;
coinex

بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 : جهان مجازی یا دنیای واقعی؟

اگر می‌خواهید دنیای مجازی را بهتر ببینید، باید یک عینک خوب داشته باشید. در این مطلب به معرفی بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 پرداخته‌ایم.

یک هدست واقعیت مجازی خوب می‌تواند شما را به دنیای دیگری ببرد. اگر می‌خواهید فرصت این را داشته باشید که با شمشیر با دارث ویدر مبارزه کنید و شکستش دهید، اعماق یک سیاه چال را جستجو کنید یا به اکتشاف دنیای بیگانه‌ها بروید، باید یک هدست VR خوب بخرید.

عینک های واقعیت مجازی در گذشته برای ارائه عملکردشان به پی سی های گیمینگ قدرتمندی نیاز داشتند، ولی امروزه به راحتی می‌توانید یک عینک VR خوب بدون سیم بخرید و از تجربه گشت و گذار در دنیای مجازی لذت ببرید. برای این که در پروسه خرید این گجت به شما کمک کنیم، انواعی از هدست های VR محبوب کامپیوترهای گیمینگ، گوشی‌ها و کنسول‌ها را بررسی و بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 را در این نوشتار به شما معرفی کرده‌ایم.

بهترین هدست وی آر معرفی شده در این مقاله اوکولوس کوئست است زیرا با آن می‌توانید برترین بازی های VR جهان را بدون محدود بودن به یک رایانه اجرا کنید. دلیل دیگر معرفی این محصول به عنوان یکی از بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 این است که به واسطه ماهیت مستقلش دیگر کاربر مجبور نیست که بهای یک رایانه دارای قابلیت پشتیبانی فناوری VR را بپردازد.

اما اگر که می‌خواهید واقعیت مجازی را در کنار یک کنسول بازی تجربه کنید، پلی استیشن وی آر از بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 است که می‌تواند این تجربه را برای شما فراهم کند. البته اوکولوس گو 149 دلاری هم به لطف کارایی بهترش نسبت به سامسونگ گیر وی آر گجت خوبی برای شما محسوب می‌شود.

سال 2020 آغاز بسیار خوبی برای دنیای بازی‌های VR بود زیرا هدست سوپرهات وی آر علی رغم گذشت چند سال از عرضه‌اش در دوران کریسمس در یک بازه زمانی هفت روزه 2 میلیون دلار سود خالص را برای این صنعت به ارمغان آورد. علت فروش این حجم وسیع از هدست‌ های سوپرهات وی آر این بود که بعضی از کاربران آن را در قالب هدیه کریسمس دریافت کردند و سایر خریداران هم به دنبال یک هدست خوب بودند تا بهترین بازی های VR را با آن اجرا کنند. در ادامه بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 را به شما معرفی کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 در یک نگاه

  1. اوکولوس کوئست (Oculus Quest)
  2. اوکولوس ریفت اس (Oculus Rift S)
  3. پلی استیشن وی آر (Playstation VR)
  4. اوکولوس گو (Oculus Go)
  5. اچ تی سی وایو (HTC Vive)
  6. والو ایندکس (Valve Index)
  7. پاناسونیت 3 دی وی آر گلسز (Pansonite 3D VR Glasses)

اوکولوس کوئست: بهترین هدست وی آر از هر نظر

اوکولوس کوئست: بهترین هدست وی آر از هر نظر

قیمت: 565 دلار

نقاط قوت:

  • کارایی منحصربفرد
  • توانایی پخش محتویات رسانه‌ای روی گوشی هوشمند و تلویزیون
  • توانایی پشتیبانی واقعیت مجازی در مقیاس بزرگ
  • مجموعه بزرگ نرم افزاری
  • راندمان گرافیکی خوب با محو شدگی جزئی

نقاط ضعف:

  • قیمت گران
  • خسته کننده بودن پروسه‌های دانلود

اوکولوس کوئست از هر نظر بهترین عینک واقعیت مجازی جهان است و دومین هدست مستقل سازنده‌اش نیز محسوب می‌شود. به لطف سنسورهای یکپارچه و الگوریتم‌های کامپیوتری این محصول شما می‌توانید آزادانه و بدون نگرانی برخورد با هیچ مانعی در فضای بازی طراحی شده خود حرکت کنید. اوکولوس کوئست با 50 بازی مختلف عرضه شده است، ولی مجموعه بازی‌های آن در حال گسترش است. بعضی از این بازی‌ها چند نفره هستند و به شما این امکان را می‌دهند که با کاربران هدست های اوکولوس گو و اوکولوس ریفت هم بازی کنید. با این حال ویژگی برتری که این محصول را به یکی از بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 تبدیل کرده توانایی اجرای محتویات رسانه‌ای روی گوشی‌های هوشمند و تلویزیون است.

اوکولوس از نظر فناوری کنترلی هم حرف اول را می‌زند. ابزارهای کنترلی هدست کوئست این سازنده سبک، راحت و باور کردنی هستند، و امکان انجام حرکات مختلف بازی را برای شما فراهم می‌کنند، با این حال شما نیاز چندانی به این ابزارها نخواهید داشت زیرا خود هدست قابلیت ردیابی دست کاربر را هم دارد. اوکولوس کوئست مجموعه نرم افزاری بسیار گسترده‌ای دارد، بعضی از عناوین نرم افزاری اوکولوس گو را در اختیارتان می‌گذارد و به لطف آپدیت نرم افزاری اوکولوس لینک امکان استفاده از یک کابل یو اس بی نوعی سی و اجرای بازی‌های اوکولوس ریفت را هم برای کاربرش فراهم می‌کند.

اوکولوس ریفت اس: بهترین هدست وی آر برای پی سی

اوکولوس ریفت اس: بهترین هدست وی آر برای پی سی

قیمت: 399 دلار

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و راحت
  • قابلیت داخلی ردیابی فضا
  • مجموعه بزرگ بازی
  • رابط کاربری مبتکرانه
  • دارای ابزارهای کنترلی لمسی

نقاط ضعف:

  • بهینه سازی محدود نسبت به اولین مدل هدست اوکولوس ریفت
  • وابسته بودن به پی سی

اوکولوس ریفت اس علاوه بر این که یکی از بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 است، بهترین هدست وی آر برای پی سی هم محسوب می‌شود. این عینکی VR از رزولوشن 1280 در 1440 پیکسلی و نرخ تازه سازی 80Hz بهره می‌برد، سبک وزن است (454 گرم) و هدفون‌های مدل اولیه هدست ریفت را هم با کیفیت صدای بسیار خوبی در اختیارتان می‌گذارد. ریفت اس قابلیت تشخیص فضا را هم دارد، از این رو برای استفاده از آن نیازی به سنسورهای خارجی نخواهید داشت.

این محصول به ابزارهای کنترلی بسیار کارآمدی مجهز است، بازی‌های بسیار زیبایی را در خود دارد و برای استفاده در کنار یک رایانه شخصی بهترین کارایی ممکن را در دنیای هدست های VR ارائه می‌کند.


بهترین تلویزیون های هوشمند 2020 : صدا و تصویر را باکیفیت عالی دریافت کنید


پلی استیشن وی آر: بهترین عینک واقعیت مجازی برای کنسول‌های بازی

پلی استیشن وی آر: بهترین عینک واقعیت مجازی برای کنسول‌های بازی

قیمت: 283.42 دلار

نقاط قوت:

  • طراحی منحصربفرد
  • دارای بازی‌های ساخته شده توسط شرکت‌های مشهور
  • نصب نسبتا آسان
  • قیمت نسبتا اقتصادی

نقاط ضعف:

  • وزن نسبتا زیاد دوربین
  • گرافیک نه چندان قوی نسبت به سایر محصولات

اگر می‌خواهید برای کنسول بازی خود بهترین عینک واقعیت مجازی موجود در بازار را خریداری کنید، پلی استیشن وی آر را به عنوان یکی از بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 به شما پیشنهاد می‌کنیم. این هدست زیبای سونی مجموعه بسیار زیبایی از بازی‌ها را در کنار کاربرد آسان و ابزارهای کنترلی کارآمد در اختیارتان می‌گذارد. پلی استیشن وی آر به خوبی توسط سازنده‌اش پشتیبانی می‌شود و برای دارندگان کنسول پی اس 4 بهترین و اقتصادیترین هدست VR پیشرفته محسوب می‌شود.

عینک PS VR در مقایسه با عینک های واقعیت مجازی اچ تی سی وایو و اوکولوس ریفت رزولوشن کمتری دارد، ولی بسته به بازی انتخابی کاربرش می‌تواند نرخ تازه سازی 120Hz را ارائه کند. این عینک واقعیت مجازی امکان تماشای فیلم را هم برای کاربرش فراهم می‌کند و به کمک قابلیتی به نام حالت سینماتیکی فیلم‌های مختلف را با نرخ تازه سازی 120Hz برای کاربرش پخش می‌کند؛ توصیه می‌کنیم که این ویژگی پلی استیشن وی آر را با یک فیلم 4K بلوری امتحان کنید. پلی استیشن وی آر به نمایشگر Social Screen نیز مجهز شده است تا کاربرانی که این هدست را ندارند هم بتوانند محتویات در حال اجرای آن را مشاهده کنند.

اوکولوس گو: یک عینک واقعیت مجازی مستقل عالی با قیمت خوب

اوکولوس گو: یک عینک واقعیت مجازی مستقل عالی با قیمت خوب

قیمت: 149 دلار

نقاط قوت:

  • ماهیت کاملا وایرلس
  • طراحی کمینه گرایانه زیبا
  • کتابخانه بزرگ بازی و نرم افزار
  • رنگ‌های زیبا و جزئیات زیاد با محو شدگی کم

نقاط ضعف:

  • وابستگی نسبی به گوشی هوشمند
  • نداشتن قابلیت ردیابی فضا

اوکولوس گو با قیمت 149 دلاریش یکی از بهترین عینک های واقعیت مجازی جهان محسوب می‌شود زیرا سیم ندارد و از این طریق به کاهش مصرف شارژ گوشی شما نیز کمک می‌کند. این عینک واقعیت مجازی مستقل بازی‌ها و نرم افزارهای بسیار خوبی دارد، جزئیات زیاد، رنگ‌های بسیار واضح و کیفیت صدای منحصربفردی را ارائه می‌کند و کارایی بسیار خوبی نیز در اجرای بازی‌های مبارزه‌ای دارد. اوکولوس در ساخت این هدست جنبه‌های اجتماعی را هم در نظر گرفته و با مجهز کردن این محصولش به ویژگی Oculus Rooms امکان ساخت یک آپارتمان مجازی را هم برای شما فراهم کرده است تا بتوانید دوستانتان را هم دعوت کنید و در کنار آن‌ها بازی کنید، فیلم ببینید یا فیلم‌های 360 درجه خودتان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

اوکولوس گو نسبت به اوکولوس ریفت رزولوشن بالاتری دارد و از یک پردازشگر و چند اسپیکر و میکروفون داخلی هم بهره می‌برد. پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 821، نمایشگر 5.5 اینچی 2560 در 1440 پیکسلی WQHD فست سوئیچ LCD و یک گالری با بیش از 1000 بازی و نرم افزار از ویژگی‌هایی هستند که این محصول را به یکی از بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 تبدیل کرده‌اند.

اچ تی سی وایو: بهترین عینک VR برای تماشای تصاویر سه بعدی

اچ تی سی وایو: بهترین عینک VR برای تماشای تصاویر سه بعدی

قیمت: 729 دلار

نقاط قوت:

  • دقت بالای فناوری ردیابی فضا
  • گرافیک روان با تاخیر محدود
  • تطبیق پذیری بالا و کاربرد آسان ابزارهای کنترلی لمسی
  • کتابخانه بزرگ بازی

نقاط ضعف:

  • وابسته بودن به فضای وسیع و تعداد زیادی پریز برق
  • نداشتن صدای داخلی
  • پیچیدگی رابط کاربری استیم وی آر

اچ تی سی وایو ویژگی‌های خاص زیادی دارد. این عینک واقعیت مجازی برای مثال به قابلیت شناسایی فضا مجهز است و هنگامی که در فضای مجازی هستید، امکان دسترسی داشتن به گوشی هوشمندتان را هم برای شما فراهم می‌کند. اچ تی سی وایو با کمک یکی از تجهیزات جانبی مبتکرانه‌اش به نام وایو ترکرز امکان آوردن اجسام دنیای واقعی به دنیای مجازی را هم برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید با خرید افزونه 299 دلاری TPCast این محصول از آن به طور کاملا بی سیم هم استفاده کنید. اگر هم به صدای 3 بعدی علاقمند هستید، می‌توانید با خرید Deluxe Audio Strap به قیمت 99 دلار از تجربه شنیدن آن در کنار اچ تی سی وایو لذت ببرید.

این هدست وی آر برتر تنها 375 بازی و نرم افزار دارد، اما به عنوان یکی از بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 امکان خرید عناوین بیشتر و استفاده از اشتراک وایو پورت سازنده‌اش را هم برای شما فراهم می‌کند. طرح‌های این اشتراک با حداقل قیمت ماهیانه 6.99 دلار شروع می‌شوند. با خرید اشتراک 6.99 دلاری اچ تی سی وایو می‌توانید در یک ماه از 5 نرم افزاز یا بازی این اشتراک استفاده کنید.

والو ایندکس: یک عینک واقعیت مجازی با بهترین قابلیت‌های کنترلی و فناوری ردیابی ممکن

والو ایندکس: یک عینک واقعیت مجازی با بهترین قابلیت‌های کنترلی و فناوری ردیابی ممکن

قیمت: 499 دلار

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت عالی
  • طراحی هوشمندانه ابزارهای کنترلی
  • دارای قابلیت ارتقاء پذیری

نقاط ضعف:

  • مشکلات فنی
  • وزن سنگین
  • عرضه بدون کابل شارژ

شرکت والو در زمینه گیمینگ تجربه دارد، با اچ تی سی کار کرده است و و تجربیاتش را در توسعه فناوری ردیابی مکان لایت هاوس در ساخت عینک واقعیت مجازی ایندکس هم به کار برده است. بلافاصله بعد از پوشیدن این عینک VR متوجه کیفیت ساخت بالای آن می‌شوید. کاربرد راحت، اسپیکرهای قدرتمند، ابزارهای کنترلی کارآمد و تنظیم پذیر، رزولوشن بالا و نمایشگر LCD دارای رنج‌های مختلف نرخ تازه سازی از ویژگی‌هایی هستند که این محصول را به یکی از بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 تبدیل کرده‌اند. این هدست زیبا وزن سنگینی دارد و بدون کابل شارژ یو اس بی نوع سی عرضه شده است، اما دو دوربین و یک پورت USB را در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید کارایی آن را افزایش دهید.


بهترین گوشی های گیمینگ 2019 ؛ با کدام گوشی بهتر می‌توانیم بازی کنیم؟


پاناسونیت 3 دی وی آر گلسز: بهترین هدست واقعیت مجازی اقتصادی

پاناسونیت 3 دی وی آر گلسز: بهترین هدست واقعیت مجازی اقتصادی

قیمت: 37 دلار

نقاط قوت:

  • دارای توانایی پشتیبانی چند گوشی هوشمند
  • طراحی راحت و سبک
  • دارای توانایی پشتیبانی AR/VR

نقاط ضعف:

  • نداشتن ریموت
  • نشت نور

اگر به دنبال یک هدست واقعیت مجازی پیشرفته با قیمت اقتصادی هستید، پاناسونیت 3D وی آر گلسز بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. این گجت در قسمت جلویش مانند گوگل دی دریم با یک طراحی پارچه‌ای ساخته شده است و مانند پلی استیشن وی آر یک هدبند پلاستیکی قابل تنظیم را در اختیارتان می‌گذارد. هدست پاناسونیت به هدفون‌های داخلی با خروجی AUX هم مجهز است، از این رو برای گوشی‌های دارای جک هدفون یا کاربران دارای رابط این پورت یک هدست ایده آل است.

در جلوی این هدست یک فلپ کوچک برای گذاشتن گوشی گذاشته شده است، ولی این محفظه جلوی دوربین را نمی‌گیرد از این رو می‌توانید با پاناسونیت 3D وی آر گلسز نرم افزارهای AR را هم اجرا کنید. سبک طراحی این هدست باعث می‌شود که نور کمی به آن نفوذ کند، با این حال قیمت بسیار اقتصادی و کارایی خوبش این نقطه ضعف و سایر ویژگی‌های منفیش را کمرنگ می‌کنند و آن را به یکی از بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 تبدیل کرده‌اند.

بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 : نحوه تست هدست واقعیت مجازی

در هنگام بررسی یک هدست واقعیت مجازی باید فاکتورهایی نظیر نصب، طراحی، راحتی، رابط کاربری، ابزارهای کنترلی، تجهیزات جانبی، قابلیت‌های ردیابی سَر و مجموعه محتویات رسانه‌ای آن را در نظر بگیرید.

نصب: اولین مرحله در بررسی یک عینک واقعیت مجازی بررسی روند نصب آن است. برای هدست های کنسولی و کامپیوتری این فاکتور را متناسب با مقدار فضای مورد نیاز برای استفاده از هدست و تجهیزات متصل به آن سنجیدیم. برای عینک های VR موبایل طول مدت زمان نصب نرم افزار و میزان امنیت گوشی را در هنگام گذاشته شدن در مکانش در نظر گرفتیم.

راحتی: یک عینکی واقعیت مجازی می‌تواند علی رغم داشتن ظاهری زیبای کاربرد غیرراحتی داشته باشد. در انتخاب هدست های فوق علاوه بر بررسی محتویات رسانه‌ای مختلف روی هر عینک، از هر محصول به مدت 30 دقیقه استفاده کردیم. علاوه بر این عملکرد مجراهای هوا در زمینه خنک کاری مناسب قسمت‌های مختلف، میزان محافظت از سر و صورت در برابر عرق ایجاد شده توسط عینک، وزن هدست و میزان تنظیم پذیری بندهای هدست نیز مد نظر قرار گرفتند.

رابط کاربری: رابط کاربری یک هدست مجازی در تعیین میزان محبوبیت و برتری آن نقش مهمی را ایفا می‌کند. برای تهیه این مقاله رابط کاربری هر هدست از نظر میزان واکنش پذیری و مبتکرانه بودن صفحه خانه، منوها و قابلیت‌های آن بررسی شد.

ابزارهای کنترلی: یک گجت جانبی باید طراحی ارگونومیک بسیار خوبی داشته باشد. همه هدست های فوق از این نظر امتیاز خوبی را کسب و در بازی‌های مختلف کارایی کنترلی خوبی را ارائه کردند.

بازی و محتویات رسانه‌ای: سخت افزار خوب فاقد نرم افزار مناسب هیچ ارزشی ندارد. برای انتخاب بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 علاوه بر سنجش وسعت کتابخانه هر هدست، لیست‌ها و بعضی از نرم افزارهای پیشرفته آن را بررسی کردیم. یک کتابخانه خوب باید بتواند چند بازی، فیلم و نرم افزار را در کنار انواعی از محتویات رسانه‌ای دیگر در اختیار کاربرش بگذارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر