;
coinex

راه اندازی سامانه نت سنج پلاس ؛ سنجش کیفیت اینترنت در مناطق مختلف

وزیر ارتباطات از راه اندازی سامانه نت سنج پلاس خبر داده است، سامانه‌ای که قرار است به کمک آن کیفیت اینترنت توسط کاربرانا در مکان‌ها مختلف اریابی شود.

گزار‌ش‌ها نشان می‌دهد «نتسنج پلاس» قرار است به عنوان یک داشبورد شهروندان را قادر سازد با استفاده از آن امکان این را داشته باشد که چه سرویسی اینترنتی، با چه کیفیتی و با چه قیمتی در منطقهای که او قرار دارد در دسترس است و در نهایت هم با مقایسه کیفیت سرویسهای مختلف دست به انتخاب بزند. از دیگر قابلیت‌های این سرویس می‌توان به امکان ثبت شکایت،مقایسه سرویسها، مقایسه قیمت، تست سرعت اینترنت، خرید آنلاین سرویس و غیره اشاره کرد.

سامانه نت سنج پلاس برای سنجش کیفیت اینترنت راه‌اندازی شد

وزیر ارتباطات، در پخش زنده خود معرفی سامانه سنجش کیفیت اینترنت گفت که از ابتدای دولت قبل و با سرمایهگذاری اپراتورهای همراه میزان کاربران پهنباند اینترنت تلفن همراه از ۳۰۰ هزار مشترک تا قبل از دولت یازدهم حالا به ۷۰ میلیون کاربر رسیده است. وی بیان داشت که در حالحاضر کاربران در هزار ۲۴۲ شهر کشور و  ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت روی گوشی خود دسترسی دارند.

جهرمی با معرفی  «سایت و سامانه نتسنج پلاس»  گفت که هر ایرانی در هر مکانی میتواند نسبت به کیفیت سرویس خود به صورت شفاف دسترسی داشته باشد. او در ادامه افزود

در ۲ سال گذشته بیش از هزار و ۲۴۲ شهر و همه روستاهای کشور را پایش کردهایم. تمام جادههای کشور، تمام محلها و مناطق را گام به گام رفته و کیفیت ارتباطات را اندازهگیریکردهایم. به جز این ۶ هزار سنسور در سراسر شبکه ارتباطی کشور کار گذشته شده که این سنسورها به صورت آنلاین کیفیت ارتباطات را رصد میکنند. تمام اطلاعات جمعآوری شده از این طریق حالا در نتسنج قابل رویت است.

 در سامانه نتسنج کاربر در هر مکانی میتواند موارد زیر را مشاهده کند:

  •  شرکتهایی در حال ارائه خدمات
  • پوشش کیفیت شبکههر شرکت
  • میزان سرعت شبکه اینترنت هر شرکت 
  • بیشترین شکایات مردم در آن منطقه متوجه چه اپراتوی است؟
  • ثبت آنلاین گزارش‌ها و شکایات از سرویس‌های اینترنتی و ثبت نهایی آنها در رگولاتوری
سامانه نت سنج پلاس
نمایی از سامانه نت سنج پلاس

محمدجواد آذری جهرمی در پخش زنده (لایو) اینستاگرام خود ادامه داد:

راهاندازی این سامانه برای اولین بار است که در دنیا انجام میشود در هیچ کدام از رگولاتوریهای دنیا سامانهای برای نظارت روی اپراتورها وجود ندارد. ما این سامانه را برای ثبت در سازمان جهانی مخابرات به عنوان اولین کشوری که چنین کاری کردهاست عرضه خواهیم کرد.

به گفته آقای جهرمی «مسئله کیفیت سرویس اینترنت» به عنوان «مطالبه یک دهه اخیر کاربران ایرانی» و از بین رفتن «جعبه سیاه» در این زمینه در کنار در کنار «به رسمیت شناخته شدن حقوق مشترکان» از جمله فواید این سامانه نت سنج پلاس به شمار می‌آید. جهرمی در پایان گفت:

وزانه ۵۰ نفری که در فرایند نظارت همگانی روی اپراتورها نقش داشته باشند جایزه یک سال اینترنت رایگان اهدا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

منبع: peivast

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر