دارد و مانع از تخریب سلول‌ها در نتیجه انتشار رادیکال‌های آزاد می‌شود. یکی دیگر از این ریزمغذی‌ها سلنیوم است که به مقدار فراوانی در موادی چون مرغ، نان، مغزها، غذاهای دریایی و غلات کامل سبوس‌دار یافت می‌شود.

نوشیدنی لیمو ترش، زنجیل و نعناع

برای آلودگی هوا چه کنیم

آیا سوال شما این است که برای آلودگی هوا چه کنیم ؟ پیش از این و در طول این مطلب به خواص هر سه ماده و مصرف آن‌ها به طور جداگانه پرداختیم. اما شما با ترکیب آب لیمو ترش با مقدار پودر زنجبیل و نعناع تند می‌توانید یک نوشیدنی بی‌نظیر که یکی از بهترین نوشیدنی های مناسب در آلودگی هوا محسوب می‌شود را تهیه کنید.

این نوشیدنی ترکیبی با تجمیع خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی این سه خوردنی مفید به کاهش تحریک ناشی از آلودگی هوا کمک می‌کند.

برای تهیه این نوشیدنی کافی است آب یک لیمو ترش را با یک قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده‌شده یا پودرشده و چندین برگ نعناع تند و تازه ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید. این نوشیدنی را می‌توانید سرد یا گرم بنوشید و در حالت گرم می‌توان آن را یکی از دمنوش های مناسب برای آلودگی هوا محسوب کرد.

بیشتر بخوانید:

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی

آب انگور

برای آلودگی هوا چه کنیم

اگر می‌پرسید برای آلودگی هوا چه کنیم در پاسخ باید گفت آب انگور به عنوان یکی از بهترین نوشیدنی های مناسب در آلودگی هوا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به محافظت از بدن در برابر اثرات مخرب انتشار رادیکال‌های آزاد کمک کند. انگور میوه‌ای سرشار از ترکیبات فلاونوئیدی است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارد.

گفتنی است که برای تهیه آب انگور می‌توانید از انگور تازه یا خشک استفاده کنید. اگر از انگور تازه استفاده کردید حتما انگورها را خوب بشویید و سپس آن‌ها را با آب مخلوط کنید. در صورتی که انگور تازه ندارید و مجبور به استفاده از انگور خشک هستید بهتر است آن‌ها چندین ساعت در آب خیس کنید و سپس با آب مخلوط کنید.

دمنوش زنجبیل و زردچوبه

برای آلودگی هوا چه کنیم

آیا می‌پرسید برای آلودگی هوا چه کنیم ؟ باید گفت زنجبیل و زردچوبه هر دو دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی هستند که می‌توانند در کاهش التهابات ناشی از آلودگی هوا بسیار موثر باشند. زنجبیل به عنوان یک گیاه مفید دارای ترکیبات جینجرول است که خواص ضدالتهابی و ضدتهوعی بالایی دارد. زردچوبه نیز با ترکیبات کورکومین دارای خواص ضدسرطانی و ضدالتهابی بسیار قدرتمندی است.

برای تهیه دمنوش زردچوبه و زنجبیل که یکی از بهترین دمنوش های مناسب برای آلودگی هوا است یک قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل یا زنجیبل تازه رنده‌شده را در یک فنجان آب جوش ریخته و برای 5 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را با زردچوبه مخلوط کرده، صاف کنید و بنوشید.

نوشیدنی هویج و چغندر

برای آلودگی هوا چه کنیم

اگر می‌پرسید برای آلودگی هوا چه کنیم باید گفت هویج و چغندر هر دو سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و به سیستم ایمنی بدن برای مقاومت در برابر انتشار رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. هویج سرشار از بتاکاروتن است که یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند محسوب می‌شود و چغندر با ترکیبات نیتراتی خود خواص ضدالتهابی و ضدسرطانی قدرتمندی دارد.

برای تهیه این نوشیدنی که از بهترین نوشیدنی های مناسب در آلودگی هوا محسوب می‌شود یک هویج متوسط و یک چغندر متوسط را شسته و رنده کنید. آب هویج و چغندر را با هم مخلوط کنید و سپس آن را با مقداری عسل یا لیمو طعم‌دار کنید.

دمنوش عسل و آب‌گرم

برای آلودگی هوا چه کنیم

اگر از خود می‌پرسید برای آلودگی هوا در خانه چه باید کرد ؟ می‌توانید وقت خود را به تهیه دمنوش عسل و آب گرم اختصاص دهید. آب گرم و عسل به عنوان یکی از دمنوش های مناسب در آلودگی هوا می‌تواند به تسکین گلودرد و سرفه ناشی از تنفس آلودگی هوا کمک می‌کند. این ترکیب دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی فراوانی است.

دمنوش آویشن

برای آلودگی هوا چه کنیم

اگر سوال شما این است که برای آلودگی هوا چه کنیم ؟ می‌توانید نسبت به تهیه دمنوش آویشن که یکی از دمنوش های مناسب در آلودگی هوا محسوب می‌شود اقدام کنید.

برای تهیه این دمنوش یک قاشق چای‌خوری پودر آویشن یا آویشن خشک رادر یک فنجان آب جوش ریخته و به مدت 5 دقیقه اجازه دهید دم بکشد. سپس دمنوش را صاف کرده و بنوشید.

بیشتر بخوانید:

پیگیری مرسوله پستی

طرح برنامه هفتگی مدرسه ؛ چگونه برنامه ریزی درسی کنیم؟

دمنوش بابونه

برای آلودگی هوا چه کنیم

یکی از بهترین دمنوش های مناسب در آلودگی هوا دمنوش بابونه محسوب می‌شود که خواص آرامبخشی و ضدالتهابی فراوانی دارد و می‌تواند به کاهش التهاب و استرس ناشی از آلودگی هوا کمک کند.

اگر می‌پرسید برای آلودگی هوا چه کنیم ؟ جهت تهیه دمنوش بابونه کافی است یک قاشق چای خوری بابونه خشک برای مدت 5 دقیقه در یک فنجان آب جوش دم کنید. سپس دمنوش را صاف کرده و بنوشید.

دمنوش رزماری

برای آلودگی هوا چه کنیم

یکی دیگر از دمنوش های مناسب در آلودگی هوا دمنوش رزماری است. رزماری نیز خواص ضدالتهابی و تقویت‌کننده بالایی برای سیستم ایمنی بدن دارد و می‌تواند به کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر آلودگی هوا کمک شایان توجهی کند.

جهت تهیه دمنوش رزماری کافی است یک قاشق چای‌خوری رزماری خشک را برای 5 دقیقه در یک فنجان آب جوش دم کنید و بعد از صاف کردن آن را میل کنید.

سوالات متداول

دمنوش های مناسب برای آلودگی هوا کدامند؟

بهترین دمنوش‌های مناسب برای آلودگی هوا عبارتند از چای سبز، دمنوش رزماری، دمنوش آویشن، دمنوش بابونه و دمنوش زنجبیل و زردچوبه هستند.

داروهای مناسب در آلودگی هوا کدامند؟

بهترین داروها برای آلودگی هوا عبارتند از انواع قرص جوشان و داروهای حاوی ویتامین سی و زینک.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خوراکی‌ها و دمنوش‌هایی که برای مقابله با آلودگی هوا معرفی کردیم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر