;
coinex

فعال سازی کالر آیدی سانترال پاناسونیک

فعال سازی کالر آیدی سانترال پاناسونیک چگونه است؟ امروز بیش از هر زمان دیگری ارتباطات تلفنی برای صاحبان کسب و کارها مهم شده است.

گاها تبلیغات چند ده میلیونی تنها چند تماس در پی خواهد داشت. لذا داشتن سیستم تلفنی به روز و کارآمد یکی از ارکان مهم هر کسب و کاری گردیده است. زمانی کالرآی دی تنها برای کشف مزاحمت های تلفنی بود اما امروز شماره های افراد تماس گیرنده برای پیگیری های بعدی خصوصا برای کسب و کارها حیاتی شده است.

در منزل هنگامی که شما از تلفن معمولی بر روی خط شهری خود استفاده مینمایید تنها خرید یک تلفن مجهز به نمایشگر شماره ( امروزه تقریبا تمام تلفن های موجود در بازار دارای نمایشگر شماره میباشند) برای استفاده از کالر آیدی کافی میباشد اما در شرکتها به دلیل استفاده از سانترال خرید تلفن دارای کالرآیدی دار به تنهایی کافی نیست بلکه سیستم تلفن سانترال یا PBX Phone System شما نیز میبایست دارای نمایشگر شماره باشد . از آنجا که اکثر کسب و کارها در حال حاظر از سیستم تلفن سانترال پاناسونیک استفاده مینمایند ، لذا بر آن شدیم در این مقاله نحوه فعال سازی کالر آیدی، سانترال پاناسونیک ایده آل گستر را شرح دهیم :

فعال سازی کالر آیدی سانترال پاناسونیک

قدم اول ، تعیین نوع سانترال :

از آنجا که فعال سازی نمایشگر شماره در سانترال های مختلف متفاوت است ، ابتدا میبایست مشخص نماییم از چه سیستم سانترال مجموعه در حال استفاده است . به طور کلی دو نوع سیستم سانترال در بازار موجود میباشد . سیستم های تلفن سانترال با ظرفیت کم و سیستم های پر ظرفیت . سیستم سانترال کم ظرفیت پاناسونیک که با مدلهای KX-TES824 و KX-TEM824  توسط شرکت پاناسونیک تولید و در بازار به فروش میرسد ، دارای ظرفیت 8 خط ورودی و 24 خط داخلی میباشد . این مرکز تلفن سانترال برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط طراحی شده است . اگر مجموعه شما دارای 1 تا 8 خط شهری میباشد تا 90 درصد میتوان احتمال داد که سیستم تلفن سانترال شما کم ظرفیت میباشد . و اما دستگاههای پر ظرفیت. این دستگاهها معمولا خطوطی بیشتر از 8 خط شهری را پشتیبانی مینمایند و داخلی های آنها هم میتواند تا 1000 پورت برسد . نگران نباشید ما نحوه فعال سازی کالر آی دی را در هر دو ظرفیت به تفضیل بیان خواهیم کرد .

فعال سازی کالر آیدی سانترال پاناسونیک

فعال سازی کالر آیدی در مراکز سانترال KX-TES824 و KX-TEM824

این دو مدل از مراکز سانترال به صورت کارخانه ای فاقد شماره انداز میباشند و شما میبایست برای فعال سازی کالر آیدی کارت خریداری نمایید . نوع کارتی که میبایست برای هر دو دستگاه تهیه گردد یکسان میباشد . کارت مدل KX-TE82494 که قیمت این کارت در زمان نگارش این مطلب چیزی حدود 300 هزار تومان میباشد . این کارت دارای ظرفیت 3 خط شهری میباشد یعنی اگر مجموعه شما دارای 6 خط شهری است میبایست دو کارت تهیه گردد .از آنجا که ظرفیت نهایی مراکز سری KX-T هشت خط شهری میباشد بدیهی است که سه کارت از همین نوع بر روی دستگاه شما نصب میگردد که این سه کارت میتواند کلیه 8 خط وصل شده بر روی سانترال را پشتیبانی نماید .

نصب کارت : ابتدا مرکز سانترال خود را خاموش نمایید و آن را از برق جدا نمایید . با باز کردن درب دستگاه به راحتی میتوانید محل جایگذاری کارتهای نمایشگر را مشاهده نمایید . این کار احتیاج به تخصص خاصی ندارد و کافی است کمی به قول معروف دست به آچار باشید .

فعالسازی در برنامه :

  • ابتدا از طریق داخلی شماره 101 خود وارد محیط برنامه ریزی دستگاه شوید . برای این کار کافی است به ترتیب کلید های PROGRAM سپس کلید * و کلید # را وارد نمایید . در اینجا شما میبایست کد ورود به برنامه ریزی را وارد نمایید که به صورت پیش فرض 1234 میباشد
  • وارد برنامه شماره 900 شوید و با استفاده از دکمه SP-PHONE بر روی خط های خود بروید . در اینجا میتوانید با استفاده از کلید MUTE خط ها را از حالت DISABLE (غیر فعال ) به حالت ENABLE ( فعال ) تغییر دهید . حال میبایست کلید STORE را بر روی تلفن خود وارد نمایید تا تغیرات ذخیره گردند .
  • تلفن سانترال را از طریق برداشتن و گذاشتن گوشی دستگاه از حالت پروگرام خارج نمایید .
  • با شماره های تلفن شرکت تماس حاصل نمایید و اطمینان حاصل کنید که نمایشگر تلفن بر روی تلفن شما فعال باشد
  • اگر هنوز سیستم کالر آیدی بر روی تلفن شما فعال نیست نگران نباشید یک قدم دیگر نیاز است تا نمایشگر شماره بر روی تلفن شما فعال گردد .
  • مرحله 1 را مجدد اجرا نمایید و وارد سیستم برنامه ریزی دستگاه شوید .
  • وارد برنامه 910 بشوید و با استفاده از دکمه SP-PHONE بر روی خطهای خود بروید . حالت دریافت سیگنال را از FSK به DTMF و یا بالعکس تغییر دهید . حال میبایست کلید STORE را بر روی تلفن خود وارد نمایید تا تغیرات ذخیره گردند .
فعال سازی کالر آیدی سانترال پاناسونیک

فعال سازی کالر آیدی در مراکز سانترال KX-TDA و KX-TDE

این دو مدل از مراکز سانترال هم فاقد کارت نمایشگر شماره به صورت پیش فرض میباشند و لازم است برای فعال سازی کالر آی دی شما کارت مربوط را خریداری نمایید . مدل کارت نصب شده بر روی مراکز KX-TDE و KX-TDA کارت شماره KX-TDA0193 میباشد . این کارت قابلیت پشتیبانی 8 خط به صورت همزمان را دارا میباشد . برای نصب این کارت ابتدا از خاموش بودن دستگاه اطمینان حاصل نمایید . سپس کارت شهری خود را ازدستگاه جدا نمایید . توجه داشته باشید بر روی کارت شهری عبارت LCOD8 یا LCOD16 درج شده است ، عبارت 8 و 16 نمایش دهنده خطهای متصل به دستگاه میباشد ، پس چنانچه کارت شما از نوع LCOD16 میباشد برای فعال سازی نمایشگر نیاز به 2 کارت نمایشگر دارید . نکته مهم دیگری که در دستگاههای سری TDA و TDE مطرح میباشد این است که علاوه بر خط شهری کارتهای داخلی هم میبایست قابلیت نمایشگر شماره را دارا باشند . به این معنا که اگر شما از داخلی دیجیتال استفاده مینمایید ، با قرار دادن کارت نمایشگر ، سرویس نمایشگر را خواهید داشت . اما برای داخلی های آنالوگ ، کارت داخلی آنالوگ شما حتما باید از مدل کارت KX-TDA0177 باشد تا شما بتوانید از نمایشگر شماره استفاده نمایید . البته در دستگاههای سانترال سری KX-TDA100D شرکت پاناسوینک این مشکل را با تولید کارتهای داخلی KX-TDA1176 و KX-TDA1178 مرتفع نمود .

در سایت itgheymat.com بخوانید : تعرفه نصب و راه اندازی سانترال

فعال سازی از طریق تلفن :

برای فعال سازی نمایشگر بر روی مراکز KX-TDA و KX-TDE بعد از قرار دادن کارت نیاز به انجام کاری نیست ، زیرا سرویس نمایشگر به صورت پیش فرض بر روی تمام خطوط فعال میباشد . اما گر با وجود قرار دادن کارت بازهم سرویس کالر آیدی بر روی مرکز سانترال پاناسونیک شما فعال نشد ، نیاز است مراحل زیر را دنبال نمایید .

  • از طریق گوشی اپراتور وارد محیط برنامه ریزی گردید ( PROG * # PASS )
  • وارد برنامه شماره 490 بشوید
  • سیگنال را از حالت FSK به حالت DTMF تغییر دهید
  • در انتها با زدن کلید STORE و کلید EXIT از برنامه خارج شوید

امید است با کمک مطالب فوق بتوانید سرویس نمایشگر شماره را بر روی مرکز تلفن سانترال خود فعال نمایید . چنانچه بازهم در اجرای برنامه ها احتیاج به مشاوره بیشتر داشتید مشاورین ما در شرکت ایده آل گستر همه روزه از ساعت 9 الی 18 آماده پاسخگویی به سئوالات شما عزیزان میباشند .

منبع : ویرلن

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    کامل و جامع بود . ما تونستیم خودمون کالر آیدی سانترالمون را فعال کنیم . با تشکر

    پاسخ