;
coinex

برنامه پرشیاز گات تلنت ؛ همه چیز درباره برنامه استعدادیابی Persia’s Got Talent

پرشیاز گات تلنت (Persia’s Got Talent) یک برنامه استعدادیابی است که از اوایل بهمن ۹۸ از شبکه MBCPerisa پخش می‌شود. با بررسی این برنامه با تکراتو همراه باشید.

مدتی است که خبرهایی از تولید یک برنامه استعدادیابی به نام پرشین گات تلنت یا پرشیاز گات تلنت به گوش می‌رسد. تلنت شو (Talent Show) یا برنامه استعدادیابی به تولیدات تلویزیونی اطلاق می‌شود که در آن شرکت‌کنندگان به اجراهای هنری، خوانندگی، رقص، لیپ‌سینک (لباهنگ)، بازیگری، نواختن موسیقی، تردستی و شعبده‌بازی، شعر، کمدی و سایر فعالت‌های نمایشی می‌پردازند و به نوعی استعداد خود را نشان می‌دهند.

شنیده‌های حاکی است فرآیند تصویربرداری این برنامه توسط شبکه ماهواره‌ای ام بی سی پرسیا (MBCPerisa) آغاز شده است. اما تاریخ پخش پرشین گات تلنت چه زمانی است؟ آنطور که گفته می‌شود روز 11 بهمن اولین قسمت از این برنامه پخش خواهد شد. در خصوص این شبکه ماهواره‌ای اطلاعات کمی و شایعات و حرف و حدیث‌های بسیاری در دست هست که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

همه چیز درباره برنامه تلویزیونی برنامه پرشیاز گات تلنت (Persia’s Got Talent)

احتمالا شما هم فقدان یک برنامه تلویزیونی از قبیل برنامه­‌های استعدادیابی خارجی را برای خودمان حس کرده­اید. خصوصا که بخش­‌هایی از این برنامه­‌ها در انواع شبکه­های اجتماعی پخش می­شد و افراد زیادی از طرفداران این نوع برنامه و دنبال کنندگان آنها بودند.

پرشیاز گات تلنت

اما پس از مدتی و با تولید پخش برنامه عصر جدید از صدا و سیما، تا حدی انتظارات برای مدل داخلی این برنامه پاسخ داده شد و عده زیادی از شرکت در آن استقبال کردند. اما این برنامه قابل قیاس با نمونه‌های خارجی نبود. خصوصا که طبعا به نام فرهنگ محدودیت­‌هایی نیز برای نوع نمایش‌­های قابل اجرا در این برنامه، ایجاد شده بوده است. محدودیت‌هایی از قبیل عدم وجود خواننده‌های زن و پوشش‌های خاص زنان در این برنامه از جمله تفاوت‌های آن با نمونه‌های خارجی بود.

اما آنچه انگیزه ما برای پرداختن به این موضوع شده، خبرهایی است در گوشه کنار فضای مجازی که نشان از ضبط و تولید برنامه­ای به همین سبک، اما در خارج از این محدود جغرافیایی دارد. برنامه ای تحت عنوان پرشین گات تلنت یا پرشیاز گات تلنت (Persia’s Got Talent) که احتمالا به زودی شاهد پخش آن خواهیم بود.

برنامه تلویزیونی پرشیاز گات تلنت (PGT) یک برنامه از گونه واقع‌نمایی و استعدادیابی تلویزیون است. قسمت اول این برنامه قرار است از ۱۱ بهمن ماه سال جاری از شبکه ام.بی.سی پرشیا پخش شود. فرکانس شبکه MBC Persia را می‌توانید با یک سرچ ساده در گوگل به دست آورید.

برنامه استعدادیابی پرشیاز گات تلنت در حالی از ۱۱ بهمن روی آنتن می‌رود که پیش از این صدا و سیما برنامه استعدادیابی مشابهی را تحت عنوان عصر جدید سال گذشته پخش کرد. سازندگان پرشیاز گات تلنت می‌گویند نخستین برنامه تلویزیونی استعدادیابی هستند. در واقع این برنامه اسپین‌آفی از برنامه معروف گات تلند (Got Talent) متعلق به سایمون کاول (Simon Cowell) است. این برنامه تا نوامبر ۲۰۱۹ بیش از ۶۸ اسپین‌آف داشت که از جمله آنها می‌توان به بریتنز گات تلنت (انگلستان)، امریکنز گات تلنت (آمریکا)، عربز گات تلنت (کشورهای عربی) و چایناز گات تلند (چین) اشاره کرد.

تلنت شو یا برنامه استعدادیابی چیست؟

تلنت شو نوعی برنامه تلویزیونی است که شرکت‌کنندگان آن مهارت‌های خود از قبیل هنر، خوانندگی، رقص، لیپ‌سینک، بازیگری، هنرهای رزمی، نوازندگی، شعر، کمدی و سایر موارد را به نمایش می‌گذارند و از داروان و تماشاچیان مجوز عبور به مرحله بعد را دریافت می‌کنند. عمده تلنت‌شوها تنها محلی برای ارائه مهارت‌های شرکت‌کنندگان است، اما در مواردی نیز برنامه رقابتی است و شرکت‌کنندگان برای رسیدن به جایزه نهایی باید با یکدیگر رقابت کنند.

برنامه های استعدادیابی از اواخر دهه ۱۹۸۰ روانه تلویزیون شدند و بخش عمده‌ای از ژانر واقع‌نمایی (reallity TV) را به خود اختصاص داده‌اند. از جمله مشهورترین تلنت‌شوها می‌توان به اکس فکتر (The X Factor)، آیدل (Idol)، وویس (The Voice) و گات تلند (Got Talent) اشاره کرد.

برنامه پرشیاز گات تلنت (Persia’s Got Talent)

  • گونه برنامه: واقع‌نمایی – واقع نمایی نوعی از برنامه‌های زنده تلویزیونی است که بخش‌هایی از زندگی آدم‌های واقعی را دنبال می‌کند.
  • تهیه‌کننده و کارگردان: آرش صبحانی – آقای صبحانی خواننده و نوازنده گیتار الکتریک ایرانی گروه کیوسک است.
  • تولیدکننده‌ها: سایمون کاول، شرکت‌های سایکو‌تی‌وی (SycoTV) و فریمنتل (Fremantle).
  • داوران پرشیاز گات تلنت : ابراهیم حامدی (ابیمهناز افشار، آرش لباف (خواننده)، نازنین نور (بازیگر).
  • مجریان پرشیاز گات تلنت : فرزان اطهری (بازیگر) و تارا گرامی.
  • شبکه پخش: ام.بی.سی پرشیا (MBC Persia)
  • مدت زمان هر قسمت : ۶۰-۱۲۰ دقیقه

برنامه پرشیاز گات تلنت

زمان پخش برنامه پرشیاز گات تلنت

برنامه پرشین گات تلنت یا پرشیاز گات تلنت در حال حاضر در 12 قسمت در دوره مقدماتی در حال تولید است. بر اساس برخی خبرها این برنامه دارای مراحل بعدی نیز خواهد بود و برای مثال مرحله نیمه­‌نهایی آن قرار است در لندن ضبط شده و فینال آن در لس آنجلس برگزار میگردد. این برنامه قرار است از شبکه ماهواره­ای MBC Persia در روزهای پنج­شنبه و جمعه در ساعت 22 پخش شود.

حواشی برنامه پرشیاز گات تلنت ؛ از مهناز افشار تا فرزان اطهری!

حضور بازیگران ایرانی در خارج از ایران همیشه در شبکه‌های اجتماعی و میان مردم سر و صدا می‌کند. اما این حواشی برای بازیگران زن عمدتا پررنگ است. یکی از داوران برنامه استعدادیابی پرشیاز گات تلنت، مهناز افشار است. خانم افشار سابقه ۲۰ ساله حضور در تلویزیون و سینمای ایران را دارد و سال ۸۹ برای بازی در «سعادت آباد» سیمرغ جشنواره فجرِ حالا تحریم شده را از آن خود کرد.

نامزدهای اسکار 2020 ؛ لیست بهترین های سینما در دوره 92 مراسم Academy Awards

خروج مهناز افشار از ایران پس از حواشی مربوط به زندگی شخصی‌اش و حضور به عنوان یکی از داوران این تلنت‌شو حواشی خاص خودش را به پا کرد. این موضوع به سرعت به تیتر یک رسانه‌های زرد و نه چندان معتبر بدل شد. تندروها در صدا و سیما و روزنامه‌های هم‌فکر این سازمان، به سرعت در مقابل این بازیگر جبهه‌گیری کردند.

«حمایت افشار در انتخابات‌های گذشته از اصلاح‌طلبان و جریان میانه‌روی حامی حسن روحانی»، «شایعه دریافت دستمزد یک میلیون یورویی برای حضور در PGT» و پرداختِ غیرحرفه‌ای به حواشی زندگی خصوصی وی از جمله دستاویزهایی است که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها دست به دست می‌شود.

حواشی مربوط به فرزان اطهری مدل، بازیگر و مجری ایرانی سوئدی اما بیشتر قابل پرداخت است. وی تاکنون در ۲۳ کشور با بیش از ۱۰۰ برند از جمله نایکی، ال‌جی و هاکوپیان همکاری داشته است. وی در دو فیلم در ایران به ایفای نقش پرداخته است. در ۸۷ در فیلم «شبانه‌روز» در کنار مهناز افشار و در ۸۸ در فیلم «چهل‌سالگی» در کنار لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن به ایفای نقش پرداخت. اطهری در ۸۹ به امارات رفت و فعالیت حرفه‌ای خود را آنجا دنبال کرد.

فرزان اطهری

اطهری در می ۲۰۱۳، پس از تماس فردی با پلیس دوبی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در مقابل هتل آرمانی در دبی بازداشت شد. او در ادامه در تاریخ ۲۵ دی با رای دادگاه بدوی به اتهام دارا بودن ۱۱ کیسه کوچک نایلونی، حاوی ۲۱ گرم کوکائین به حبس ابد و پرداخت ۵۰ هزار درهم امارات جریمه محکوم شد. البته او همواره این اتهام را تکذیب کرد و سرانجام پس از ۲.۵ سال با عفو از زندان آزاد شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر