;
coinex

درآمد تیم کوک مدیرعامل اپل فاش شد ؛ دستمزد CEO اپل در سال 2019 چقدر بود؟

درآمد تیم کوک مدیرعامل اپل در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته‌اش به دلیل آنکه نتوانست اهداف اقتصادی اپل را برآورده کند، کاهش پیدا کرده است.

با وجود این کاهش جانشین استیو جابز در اپل کماکان بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ سود کسب کرده است. آنطور که از گزارش جدید SEC Filling برمی‌آید، کوک در سال ۲۰۱۹ ۳ میلیون دلار دستمزد عایدش شد. در حالی که پاداش او از ۱۲ میلیون دلار که در ۲۰۱۸ دریافت کرده بود به ۷.۶۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرده است.

درآمد تیم کوک مدیرعامل اپل در ۲۰۱۹ کاهش یافت

بخش عمده‌ای از درآمد مدیرعامل اپل در محل ۱۱۳.۵ میلیون دلاری پرداخت حقوق کارمندان از سود سهام این شرکت تامین می‌شود. با در نظر گرفتن حقوق، پاداش و حق کارمندی تیم کوک در سال ۲۰۱۹ به ۸ درصد کاهش نسبت به ۲۰۱۸، درآمدی معادل ۱۲۵ میلیون دلار را به دست آورده است. او سال گذشته ۱۳۶ میلیون دلار درآمد داشت.

در سال مالی ۲۰۱۹ تولید کننده آیفون ، آیپد و لپتاپ‌های مک موفق شد از آستانه ۲۵۶ میلیارد دلار فروش خالص عبور کند و همچنین بیش از ۶۰ میلیارد دلار درآمد اجرایی داشته باشد. با این حال دستمزد مدیر عامل آن به دلیل آنکه نتوانست ارقام مدنظر هیئت مدیره را تامین کند از مقدار حداکثری کاهش پیدا کرده است.

دسمزد تیم کوک

در حدول بالا می‌توانید دستمزد سایر مدیران اجرایی کمپانی اپل را در طول سه سال گذشته مشاهده کنید. تیم کوک در طول سه سال گذشته هر سال ۳ میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است. همچنین او برخلاف سایرین از محل سهام این شرکت دریافتی نداشته است. مثلا لوکا مائستری (Luka Maestri) که یکی از گزینه‌های جانشینی کوک نیز به شمار می‌رود، در سه سال گذشته،‌ بیش از ۲۰ میلیون دلار سالانه دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:‌

منبع:‌ cnbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر