;
coinex

آموزش لایو دونفره اینستاگرام ؛ چگونه در اینستاگرام لایو دونفره بگذاریم؟

با لایو اینستاگرام می‌توانید از منظره خود فیلم زنده بگیرید یا با شخص دیگری در آن واحد لایو بگذارید. در این مطلب به آموزش لایو دونفره اینستاگرام پرداخته‌ایم.

یکی از ویژگی‌های محبوب اینستاگرام، روش ویدیوی لایو اینستاگرام (Instagram Live) است که به موجب آن کاربر می‌تواند با دوستان خود تعامل و ارتباط زنده برقرار کند. این شیوه باعث می‌شود که در فید دوستانتان برجسته‌تر شوید و بالاتر بیایید، بنابراین دیگر نیازی نیست که نگران چگونگی عملکرد الگوریتم‌های اینستاگرام باشید چرا که پخش زنده، یک میانبر برای بالا آمدن در فید است و اولویت بیشتری دارد. دوستان شما هم هنگامی که شما پخش زنده اینستاگرام دارید، از طریق اعلانی متوجه می‌شوند و به خاطر اینکه نمی‌خواهند چیزی را از دست دهند، وارد لایو شما می‌شوند. حال که با اهمیت گذاشتن لایو اینستاگرام آشنا شدید، می‌خواهیم در ادامه شما را با طریقه لایو گذاشتن در اینستاگرام آشنا کنیم. با تکراتو همراه باشید.

آموزش لایو دونفره اینستاگرام

لایو اینستاگرام چیست؟

لایو اینستاگرام چیست؟
آموزش لایو دونفره اینستاگرام

پخش زنده اینستاگرام یکی از زیرمجموعه‌های استوری است که به شما اجازه می‌دهد تا با فالوورهایتان در همان لحظه ارتباط زنده برقرار کنید. گذاشتن لایو اینستاگرام طی چند مرحله ساده صورت می‌گیرد و بعد از اینکه پخش زنده شما تمام شد، بلافاصله حذف می‌شود و همین امر هم باعث می‌شود تا افراد بیشتری بدون نگرانی و با خیال راحت از آن استفاده کنند. از سوی دیگر، اینکه محتوای شما پس از پخش دیگر در دسترس نخواهد بود باعث ایجاد حسی در کاربران دیگر می‌شود تا لایو اینستاگرام شما را تماشا کنند و چیزی را از دست ندهند.

لایو اینستاگرام کجاست؟

لایو اینستاگرام کجاست؟
آموزش لایو دونفره اینستاگرام

همانطور که گفتیم، لایو اینستاگرام زیر مجموعه بخش استوری است. برای رفتن به بخش استوری باید روی دکمه دوربین در بالا و سمت چپ برنامه زده و در صفحه باز شده، از قسمت پایین روی گزینه Live ضربه بزنید تا به بخش لایو اینستاگرام بروید.

چگونه در اینستاگرام لایو دو نفره بگذاریم؟

چگونه در اینستاگرام لایو دو نفره بگذاریم؟
آموزش لایو دونفره اینستاگرام

دو راه برای شروع لایو دو نفره در اینستاگرام وجود دارد. می‌توانید یک دوست را برای پیوستن به ویدیوی زنده خود دعوت کنید یا این که از یک دوست درخواست کنید و به لایو او بپیوندید.

برای پخش یک لایو اینستاگرام و سپس دعوت یک دوست برای لایو دو نفره باید مراحل زیر را انجام  دهید:

همان طور که در بخش “لایو اینستاگرام کجاست” گفته شد، در سمت چپ بالای صفحه نمایش روی تصویر دوربین ضربه بزنید یا از هر نقطه در فید صفحه را به سمت راست حرکت دهید.

در پایین صفحه روی گزینه Live ضربه بزنید و سپس علامت دایره‌ه‍ای بالای آن را لمس کنید.

روی تصویر دو چهره ( در پایین صفحه، سمت راست باکس کامنت) ضربه بزنید.

روی نام افراد ضربه بزنید تا آن‌ها را برای پیوستن به ویدیوی زنده خود دعوت کنید، سپس گزینه Add را لمس کنید. به خاطر داشته باشید که فقط می‌توانید از شخصی که در حال مشاهده لایو شماست برای لایو دو نفره دعوت کنید.

اگر دوست شما دعوت شما برای پیوستن به لایو را پذیرفت، تصویر زنده او در قسمتی از صفحه نمایش ظاهر می‌شود. در صورتی که فرد مورد نظر شما دعوتتان را نپذیرفت نیز متوجه خواهید شد.

شما می‌توانید در هر زمانی با لمس گزینه x در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش، شخصی را که به لایو خود دعوت کرده‌اید، حذف کنید.

برای ارسال درخواست پیوستن به لایوی که در حال تماشای آن هستید، به ترتیب زیر عمل کنید:

  • هنگام مشاهده گزینه درخواست برای پیوستن به لایو، روی گزینه Request ضربه بزنید.
  • گزینه Send Request را لمس کنید.
  • هنگامی که درخواست شما پذیرفته شد، اعلانی دریافت می‌کنید مبنی بر این که شما در صدد پیوستن به یک ویدیوی لایو هستید.

9 روش رفع مشکل لایو اینستاگرام: قطع شدن، اتصال، باز نشدن، پخش و …

9 روش رفع مشکل لایو اینستاگرام: قطع شدن، اتصال، باز نشدن، پخش و ...
آموزش لایو دونفره اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی همواره در حال توسعه انواع امکانات و قابلیت‌ها جهت ارائه آن‌ها به کاربران خود هستند. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از قابلیت‌های پر طرفدار در این اپلیکیشن امکان گفتگوی زنده کاربران با مخاطبان خود تحت عنوان لایو اینستاگرام است. منتهی گاهی اوقات برخی از کاربران با مشکلاتی در استفاده از این قابلیت مواجه می‌شوند. در این قسمت انواع روش‌های رفع اشکال لایو اینستاگرام از جمله مشکل قطع شدن، اتصال، باز نشدن، پخش، لایو دو نفره و … پرداخته‌ایم.

رفع اشکال لایو اینستاگرام با ریستارت کردن گوشی همراه

همیشه اولین راه در مواجهه با مشکلات گوشی همراه ریستارت کردن آن است. این کار علیرغم سادگی در بسیاری از اوقات مشکلات را حل می‌کند. بهتر است گوشی خود را کاملا خاموش و سپس مجددا آن را روشن کنید. این کار معمولا با نگه داشتن دکمه Power به مدت چند ثانیه انجام می‌شود. اما برای ریستارت کردن راه‌های مختلفی در گوشی‌های همراه متفاوت وجود دارد. برای مثال در آیفون می‌توانید این کار را انجام دهید:

۱- دکمه افزایش صدا را فشار دهید و رها کنید.

۲- بلافاصله دکمه کاهش صدا را فشار دهید و رها کنید.

۳- دکمه روشن/خاموش گوشی را فشار دهید تا زمانی که لوگوی اپل را ببینید.

بروزرسانی اینستاگرام جهت حل مشکل وصل نشدن لایو اینستاگرام

بروزرسانی اینستاگرام جهت حل مشکل وصل نشدن لایو اینستاگرام
آموزش لایو دونفره اینستاگرام

اپلیکیشن‌های خود را به روز نگه دارید. این کار مخصوصا در مورد برنامه‌هایی مثل اینستاگرام که به طور مرتب آپدیت جدید دریافت می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. برای این کار می‌توانید در گوشی‌های اندرویدی از پلی استور و در گوشی‌های آیفون از اپ استور استفاده کنید؛ به طور مثال در آیفون می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱- وارد برنامه App Store در صفحه اول گوشی شوید.

۲- آیکون Updates را در قسمت پایین سمت راست صفحه لمس نمایید.

۳- حالا دکمه Update را لمس کنید.

۴- اگر چند اپلیکیشن جهت آپدیت وجود دارد، می‌توانید گزینه Update All را انتخاب کنید.

در کنار آپدیت اینستاگرام به نصب آخرین نسخه سیستم عامل سازگار با گوشی همراه خود نیز توجه کنید. در آیفون برای بررسی این مورد می‌توانید به مسیر Settings-> General-> Software update بروید. همواره بهتر است پس از نصب آپدیت‌های جدید گوشی خود را یک بار ریستارت کنید.

ریست کردن اینستاگرام برای حل مشکل لایو اینستاگرام آیفون

گاهی اوقات دلیل بروز مشکل در اینستاگرام بروز اشکال در برخی از داده‌های حیاتی آن است. این مشکل معمولا با ریست کردن اینستاگرام حل می‌شود. این کار به شکل‌های مختلفی قابل انجام است. در آیفون برای ریست کردن اینستاگرام می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- انگشت خود را از پایین صفحه به میانه‌های آن بکشید و سپس گزینه App Switcher را انتخاب کنید.

۲- اپلیکیشن اینستاگرام را پیدا کنید.

۳- آن را لمس کنید و نگه دارید. سپس آیکون – را لمس کنید تا اپلیکیشن بسته شود.

۴- همچنین می‌توانید به کشیدن اپلیکیشن به بالا آن را ببندید.

این کار را می‌توانید برای بستن سایر اپلیکشین‌های در حال اجرا در پس زمینه گوشی نیز انجام دهید، زیرا این اپلیکیشن‌ها هم می‌توانند دلیل عدم عملکرد صحیح اینستاگرام باشند. پس از حدود 30 ثانیه دوباره اینستاگرام را باز کنید و ببینید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

رفع مشکل پخش لایو اینستاگرام با خالی کردن فضای ذخیره سازی در گوشی همراه

بسیاری از مشکلاتی که برای انواع اپلیکیشن‌ها پیش می‌آیند به خاطر کمبود حافظه ذخیره سازی است. کمبود حافظه می‌تواند موجب بسیاری از اختلالات عملکردی از جمله مشکل باز نشدن لایو اینستاگرام شود. اگر حافظه ذخیره سازی در گوشی شما کم شده بهتر است فایل‌های غیر ضروری، عکس‌ها و فیلم‌های قدیمی و اپلیکیشن‌های غیرضروری را از روی آن حذف نمایید.

پاک کردن دیتا و کش اینستاگرام برای مشکل قطع شدن لایو اینستاگرام

پاک کردن کش و دیتا برنامه اینستاگرام همیشه یک راه حل کاربردی برای رفع مشکلاتی نظیر مشکل نیامدن لایو اینستاگرام است.

استفاده از دستگاه دیگر برای ورود به اینستاگرام

اگر یک گوشی همراه دیگر در اختیار دارید این بار سعی کنید از طریق آن وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید. بررسی کنید که آیا همان مشکلاتی را که در گوشی خود مشاهده می‌کنید، در گوشی جدید هم دارید یا خیر. همچنین اگر دارای چندین حساب کاربری هستید به آن‌ها نیز وارد شوید و چک کنید که آیا مشکل اتصال لایو اینستاگرام در آن‌ها هم وجود دارد یا نه.

حذف و نصب مجدد اپلیکیشن اینستاگرام در صورت قطع شدن لایو اینستاگرام

حذف و نصب مجدد اپلیکیشن اینستاگرام در صورت قطع شدن لایو اینستاگرام
آموزش لایو دونفره اینستاگرام

اگر روش‌های قبلی برای حل مشکل پخش لایو اینستاگرام کارگشا نبودند شاید مجبور شوید که اپلیکیشن اینستاگرام را از روی گوشی خود پاک و برای نصب مجدد آن اقدام کنید. دقت داشته باشید که برای نصب مجدد این اپلیکیشن حتما از آخرین نسخه آن استفاده کنید. برای این کار در آیفون می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- آیکون اینستاگرام را لمس کنید و برای چند ثانیه نگه دارید.

۲- علامت X را از گوشه آیکون اینستاگرام انتخاب کنید تا اپلیکیشن پاک شود.

۳- گزینه Delete را برای تایید عملیات لمس کنید.

۴- قسمتی از فضای خالی روی صفحه گوشی را لمس کنید.

۵- گوشی خود را ریستارت نمایید.

۶- پس از بالا آمدن گوشی به اپ استور بروید و آخرین نسخه اینستاگرام را دانلود کنید. سپس آن را نصب نمایید و مجددا وارد حساب کاربری خود شوید.

حل مشکل Checking Connection در اینستاگرام

اگر با پیغام Checking Connection در لایو اینستاگرام مواجه می‌شوید احتمال دارد مشکل از شبکه اینترنت شما نیز باشد، برای همین شبکه وای فای یا دیتا دیگری را جهت اتصال به اینستاگرام انتخاب کنید در غیر اینصورت تنظیمات پروکسی گوشی و APN را ریست کنید.

ریست کردن گوشی همراه برای حل مشکل کانکت نشدن لایو اینستاگرام

آخرین راهی که در صورت بروز هرگونه مشکلی در گوشی‌های همراه باید به سراغ آن بروید این روش است. با ریست کردن گوشی همه اطلاعات موجود در آن پاک می‌شود. بنابراین این روش را تنها در صورتی به کار گیرید که تمامی راه حل‌های قبلی با شکست مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر