;
coinex

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان برای فارسی زبانان ؛ نوآورانه بیاموزید!

در این مقاله به معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان برای فارسی زبانان و همچنین روش های درست یادگیری خواهیم پرداخت. برنامه‌هایی که با آنها می‌توان زبان‌آموزی سنتی خشک و بی‌روح را جان داد و نوآورانه‌تر آموخت.

آموزش زبان و یادگیری اصول نگارش، مطالعه،‌ صحبت کردن و فهمیدن لغات یک زبان به تمرین و تکرار زیاد نیاز دارد. افراد با هدف‌های گوناگون به سراغ یادگیری زبان می‌روند؛ یکی در فکر مهاجرت است، دیگری برای آزمون زبان آیلتس یا تافل خود را آماده می‌کند؛‌ یکی ممکن است برای باز شدن ذهن‌اش به سراغ زبان آموزی برود و دیگری بخواهد در مطالعات درسی و کار خود بیشتر موفق شود.

مثال‌های بی‌‌شمار دیگری نیز می‌توان از آورد که در آن افراد هدف‌های مختلفی برای یادگیری زبان دارند. طیف زبان‌هایی که به سراغ فراگرفتن آنها می‌روند نیز وسیع است. یادگیری زبان انگلیسی، به عنوان تنها زبان بین‌المللی و وجه مشترک بسیاری از فعالیت‌های کاری و تحصیلی در اولویت بسیاری از زبان آموزان قرار دارد.

زبان‌های دیگری نظیر فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی نیز در میان زبان آموزان فارسی زبان محبوبیت خاص خود را دارند. در این میان روش‌های گوناگونی نیز برای مطالعه و فراگرفتن یک زبان جدید وجود دارد. گزینه اول در چنین مواردی کلاس زبان است. اما برخی نیز هستند که خودآموزی را ترجیح می‌دهند و آن را مفیدتر می‌دانند. به همین دلیل در این نوشته به سراغ بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان رفته‌ایم. با تکراتو همراه باشید!

بهترین شیوه یادگیری زبان خارجی چیست؟

آموختن زبان جدید لزوما یک فرآیند طولانی و حوصله‌سربر نیست. از سوی دیگر اما چنین دستاوردی یک شبه حادث نمی‌شود و به تلاش فراوان نیاز دارد. مسلما اگر از استراتژی‌های صحیح استفاده کنید، می‌توانید یک زبان خارجی را به سرعت هرچه بیشتر بیاموزید. در ادامه این نوشتار ۵ قدم برای یادگیری یک زبان جدید را با هم بررسی می‌کنیم. ترفندهایی که در توسعه بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان عمدتا استفاده شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دانلود و بررسی بازی ویوو (Wiwo) ؛ تجربه متفاوت آموزش زبان انگلیسی با بازی

قدم اول: هدف‌گذاری کنید.

نخستین قدم این است که چشم‌انداز و اهدافی تعیین کنید که مسیر شما برای آموختن یک زبان جدید را ترسیم کند. ایده یادگیری یک زبان جدید برای برخی به یک کابوس بدل شده است؛ برای رفع این معضل به این چند نکته توجه کنید:

  • بر روی خروجی‌های مشخص و قابل دست‌یابی تمرکز کنید: مثلا بگوید امروز می‌خواهیم ۳۰ لغت جدید اسپانیایی بیاموزم.
  • اهداف کوتاه مدت ترسیم کنید: سنگ بزرگ نشانه نزدن است. اهداف متعالی و کمال‌گرایانه خود را به چندین هدف کوتاه‌مدت خرد کنید و برای هر یک برنامه‌ریزی منظم داشته باشید.
  • خود را به چالش بکشید: سعی کنید، هر روز، هر هفته و هر ماه قابلیت‌های یادگیری زبان خود را ارتقا بخشید. ممکن است در شروع چندان چنگی به دل نزنید، اما بدانید که «آهسته و پیوسته» رفتن، می‌تواند به تغییرات بزرگ و قابل‌توجه‌ای منجر شود.
  • اهداف خود را از ذهن به روی کاغذ بیاورید:‌ نوشتن اهداف شما را به انجام آنها متعهد می‌کند. از آینه خانه یا صفحه اسکرین گوشی خود برای یادآوری اهداف خود استفاده کنید.

قدم دوم: لغات «درست» را یاد بگیرید.

تعداد لغت‌هایی که هر زبانی را تشکیل داده، سرسام آور است. مثلا زبان انگلیسی بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون لغت دارد. بدیهی است که قرار نیست همه‌ آنها را یاد بگیریم. این را به یاد بسپارید: تنها ۱۰۰ واژه مهم و ضروری هر زبان، حدود ۵۰ درصد از همه متون آن زبان را شامل شده است. همچنین ۱۰۰۰ لغت ضروری هر زبان، ۹۰ درصد از متون آن را می‌تواند پوشش دهد.

برای یادگیری ۱۰۰۰ لغت ضروری در زبان‌های خارجی متداول می‌توانید به این لینک‌ها مراجعه کنید: اسپانیایی ، فرانسوی ، آلمانی ، ژاپنی. در میان بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان فهرست‌های فابل قبولی از لغات ارائه شده‌اند.

قدم سوم: هوشمندانه مطالعه کنید.

استفاده از بهترین تکنیک‌های آموزش زبان به شما کمک می‌کند تا در این مسیر بیشترین سرعت را داشته باشید. از مهم‌ترین تکنیک‌های یادگیری زبان می‌توان به فلش‌کارت‌ها، تصویرسازی و استفاده از اصوات، یادگیری فعالانه (Gesture) و استفاده از ابزارهای نوین نظیر بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان اشاره کرد.

قدم چهارم: به معنای واقعی کلمه «هرروز» از زبان جدید استفاده کنید.

قبول دارم که به عنوان مبتدی،‌ شاید این کار دشوار باشد؛ اما نه آنقدر که به نظر می‌رسد. روش‌های سرگرم‌کننده بسیاری وجود دارد که با بهره‌گیری از آنها می‌توانید زبان آموزی را به زندگی روزمره خود وارد کنید. برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی،‌ پادکست‌ها و پخش‌های رادیویی و صد البته یوتیوب منابع غنی بدین منظور به شمار می‌روند.

قدم پنجم: نه فقط زبان، فرهنگ را هم یاد بگیرید.

فهم یک زبان و ارتباط برقرار کردن تنها با دانستن کلمات میسر نیست. در عمده موارد لازم است با فرهنگ و آداب و رسوم مردمی که به زبانی خاص صحبت می‌کنند نیز آشنا باشید. رویدادها و تاریخچه‌های فرهنگی و نیز آداب و رسوم ملی و مذهبی بسیاری در پشت پرده مفهوم کلمات نهفته است.

در ادامه اما به سراغ بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان برای فارسی‌زبانان می‌رویم. این برنامه‌ها یادگیری زبان را نه آسان، بلکه سرگرم‌کننده و شیرین می‌کنند. همواره در نظر داشته باشید که گول تبلیغات‌هایی که قول آموختن زبان در طول یک شب و یک روز و یک هفته می‌دهند را نخورید. تمرین و تکرار اصل اول زبان آموزی است.

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان بری فارسی‌زبانان ؛ سرگرم شو و یاد بگیر!

بسیاری در سراسر جهان هستند که با شیوه‌های بسیار خلاقانه‌ای یک زبان غیرمادری را فراگرفته‌اند. ظهور تکنولوژی جلوه‌های جدید بسیاری به زندگی ما افزوده است. در همین زمینه استفاده از سی‌دی‌ها، بسترهای موسیقی و وب‌سایت‌هایی نظیر یوتیوب بسیار به گسترش آموزش زبان کمک کرده است. بسیار از معلمان آموزش زبان نیز به سراغ این رویکردهای جدید رفته‌اند. شاید بد نباشد به محتواهای باکیفیت موجود در یوتیوب در این زمینه نگاهی بیاندازید.

یادگیری زبان

این نوشتار تکراتو اما به بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان خارجی از جمله انگلیسی و آلمانی و فرانسوی و … تعلق دارد. هر روز برنامه‌های جدید اندرویدی و IOS توسعه پیدا می‌کند تا هرچه بیشتر همه جوانب زندگی ما را به اسمارت‌فون‌ها گره بزنند. پیش از آنکه به سراغ بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان برویم، می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که بهترین شیوه یادگیری زبان چیست و چه نکاتی را باید در آموختن زبان خارجی به کار برد.

با بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ایرانی آشنا شوید!

اپلیکیشن‌های راهکارهای بالقوه‌ای برای یادگیری زبان به شمار می‌آیند. استفاده از آنها به هزینه زیادی نیاز ندارد و مانند کلاس‌ها زمان مشخصی از برنامه شما را نمی‌گیرند و می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز از آنها استفاده کنید. در روزگاری که آموزش در سطوح مختلف هر روز گران و گران‌تر می‌شود، استفاده از ابزارهای جدید نظیر بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان موهبتی به شمار می‌روند.

به همین دلیل این نوشتار را به بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان اختصاص داده‌ایم. برنامه هایی که در این مقاله به آنها می‌پردازیم عمدتا کم‌حجم هستند و برای استفاده در طیف قابل توجهی از گوشی های میان‌رده مناسبند. پس این شما و این بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان برای فارسی زبانان.

اپلیکیشن یادگیری زبان بیاموز

اپلیکیشن بیاموز

اپلیکیشن بیاموز برنامه‌ای تخصصی و با جامعیت بالا برای آموزش زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ترکی استانبولی است. در این نرم‌افزار بخش‌های متعددی وجود دارد که هر یک محتواهای طبقه‌بندی شده برای یادگیری زبان ارائه می‌دهند. اپلیکیشن بیاموز به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان دسته بندی های سطحی مطابق استاندارد CEFR (همان A1، A2، B1 و …) است.

می‌توان با تعیین سطح و استفاده از این رده‌ها لغات و گرامرهای مورد نظر خود را دریافت و مطالعه کنید. علاوه بر این در اپلیکیشن بیاموز طیف وسیعی از لغات گنجانده شده است که چندین مجموعه کتاب آموزشی از جمله این موارد است. همچنین لغات در اپلیکیشن بیاموز به صورت موضوعی نیز دسته بندی شده‌اند تا دسترسی کاربر به آنها تسهیل شود. بخش‌های مختلف این برنامه به قرار زیر است:

بخش واژه‌آموزی (Vocabulary):

در این بخش مجموعه‌ای از چند ده واژه به صورت طبقه‌بندی شده از جمله واژگان بسیاری از کتاب‌های محبوب و آموزشگاهی هر زبان مهیاست. در این بخش امکان استفاده از تکنیک‌های زبان‌آموزی نظیر جعبه لایتنر، فلش‌کرد، آزمون واژه و چند مورد دیگر نیز قرار دارد که آموزش زبان زا آسان‌تر می‌کند.

بخش خواندن و شنیدن (Reading and Listening):

در این بخش ده‌ها عنوان کتاب داستان و صوتی و صدها مکالمه آموزشی گنجانده شده که به وسیله آنها می‌توان به صورت همزمان مهارت‎‌های شنیداری، خواندن و مکالمه را بهبود بخشید.

بخش گرامر (Grammar):

در این بخش موضوعات اصلی گرامری هر زبان گنجانده شده و کاربر با توجه به نیاز و سطح خود می‌تواند به آنها رجوع کند.

بخش تلفط (Pronunciation):

در این بخش زبان‌آموز می‌تواند مهارت الفبایی و تلفظ لغت خود را بهبود و آن را امتحان کند. این بخش حوه تلفظ درست واژگان آموزش داده می‌شود.

از جمله سایر امکانات موجود در اپلیکیشن بیاموز می‌توان به کتابخانه گرامری، تلفظ و آواشناسی، فلش‌کارت و لایتنر، آزمون زبان، بخش صوتی کتاب‌ها و ساختن دسته‌های دلخواه اشاره کرد. اپلیکیشن بیاموز تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بار از پلتفرم مایکت دریافت شده است. جهت دریافت و نصب این برنامه با حجم ۱۵ مگابایت می‌توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

مایکت


اپلیکیشن هلو ؛ هم بازی کن هم زبان یاد بگیر!

اپلیکیشن هلو یادگیری زباناپلیکیشن هلو توسط توسعه دهنده‌ای به نام «ماوی» طراحی شده است. وقتی برای نخستین بار به کشوری با زبان جدید مسافرت می‌کنید، موقعیت‌های مختلفی پیش می‌آید که نیاز است در آنها با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید. دائما در مکالمات کلمات جدید شنیده می‌شود. در چنین موقعیت‌هایی به مرور زمان با نحوه استفاده از کلمات آشنا می‌شوید و درمی‌یابید که هر کلمه چه معناهایی دارد و در چه موقعیت‌های خاصی استفاده می‌شود.

اپلیکیشن هلو نیز به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان برای فارسی زبانان چنین داستانی دارد. در این اپلیکیشن شما گام به گام در محیط جدید حرکت می‌کنید و با بهره گیری از جدیدترین متدهای یادگیری زبان انگلیسی و نیز استفاده از تصویرسازی‌ها و تلفظ‌های محلی، مهارت‌های چهارگانه زبان‌آموزی خود را تقویت می‌کنید.

توسعه دهندگان این اپلیکیشن مدعی‌اند که امکان فراگیری ۱۹ زبان مختلف در اپلیکیشن هلو فراهم شده است. این برنامه تاکنون بیش از ۵۰ هزار مرتبه از بستر مایکت دریافت شده است. برای نصب اپلیکیشن هلو به حجم ۳۱ مگابایت می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

مایکت


اپلیکیشن پک آموزش زبان انگلیسی شکلات

پک آموزش زبان انگلیسی شکلات

اپلیکیشن پک آموزش زبان انگلیسی توسط توسعه دهنده «شکلات» طراحی شده است. این برنامه با استفاده از ویدئو‌های آموزشی که 90 ویدئوکلیپ کوتاه انگلیسی با زیرنویس فارسی و انگلیسی و در سه سطح مختلف را شامل می‌شوند، امکان یادگیری زبان را برای کاربران به وجود آورده است.

این برنامه،‌ به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی، یک پک تقویت شنیدار در کنار آزمون عملی دارد که یش از 250 درس در قالب 14 موضوع را در برمی‌گیرد. در پک تقویت گفتار 900 جمله انگلیسی طبقه بندی شده در قالب 60 درس موجود است که طرفداران خاص خود را دارد.

این اپلیکیشن یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های لغات ضروری 504 را دارد. مثال‌ها، معانی، داستان‌های هردرس و معانی هر لغات در آن گنجانده شده است. از جمله امکانات قابل ذکر دیگر این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش گرامر پایه به زبان ساده برای افراد مبتدی
  • پک تقویت گفتار Everyday English شامل 13 بخش و 109 موضوع مختلف 3500 عبارت انگلیسی در موقعیت‌های گوناگون
  • پک تقویت گفتار Speak English شامل 100 درس طبقه بندی شده در موقعیت‌های گوناگون
  • پک تقویت شنیدار  Learn English via Listening شامل بیش از 500 درس در 5 سطح مختلف
  • مجموعه 101 اصطلاح انگلیسی آمریکایی

این اپلیکیشن کم‌حجم ۸ مگابایتی تاکنون بیش از ۳۰ هزار بار در پلتفرم مایکت دانلود شده است. برای دریافت این اپلیکیشن کاربردی می‌توانید از دکمه زیر استفاده کنید.

مایکت


اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی زبانشناس ؛ آموزش زبان انگلیسی با گیمیفیکیشن

اپلیکیشن آموزش زبان زبانشناس

بهترین شیوه آموزش زبان این است که تا جای ممکن درگیر آن شویم. درست همانگونه که زبان مادری خود را یاد گرفتیم، برای یادگیری یک زبان جدید نیز نیاز است در موقعیت‌های مختلف و مکررا به آن گوش دهیم  و فعالیت‌های روزانه خود را سعی کنیم با آن انجام دهیم. اپلیکیشن زبانشناس سعی دارد با متد گیمیفیکیشن یک روش سریع آموزش زبان انگلیسی را ارائه دهید. از جمله ویژگی‌های اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی زبانشناس می‌توان موارد زیر را برشمرد:

زنجیره یادگیری:‌

این اپلیکیشن با محاسبه‌ی زنجیره‌ی یادگیری (تعداد روزهایی که کاربر پشت سر هم زبان انگلیسی می‌خواند) وی را ترغیب می‌کند که در مسیر خود ثابت قدم بماند.

استراتژی‌های یادگیری:‌

استراتژی‌های یادگیری مبتنی بر گیمیفیکیشن در اپلیکیشن زبانشناس کاملا کاربردی طراحی شده است. کاربر لازم اس آنها را روی درس‌هایی پیاده‌سازی کند که نه خیلی ساده و نه خیلی سخت باشند.

روند پیشرفت:

این برنامه عملکرد شما را در یادگیری زبان انگلیسی بررسی می‌کند و در نمودارهای مختلف نشان می‌دهد. هرچه روند پیشرفت ثابت‌تر باشد، فرآیند یادگیری کوتاه‌تر می‌شود.

شاخص لغت:‌

یادگیری لغات جدید، تاثیر مستقیمی بر سرعت تسلط شما به زبان انگلیسی دارد. با نشانه‌گذاری لغات جدید و مرور منظم آن‌ها، هرچه این شاخص را بیشتر بالا نگه دارید، تسلط بیشتری بر لغات خواهید داشت.

زبانشناس در چهار سطح سطح ابتدایی (داستان‌های کودکانه)، متوسط (داستان‌های واقعی، و انگلیسی قدرت) پیشرفته‌ (مگا داستان‌ها، انگلیسی مهارت، و داستان‌های کوتاه) و فوق پیشرفته (مکالمات تجاری) محتواهای خود را به زبان‌آموز ارائه می‌کند. برنامه‌ای که تاکنون ۳۵ هزار بار از مایکت دریافت شده و برای دریافت آن کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مایکت


اپلیکیشنِ انگلیسی را قورت بده!

انگلیسی را قورت بده

«انگلیسی را قورت بده» یکی از مجموعه اپلیکیشن‌های آموزش زبان است که توسط تیم «آزمونه» توسعه داده شده است. تمرکز اصلی این برنامه بر روی آموزش لغات است. توسعه دهندگانش می‌گویند «ما بیشتر این نرم افزار را یک نرم افزار کمک آموزشی می بینیم که مکمل آن چیزی است که در آموزشگاه ها یا دوره ی تحصیلات در مدارس آموزش داده می شود».

مجموعه آزمونه این ایده را بر روی ۱۱ زبان دیگر نیز پیاده کرده‌اند و مجموعه‌ای از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان را برای آموزش زبان‌هایی نظیر انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و … فراهم آورده‌اند. انگلیسی را قورت بده با تقسیم و تبدیل محتوا به مراحل کوچک، امکان یادگیری سریع اطلاعات جدید را برای کاربران مهیا کرده است.

در این برنامه می‌توانید در ابتدا محتوا را مطالعه کنید و یا مستقیما به سراغ آزمون‌های طراحی شده بروید. در آزمون‌ها اشتباهات آنقدر مرور می‌شود تا کاربر محتوای هر مرحله را کاملا یاد بگیرد و در ادامه مجاز است به مراحل بالاتر برود. این اپلیکیشن تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بار از پلتفرم مایکت دریافت شده است. برای دانلود و نصب اپلیکیشن «انگلیسی را قورت بده» به حجم ۹ مگابایت از لینک زیر استفاده کنید.

مایکت


اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت ؛‌ آموزش زبان بدون استاد!

 

اپلیکیشن لرنیت

کاربران لرنیت در ابتدا با لغات آشنا می‌شوند،‌سپس آنها را در جمله به کار می‌برند. در ادامه باید به سراغ آموزش گرامر و تقویت مهارت‌های چهارگانه شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن بروند. برای هر بخش در لرنیت آزمون‌های مخصوصی وجود دارد. استفاده از این اپلیکیشن در سه روز ابتدایی رایگان است. کاربران برای استفاده بیشتر می‌بایست حق اشتراک ماهانه پرداخت کنند.

این برنامه تاکنون بیش از ۴۰ هزار بار در مایکت دریافت شده است. شما می‌توانید آن را با حجم ۷ مگابایت از لینک زیر دریافت کنید.

مایکت

این نوشتار با همکاری مایکت تهیه شده است. مایکت یک اپ‌استور ایرانی و یکی از بهترین بسترها برای دانلود و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های اندرویدی است. اعتماد ۱۴ میلیون کاربر و ۲۰ هزار توسعه دهنده نرم‌افزار شاهدی بر این موضوع به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر