;
coinex

نحوه فعال کردن حالت شب در یوتیوب ؛ دارک مود (Dark Mode) یوتیوب را چگونه فعال کنیم؟

یوتیوب هم به قابلیت دارک مود مجهز شده است تا در هنگام شب راحتتر بتوانید با آن فیلم ببینید. در این مطلب نحوه فعال کردن حالت شب در یوتیوب را آموزش داده‌ایم.

حالت شب یوتیوب یک تم رنگی جایگزین است که رنگ سفید رابط کاربری این نرم افزار تماشای فیلم را به مشکی و خاکستری تغییر می‌دهد. سوال موجود این است که این ویژگی چه کارایی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟

دارک مود یوتیوب (Dark Mode) چند مزیت دارد. این ویژگی در یوتیوب باعث می‌شود که فیلم ها در آن نسبت به سایر محتویات صفحه برجسته‌تر جلوه کنند و در نتیجه کاربر راحتتر روی فیلم متمرکز شود. دارک مود یوتیوب از این طریق همچنین باعث می‌شود که شما راحتتر بتوانید فیلم های دارای رزولوشن کم را مشاهده کنید.

فعال بودن حالت دارک مود یوتیوب در گوشی های هوشمند و تبلت راندمان باتری این دستگاه های هوشمند را نیز افزایش می‌دهد، زیرا تحقیقات انجام شده نشان داده‌اند که پیکسل های روشن نسبت به پیکسل های تیره شارژ بیشتری را از باتری دریافت می‌کنند. این تاثیر در دستگاه های دارای نمایشگر AMOLED محسوستر است زیرا در این دستگاه ها پیکسل های سیاه رنگ کاملا خاموش هستند و هیچ شارژی را از باتری دریافت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب با بیش از 35 میلیارد بار مشاهده توسط کاربران (آوریل 2020)

علاوه بر این بسیاری از کاربران و سازندگان تایید کرده‌اند که فعال بودن حالت شب یوتیوب با کاهش میزان درخشش صفحه نمایش باعث می‌شود که استفاده از دستگاه در هنگام شب یا شرایط کم نور فشار کمتری را به چشم شخص وارد کند و به دلیل کاهش میزان نور آبی باعث می‌شود که کاربر راحتتر بتواند بخوابد. این قابلیت گذشته از موارد فوق ظاهر یک نرم افزار را نیز زیباتر می‌کند. در ادامه به آموزش نحوه فعال کردن حالت شب در یوتیوب پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

نحوه فعال کردن حالت شب در یوتیوب

در سیستم عامل اندروید

در سیستم عامل اندروید

اگر سیستم عامل اندروید 10 را روی گوشی خود دارید، حالت شب یوتیوب نرم افزار یوتیوب به طور خودکار با فعال کردن حالت شب یوتیوب سیستمی این پلت فرم فعال می‌گردد. به این منظور باید وارد قسمت نمایشگر (Display) اپلیکیشن تنظیمات گوشی شوید و گزینه Dark mode را لمس کنید.

اگر اندروید 9 (پای) یا نسخه های پایینتر این نرم افزار روی گوشی شما نصب است، آیکون پروفایل خود را در گوشه بالای سمت راست نرم افزار یوتیوب لمس کنید، وارد قسمت General از بخش تنظیمات شوید، گزینه appearance را لمس کنید و سپس گزینه Dark theme را انتخاب نمایید.

در سیستم عامل iOS

در سیستم عامل iOS

اگر سیستم عامل iOS 13 یا نسخه های جدیدتر این پلت فرم روی گوشی شما نصب است، می‌توانید با باز کردن منو تنظیمات گوشی و انتخاب گزینه Dark از قسمت Display and brightness حالت شب یوتیوب را برای نرم افزار یوتیوب و سایر نرم افزارهای دستگاهتان فعال کنید.

اگر نسخه های قدیمیتر سیستم عامل iOS روی گوشی شما نصب است یا نمی‌خواهید تنظیمات همه نرم افزارهای نصب شده روی گوشی هوشمندتان را تغییر دهید، می‌توانید روند فعال کردن حالت شب در یوتیوب را از داخل خود نرم افزار یوتیوب انجام دهید. به این منظور باید آیکون پروفایلتان را در گوشه بالای سمت راست نرم افزار لمس کنید، به قسمت تنظیمات بروید و گزینه Dark theme را فعال کنید.

در دسکتاپ

در دسکتاپ

برای فعال کردن حالت شب در یوتیوب دسکتاپ باید وارد اکانت گوگل خود شوید، روی آیکون پروفایلتان در گوشه بالای سمت راست نرم افزار کلیک کنید و سپس گزینه Dark theme را فعال نمایید. برای برگرداندن تنظیمات به حالت اولیه باید همین مسیر را دنبال کنید و در آخر گزینه Light theme را انتخاب نمایید.

دو راه دیگر برای کاهش مصرف انرژی باتری

راه‌های دیگری هم برای کاهش میزان انرژی مصرفی یوتیوب وجود دارد. احتمالا بهترین راهکار گزینه Remind me to take a break است که باید آن را از قسمت تنظیمات برنامه یوتیوب فعال کنید. این گزینه باعث می‌شود که برای یک مدت زمان طولانی محتویات مورد علاقه خود را تماشا نکنید. شما می‌توانید میزان دخالت این قابلیت در روند تماشای فیلم خود را مناسب با سلیقه فردیتان تنظیم کنید. همچنین می‌توانید با کاهش میزان روشنایی نمایشگر گوشی خود راندمان باتری آن را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر