;
coinex

ارزان قیمت ترین ماشین های جهان ۲۰۲۰ ؛ با اقتصادی ترین خودروهای جهان آشنا شوید!

برای داشتن یک خودروی خوب نیازی نیست که الزاما مبلغ زیادی را بپردازید. در این مطلب ارزان قیمت ترین ماشین های جهان ۲۰۲۰ را معرفی کرده‌ایم.

ارزشمندترین دارایی آمریکایی‌ها بعد از مسکن، خودرو است. هر آمریکایی به طور میانگین 5 درصد از درآمد خود را به خرید خودرو اختصاص می دهد. به همین نسبت 5 درصد دیگر صرف هزینه نگهداری خودروی خریداری شده می‌شود که در مجموع 10 درصد از درآمد کلی فرد را شامل می‌گردد. از آنجایی که خودروهای مختلف هزینه نگهداری متفاوتی دارند، افرادی که اقتصادی فکر می‌‌کنند مسلما به دنبال انتخاب اتومبیلی کم استهلاک و بدون دردسر خواهند رفت. با در نظر گرفتن این شرایط در این نوشتار قصد داریم به معرفی ارزان قیمت ترین ماشین های جهان ۲۰۲۰ بپردازیم. با تکراتو همراه باشید.

ارزان قیمت ترین ماشین های جهان ۲۰۲۰

 رتبه 10 کیا اپتیما

 رتبه 10 کیا اپتیما

کیا اپتیما، خودروی شیک و مدروز کره‌ای با هزینه نگهداری 6,400 دلار در طول یک دوره ده ساله، جزو کم هزینه‌ترین خودروهای موجود در بازار آمریکا و ارزان قیمت ترین ماشین های جهان ۲۰۲۰ است. این خودرو که در ایران نیز حضور دارد، در کنار هزینه کم از ظاهری خوشگل، امکانات مناسب، پیشرانه توانمند و قیمتی مناسب برخوردار است.

 رتبه 9 سایون  xB

 رتبه 9 سایون  xB

برند سایون (Scion) که شاید کمتر در ایران شناخته شده باشد، زیرمجموعه تویوتا بود که با هدف ساخت خودروهای کامپکت اسپرت و جذب مشتریان جوان پایه گذاری شد. این برند که  13 سال پیش تاسیس شده بود، چندی پیش با تصمیم تویوتا به کار خود پایان داده و به خاطره‌ها پیوست. اما یکی از مدل‌های عجیب سایون در این لیست دیده می‌شود؛ xB از ارزان قیمت ترین ماشین های جهان ۲۰۲۰ است و با طراحی عجیب و جعبه‌ای خود در طول 10 سال فقط 6,300 دلار هزینه روی دوش مالک خود می‌گذارد که برای یک آمریکایی رقمی پایین محسوب می‌شود.

 رتبه 8 تویوتا یاریس

 رتبه 8 تویوتا یاریس

یاریس یک خودروی دوست داشتنی و کم مصرف است که نسل‌های دوم و سومش در ایران نیز حضور داشته است. این اتومبیل کوچک در ایران به مصرف کم و عملکرد قابل اطمینانش شهرت دارد. طبق تحقیق انجام شده، یاریس به عنوان یکی از ارزان قیمت ترین ماشین های جهان ۲۰۲۰ در طول دوره 10 ساله  6,100 دلار هزینه نگهداری در پی خواهد داشت.

رتبه 7 نیسان ورسا

رتبه 7 نیسان ورسا

سدان کوچک نیسان که با قیمت تقریبی 13 هزار دلار جزء ارزان قیمت ترین ماشین های جهان ۲۰۲۰ به شمار می‌رود، در بخش هزینه نگهداری نیز ارزان بوده و در طول 10 سال فقط مبلغ 5,900 دلار را به مالک خود تحمیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

رتبه 6 تویوتا کرولا

رتبه 6 تویوتا کرولا

بی علت نیست که این خودرو عنوان پرفروشترین خودروی دنیا را به خود اختصاص داده است. کرولا از سال 1966 تاکنون به رکورد فروش بیش از 40 میلیون دستگاه دست یافته که رسیدن به آن کار بسیار دشواری است. این سدان کوچک اما مطمئن در طول 10 سال حدود 5,800 دلار هزینه نگهداری خواهد داشت و از ارزان قیمت ترین ماشین های جهان ۲۰۲۰ است.

 رتبه 5 تویوتا تاکوما

 رتبه 5 تویوتا تاکوما

در روزهایی که شورولت و هوندا وانت‌های تولیدی خود را جان سختترین و مقاوم‌ترین عنوان می‌کنند، حضور تاکوما در لیست کم هزینه‌ترین خودروهای آمریکا می‌تواند بهترین تبلیغ برای آن باشد. تاکوما که جانشینی برای هایلوکس به شمار می‌رود، حتی از یاریس نیز کم هزینه‌تر بوده و همانند کرولا هزینه‌ای 5,800 دلاری را در طول دوره 10 ساله خواهد طلبید.

رتبه 4 هوندا فیت

رتبه 4 هوندا فیت

هاچ بک کوچک ژاپنی که برای ایرانیان کمی ناشناخته باقی مانده، همانند سایر هموطنان خود کم هزینه ظاهر شده و با 5,500 دلار در طول یک دهه هوای مالک خود را خواهد داشت! این خودرو نیز جزء ارزان قیمت ترین ماشین های جهان ۲۰۲۰ است.

رتبه 3 تویوتا کمری

رتبه 3 تویوتا کمری

کمری خودرویی است که در همه جای دنیا از آن به نیکی یاد می‌شود، مخصوصا در ایران که مورد اعتماد بسیاری از خانواده‌های نسبتا مرفه بوده است. این سدان سایز متوسط که همواره جزء پرفروشترین خودروها در آمریکا و ارزان قیمت ترین ماشین های جهان ۲۰۲۰ بوده در طول یک دوره 10 ساله به 5,200 دلار برای نگهداری نیاز خواهد داشت.

رتبه 2 کیا سول

رتبه 2 کیا سول

در حالی که نامی از محصولات هیوندای دیده نمی‌شود، سول پس از اپتیما دومین نماینده کیا در این لیست است. این اتومبیل کره‌ای با شکل و شمایل خاص خود در طول یک دهه خدمت رسانی فقط 4,700 دلار طلب خواهد کرد.

رتبه 1 تویوتا پریوس

رتبه 1 تویوتا پریوس

مشهورترین خودروی هیبریدی جهان که افتخاری برای تویوتاست؛ پریوس با مصرف فوق العاده کمی که دارد، بسیار قانع بوده و در دوره 10 ساله بیشتر از 4,300 دلار هزینه را به مالک خود تحمیل نخواهد کرد. هر چند ظاهر و کابین نامتعارف آن شاید نتواند همه افراد را به خرید خود قانع کند، اما کسانی که دوستدار محیط زیست بوده و از طرفی اقتصادی فکر می‌کنند با جان و دل از پریوس استقبال خواهند کرد.

اگر دوباره نگاهی به این لیست داشته باشیم، بدون شک احترام ویژه‌ای به ژاپنی‌ها خواهیم گذاشت؛ زیرا 8 خودرو از 10 خودروی کم هزینه در خاک آمریکا متعلق به سرزمین آفتاب تابان است. از این 8 خودرو نیز 6 مورد (به همراه سایون) ساخت تویوتاست، پس موفقیت‌های تویوتا بی علت نیست. نکته جالب دیگر عدم وجود نماینده‌ای از خودروسازان اروپایی و آمریکایی در بین 10 خودروی کم هزینه است؛ پس این تحقیق بار دیگر بر این باور عمومی که اتومبیل های ژاپنی کم استهلاکترین و کم خرجترین خودروها هستند، صحه می‌گذارد.

بازار خودرو در آمریکا به علت حضور همه برندهای مطرح جهان، رقابت بسیار شدیدی را تجربه می‌کند و هر شرکتی که در آنجا موفق شود، گویی در بهترین دانشگاه جهان شاگرد اول شده است. حضور دو نماینده با نشان کیا نیز در خور دقت است. این خودروساز کره‌ای که روزگاری پراید را پس از دست به دست شدن بین فورد و مزدا به فرزند خواندگی قبول کرد، اکنون به جایگاهی رسیده که با خودروسازان درجه یک جهان رقابت می‌کند. در ادامه لیستی از 20 خودروی کم هزینه در آمریکا را مشاهده می‌کنید.

ارزان قیمت ترین ماشین های جهان ۲۰۲۰
ارزان قیمت ترین ماشین های جهان ۲۰۲۰

ارزان قیمت ترین خودروهای لوکس جهان ۲۰۲۰

نشستن پشت فرمان یک خودروی لوکس حس بسیار خوبی دارد، اما برای به دست آوردن این حس خوب باید جیب پرپولی داشته باشید! با این حال نترسید، ما خودروهایی را پیدا کرده‌ایم که با وجود لوکس بودن قیمت‌های مناسبی دارند. در میان این خودروها که همگی زیر ۳۷ هزار دلار قیمت دارند، برخی از محصولات ب ام و، مرسدس بنز و اینفینیتی نیز دیده می‌شوند. در کل این خودروها گزینه‌های مناسبی هستند و اگر فردی خواهان اشرافیت با بهایی معقول باشد، می‌تواند آیتم‌های این لیست را مد نظر بگیرد. با ما همراه باشید.

لینکلن کورسیر ۲۰۲۰

لینکلن کورسیر ۲۰۲۰

قیمت: ۳۶۹۴۰ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: کراس اوور کامپکت

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۵۰ اسبی، ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربوی ۲۸۰ اسبی

لینکلن MKC جای خود را به کورسیر داده است. این خودرو کاملاً جدید بوده و از تکنولوژی به ‌روز و کابینی لوکستر سود می‌برد. قوای محرکه کورسیر نسبت به سال قبل تغییری نکرده، اما در تریم پایه از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و طراحی دیفرانسیل جلو استفاده می‌کند. به منظور دستیابی به سیستم چهار چرخ محرک باید پیشرانه ۲.۳ لیتری توربوی قویتر را انتخاب کنید که بر قیمت خودرو می‌افزاید.

کادیلاک XT4 2020

کادیلاک XT4 2020

قیمت: ۳۶۶۹۰ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: کراس اوور ساب کامپکت

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۳۷ اسبی

جدیدترین محصول کادیلاک یعنی XT4 فرسنگ‌ها با خودرویی پایه این مدل فاصله دارد. این خودرو در اکثر موارد خوب عمل کرده و از نظر فنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یک پیشرانه ۲ لیتری استاندارد چرخ‌های جلو را در این مدل به حرکت درمی‌آورد. همچنین به‌ صورت سفارشی می‌توان سیستم چهار چرخ محرک را انتخاب کرد. قیمت پایه این خودرو واقعاً جذاب است، اما حقیقت این است که مدل پایه XT4 تجهیزات زیادی نداشته و برای دستیابی به تجهیزات لوکس واقعی باید بهای حدود ۴۰ هزار دلاری را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

جنسیس G70 2020

جنسیس G70 2020

قیمت: ۳۶۴۴۵ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: سدان

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۵۲ اسبی، ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی ۳۶۵ اسبی

جنسیس G70 اینجاست تا با ب ام و سری ۳ رقابت کند. این خودرو یک سدان کارآمد با قیمت مناسب است. جنسیس به‌ صورت استاندارد با طراحی دیفرانسیل عقب و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و ۶ سرعته دستی عرضه می‌شود. جی 70 به‌ صورت چهار چرخ محرک نیز در دسترس است، اما در آن صورت فقط با گیربکس اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. این خودرو گارانتی ۱۰ ساله/۱۶۰ هزار کیلومتر برای قوای محرکه دارد که واقعاً جذاب است.

ب ام و سری ۲ مدل ۲۰۲۰

ب ام و سری ۲ مدل ۲۰۲۰

قیمت: ۳۶۲۹۵ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: کوپه، کانورتیبل

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۴۸ اسبی، ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ۳۳۵ اسبی

این خودرو ارزانترین محصول ب ام و نیست، اما قطعاً جزء جذابترین خودروها برای راندن است. مدل پایه 230i از پیشرانه ۴ سیلندر استفاده کرده و سواری مشتاق و جذابی دارد. شاسی دیفرانسیل عقب آن نیز باعث ایجاد هندلینگی گیرا می‌شود. این خودرو حتی با گیربکس ۶ سرعته دستی نیز در دسترس است.

ب ام و X1 2020

ب ام و X1 2020

قیمت: ۳۵۹۴۵ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: کراس اوور کامپکت

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۲۸ اسبی

خاطرات نسبتا بد گذشته را باید فراموش کرد. این کراس اوور شکل گرفته بر پایه پلتفرم دیفرانسیل جلو بهتر از همیشه بوده و خودرویی جادار و لذت ‌بخش است که فضای کابین زیاد و دینامیک سواری خوبی دارد. این خودرو بهترین کراس اوور ساب کامپکت لوکس در سال ۲۰۱۸ نامیده شد و قیمت پایه جذاب آن نیز بر خوبی‌هایش افزوده است.

آئودی Q3 2020

آئودی Q3 2020

قیمت: ۳۵۶۹۵ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: کراس اوور ساب کامپکت

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۲۸ اسبی

آئودی Q3 که برای مدل سال ۲۰۱۹ کاملاً نونوار شده بزرگتر و بهتر از قبل است. این خودرو ظاهر بهتری هم دارد و از جدیدترین زبان طراحی ارباب حلقه‌ها سود می‌برد. کابین هم مثل بدنه ارتقا یافته و متریال و طراحی برجسته جای کابین قبلی را گرفته است. سیستم چهار چرخ محرک کواترو هم به ‌صورت استاندارد در Q3 وجود دارد. این خودرو تنها با پیشرانه ۴ سیلندر ۲۲۸ اسبی در دسترس است.

مرسدس بنز GLA کلاس ۲۰۲۰

مرسدس بنز GLA کلاس ۲۰۲۰

قیمت: ۳۴۲۴۵ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: کراس اوور ساب کامپکت

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۰۸ اسبی

واقعاً شگفت‌ زده‌ایم که چه تعداد از خریداران GLA آن را با ستاره سه پر نورانی ۴۵۰ دلاری سفارش می‌دهند. واضح است که همه به نشان مرسدس بنز اهمیت می‌دهند، اما جای شرمساری است که این خودرو در ارزانترین نسخه خود ویژگی‌های چندان جالبی ندارد. برای مثال کابین پر از پلاستیک‌های سخت بوده و چیز قابل ذکر دیگری وجود ندارد.

ولوو XC40 2020

ولوو XC40 2020

قیمت: ۳۴۶۹۵ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: کراس اوور ساب کامپکت

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۱۸۷ اسبی، ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۴۸ اسبی

کوچکترین شاسی‌ بلند ولوو شخصیت خاص خودش را داشته و از استایلی متمایز و رنگ‌ها و تریم‌های جذابی سود می‌برد. ولوو اخیراً تریم T4 را معرفی کرده و قیمت پایه آن را به زیر ۳۵ هزار دلار رسانده است. این خودرو با نسخه ضعیفتر و ۱۸۷ اسبی پیشرانه ۲ لیتری توربوی مدل گرانتر T5 عرضه شده و تنها به ‌صورت دیفرانسیل جلو در دسترس است. اگر خواهان پرداخت مبلغ بیشتری هستید، می‌توانید T4 را در تریم مجهزتر R-Design سفارش دهید.

آئودی A3 2020

آئودی A3 2020

قیمت: ۳۴۲۹۵ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: سدان

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۱۸۴ اسبی، ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۲۸ اسبی

وقتی مرسدس حرکتی را آغاز می‌کند آئودی آن را دنبال کرده و برعکس این موضوع نیز صادق است. برای مثال A3 سدان را در نظر بگیرید که چند ماه پس از مرسدس CLA وارد بازار آمریکا شد. البته این خودرو از همان پلتفرم MQB بکار رفته در فولکس ‌واگن گلف استفاده کرده، ولی حس یک آئودی واقعی را دارد. A3 از استایلی نرم و کابینی مدرن سود برده و یک خودروی لوکس با قیمتی مناسب است.

آکورا TLX 2020

آکورا TLX 2020

قیمت: ۳۳۹۹۵ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: سدان

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۲۰۶ اسبی، ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۲۹۰ اسبی

به عنوان یکی از بزرگترین خودروهای لیست، TLX سدان ارزش زیادی در برابر مبلغ پرداختی دارد. این خودروی میان سایز از تکنولوژی‌های خوبی نیز برخوردار بوده اما خب در نسخه پایه آن نباید انتظار ویژگی‌های مدل خاص A-Spec را داشته باشید.

مرسدس بنز A کلاس ۲۰۲۰

مرسدس بنز A کلاس ۲۰۲۰

قیمت: ۳۳۷۹۵ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: سدان

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۱۸۸ اسبی

A کلاس کوچکترین محصول مرسدس است، اما ویژگی‌های جذاب زیادی دارد. این خودرو با قیمت ۳۳۴۹۵ دلار ارزانترین محصول این خودروساز نیز محسوب می‌شود. برخلاف اولین تجربه‌های مرسدس در تولید یک سدان ارزان ‌قیمت برای بازار آمریکا یعنی CLA کلاس، A کلاس واقعاً شبیه یک مرسدس حس می‌شود. نسل اول CLA کابینی نسبتا بی ‌کیفیت و سواری نه چندان جالبی داشت، اما A کلاس از متریال باکیفیت استفاده کرده و سیستم اطلاعات سرگرمی جدیدی را نیز در اختیر خریدارش می‌گذارد. به زودی دومین نسل CLA با همان پلتفرم جدید A کلاس عرضه می‌شود و به دنبال خریدارانی خواهد بود که خواهان خودرویی جذابتر و زیباتر هستند.

لکسس UX 2020

لکسس UX 2020

قیمت: ۳۳۳۲۵ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: کراس اوور ساب کامپکت

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۶۹ اسبی، ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۴۳ اسبی، هیبریدی ۱۸۱ اسبی

جایگاه این خودرو شاید کمی گیج‌ کننده باشد زیرا برند لوکس تویوتا قبلاً مدل کمی بزرگتر NX را در همان کلاس کراس اوورهای ساب کامپکت لوکس عرضه کرده است؛ اما این خودرو جدید می‌تواند جایگزین هاچبک قدیمی CT200h هیبرید باشد. مدل ارزانتر UX200 به‌ صورت استاندارد با پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶۹ اسبی و طراحی دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، ولی مدل گرانتر UX250h هیبریدی دارای قوای محرکه ۱۸۱ اسبی و سیستم چهار چرخ محرک است.

مرسدس بنز متریس ۲۰۲۰

مرسدس بنز متریس ۲۰۲۰

قیمت: ۳۲۵۸۵ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: ون

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۰۸ اسبی

ما گفتیم نشان‌های لوکس نه خودروهای لوکس! متریس جزو کوچکترین ون‌های مرسدس بوده و مفتخرانه از همان ستاره سه پر مرسدس استفاده می‌کند. شاید این خودرو پرستیژ دیگر محصولات را نداشته باشد، اما قطعاً کاربردیترین خودروی لیست است. مدل پایه ون تجاری متریس به‌ صورت دیفرانسیل عقب و با پیشرانه ۲ لیتری توربو عرضه می‌شود.

اینفینیتی  QX 30 2019

اینفینیتی  QX 30 2019

قیمت: ۳۱۲۷۵ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: کراس اوور ساب کامپکت

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۰۸ اسبی

این کراس اوور شیک در عین ناباوری از قطعات مشترک زیادی با مرسدس بنز GLA سود می‌برد. کیو ایکس 30 ارزانتر از مرسدس است، زیرا مدل پایه آن تجهیزات زیادی ندارد و کابین آن با پوشش پارچه‌ای صندلی‌ها و فقدان تجهیزاتی همچون صندلی‌های برقی و ناوبری عرضه می‌شود.

آکورا ILX 2020

آکورا ILX 2020

قیمت: ۲۶۸۹۵ دلار

نوع بدنه‌های در دسترس: سدان

پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۲۰۱ اسبی

کوچکترین محصول آکورا برای سال ۲۰۱۹ تغییرات ظاهری زیادی را به خود دیده و البته قیمتش نیز بسیار مناسب شده است. این خودرو هم ‌اکنون زیر ۲۷ هزار دلار قیمت دارد و عنوان ارزانترین خودروی لوکس بازار را یدک می‌کشد. آکورا ILX 2020 هم‌اکنون تجهیزات ایمنی استاندارد بیشتری نسبت به قبل دارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: autoguide و caranddriver

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر