;
coinex

بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی ؛ با این برنامه ها اوضاع مالی خود را مرتب کنید!

زندگی امروزی پیچیده شده و این پیچیدگیش را در امور مالی هم نشان داده است. برای مدیریت این وضعیت به بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی این مطلب نیاز دارید.

اگر شما هم از آن افرادی هستید که امسال قصد دارند با سر و سامان دادن به امور مالیشان، کمی بیشتر از آنچه همیشه ته حساب یا کیف پولشان باقی می‌ماند، پس‌انداز داشته باشند، بد نیست نگاهی به اپلیکیشن‌ های این مقاله بیندازید. با آغاز سال جدید، تصمیمات مهمی می‌گیریم؛ مثلا با خودمان قرار می‌گذاریم از این به بعد کارهایمان را سر وقت انجام دهیم، منظمتر باشیم، حساب دخل و خرجمان را داشته باشیم و در کل، زندگیمان را روی یک برنامه‌ منظم و دقیق پیش ببریم. اگر شما هم از آن افرادی هستید که امسال قصد دارند با سر و سامان دادن به امور مالیشان، کمی بیشتر از آنچه همیشه ته حساب یا کیف پولشان باقی می‌ماند، پس‌انداز داشته باشند، این نوشتار را بخوانید.

اگر کار موقتی و مختصری دارید و آنچنان در بند مبادلات مالی نیستید، بد نیست تکانی به خودتان بدهید و برای سال جدید، برنامه‌ مالی جدیتری را درپیش بگیرید. حتی اگر چنین هم باشید، باز هم بد نیست از اطلاعات حسابتان مطلع شوید. حتما لازم نیست تاجر باشید یا حقوق کلان دریافت کنید؛ هر کسی برای حساب بانکیش به برنامه و محافظت احتیاج دارد. با تکراتو همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی

اپلیکیشن مدیریت مالی Spending Tracker

اپلیکیشن مدیریت مالی Spending Tracker
بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی
  • سیستم عامل: اندروید، iOS، ویندوز
  • حجم: 20،5 مگابایت
  • امتیاز: 4.5ستاره

این نرم‌افزار، یک سرویس حسابداری شخصی و یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی است که خرج و مخارج شما را تحت نظارت داشته و به شما امکان کنترل سرمایه‌تان را می‌دهد. Spending Tracker از ساده‌ترین مسیر ممکن شما را به آنچه مد نظرتان است، یعنی مدیریت امور مالیتان می‌رساند؛ فقط کافی است به آن اجازه بدهید مخارج شما را دنبال کند و با تعریف کردن بودجه‌ مورد نظرتان، شانس پس‌انداز کردن بیشتر و بیشتری را به‌ شما بدهد. اگر از افرادی هستید که حرف نمودارها و جدول‌ها را بهتر می‌فهمید، این نرم ‌افزار امکان نمایش اطلاعات مد نظرتان را به این صورت دارد.

علاوه بر این، اگر مایل باشید داده‌هایتان را به اپلیکیشن دیگری انتقال بدهید، هم مشکلی نخواهید داشت. اگر مانند بیشتر افراد، شما هم به ‌صورت ماهانه حقوق دریافت می‌کنید، می‌توانید گزینه‌ ماهانه را در قسمت تنظیمات انتخاب کنید و اگر این بازه‌ زمانی هفتگی یا دو ماه یکبار یا هر شکل دیگری هم باشد، باز امکان تعریف کردن آن را در این برنامه خواهید داشت و در نتیجه می‌توانید از راهکارهای مربوط به هرکدام نیز سود ببرید.

اپلیکیشن مدیریت مالی Expense Manager

اپلیکیشن مدیریت مالی Expense Manager
بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی
  • سیستم عامل: اندروید، iOS، ویندوز
  • حجم: 2.3 مگابایت
  • امتیاز: 4 ستاره

اگر می‌خواهید امسال مدیریت مخارجتان را به منظمترین و البته ساده‌ترین نحو به دست بگیرید، این نرم ‌افزار در قالب یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی درست همان چیزی است که به آن احتیاج دارید؛ زیرا از طریق آن می‌توانید مخارجتان را کنترل کنید تا حساب و کتاب آن از دستتان در نرود. شما می‌توانید محدودیت زمانی خاصی برای سیستمتان تعریف کنید و مثلا با انتخاب گزینه‌ «ماهانه»، هر ماه از این ‌که چقدر خرج کرده‌اید و چرا مطلع شوید. علاوه بر این، نرم‌ افزار به شما امکان اضافه کردن دسته‌ بندی‌های گوناگون و نگاه اجمالی بر آنچه سر پولتان آمده (چقدر از آن را خرج شده و چه مقدار دیگر برایتان باقی مانده) را نیز می‌دهد.

شما همچنین می‌توانید داده‌هایتان را به فایل CSV هم انتقال دهید و از آن‌ها در دراپ‌ باکس، بکاپ تهیه کنید تا هر زمان که نیاز داشتید به داده‌هایتان دسترسی داشته باشید و بتوانید با هر یک از وسیله‌های الکترونیکی موجودتان، نگاهی به حساب و کتاب‌هایتان بیندازید. اگر کمی جیب‌هایتان را تکان بدهید و نسخه‌ کامل این نرم‌افزار ‌را بخرید، امکان استفاده از ابزارهای دیگری برای مدیریت و آمار امور مالیتان را نیز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن مدیریت مالی مدیریت هزینه‌ها

اپلیکیشن مدیریت مالی مدیریت هزینه‌ها
بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: 4.1 مگابایت
  • امتیاز: 4.5 ستاره

این مورد یکی از آن نرم‌ افزارهای فارسی زبان و مجانی خوب است که برای بازاری‌ها و افرادی که خیلی حوصله‌ سر و کله زدن با اپلیکیشن‌های انگلیسی زبان را ندارند، گزینه‌ مناسبی محسوب می‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که هم سرتان توی حساب و کتاب است و هم مایلید هر بار گزارش دقیقی از مخارجتان داشته باشید، این نرم ‌افزار با امکان اتصال به گوگل‌ درایو و ES File Explorer، از هزینه‌ها و درآمدهایتان گزارش می‌گیرد و هر آنچه را لازم باشد با نمایش نمودارهای مختلف، پیش رویتان قرار خواهد داد. علاوه بر این، می‌توانید بودجه‌ خاصی را در آن تعریف و برای مخارج بعدیتان برنامه ‌ریزی کنید.

ثبت چک‌های دریافتی و پرداختی، ثبت بدهی و طلب و همچنین آسانی استفاده‌ آن برای ثبت تراکنش‌های دوره‌ای، آن‌ را به یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی تبدیل کرده است.

اپلیکیشن مدیریت مالی  Pocket Expense

اپلیکیشن مدیریت مالی  Pocket Expense
بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 8/8 مگابایت
  • امتیاز: 3.5 ستاره

اگر چند حساب مختلف دارید و مایلید همه را یک جا بررسی کنید و حساب همه‌شان را با هم داشته باشید، این صندوقچه می‌تواند حافظ تمام آن‌ها باشد و امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار بدهد. شما علاوه بر مدیریت چند حساب در کنار هم، امکان تعریف مشاهدات روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه را نیز خواهید داشت و حتی می‌توانید به همه آمار مربوط به حساب‌هایتان در چند سال نیز نگاهی بیندازید. نگران گیج شدن بین این همه داده‌ مختلف نباشید، زیرا این مورد خاص از بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی می‌تواند در جدول‌های منظم و مشخص، تمام اطلاعات مورد نظرتان را نمایش بدهد.

علاوه بر این، می‌توانید نوعی محدودیت مخارج را هم برای این سیستم تعریف کنید و به این صورت اگر قصد دارید برای انجام کاری، مقداری پول پس‌انداز کنید، بی آن‌ که حساب و کتابش از دستتان خارج شود؛ این کار را به‌ راحتی انجام دهید. تنها کافی است مشخص کنید آخر ماه تمایل دارید چه مقدار پول ته حسابتان مانده باشد و صندوقچه، آن ‌را برایتان ذخیره خواهد کرد. در نهایت این‌ که اگر فراموشکار هستید و حساب بدهی‌ها یا حتی بدهکاری‌هایتان را فراموش می‌کنید، می‌توانید یادآوری این اپلیکیشن را فعال کنید تا هر چند وقت یکبار یادتان بیندازد که اوضاع از چه قرار است.

اپلیکیشن مدیریت مالی مدیریت مخارج

اپلیکیشن مدیریت مالی مدیریت مخارج
بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: 2.6 مگابایت
  • امتیاز: 4 ستاره

این نرم ‌افزار نیز مانند گزینه‌های قبل جزء بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی است و می‌تواند دخل و خرج هفتگی، ماهانه و سالانه‌تان را دنبال و در صورت تمایل، آن‌ها را در گروه‌های مختلفی دسته ‌بندی کند. اگر شما مخارج ثابتی در طول ماه دارید یا همیشه خرید روزانه‌ ثابتی دارید که باید مقادیر ثابتی پول را برایش کنار بگذارید، تنها کافی است آن ‌را در این سیستم تعریف کنید تا مخارج مربوط را تنظیم کند. این نرم ‌افزار هم برای افراد چند حسابه به کار می‌آید و می‌تواند چند حساب را به صورت همزمان پشتیبانی کند. نمی‌توان گفت کدام یک از این اپلیکیشن‌ها به نسبت دیگری کارایی کمتر یا بیشتری دارد.

نکته مهم این است که کدام ‌یک از این‌ها می‌تواند نیازهای حسابرسی مالی شما را بهتر تامین کند. اگر دانشجویی هستید که کار پاره ‌وقت مختصری دارید و مبادلات آنچنانی هم ندارید، می‌توانیم این نرم‌افزار را به شما پیشنهاد کنیم.

اپلیکیشن مدیریت مالی  Financisto

اپلیکیشن مدیریت مالی  Financisto
بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: 3.7 مگابایت
  • امتیاز: 4.5 ستاره

حتما برای شما هم پیش آمده که بارها به هر دری زده‌اید تا حواستان باشد این ماه باید مقدار قابل توجهی پول جمع کنید اما باز هم آخر ماه می‌بینید چیزی ته حسابتان نمانده است. گاهی هم حواستان نیست و فکر می‌کنید پول یکی از حساب‌هایتان تمام شده و بیهوده از حساب پس‌اندازتان خرج می‌کنید، در حالی که اشتباه فکر می‌کرده‌اید. این اپلیکیشن به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی برای این طراحی شده که جلوی چنین خطاهایی را بگیرد و شما را از هرآنچه دارید و ندارید باخبر کند. این نرم‌افزار هم مانند رقبایش برای افرادی که چند حساب بانکی مختلف دارند طراحی شده و امکان نمایش بدهی‌ها و طلب‌ها را دارد و از طرفی، تراکنش‌ها را بر حسب موقعیت مکانی شما برایتان نمایش خواهد داد.

از طرفی دیگر، امکان تعریف کردن بودجه و تنظیمات پیشرفته‌تر را نیز در خود دارد. یکی از بهترین امکانات این نرم‌افزار، محافظت با PIN کد برای تمام داده‌های ثبت شده‌تان است و شما برای وارد شدن به بخش داده‌ها، می‌توانید رمز مخصوص به خودش را در نظر گرفته و دیگر نگران فضولی اطرافیانتان هم نباشید.

شش توصیه مالی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک

1- رهبری خود را با صرفه جویی آغاز کنید

ایجاد الگوی صرفه جویی در کسب و کار، از رهبری آن شروع می‌شود. وقتی شرکتی را می‌گردانید، صدای شما به احتمال زیاد بیشتر از حسابدار یا شرکتی که امور مالیتان را به آن برونسپاری کرده‌اید، شنیده خواهد شد. به همین دلیل باید به وضوح مسئولیت مالی خود را در اولویت قرار دهید.

2- خود را در اعداد و ارقام شرکت غوطه ور کنید

2- خود را در اعداد و ارقام شرکت غوطه ور کنید
بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی

این مورد شاید کمی ترسناک به نظر برسد. اما همین که در ارقام و آمار خود شیرجه بزنید و از دریای اعداد بیرون بیایید، خواهید دید که بر خلاف ملاقات‌های گذشته با مشاوران، سرمایه گذاران و حسابدارهای مختلف، این بار خوب می‌دانید باید به دنبال چه بگردید. زیبایی غوطه ور شدن در حساب‌های مالی در این است که چشم شما را به جریان مالی ورودی و خروجی شرکت باز می‌کند. این راهکار یکی از بهترین راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند سؤالات درستی بپرسید. وارد شدن در حساب‌های مالی نباید به یک کار سخت تبدیل شود. محصولات و منابع خاصی وجود دارند که می‌توانند آن را به کاری لذت بخش تبدیل کنند. اما در کل ورود به امور مالی شرکت باعث می‌شود تصمیمات بهتری بگیرید.

3- تمام هزینه‌ها را بازبینی کنید

بهتر است در جریان تک تک اموری که پولتان برایشان صرف می‌شود، قرار داشته باشید و این موضوع را جدی بگیرید. هر کسب و کاری به ویژه در ابتدای راه خود، مخارجی دارد. بنابراین حتی اگر شرکت کوچکی هستید، باید حساب مخارج خود را دقیق داشته باشید و در مورد هر هزینه‌ای که کمی مشکوک به نظر می‌رسد، پرس و جو کنید. این به آن معنا نیست که برای تفریح نباید هزینه کرد، بلکه باید بودجه چنین هزینه‌هایی را از قبل مشخص کرد و آن‌ها را مثل باقی کارها در فهرست اولویت‌ها قرار داد.

بیشتر بخوانید:

4- برای هر قراردادی مذاکره و چانه زنی کنید

4- برای هر قراردادی مذاکره و چانه زنی کنید
بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی

هیچ کجای این فهرست ذکر نشده که باید در مورد هزینه‌ها خساست به خرج دهید. مخارج، بخشی از کسب و کار شما هستند که به آن رونق می‌بخشند. اما فارغ از چیزی که می‌خواهید بخرید، همیشه جایی برای مذاکره و چانه زنی هست. این همان جایی است که آگاه بودن از مخارج، کمک زیادی به شما خواهد کرد. برخورداری از روحیه چانه زنی اهمیت دارد، اما آگاهی داشتن از مخارج برای یک مذاکره موفق از آن هم مهمتر است. اگر از ارقام و اعداد حساب‌های شرکت خود و ارزشی که محصول یا خدمات گوناگون برای کسب و کار شما به ارمغان می‌آورند آگاهی داشته باشید، برای مذاکره‌ای موفق، مستدل و منصفانه در بهترین جایگاه قرار خواهید داشت.

5- در مورد بودجه ی خود شفاف عمل کنید

بودجه شما زمانی اثربخشی خود را حفظ می‌کند که تیم رهبری و رؤسای بخش‌های مختلف شرکت از آن آگاهی داشته باشند. بهتر است هر چیزی را بودجه بندی کنید، از سخت افزار گرفته تا تفریح. این کار زمانی مؤثر خواهد بود که تیم مدیریت در قبال بودجه از جانب شما شفافیت ببیند و بتواند این شفافیت را به تیم خود نیز منتقل کند. همین شفافیت است که به روشن شدن تمام هزینه‌ها و پرس و جو پیرامون آن‌ها کمک خواهد کرد.

6- هر بخش از شرکت خود را به یک مرکز ارزش تبدیل کنید

قانون کلی برای تمام پروژه‌های بودجه بندی این است که همیشه بازگشت حاصل از سرمایه گذاری را در نظر داشته باشید. اگر بازگشت بالقوه یا مفروض، نسبت مقرون به صرفه‌ای با سرمایه گذاری مذکور داشت، در انجام آن تردید نکنید. اما نکته مهم در این میان، انجام دقیق محاسبات سرمایه گذاری مورد نظر است.

این چیزی فراتر از نگاه کردن به هزینه احتمالی محصولات و فریلنسرها، و در اصل ارزش دادن به سرمایه گذاری زمانی کارکنان است. از این منظر، شاید بهتر باشد هر بخش را مانند یک سازمان اداره کنیم و تمام کارکنان خود را به دنبال کردن نتایج در مقایسه با وقتی که گذاشته‌اند، ترغیب کنیم. در ردیابی تمام تلاش‌های انجام شده و ارتباط دادن آن‌ها با فعالیت‌ها و عملکردهای مورد نظر هوشمندانه عمل کنید.

کلید اصلی این رویکرد این است که هنگام جذب نیرو این انتظارات را در ذهن داشته باشید و فارغ از نوع فرصت شغلی خالی، به دنبال افراد نتیجه محور بگردید. شاید بهتر باشد کارهای انجام شده توسط آن‌ها را از نظر بگذرانید و ببینید این فعالیت‌ها چه نتایج و درآمدی برای شما داشته‌اند. انجام هیچ یک از این کارها آسان نخواهد بود. اما اگر پشتکار لازم را در انجام آن‌ها به خرج دهید برایتان تبدیل به عادت می‌شوند. بعد از اینکه پایه مناسبی برای این روش‌ها فراهم کردید، می‌توانید به این فکر کنید که چطور می‌توانید با صرفه جویی بیشتر، ارزش بیشتری ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو و inc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر