;
coinex

لیست بزرگترین نویسندگان دوره معاصر که خالق بهترین آثار هستند

لیست بزرگترین نویسنده های دوره معاصر که خالق بهترین آثار هستند را در این نوشتار بررسی می‌کنیم. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

در گذشته، چون سرعت چاپ کتاب و سرعت انتقال اطلاعات بالا نبود، مدت زمان زیادی طول می‌کشید تا یک نویسنده به شهرت برسد و آثارش با استقبال جهانی رو به رو شود؛ حتی بسیاری از نویسندگان روزگاران گذشته، در دوران خودشان چندان شناخته نشدند و بعدها آثارشان مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در حال حاضر اما اینطور نیست.

وسایل ارتباط جمعی سرعت دیده شدن آثار را بالا برده‌اند و بسیاری از نویسنده‌های مشهور معاصر، استقبال از کتاب‌هایشان نه تنها مدیون استعداد و نبوغ خود؛ بلکه مدیون امکانات دنیای مدرن هستند.

لیست بزرگترین نویسندگان دوره معاصر که خالق بهترین آثار هستند

در این مقاله شما را با پنج نویسنده برتر معاصر معرفی می‌کنیم که هر کدام به واسطه آثارشان شهرتی جهانی پیدا کرده‌اند و توانسته‌اند جریان ساز باشند.

1. مارگارت اتوود

مارگارت اتوود، نویسنده مطرح کانادایی سال 1939 به دنیا آمده است و در حال حاضر 81 سال دارد؛ اما بر خلاف بسیاری از هم‌سن و سال‌هایش که ممکن است زندگی فعالی نداشته باشند؛ زندگی او به عنوان یک نویسنده بسیار پر جنب و جوش است.

اتوود در ابتدا شاعر بود؛ نه نویسنده و سپس بعد از مدتی نوشتن شعر، به نوشتن داستان رو آورد و در این زمینه هم خودی نشان داد. معروف‌‌ترین اثر او شاهکار «سرگذشت ندیمه» Handmaid’s Tale است که چند سالی است توسط HBO اقتباس شده و از روی آن سریالی درجه یک با همین نام ساخته شده است.

سرگذشت ندیمه داستان وضعیتی آخر الزمانی است که در آن عده‌ای افراطی حکومت آمریکا را در دست می‌گیرند. در این دوران نرخ باروری زنان پایین آمده است؛ بنابراین یکی از کارهای وحشتناکی که انجام می‌دهند، به بردگی گرفتن زنان بارور و تبدیل کردن آن‌ها به ندیمه‌های خانواده‌های نابارور اسم و رسم‌دار است تا برایشان بچه بیاورند.

بعد از ماجرای سرگذشت ندیمه و استقبال از آن، دیگر کتاب اتوود به نام وصیت‌ها یا Testaments هم که در سال 2019 منتشر شد، با استقبال خوبی رو به رو شده است و از آنجایی که دنباله‌ای بر سرگذشت ندیمه است، همان تیم قبلی سازنده سریال امتیاز آن را از اتوود گرفته‌اند.

2. جرج آر. آر. مارتین

درباره جرج آر آر مارتین
درباره جرج آر آر مارتین

اگر از طرفداران سریال محبوب Game Of Therones یا «بازی تاج و تخت» نباشید، حتما طی چند سال اخیر نام را آن را بسیار شنیده‌اید. این سریال بر اساس رمان دوازده جلدی جرج آر. آر. مارتین، نویسنده و فیلنامه نویس مشهور آمریکایی ساخته شده است.

داستان در یکی از معروف‌ترین ژانرهای مختلف کتاب و سبک های آن که قبل از خواندن هر کتاب باید بدانید؛ یعنی فانتزی یا High Fantasy نوشته شده است و در آن با فضایی تخیلی رو به رو خواهید شد که به سرعت برایتان عادی می‌شود و احساس می‌کنید در دل داستان قرار دارید. چه سریال را دیده‌اید و از پایان آن راضی نیستید و چه هنوز آن را تماشا نکرده‌اید، بهتر است کتاب اصلیِ داستان یعنی «نغمه یخ و آتش» را بخوانید و لذت غرق شدن در دنیای فوق‌العاده‌ای را که مارتین خلق کرده است، بچشید.

3. هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی ژاپنی است؛ اما شهرتی جهانی دارد. آثار او معمولا ترکیبی از سوررئالیسم و فضاهای فرا واقعی با مفاهیمی است که هر بار در بیشتر داستان‌هایش روایت جدیدی پیدا می‌کنند.

مفاهیمی که اغلب از فرهنگ ژاپنی گرفته شده است؛ بنابراین او داستان‌های خوشحال کننده و شیرینی نمی‌نویسد و فضای داستان‌هایش گاهی وهم‌آور است؛ با وجود این قلم بی‌نظیر و متفاوتی دارد که خواننده را خط به خط تا پایان داستان به همراه خود خواهد برد. از او کتاب‌های زیادی به فارسی ترجمه شده است؛ کتاب‌های معروفی مثل کافکا در کرانه، تعقیب گوسفند وحشی، جنگل نروژی و نفر هفتم از جمله آثار ترجمه شده وی هستند.

او هم در زمینه نوشتن رمان تبحر دارد و با نوشتن تعقیب گوسفند وحشی خودی نشان می‌دهد و هم با نفر هفتم نشان می‌دهد، در زمینه نوشتن داستان کوتاه نویسنده چیره دستی است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب «از دو که حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم» اشاره کرد که به نوعی شرح حال خودش است.

4. کازوئو ایشی گورو

درباره ایشی گورو
درباره ایشی گورو

یکی دیگر از نویسندگان ژاپنی فهرست ما بدون شک کازوئو ایشی گورو است؛ نویسنده ژاپنی که در انگلستان بزرگ شده، به زبان انگلیسی می‌نویسد و برنده جوایز ادبی متعددی از جمله جایزه نوبل ادبیات شده است. این نویسنده پر کار را اغلب با کتاب «هرگز رهایم نکن» یا Never Let Me Go می‌شناسند که در بین پرفروش ترین رمان های عاشقانه قرار دارد، رمانی که بر اساس آن فیلمی سینمایی با همین نام و با بازی اندرو گارفیلد، کری مولیگان و کایرا نایتلی ساخته شد و توانست توجه منتقدین را به خودش جلب کند.

بعد از دریافت نوبل ادبیات در سال 2017 تمام کشورهای جهان به دنبال ترجمه هر چه بیشتر آثار او برآمدند. در حال حاضر در زبان فارسی هم آثار متعددی از این نویسنده نابغه منتشر شده است که از جمله آن می‌توان به کتاب‌های غول مدفون، بازمانده روز، تسلی ناپذیر و هرگز رهایم نکن اشاره کرد. خواندن آثار و کتاب های کازوئو ایشی گورو بعد دیگری از توانمندی‌های یک نویسنده ژاپنی را به علاقمندان کتاب‌های ادبی نشان خواهد داد.

5. جی. کی. رولینگ

مثل ققنوس هاگوارتز، جی. کی. رولینگ هم از دل آتش سر برآورد و بالید. او موقع نوشتن هری پاتر و سنگ جادو در شرایطی بسیار تلخ  قرار گرفت. مادرش را از دست داد؛ از همسرش جدا شد و با یک فرزند تک و تنها در شرایطی تنها ماند که بعد از طلاقش دچار افسردگی شده بود. او گفته قبل از چاپ هری پاتر انتشاراتی‌های زیادی، دوازده انتشاراتی به طور دقیق، دست رد به سینه داستان او زدند؛ اما در نهایت این رمان چاپ شد و توانست رولینگ را به ثروتی افسانه‌ای و شهرتی جهانی برساند.

خیلی زود از روی کتاب‌های او مجموعه فیلم‌های هری پاتر هم ساخته شد و همه این‌ها روز به روز به ثروت این نویسنده انگلیسی اضافه کردند. از جی. کی. رولینگ به جز هری پاتر آثار دیگری هم وجود دارد که بعضی از آن‌ها مثل خلا موقت یا Casual Vacancy فضای فانتزی ندارند. از دیگر آثار او که به فارسی ترجمه شده است، می‌توان به آوای فاخته، رد پای شیطان و مجموعه آثاری درباره هاگوارتز اشاره کرد. بیشتر آثار این نویسنده بریتانیایی توسط ویدا اسلامیه به فارسی برگردانده شده است و در دسترس خواننده‌های علاقمند ایرانی قرار دارد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر