;
coinex

رکورد بیشترین زمان حضور یک زن در فضا شکسته شد

کریستینا کوخ فضانورد ناسا رکورد بیشترین زمان حضور یک زن در فضا را شکست. وی که موفق شد طولانی‌ترین پرواز فضایی یک زن در تاریخ را به نام خود ثبت کند.

کریستینا کوخ با انجام دادن طولانی‌ترین پرواز فضایی توسط یک زن تاریخ‌ساز شد. این فضانورد ناسا اکنون 289 روز پیاپی را در فضا گذرانده است، و با این کار رکورد قبلی را که در اختیار «پگی ویتسون» با 288 روز در فضا بود شکست.

در طی این مسافرت بی‌نظیر و طولانی، کوخ علاوه بر رکورد بیشترین زمان حضور یک زن در فضا ، رکورد دیگری نیز از خود برجای گذاشت. او و همکار فضانوردش «جسیکا میر» اولین پیاده‌روی فضایی تاریخ را که توسط دو زن انجام شده بود، در ماه اکتبر و از ایستگاه بین‌المللی فضایی انجام دادند. این رویداد تاریخی در سرتاسر جهان تماشا شد.

شکسته شدن رکورد بیشترین زمان حضور یک زن در فضا ؛ کریستینا کوخ تاریخ‌ساز شد

تا زمانی که کوخ از فضا برمی‌گردد، انتظار می‌رود وی در شش پیاده‌روی فضایی و انجام یک آزمایش حیاتی در داخل ایستگاه فضایی شرکت کرده باشد. اما او قرار نیست به این زودی‌ها به زمین برگردد. بازگشت او برای فوریه 2020 برنامه‌ریزی شده است.

عجیب ترین رکوردهای فضایی ؛ از مسن‌ترین فضانورد تا بیشترین زمان حضور در فضا

این موضوع بدان معنی است که او فقط 12 روز کمتر از رکورد حضور در فضا توسط یک آمریکایی که در اختیار همکارش «اسکات کلی» با 340 روز حضور در فضا است، در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود.

شباهت فضانورد کوخ با شخصیت «امی» در سریال کمدی «تئوری بیگ بنگ» در شبکه‌های اجتماعی سر و صدا کرده است.

البته ویتسون هنوز رکورددار طولانی‌ترین زمان سپری شده در فضا در طی چندین ماموریت با مدت تقریبا 666 روز دور از زمین است. رکورد تاریخی بیشترین زمان در فضا طی یک پرواز در اختیار «والری پولیاکوف» با 438 روز در فضا در سال 1995 است.

کوخ ابراز کرد که امیدوار است موفقیت‌های او الهام‌بخش افرادی دیگری باشد که از او الگو می‌گیرند. او ابراز امیدواری کرد رکورد او هر چه زودتر شکسته شود زیرا بشر در تلاش است در زمینه فضا به موفقیت‌های بیشتری برسد.

بیشتر بخوانید:

منبع: independent

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر