;
coinex

سهمیه بنزین سفرهای نوروزی ؛ سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای مسافرت در عید

سهمیه بنزین سفرهای نوروزی درخواستی است که گویا به وزارت نفت دولت دوازدهم داده شده است. در ادامه با تکراتو و بررسی بیشتر این خبر همراه باشید.

وزیر نفت دولت دوازدهم منکر طرح پیشنهاد یا درخواستی با موضوع سهمیه بنزین سفرهای نوروزی در دولت شده است. اما معاون گردشگری می‌گوید درخواست اختصاص سهمیهبنزین سفر به دولت و وزارت نفت، داده شده است.

بیژن زنگنه وزیر نفت در باره اختصاص سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای مسافرت در عید پیشتر گفته بود: «تا الان پیشنهادی درباره سهمیه «بنزین سفر» (مطرح) نشده است. برای عید هم چیزی ابلاغ نشده است. این در اختیارات من به عنوان وزارت نفت نیست. مجلس هم چیزی در این باره تصویب نکرده، البته که بحث کردند اما تصویب نکردند.»

سهمیه بنزین سفرهای نوروزی ؛ آیا سهمیه بنزین برای مسافرت در عید داده می‌شود؟

آقای زنگنه در ادامه درخصوص طرح سهمیه بنزین برای مسافرت نوروزی گفت:

دولت هم نمی‌دانم چه می‌کند. پیشنهاد جدی در دولت مطرح نیست که سهمیه بدهد. البته هر سهمیه اضافی بار مالی سنگینی دارد. دولت اصل را بر این گذاشته که تعهدات پذیرفته برای بازتوزیع درآمد حاصل از افزایش نرخ بنزین را به خوبی و به موقع اجرا کند.

وی همچنین پیشتر اعلام کرده بود: «هنوز تصمیمی درباره سهمیه بنزین نوروز به وزارت نفت ابلاغ نشده است. در دولت و مجلس مباحثی در این رابطه مطرح شده اما بنده اطلاعی از تصویب آن ندارم. این موضوع در حیطه وظایف ما نیست و هر وقت به ما ابلاغ کردند، ما آن را اجرا می‌کنیم، اما فعلا پیشنهادی مطرح نیست.»

در سوی دیگر اما ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره سهمیه بنزین سفرهای نوروزی و در پاسخ به این سوال که «درخواست اختصاص بنزین ویژه سفر چه زمانی به دولت و وزارت نفت داده شده است» می‌گوید:

درخواست اختصاص سهیمه ویژه بنزین سفر  به دولت و وزارت نفت داده شده است تا به توسعه گردشگری و سفرهای داخلی کمکی شود. همان اوایل جریان سهیمه‌بندی بنزین، طرحی با عنوان اختصاص سهمیه ویژه «بنزین سفر» در حد ۱۲۰ لیتر، به قیمت مصوب لیتری ۱۵۰۰ تومان، با هدف توسعه سفرهای نوروزی و گردشگری داخلی و تشویق مردم به سفر، به دولت و وزارت نفت داده شد و در جلسه‌های مختلف با سایر دستگاه‌های اقتصادی در قالب «بسته حمایتی سفر» مطرح و پیگیری شده است. همچنان همان طرح را پیگیریم.

وی در مورد بی‌اطلاعی وزیر نفت در این خصوص نیز گفت: «اگر این درخواست به دست ایشان (وزیر نفت) نرسیده، دوباره آن را ارئه می‌کنیم. این موضوع، مطالبه وزارت گردشگری که نبوده، بلکه فعالان گردشگری از ما مطالبه کرده‌اند.» وی در پایان افزود:

ما که بنزین رایگان درخواست نکرده‌ایم. پیشنهاد ما اختصاص سهمیه‌ای ویژه سفرهای نوروزی در حد ۱۲۰ لیتر با قیمت دولتی و مصوب بوده است که انگیزه آن هم توسعه گردشگری و سفرهای داخلی و تشویق مردم به سفر بوده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر