;
coinex

آموزش فعال سازی رمز دوم پویا همه بانک‌ها ؛ اپلیکیشن دریافت رمز دوم یک بار مصرف بانک‌ها کدامند؟

مهلت دریافت رمز دوم یک بار مصرف تا اول بهمن‌ ۹۸ تمدید شده است. این نوشتار را به آموزش فعال سازی رمز دوم پویا همه بانک‌ها اختصاص داده‌ایم.

به طور کلی در بانک‌های مختلف برای دریافت رمز دوم یک بار مصرف (OTP) سه راه وجود دارد:‌ استفاده از سامانه پیامکی، استفاده از کد دستوری یا همان کد USSD و در نهایت دریافت و فعال‌سازی رمز دوم پویا با اپلیکیشن. این آخری را تنهای می‌توان بر روی اسمارت‌فون‌ها استفاده کرد و اگر از گوشی هوشمند استفاده نمی‌کنید، استفاده از کد دستوری و پیامک‌ شیوه فعال‌‌سازی رمز دوم یک بار مصرف است.

بانک مرکزی تاکنون چند مرتبه مهلت استفاده از رمز دوم قدیمی (ثابت) را تمدید کرده است. در ابتدا قرار بود از اول دی ۹۸ همه رمزهای دوم ثابت غیرفعال و استفاده از رمز دوم OTP اجباری شود. اما به دلیل عدم تمایل مشتریان و فراهم نشدن زیرساخت‌ها ی مناسب توسط همه بانک‌ها برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف، این مهلت دو مرتبه به تاریخ‌های ۱۵ دی و در حال اول بهمن ۹۸ به تعویق افتاده است.

استفاده از رمز پویا چه فایده‌ای دارد؟

در طول یک دهه گذشته پرداخت‌های اینترنتی بسیار فراگیر شده است و مردم برای امور مختلف، از شارژ سیم‌کارت اعتباری گرفته تا خرید از فروشگاه‌های اینترنتی به انجام تراکنش‌های اینترنتی روی آورده‌اند. از سوی دیگر اما صفحات پرداخ جعلی (کلاهبرداری به شیوه فیشینگ) و سرقت‌های اینترنتی به حدی افزایش پیدا کرد که به چالشی برای نظام بانکی کشور بدل شد.

باور بر این است که در صورتی که استقبال مردم از رمز دوم پویا مطابق انتظارات باشد، به طرز قابل توجه‌ای از حجم کلاهبرداری‌های آنلاین کاسته شود. البته شیوه برنامه‌ریزی و اجرای این پروژه نیز با انتقادهایی همراه بوده است.

آموزش فعال‌سازی رمز دوم یک بار مصرف با استفاده از اپلیکیشن

روش های دریافت رمز دوم پویا در بانک‌های مختلف متفاوت است. اما به طور کلی در ابتدا باید برای ثبت‌ اطلاعات و شماره همراه خود به یکی از شعب بانک مورد نظرتان مراجعه کنید. در برخی بانک‌ها نیز برای ثب‌نام رمز دوم پویا تنها استفاده از دستگاه‌های خودپرداز یا ATM کفایت می‌کند.

سپس باید اپلیکیشن معرفی شده از سوی بانک مورد نظرتان را دانلود و نصب نمایید. در ادامه باید شماره سریال کارت و نیز کد فعال‌سازی رمز پویا را که از شعبه یا ATM دریافت کرده‌اید را در اپلیکیشن ثبت نمایید. از این پس برای انجام هر تراکنش اینترنتی وارد اپلیکیشن می‌شوید و رمز دوم یک بار مصرف با اعتبار ۶۰ ثانیه‌ای را دریافت می‌کنید.

پرسشی که مطرح می‌شود این است که اپلیکیشن مخصوص به دریافت رمز دوم پویا برای هر یک از بانک‌ها کدام است و چگونه می‌توان نسخه‌های ایمن و تایید شده از سوی هر بانک را دریافت کرد. این نوشتار درصدد است تا به همین پرسش پاسخ دهد. در ادامه با معرفی اپلیکیشن های دریافت رمز دوم پویا همه بانک‌ها با تکراتو همراه باشید.

آموزش فعال سازی رمز دوم پویا همه بانک‌ها ؛ آنلاین، راحت و ایمن پرداخت کنید!

تقریبا تمامی بانک‌های کشور اپلیکیشن (های) منحصر به فرد خود را دارند. نکته هشداردهنده اینکه حتما باید از نسخه‌های تایید شده و ایمن هر یک از اپلیکیشن‌ها برای فعال‌سازی رمز دوم یک بار مصرف استفاده کرد. اینجا در تکراتو این مشکل را با معرفی اپلیکیشن های دریافت رمز دوم پویا همه بانک‌ها و ارائه مسیر مناسب و ایمن برای دریافت آنها حل کرده‌ایم.

اپلیکیشن‌ رمزبان ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملی

اپلیکیشن رمزبان

رمزبان اپلیکیشن همراه مخصوص بانک ملی و مکمل اپلیکیشن ۶۰ این بانک است. فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملی با استفاده از اپلیکیشن رمزبان میسر است. برای دریافت رمز دوم یک بار مصرف بانک ملی توسط این اپلیکیشن باید از مسیر زیر اقدام کنید:

  1. مراجعه به خودپرداز بانک ملی: در صفحه دستگاه ATM گزینه عملیات رمز را انتخاب کنید
  2. انتخاب نوع رمز یکبار مصرف: یکی از دو گزینه فعال‌سازی رمز اول یک بار مصرف یا فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید.
  3. دریافت رسید از خودپرداز: پس از تایید عملیات انتخاب رمز، رسید حاوی بخش اول کد فعال سازی رمز انتخابی را دریافت می‌کنید.
  4. دریافت رمز یک بار مصرف از برنامه: برای فعال‌سازی رمز از کد دوبخشی روی فیش بانکی (بخش اول) و پیامک دریافتی (بخش دوم) استفده کنید.

برای دانلود اپلیکیشن رمزبان بانک ملی روش‌های مختفی وجود دارد. پیشنهاد تکراتو یکی از ایمن‌ترین و راحت‌ترین این روش‌ها یعنی دریافت از مایکت است. برای دریافت این اپلیکیشن به حجم ۹ مگابایت می‌توانید از دکمه زیر استفاده کنید.


اپلیکیشن‌ رمزنگار‌ ؛ آموزش فعال‌سازی رمز دوم پویا بانک ملت

اپلیکیشن رمز نگار

رمزنگار اپلیکیشنی برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت است. برای فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملت باید از اپلیکیشن رمزنگار استفاده کرد. در ابتدا باید به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک ملت مراجعه و در منوی دستگاه تغییر رمز > خدمات رمز پویا > فعال‌سازی رمزنگار ملت (اپلیکیشن). در ادامه یک کد فعال‌سازی از طریق اس‌ام‌اس ارسال می‌شود که باید از آن برای ورود به برنامه استفاده کنید.

پس از آنکه رمزنگار را از مایکت دریافت کردید، باید کارت‌های بانکی ملت خود را در آن تعریف کنید و پس از آن برای هر بار تراکنش، یک رمز دوم یک بار مصرف از اپلیکیشن درخواست کنید. برای دریافت این اپلیکیشن به حجم ۴ مگابایت از مایکت از لینک زیر استفاده کنید.


اپلیکیشن‌ رمزساز سپه ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک سپه

فعال سازی رمز دوم پویا بانک سپه

رمزساز نام اپلیکیشنی برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سپه است. برای فعال سازی رمز دوم OTP بانک سپه باید از اپلیکیشن رمزساز استفاده کرد. پیش از آنکه به مرحله دریافت این اپلیکیشن برسیم، لازم است ابتدا به شعب بانک سپه مراجعه و «شماره مشتری» و «شماره سریال OTP» را دریافت کنید. پس از آنکه کد فعال‌سازی برنامه برای شما پیامک می‌‌شود.

در ادامه پس از دریافت رمزساز از مایکت یوزرنیم و پسورد جدید تعریف کرده برای انجام تراکنش‌های خود از اپلیکیشن رمزساز، رمز دوم پویا دریافت کنید. برای دانلود اپلیکیشن رمزساز به حجم ۵ مگابایت از مایکت از دکمه زیر استفاده کنید.


اپلیکیشن‌ ریما ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک کشاورزی

اپلیکیشن ریما

سرویس جدید رمز دوم پویا در بانک کشاورزی با عبارت «رمز یک بار مصرف ایمن» (Secure One Time Password) شناخته می‌شود. این رمز دوم پویا را می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن مخصوص این بانک یعنی «ریما» دریافت و برای اجام همه تراکنش‌های بانکی آنلاین خود از آن استفاده کنید.

مانند سایر برنامه‌هایی که در فهرست معرفی اپلیکیشن های دریافت رمز دوم پویا تا به اینجا از آنها نام برده‌ایم، اپلیکیشن ریما نیز نیاز به فعال‌سازی دارد. برای فعال‌سازی این برنامه باید در ابتدا به یکی از خودپردازهای بانک کشاورزی مراجعه کنید و فرآیند فعال‌سازی رمز دوم یک بار مصرف را انجام دهید.

در ادامه یک «توکن امنیتی» توسط خودپرداز و یک کدفعال‌سازی توسط اس‌ام‌اس برای شما ارسال می‌شود که برای فعال‌سازی و ورود به اپلیکیشن ریما باید از آنها استفاده کنید. پس از ورود  موفقیت‌آمیز می توانید از اپلیکیشن ریما برای دریافت رمز دوم یک بار مصرف از بانک‌های کشاورزی، صادرات و آینده استفاده کنید.

اپلیکیشن ریما را می‌تواند با حجم ۲ مگابایت از مایکت و با کلیک بر روی دکمه زیر دریافت کنید.

دریافت از مارکت


اپلیکیشن‌ رمزنما ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک مسکن

اپلیکیشن رمزنما

رمزنما برنامه‌ای است که توسط بانک مسکن برای دریافت رمز دوم پویا به دارندگان کارت‌های عضو شتاب این بانک معرفی شده است. پیش از شروع به کار با برنامه با مراجعه به خودپرداز بانک مسکن از طریق منوی تغییر رمز و انتخاب گزینه رمز دوم پویا و وارد کردن شماره تلفن خود، یک شماره سریال از طریق رسید دریافت کنید. همچنین یک کد فعال‌سازی نیز توسط اس‌ام‌اس به دست شما می‌رسد که با آنها می‌توانید به «رمزنما» وارد شوید.

پس از ورود به برنامه در آن ثبت نام و اطلاعات کارت خود وارد کنید. حالا از این پس می‌توانید برای انجام تراکنش‌های آنلاین با کارت بانک مسکن، جهت دریافت رمز دوم یک بار مصرف از این اپلیکیشن استفاده کنید. این برنامه را می‌توانید با حجم ۲ مگابایت از مارکت با کلیک کردن بر روی دکمه زیر دریافت کنید.

دریافت از مارکت


اپلیکیشن‌ های صاپ و ریما ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک صادرات

اپلیکیشن ریما صادرات

بالاتر گفتیم که با استفاده از اپلیکیشن ریما می‌توان برای سه بانک کشاورزی، صادرات و آینده رمز دوم یک بار مصرف تهیه کرد. بانک صادرات اما علاوه بر این اپلیکیشن، امکان دریافت رمز پویا را با استفاده از سایت این بانک و نیز اپلیکیشن همراه بانک صادرات یا صاپ نیز فراهم کرده است.

برای استفاده از اپلیکیشن صاپ نیز مشتریان می‌توانند از طریق مراجعه به دستگاه خودپرداز نسبت به فعال‌سازی رمز یاد شده اقدام کنند. مانند سایر برنامه‌های یاد شده اعتبار رمزهای تولید شده از طریق برنامه «ریما​» جهت انجام تراکنش‌های مبتنی بر کارت، ۶٠  ثانیه است.

برای دانلود و نصب اپلیکیشن صاپ با حجم ۱۳ مگابایت از مایکت می‌توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت از مارکت


اپلیکیشن‌ همراز ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک تجارت

اپلیکیشن همراز

بانک تجارت نیز با توسعه نرم افزار همراز در راستای افزایش ضریب امنیت کارتهای مشتریان به منظور صدور رمز دوم یکبار مصرف گام موثری برداشته است. از ایـن پس مشتریان تجارت می‌توانند رمز دوم کارت را به صورت یکبار مصرف از طریق این اپلیکیشن موبایلی دریافت کنند.

برای فعال سازی اپلیکیشن همراز و دریافت رمز دوم یک بار مصرف بانک تجارت باید در ابتدا به یکی از شعب بانک یا دستگاه‌های خودپرداز بانک تجارت مراجعه کنید تا کدهای فعال‌سازی و ورود به برنامه برای شما ارسال شود. حال، پس از فعال‌سازی نرم‌افزار، می‌توانید در زمان خرید و تراکنش‌های بانکی، رمز پویا یا رمز دوم یک‌بارمصرف را دریافت کنید.

برای دریافت و نصب اپلیکیشن همراز بانک تجارت با حجم ۱۲ مگابایت می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

دریافت از مارکت


اپلیکیشن ارس ؛ دریافت رمز دوم پویا بانک‌های دی، سینا، اقتصاد نوین، انصار، حکمت، مهر

اپلیکیشن ارس

برای دریافت رمز دوم پویا در هر یک از بانک‌های اقتصاد نوین، ‏انصار، ‏حکمت ایرانیان، ‏دی، ‏سینا و بانک ‏قرض الحسنه مهر ایران می‌توان از اپلیکیشن ارس استفاده کرد. این برنامه از همه این بانک‌های پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن ارس ویژگی‌های قابل ذکری دارد که منجر شده چنین طیف وسیعی از بانک‌ها به سراغ استفاده از آن بیایند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید آفلاین رمزهای یک‌بار مصرف (بدون نیاز به اینترنت)
  • قفل خودکار برنامه در یک بازه زمانی مشخص بدون کارکرد
  • احراز هویت دو مرحله‌ای
  • امکان کپی کردن رمزهای تولید شده

برای فعال‌سازی اپلیکیشن ارس باید در ابتدا برای فعال‌سازی رمز دوم پویا کارت خود به یکی از شعب بانک‌های یاد شده مراجعه کنید. همچنین امکان فعال‌سازی رمز دوم یک بار مصرف به صورت غیرحضوری و با استفاده از اینترنت بانک (بخش کارت< فعال‌سازی رمز دوم) نیز میسر است.

در اپلیکیشن ارس می‌بایست بانک مورد نظر خود را انتخاب کنید و در ادامه کارت بانکی خود را تعریف کنید. پس از آن می‌توانید رمز دوم پویا را هر ۶۰ ثانیه یک بار فعال کنید. برای دریافت این اپلکیشن به حجم ۱۱ مگابایت از مایکت می‌توانید از دکمه زیر استفاده کنید.

دریافت از مارکت


اپلیکیشن‌ رمزینه ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک سامان

اپلیکیشن رمزینه

بانک سامان در راستای ارتقای امنیت سپرده‌های مشتریان در حین تراکنش‌های اینترنتی و کاهش سرقت‌های اینترنتی، اپلیکیشن رمزینه را توسعه داده است. این اپلیکیشن این امکان را می‌دهد تا مشتری یک رمز دوم پویا یا یکبار مصرف برای خود تولید کند.

برای فعال‌سازی رمز دوم پویا بانک سامان باید به یکی از خودپردازهای این بانک مراجعه و در منوی «صدور و تغییر رمز»  گزینه «فعال‌سازی ارسال رمز دوم پویا از طریق پیامک» را انتخاب کنید. در ادامه با استفاده از کدفعال‌سازی ارسال شده با پیامک می‌توان رمز دوم پویا را دریافت کرد. لازم به ذکر است فعال‌سازی این اپلیکیشن باید در سامانه نت‌بانک سامان نیز انجام شود.

اگر شما یکی از مشتریان بانک سامان هستید، می‌توانید اپلیکیشن رمزینه را با حجم ۹ مگابایت از طریق مایکت دریافت و روی اسمارت فون خود نصب کنید.

دریافت از مارکت


اپلیکیشن‌ رمزساز پست بانک ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم پویا پست بانک ایران

اپلیکیشن رمز ساز پست بانک ایران

رمزساز اپلیکیشنی برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف برای دارندگان کارت پست بانک ایران است. این برنامه هم‌نام همتای خود در بانک سپه نیز می‌باشد. برای فعال سازی رمز دوم OTP پست بانک باید از اپلیکیشن رمزساز استفاده کرد. پیش از شروع، لازم است ابتدا در اینترنت بانک پست بانک، در بخش مدیریت کارت، فعال‌ سازی رمز دوم یک‌ بار مصرف کارت را انتخاب و شماره کارت‌ های مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در ادامه گزینه فعال‌سازی برنامه رمزساز را انتخاب کنید تا یک بارکد QR برای شما نمایش داده شود. برای فعال‌سازی و ورود به اپلیکیشن به این بارکد کیوآر و نیز رمز چهاررقمی پیامک شده نیاز دارید. پس از ورود به رمز ساز پست بانک می‌توانید برای هربار تراکنش آنلاین یک رمز دوم پویا دریافت کنید.

همچنین برای دریافت ایمن و نصب اپلیکیشن رمزساز پست بانک با حجم ۹ مگابایت از طریق استور مایکت می‌توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

دریافت از مارکت


اپلیکیشن‌ رمزساز سرمایه ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک سرمایه

اپلیکیشن رمزساز بانک سرمایه

بانک سرمایه را باید در زمره بانک‌هایی آورد که نرم‌افزار اختصاصی خود را برای دریافت رمز دوم یک بار مصرف توسعه داده است. نرم افزاری که رمزساز سرمایه نام دارد. مشتریان این بانک برای فعالسازی رمز دوم پویا باید ابتدا وارد حساب اینترنت بانک خود شده و در بخش تنظیمات، گزینه فعالسازی برنامه رمزساز را انتخاب کنند.

پس از انتخاب گزینه‌ی فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف، یک کد چهار رقمی برای شما پیامک می‌شود و یک QR Code برای شما نمایش داده می‌شود. در ادامه تنها کافی است این اطلاعات را وارد کنید تا اپلیکیشن فعال شود. برای دانلود رمزساز سرمایه با حجم ۹ مگابایت می‌توانید از طریق زیر اقدام کنید.

دریافت از مارکت


اپلیکیشن‌ رمزساز صنعت و معدن ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم پویا صنعت و معدن

اپلیکیشن رمز ساز بانک صنعت و معدن

اپلیکیشن بانک صنعت و معدن نیز رمزساز نام دارد. نکته جالبی است که تعداد قابل ملاحظه‌ای از بانک‌ها حتی زحمت انتخاب نام منحصر به فرد را هم برای اپلیکیشن‌ به خود نداده‌اند. دو راه پیش روی شماست که روش اول فعالسازی با مراجعه به یکی از شعب بانک به صورت حضوری و استفاده از دستگاه خودپرداز بوده و روش دوم، استفاده از درگاه اینترنت بانک صنعت و معدن برای فعالسازی رمز دوم است.

پس از دریافت کد فعال‌سازی پیامکی و یا QR Barcode و با وارد کردن آنها در نرم‌افزار از این پس می‌توانید برای انجام تراکنش‌های اینترنتی از رمز دوم یکبار مصرف استفاده کنید. این اپلیکیشن را می‌توانید در مایکت با حجم ۹ مگابایت و از طریق زیر دریافت کنید.

دریافت از مارکت


اپلیکیشن‌ «رمز پویا» ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک خاورمیانه

اپلیکیشن رمز پویا بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه برای فعالسازی رمز دوم پویا اپلیکیشن اختصاصی خود موسوم به برنامه رمز پویا را ارائه کرده است. برای دریافت، نصب و فعال‌سازی این برنامه در ابتدا لازم است به یکی از شعب بانک خاورمیانه مراجعه و فرم درخواست رمز دوم پویا را پر کنید. در ادامه می‌توانید با کلمه عبور دریافتی از شعبه وارد اپلیکیشن شوید.

امکان استفاده از این اپلیکیشن به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت نیز مهیا است. مشتریان بانک خاورمیانه می توانند با استفاده از اپلیکیشن رمز پویا تراکنش‌های آنلاین خود را به صورت ایمن‌تر انجام دهند. این اپلیکیشن ۵ مگابایتی را می‌توانید از طریق دکمه زیر از مایکت دریافت کنید.

دریافت از مارکت


اپلیکیشن‌ رمزساز ایران زمین ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک ایران زمین

اپلیکیشن رمزساز بانک ایران زمین

بانک ایران زمین برای کمک به مشتریان خود در دریافت رمز دوم یک بار مصرف اپلیکیشنی توسعه داده به نام «رمز‌ساز»، نامی مشابه با خیل دیگری از بانک‌ها. با مراجعه به یکی از خودپردازهای این بانک و دریافت یک کد QR و نیز یک کد پیامکی می‌توایند اپلیکیشن رمزساز را فعال و به آن وارد شوید.

یکی از راه‌های معتبر دریافت این اپلیکیشن استفاده از اپ‌استور مایکت است. مشتریان بانک سرمایه می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن به دریافت رمز دوم پویا مبادرت ورزند و تراکنش‌های اینترنتی خود را به این طریق انجام دهند. جهت دریافت اپلیکیشن رمزساز بانک ایران زمین از لینک زیر اقدام کنید.

دریافت از مارکت

این نوشتار با همکاری مایکت تهیه شده است. مایکت یک اپ‌استور ایرانی و یکی از بهترین بسترها برای دانلود و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های اندرویدی است. اعتماد ۱۴ میلیون کاربر و ۲۰ هزار توسعه دهنده نرم‌افزار شاهدی بر این موضوع به شمار می‌رود.

نظر شما درباره استفاده از رمز دوم پویا چیست؟ آیا استفاده از رمز دوم یک بار مصرف می‌تواند به کاهش موارد فیشینگ و کلاه‌برداری‌های آنلاین منجر شود؟ نظر خود را با تکراتو در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر