;
coinex

5 دلیل برای خرید پمپ آب

پنج دلیل برای خرید پمپ آب . شاید برای شما پیش آمده باشد که از فشار آب منزل خود راضی نبوده و این امر به خصوص در ساعاتی از روز برای شما ایجاد دردسر کند.

برخی از افراد بلافاصله تشخیص می دهند جهت رفع این مشکل نیاز به تهیه پمپ آب است اما نباید در این خصوص نیز عجله کرد. در این مقاله سعی شده است نشانه هایی که بیانگر نیاز به تهیه پمپ آب یا تعویض آن است  و همچنین مواردی که خرید پمپ جدید هیچ کمکی به آن نمی کند، برای شما مطرح گردیده تا به کمک آن بتوانید محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید.

پنج دلیل برای خرید پمپ آب

ابتدا 5 دلیل که نشان می دهد باید پمپ آب خریداری نمایید:

کم شدن فشار آب به خصوص در ساعات اوج مصرف

برخی از ساعات روز به عنوان مثال ظهر تابستان، بیشترین مصرف آب در منطقه صورت می گیرد. در این مواقع معمولا” خانه های فاقد پمپ آب به خصوص در محله هایی که به خودی خود فشار آب در آنها کم است، دچار مشکل کمبود فشار آب می گردند که این ناشی از مصرف بیش از حد خانه های دارای پمپ آب است اگر چنین مشکلی برای شما پیش آمده است نشان دهنده نیاز به تهیه پمپ آب است.

نیاز به تهیه منبع آب

اگر می خواهید یک منبع آب جهت ذخیره آب ( در مواقع قطعی ) تهیه کنید و آن را در ورودی منزل نصب کنید؛ شما حتما” به یک پمپ آب  نیاز خواهید داشت. آب شهری دارای فشار است که باعث می شود در لوله ها جریان داشته باشد، اما اگر این آب درون منبع ریخته شود و سپس اقدام به مصرف آن از طریق منبع گردد، دیگر فشار لازم را نداشته و لذا باید پس از منبع حتما پمپ قرار داده شود که این فشار لازم را برای مصرف کننده ایجاد کند.

نکته : اگر منبع آب را در ارتفاع بالا، به عنوان مثال پشت بام قرار دهید و مصرف کننده در طبقات پایین باشد، ممکن است به دلیل افزایش انرژی پتانسیل آب به دلیل افزایش ارتفاع دیگر نیازی به تهیه پمپ آب نداشته باشید، هرچند فشار در این صورت معمولا” پایین خواهد بود. ( به ازای هر 10 متر اختلاف ارتفاع از مصرف کننده تا منبع 1 بار فشار خواهید داشت ، البته با صرف نظر از اتلاف انرژی هنگام عبور از درون لوله و اتصالات ) به همین علت احتمالا” در هر صورت اقدام به تهیه پمپ آب خواهید کرد.

افزایش تعداد مصرف کننده ها در ساختمان

ممکن است ساختمانی که شما در آن ساکن هستید، اوایل سکونت تکمیل نبوده و لذا تعداد پایین مصرف کننده ها و یا محله خلوت ، فشار آب مناسبی را برای شما رقم می زده است. در آن زمان ممکن است یک پمپ آب کوچک یا به طور کلی فشار آب شهری نیز کفایت می کرده است. اما پس از مدتی با تکمیل ظرفیت ساختمان و شلوغ شدن آن شما متوجه شده باشید که فشار آب کافی نیست. در این هنگام نیاز به تهیه پمپ آب جدید یا تعویض آن خواهید داشت.

استفاده خاص

اگر می خواهید در خانه خود استخر یا حوض بزرگ قرار دهید، و نمی خواهید هر بار مدت زمان زیادی منتظر بمانید تا پر شود می توانید از یک پمپ آب فشار قوی جهت تسریع این امر استفاده کنید. همچنین برخی از استفاده ها مانند انتقال آب به پشت بام ، پاک سازی برخی نقاط از آب گرفتگی ( مانند زیر زمین ) و … نیز از مواردی است که نشان دهنده نیاز به پمپ آب است.

کم بودن فشار آب گرم

در این خصوص باید ابتدا مشخص کرد که آب گرم مصرفی از چه منبعی تهیه می شود. اگر ساختمان دارای موتورخانه است، حتما دارای نوع خاصی از پمپ به نام پمپ سیرکولاتور یا پمپ خطی است که وظیفه آن پمپاژ آب گرم در لوله ها است ( دقت کنید پمپ های معمولی آب سرد مناسب استفاده جهت آب گرم نمی باشند ). در این صورت احتمال خرابی در پمپ سیرکوله بوده و باید آن را تعویض یا تعمیر نمایید.

اگر آب گرم مصرفی شما توسط پکیج تامین می شود باید از پمپ پکیج استفاده نموده و یا در صورت امکان آن را تعمیر نمایید.

اگر دارای آبگرمکن هستید و آب گرم شما فشار کافی ندارد باید نسبت به تهیه پمپ آبگرمکن اقدام نمایید. این موضوع را در نظر داشته باشید که پمپ آبگرمکن نیز جهت عبور آب سرد طراحی شده و حتما باید قبل از آبگرمکن نصب گردد. نکته مهم دیگر در خصوص این نوع پمپ، امکان استفاده از آن داخل واحد آپارتمان است چرا که صدای بسیار کمی دارد و فشار آب کافی تنها برای یک خانوار را تامین می کند. این پمپ ها معمولا” به همراه خود دارای یک فلوسوئیچ نیز می باشند که شما را از تهیه جداگانه آن بی نیاز می سازد.

نکته : برای اکثر انواع پمپ آب ، به همراه آن نیاز به یک اتومات پمپ آب نیز می باشد که به اندازه کافی در سایت آی ناین در خصوص انواع ، نحوه تنظیم و عیب یابی آن توضیح داده شده است.

مواردی که ممکن است به اشتباه شما را به فکر تهیه پمپ آب بیاندازد.

  • اگر پمپ آب دارید و فشار آب کم و زیاد می شود.

اگر پمپ آبی که خریداری کرده اید با تعداد واحد ها و طبقات ساختمان متناسب بوده و پیش از این عملکرد خوبی داشته است اما اخیرا فشار آب را به درستی تامین نمی کند، احتمالا” نشان دهنده این است که اتومات پمپ آب دچار خرابی شده است. توصیه می شود از نزدیک عملکرد پمپ را مشاهده کرده و ببینید هنگام باز و یا بسته شدن شیر آیا اتومات به درستی پمپ را قطع و وصل می کند یا خیر؟ دقت کنید در صورت خرابی اتومات پمپ آب، مواردی از قبیل: کم و زیاد شدن ناگهانی فشار آب و به تبع آن صدای ضربه قوچ درون لوله ها، دائم کار کردن پمپ و داغ شدن کلگی آن، روشن نشدن پمپ حتی هنگام مصرف آب و یا دیر روشن شدن پمپ می تواند یکی از نشانه های آن باشد.

  • استفاده از پمپ آب در طبقات بالایی ساختمان که آب به آن نمی رسد.

پمپ آب هنگامی عمل می کند که آب فشار کافی نداشته باشد، اما هنگامی که آب به محل قرار گیری پمپ نرسد، پمپ به اصطلاح خشک کار کرده و پس از مدت کوتاهی دچار سوختگی می شود. توصیه می شود در صورت امکان پمپ را در پایین ترین طبقه قرار دهید که در آن فشار حداقل آب وجود داشته باشد.

  • فشار آب زیاد است و می خواهید پمپ ضعیف تر بخرید که فشار کم تری ایجاد کند.

اگر فشار آب به لوله های داخلی ساختمان صدمه نزده و فقط از فشار زیاد آب در هنگام مصرف مانند شیر ها ناراضی هستید بهترین راه استفاده از شیر فشار شکن است. به این صورت هم هزینه اضافی جهت خرید پمپ آب نخواهید کرد و هم از جریان یکنواخت تر آب با فشار مناسب بهره مند خواهید شد.

دقت کنید شیر فشار شکن نباید بلافاصله پس از پمپ یا اتومات پمپ آب نصب شود؛ بلکه باید در ورودی هر واحد، یا پیش از شیرآلات که از فشار آب در آنجا ناراضی هستید، نصب گردد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر