;
coinex

افسر ارتش اسرائیل: ویروس کرونا سلاح بیولوژیک دولت چین است!

آیا ویروس کرونا یک سلاح بیولوژیک است که دولت چین آن را توسعه داده است؟ این ادعای یک افسر ارتش اسرائیل است. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید.

مسؤلین اطلاعات اسرائیل گمان می‌کنند که کروناویروس حاصل آزمایشات بیولوژیکی چینی‌ها است. یک گزارش جدید آزمایشگاهی در چین به نام آزمایشگاه «ملی ایمنی ووهان» را نشان می‌دهد. این آزمایشگاه مکانی است که به دولت چین در آنجا بر روی کشنده‌ترین ویروس‌ها در جهان تحقق می‌کند.

«دانی شهام» یک فرمانده اطلاعات نظامی سابق اسرائیل، که سلاح‌های بیولوژیکی چینی را مطالعه می‌کند، میگوید که این مؤسسه با برنامه ساخت سلاح‌های بیولوژیک پکن ارتباط دارد. برخی از آزمایشگاه‌های این موسسه ممکن است با توسعه سلاح‌های بیولوژیکی مرتبط باشد. او همچنین معتقد است که این پروژه بخشی از تحقیقات نظامی مخوف چینی بوده است. دانشمندان هشدار داده بودند که ویروس‌هایی مانند «سارس» می‌توانند از آزمایشگاه فرار کنند. اکنون به نظر می‌رسد که این هشدار دانشمندان به حقیقت پیوسته است.

سازمان اطلاعات اسرائیل، کروناویروس را سلاح بیولوژیک چینی خوانده‌ است

محل آزمایشگاه سلاح‌های بیولوژیکی که ویروس «سارس» در آنجا تولید شده بود، نزدیکی بازار حیوانات ووهان قرار دارد. به‌نظر می‌رسد که چین همیشه اطلاعات نظامی مخوف خود را مخفی نگه میدارد و این می‌تواند به مردم جهان صدمه‌ وارد کند. اما میکروبیولوژیست دانشگاه «راتجرز»، دکتر «ریچارد ابروایت» معتقد است که در حال حاضر شواهدی برای سوء ظن به ارتباط تسهیلات به شیوع این بیماری وجود ندارد.

بیل گیتس شیوع کرونای جدید را پیشبینی کرده بود

«بیل گیتس» یک بیماری همه گیر ویروس را در چین پیش بینی کرده بود که می تواند در شش ماه اول ۳۳ میلیون نفر را در سراسر جهان به قتل برساند. او هشدار داده بود که جهان در معرض خطر جدی عوامل بیماری زایی است که به سرعت در کره‌زمین پخش می‌شوند، قرار دارد. «ملت‌ها باید به همان شیوه جدی که برای جنگ آماده می‌شود، برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر آماده شوند.»

آیا این پیش‌بینی به واقعیت تبدیل می‌شود؟

اکنون یک سال بعد از این کنفرانس، جهان با یک ویروس مرگبار واقعی روبرو شده است. مقامات میگویند که تعداد تأیید شده به بیش از 800 مورد فقط در چین رسیده است. در ویتنام، سنگاپور، عربستان سعودی ایالات متحده، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، تایلند و هنگ کنگ هم تا اکنون مواردی از ابن بیماری دیده شده‌اند.

اما سازمان بهداشت جهانی دیشب از اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی جهانی امتناع ورزید. آنها باور دارند که هنوز برای این تصمیم خیلی زود است. این در حالی است که چهار شهر بزرگ چین با حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت در قرنطینه محصور شده‌اند و گزارش‌هایی در مورد انتقال این ویروس از انسان به انسان به گوش می‌رسد.

تحقیقات مقدماتی نشان می‌دهد که کروناویروس از مارها در بازار غذاهای دریایی ووهان به انسان منتقل شده است. «مایکل رایان» مدیر شرکت «هوو» میگوید که تقریباً سه چهارم موارد دیده شده افراد بالای 40 سال‌ دارند، که چهار مورد از هر ده مورد آنها یک مشکل سلامتی جدی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا چیست؟ همه چیز درباره منشا، علائم، درمان و خطرات کرونا ویروس

منبع: nusadaily

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر