;
coinex

راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰ ؛ چای دبش بنوشید!

خیلی از افراد صبح خود را با نوشیدن چای شروع می‌کنند و بیشتر آب بدنشان را چای تامین می‌کند. در این مطلب راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰ را ارائه کرده‌ایم.

یکی از نوشیدنی‌های محبوب در کشور ایران چای است و به همین علت استفاده از چای ساز در کشور ایران رواج دارد. چای ایرانی طعم خاصی دارد و حس آرامش را به شخص القا می‌کند. برای خیلی از افراد درست کردن چای کمی دشوار است و یا در برخی موارد زمان کافی برای دم کردن چای وجود ندارد. در این بین بهتر است از چای ساز کمک بگیرید. در این مقاله راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰ را ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰

باید دقت داشته باشید که چای درست شده به روش سنتی بسیار خوش طعمتر از چای درست شده با چای ساز است، اگرچه که برای رفع مواقع ضروری بهتر است که یک چای ساز هم در منزل داشته باشید. برخی افراد معتقدند استفاده از چای ساز می‌تواند باعث خوش طعمتر شدن چای شود. انتخاب چای ساز سلیقه‌ای است، اما بهتر است قبل از خرید به برخی نکات گفته شده در این مقاله دقت کنید. چای ساز با سرعت بالا آب را به جوش می‌آرود و پس از جوش آمدن آب شما می‌توانید چای را در کمترین زمان ممکن دم کنید. از دستگاه چای ساز می‌توان برای دم کردن چای، انواع دمنوش‌ها و همچنین گرم نگه داشتن چای و دمنوش استفاده کرد. دستگاه چای ساز از یک قوری و کتری تشکیل شده است.

به طور کلی سه نوع چای ساز در بازار وجود دارد:

  • چای ساز استند دار
  • چای ساز بدون قوری
  • چای ساز بالا پایین

چای سازهای دارای استند

این چای ساز برای استفاده و قرار گرفتن در آشپزخانه‌ها مناسب است و با ظاهر زیبایش باعث ایجاد جلوه‌ای مدرن در آشپزخانه می‌شود. در قسمت پایینی چای ساز یک استند قرار گرفته است که کتری و قوری روی آن قرار می‌گیرند. زمانی که شما دستگاه را به برق وصل کنید، صفحه به آرامی گرم می‌شود و چای دم می کشد. دقت کنید که اگر قوری بیش از اندازه روی استند باقی بماند ممکن است طعم چای از بین برود. اگر قصد دارید آشپزخانه‌ای زیبایی داشته باشید می‌توانید از این چای ساز استفاده کنید.

چای سازهای بدون قوری

ساختار این نوع چای ساز بدین گونه است که یک قوری در داخل یک کتری قرار دارد. چای درون توری قوری ریخته می‌شود و توسط بخاری که از جوشیدن آب به وجود آمده دم می‌کشد.

چای سازهای بالا پایین

در این مدل قوری روی کتری قرار می‌گیرد. این مدل از چای سازها مانند چای سازهای دارای استند عمل می‌کنند، با این تفاوت که قوری روی کتری قرار دارد. زمانی که آب درون کتری به نقطه جوش برسد بخار ایجاد شده به قسمت پایینی قوری برخورد می‌کند و باعث دم کشیدن چای می‌شود. این چای سازها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که عطر و طعم چای را حفظ کنند. ارتفاع زیاد این چای ساز یکی از معایب آن محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

در هنگام خرید چای ساز باید پارامترهای زیر را در نظر بگیرید:

نکات مربوط به خرید چای ساز
راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰

نوع چای ساز

بهتر است نوع چای ساز را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. ذائقه هر فرد متفاوت است و اگر عطر و طعم چای برای شما بسیار مهم است بهتر است که از چای ساز بالا پایین استفاده کنید، چرا که سازندگان این دستگاه می‌گویند استفاده از این دستگاه برای درست کردن چای باعث حفظ عطر و طعم چای می‌شود. اگر ظاهر چای ساز برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید آشپزخانه خود را زیبا کنید، بهتر است از چای ساز نوع استند دار استفاده کنید. برای خرید چای سازهای بالا پایین بهتر است به ارتفاع قرار گیری چای ساز دقت کنید؛ چای سازهای استند دار دارای عرض بیشتری نیز هستند. در مجموع خرید چای ساز بستگی به سلیقه شما دارد.

نوع بدنه چای ساز

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در هنگام خرید چای ساز باید به آن دقت کنید بدنه چای ساز است. چند نوع بدنه برای دستگاه چای ساز وجود دارد که شامل بدنه فلزی، پلاستیکی و شیشه‌ای می‌شوند. هر کدام از این بدنه‌ها معایب و مزایایی دارند. بدنه پلاستیکی باعث طعم دار شدن و بدنه فلزی باعث داغ شدن بیش از حد چای می‌شود و بدنه‌ شیشه‌ای هم ممکن است به مرور زمان خراب شود. بهتر است قبل از خرید چای ساز به کیفیت بدنه آن توجه کنید.

حجم کتری چای ساز

برای مشخص شدن حجم مناسب کتری چای ساز بهتر است میزان مصرف چای خانواده خود را در نظر بگیرید. سعی کنید با توجه به میزان مصرف چای خانواده خود حجم مناسبی را انتخاب نمایید.

نشانگر میزان آب

در هنگام خرید دستگاه چای ساز دقت کنید که دستگاه نشانگر میزان آب داشته باشد. روی بدنه کتری دستگاه چای ساز نشانگری تعبیه شده است که شما را از میزان آب درون کتری مطلع می‌کند تا در صورت نیاز به آن آب اضافه کنید.

صافی کتری

زمانی که آب درون کتری به نقطه جوش برسد رسوبات در آن ته نشین می‌شوند. در چای سازها نیز این امر صادق است. صافی کتری در چای سازها وظیفه جلوگیری از ورود رسوبات به درون فنجان را دارد. صافی موجود در چای سازها دو نوع هستند که شامل صافی پلاستیکی و صافی فلزی می‌شوند. صافی در دهانه خروجی آب قرار می‌گیرد و در برخی از کتری‌ها قابل شست و شو است. به این نوع صافی‌هایی که قابل جدا شدن هستند صافی پرتابل می‌گویند.

گرم نگهدارنده

این قسمت از چای ساز به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید محتوای درون کتری و قوری را گرم نگه دارید. دمایی که قسمت گرم نگهدارنده حفظ می‌کند کمتر از دمای جوش است تا چای نجوشد و تنها گرم باقی بماند.

سیستم قطع کننده خودکار

سیستم قطع کننده در چای سازها باعث می‌شود تا زمانی که چای درون کتری به جوش می‌آید دستگاه به صورت خودکار خاموش شود و چای طعم خود را حفظ کند.

تنظیم کننده درجه حرارت

در برخی از دستگاه‌های چای ساز استند دار قابلیتی تحت عنوان تنظیم کننده درجه حرارت وجود دارد که با آن می‌توانید میزان حرارت را به دلخواه خود تنظیم کنید تا آب زودتر یا دیرتر به جوش آید.

تایمر در چای ساز

وجود تایمر در چای سازها باعث می‌شود تا شما بتوانید زمان را به گونه‌ای تنظیم کنید که پس از مدتی چای ساز به صورت خودکار خاموش شود.

در ادامه با لیستی از پرفروشترین محصولات روز آشنا می‌شوید که توانسته‌اند به خاطر ویژگی‌های خوبشان در راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰ قرار بگیرند.

چای ساز بوش مدل ۵۸۸۳

چای ساز بوش مدل ۵۸۸۳
راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰

یکی از برندهای مطرح در تولید لوازم خانگی بوش است و عملکرد منحصربفردی در این زمینه دارد. انواع و اقسام لوازم خانگی توسط این شرکت تولید و با قیمت مناسب روانه بازار می‌شوند. اگر شما قصد خرید لوازم خانگی دارید می‌توانید روی محصولات بوش حساب باز کنید. کیفیت بالا و ویژگی‌های منحصربفردی که این برند دارد باعث شده است تا در سال‌های گذشته بیش از پیش معروف و محبوب شود. این شرکت در زمینه تولید چای ساز نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.

چای ساز مدل 5883 از شرکت بوش به دلیل قابلیت‌ها و کارایی عالیش رتبه اول را در راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰ کسب کرده است. ظاهر زیبای این چای ساز در هنگام خرید قطعا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. بوش 5883 از نوع چای سازهای بالا و پایین است. در این دستگاه تکنولوژی رسانای بالای پایه وجود دارد که باعث می‌شود تا آب به سرعت به نقطه جوش برسد و در مدت زمان کوتاهی به راحتی بتوانید چای تازه دم میل کنید. این چای ساز فلزی یک قوری 0.8 لیتری فلزی فیلتردار و محلی برای ریختن چای خشک دارد و به سیستم خاموش کردن خودکار و سیم برق قابل جمع آوری نیز مجهز است.

نقاط قوت:

  • دارای سیستم گرم نگه دارنده خودکار

نقاط ضعف:

  • نداشتن سیستم نمایشگر دما
  • نداشتن نشانگر میزان آب

چای ساز متئو مدل MTS 19

چای ساز متئو مدل MTS 19
راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰

متئو یکی از برندهای پرطرفدار در صنعت ساخت لوازم خانگی است و شما می‌توانید چای ساز MTS 19 آن را به راحتی از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. این نوع چای ساز از نوع چای ساز بالا پایین است و یک پایه در زیر خود دارد. این پایه به کمک سیمی به بدنه اصلی متصل است و باعث تامین برق چای ساز می‌شود. سیستم گرم نگهدارنده نیز در چای ساز باعث می‌شود تا مایع درون کتری گرم باقی بماند. بدنه استفاده شده در این چای ساز از جنس پلاستیکی و دارای حجم 1.7 لیتر است. روی کتری نشانگر نمایش میزان آب هم وجود دارد. دکمه جوش آمدن و گرم نگه داشتن کتری نیز روی دسته آن طراحی شده است. قوری استفاده شده در این کتری از جنس شیشه و دارای حجم یک لیتر است. این شیشه در مقابل گرما مقاوم است و یک صافی هم برای ریختن چای خشک دارد. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که متئو MTS 19 در راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰ جای خاصی برای خود داشته باشد.

نقاط قوت:

  • مجهز به سیستم گرم نگهدارنده خودکار
  • دارای نشانگر میزان آب
  • دارای فیلتر ضد رسوب

نقاط ضعف:

  • عدم وجود صفحه نمایشگر

چای ساز فلر مدل TS 070 WP

چای ساز فلر مدل TS 070 WP
راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰

برند آلمانی فلر توانسته است با پیشرفت خاصش نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. شما می‌توانید از برند فلر مدل چای ساز Ts 070  را خریداری کنید. این چای ساز از نوع چای ساز بالا پایین است و از یک کتری 2.5 لیتری و قوری 0.7 لیتری بهره می‌برد. اگر می‌خواهید برای تعداد افراد زیادی چای درست کنید، می‌توانید از این کتری استفاده کنید.

بدنه شیشه‌ای – پلاستیکی این کتری در برابر حرارت مقاوم است و قطعا در دراز مدت کیفیت خود را حفظ می‌کند. پایه‌ قرار گرفته در زیر کتری نیز به المنت‌های حرارتی مجهز است و باعث می‌شود تا آب با سرعت بالاتری به نقطه جوش برسد. قوری استفاده شده در این دستگاه از جنس چینی است و روی کتری قرار می‌گیرد. داخل قوری هم یک صافی برای ریختن چای خشک وجود دارد.

یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این دستگاه که آن را در راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰ قرار داده این است که دیگر لازم نیست کتری آن را به صورت مستقیم به برق متصل کنید، بلکه تنها کافی است که پایه به برق وصل شود تا به راحتی بتوانید کتری را بدون جا به جایی پایه حمل کنید. همچنین در این دستگاه سیستم گرم نگهدارنده خودکار نیز وجود دارد.

نقاط قوت:

  • مجهز به سیستم گرم نگهدارنده خودکار
  • دارای نشانگر میزان آب

نقاط ضعف:

  • عدم وجود صفحه نمایشگر

چای ساز مدل watson  کد ۳۰۰۵

چای ساز مدل watson  کد ۳۰۰۵
راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰

چای ساز 3005 شرکت واتسون کیفیت و قیمت مناسبی دارد. این دستگاه استند دار دارای یک صفحه برای گرم کردن کتری و قوری است که روی استند قرار می‌گیرد. بدنه این محصول هم از جنس استیل و شیشه است و زیبایی آن را چندین برابر کرده است. جنس استیل به کار رفته در چای ساز واتسون ضد زنگ است و باعث می‌شود در دراز مدت کیفیت خود را حفظ کند. سیستم گرم نگهدارنده استفاده شده در این چای ساز باعث گرم نگه داشتن محتویات درون کتری و قوری می‌شود. برای این امر دو کلید تنظیم جوش داغ و جوش ملایم روی دسته کتری تعبیه شده است. واتسون 3005 از یک فیلتر ضد زنگ و قابلیت استفاده همزمان از دو قوری هم بهره می‌برد.

نقاط قوت:

  • دارای قابلیت استفاده همزمان از دو قوری
  • دارای فیلتر چای ضد زنگ
  • دارای کلید اتومات برای تنظیم نقطه جوش

نقاط ضعف:

  • عدم وجود صفحه نمایشگر
  • نداشتن نشانگر میزان آب

بیشتر بخوانید:

چای ساز هاردستون مدل TM 3220

چای ساز هاردستون مدل TM 3220
راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰

از دیگر برندهای باکیفیت در زمینه تولید لوازم خانگی می‌توان به مارک هاردستون اشاره کرد. چای ساز TM 3220 این برند در راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰ رتبه چهارم را از نظر میزان فروش کسب کرده است. کتری استفاده شده در این دستگاه از نوع استیل و دارای ظرفیت 1.7 لیتر است و روی آن یک نشانگر هم برای مشخص کردن حجم آب قرار دارد. برای این دستگاه دو عدد قوری در نظر گرفته شده است که از جنس شیشه و استیل هستند و یک لیتر ظرفیت دارند. هاردستون تی ام 3220 از نوع چای سازهای استند دار است و کتری و قوری آن روی پایه استند قرار می‌گیرند. از جمله ویژگی‌های کلیدی این دستگاه می‌توان به فیلتر استیل، سیستم گرم نگهدارنده، سیستم قطع کن خودکار و استفاده بدون سیم اشاره کرد.

نقاط قوت:

  • دارای صفحه نمایشگر
  • دارای نمایش میزان آب
  • دارای دو عدد قوری
  • دارای سیستم گرم نگهدارنده خودکار

نقاط ضعف:

  • ندارد

دمنوش ساز بایترون مدل BKB-40

دمنوش ساز بایترون مدل BKB-40
راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰

برند بایترون هم در ساخت محصولات آشپزخانه شهرت بسیار خوبی دارد. چای ساز مدل BKB – 40 این برند کیفیت بسیار بالا و طراحی فوق العاده زیبایی دارد و از جنس شیشه، استیل و پلاستیک است. کتری این چای ساز 1.7 لیتر و قوری آن 1 لیتر ظرفیت دارد و برای خانواده‌هایی که به صورت روزمره از چای زیاد استفاده می‌کنند، مناسب هستند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی که باعث زیبایی در این چای ساز شده وجود لامپ ال ای دی در هنگام روشن بودن دستگاه است. بایترون در ساخت این محصولش یک کشو را در زیر پایه چای ساز قرار داده تا قوری روی آن سوار شود. دو حالت جوش و گرم نگهدارنده از دیگر ویژگی‌هایی هستند که برای بایترون BKB – 40 در راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰ جایگاه خاصی را رقم زده‌اند.

نقاط قوت:

  • دارای چراغ ال ای دی
  • دارای نشانگر میزان آب
  • دارای سیستم گرم نگهدارنده

نقاط ضعف:

  • عدم وجود تایمر
  • نداشتن صفحه نمایشگر

چای ساز هاردستون مدل TKG 2011

چای ساز هاردستون مدل TKG 2011
راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰

چای ساز فوق طراحی ساده و در عین حال زیبایی دارد. کتری استفاده شده در این چای ساز 2 لیتری شیشه‌ای با دسته پلاستیکی است و این امکان را به شما می‌دهد که مقادیر آب داخل آن را مشاهده کنید. این چای ساز از نوع چای سازهای بالا پایین است و در پایین کتری خود المنت‌هایی حرارتی دارد که با یک پوشش فلزی پوشانده شده‌اند. المنت به کار رفته در این دستگاه گرما را از پایه گرفته و به آب منتقل می‌کند و باعث جوش آمدن آن می‌شود. قوری شیشه‌ای این چای ساز هم به یک فیلتر تفاله گیر از جنس استیل ضد زنگ مجهز است.

نقاط قوت:

  • دارای صافی استیل ضد زنگ
  • دارای سیستم گرم نگهدارنده

نقاط ضعف:

  • عدم وجود تایمر
  • نداشتن صفحه نمایشگر

چای ساز اونیک مدل ۱۱۰

چای ساز اونیک مدل ۱۱۰
راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰

محصولات برند اونیک هم کیفیت ساخت بالایی بالایی دارند. چای ساز مدل 110 این برند از نوع استند دار است و از یک قوری شیشه‌ای با ظرفیت 1.1 لیتر بهره می‌برد. کتری شیشه‌ای آن نیز دارای ظرفیت 1.8 لیتر است و طراحی بسیار زیبایی هم دارد. با گرم شدن صفحه اونیک 110 حرارت به کتری و قوری منتقل شده و باعث دم کشیدن چای می‌شود. علاوه بر گرم شدن صفحه، گرما به محتویات درون کتری و قوری نیز منتقل می‌شود.

در قسمت انتهایی کتری هم چراغ‌هایی تعبیه شده است که در زمان روشن شدن دستگاه روشن می‌شوند تا در شرایط تاریک راحتتر بتوانید از آن استفاده کنید. امنیت بسیار بالا و سیستم توقف خودکار از دیگر ویژگی‌های مثبتی هستند که این محصول را در راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰ قرار داده‌اند.

نقاط قوت:

  • دارای صافی استیل ضد زنگ
  • دارای سیستم گرم نگهدارنده
  • دارای سیستم خاموشی خودکار
  • دارای صفحه نمایشگر
  • دارای قابلیت تنظیم درجه حرارت
  • دارای نشانگر میزان آب

نقاط ضعف:

  • ندارد

چای ساز بلزا مدل ۲۱۱۰۲

چای ساز بلزا مدل ۲۱۱۰۲
راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰

برند معروف ایتالیایی بلزا یکی از بهترین چای سازهای جهان را تحت عنوان مدل 21102 عرضه کرده است. این محصول از نظر افراد زیادی کیفیت ساخت بالا و طراحی بسیار زیبایی دارد. چای ساز فوق در دسته چای سازهای بالا پایین قرار دارد و توان اجرایی بالا و کارایی بسیار خوبی را ارائه می‌کند. چراغ تعبیه شده روی کتری این دستگاه نیز شما را از وضعیت کتری با خبر می‌کند. بلزا مدل 21102 به یک قوری شیشه‌ای فیلتردار و سیستم گرم نگهدارنده نیز مجهز است.

نقاط قوت:

  • دارای چراغ نشانگر بر روی کتری
  • دارای سیستم گرم نگهدارنده

نقاط ضعف:

  • عدم وجود تایمر
  • نداشتن صفحه نمایشگر
  • نداشتن نشانگر میزان آب

چای ساز فلر مدل TS 286

چای ساز فلر مدل TS 286
راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰

چای ساز مدل TS 286 فلر هم توانسته است به واسطه ویژگی‌های خوبش در راهنمای خرید بهترین چای ساز ۲۰۲۰ برای خود جا باز کند. این دستگاه دارای یک کتری دو لیتری و یک قوری 0.8 لیتری از جنس شیشه است. داخل کتری هم یک لامپ ال ای دی قرار گرفته است که در هنگام روشن شدن دستگاه باعث زیبایی آن می‌شود. یکی از ویژگی‌های کاربردی این چای ساز سیستم قفل کننده کتری آن است که باعث می‌شود تا دیگر نگران حرکت کردن کتری در هنگام فعال بودن چای ساز نباشید. به جرات می‌توان گفت که تنها نکته منفی این چای ساز نبود سیستم گرم نگه دارنده خودکار است که باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

نقاط قوت:

  • دارای چراغ ال ای دی درون کتری
  • دارای نشانگر میزان آب

نقاط ضعف:

  • عدم وجود تایمر
  • نداشتن صفحه نمایشگر
  • نداشتن سیستم گرم نگهدارنده خودکار

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر