;
coinex

رژیم غذایی سالم شهروندان «۲۵ میلیارد دلار سود اقتصادی» برای ایران دارد

رژیم غذایی سالم می‌تواند آورده‌های مثبت اقتصادی به دنبال داشته باشید. مطالعه تازه محققان بیمارستان بریگهام نکته جالبی برای بهبود شرایط اقتصادی ایران دارد.

رژیم ناسالم یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد خطر برای سلامتی است و تا 45 درصد از مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 را شامل می‌شود. اما بار اقتصادی عادات رژیم ناسالم نامعلوم است.

یک مطالعه جدید توسط محققان بیمارستان زنان بریگام (Brigham) تأثیر عوامل مهم رژیم غذایی از جمله میوه و سبزیجات، آجیل و دانه‌ها، گوشت‌های فرآوری شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و هزینه سالانه عادت‌های غذایی زیر حد متوسط ​​را تخمین زده است.

رژیم غذایی سالم شهروندان با منافع اقتصادی همراه است

سه عامل مصرف گوشت فرآوری‌شده، مصرف کم آجیل و مصرف کم غذاهای دریایی حاوی چربی‌های امگا 3 بیشترین تاثیر بر هزینه را در این میان داشته است. این مطالعه نشان‌دهنده نیاز به مداخلات یا سیاست‌هایی است که باعث تحریک رفتارهای سالم‌تر رژیم غذایی می‌شود زیرا این تغییرات پتانسیل تأثیر بسیار زیادی در سلامت و اقتصاد دارند.

این تیم نتیجه می‌گیرند که رژیم غذایی تقریباً 300 دلار برای هر فرد یا 50 میلیارد دلار در سطح ملی برای ایالات متحده هزینه دارد و 18 درصد کل بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 را در کشور تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حساب برای کشور ۸۰ میلیونی ایران، رژیم غذایی سالم شهروندان می‌تواند ۲۴ میلیارد دلار صرفه اقتصادی یا همان کاهش هزینه‌های بهداشتی درمانی را به ارمغان بیاورد.

مطالعه حاضر ممکن است هزینه عادات رژیم ناسالم را در حداقل خود ارزیابی کند؛ زیرا عوامل رژیم غذایی ممکن است در خطر ابتلا به بیماری‌هایی فراتر از بیماری‌های قلبی مانند سرطان نیز نقش داشته باشد.

علاوه‌بر این، این مطالعه متکی به داده‌های مربوط به رژیم غذایی است که از پرسشنامه‌های غذایی جمع‌آوری شده است. پاسخ‌دهندگان ممکن است از انتخاب‌های غذایی ناسالم پرهیز کنند و یا آن‌چه را که مصرف کرده‌اند، نادرست به‌یاد بیاورند.

بیشتر بخوانید:‌

منبع: sciencedaily

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر