;
coinex

بهترین فیلم های خانوادگی جهان ؛ بهترین انتخاب ها برای شب فیلم خانواده!

فهرست بهترین فیلم های خانوادگی جهان قرار است به شما در انتخاب و تماشای فیلم هایی که برای جمع خانوادگی تان مناسب باشد، کمک کند. با ما باشید.

خانواده مهم‌ترین دارایی زندگی هر کسی است. وقت گذراندن با نزدیک‌ترین و عزیز‌ترین کسان دوبرابر لذت‌بخش‌تر از کار‌های دیگر است؛ می‌توانید بازی‌های تخته‌ای انجام دهید، به تعطیلات بروید یا فیلم‌های جذاب تماشا کنید.

درحالی‌که دنیای پخش اینترنتی فیلم انتخاب‌های بی‌شماری را برای تماشا در اختیار مخاطبان قرار داده است، ممکن است گاهی مخاطب را در انتخاب فیلمی که می‌خواهد تماشا کند سردرگم کند — مخصوصاً وقتی سلایق کل اعضای خانواده را در نظر بگیرید.

تماشای فیلم به صورت خانوادگی و دست جمعی لذت زیادی دارد؛ فیلم‌هایی که محتوایی سرگرم‌کننده و آموزنده دارند. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین فیلم های خانوادگی جهان بپردازیم.

بهترین فیلم های خانوادگی جهان

تماشای فیلم و سریال قطعا یکی از بزرگترین لذت‌های زندگی است. تماشای روایت‌هایی که ما را گاها از واقعیت‌های زندگی جدا کرده و برای چند ساعت هم که شده ما را به سفری هیجان‌انگیز و جالب می‌برند. خیلی از اوقات تماشای فیلم به همراه خانواده کار آسانی نیست.

بیشتر اوقات سلیقه‌ها در خانواده مختلف است و پیدا کردن فیلمی که همه اعضای خانواده آن را بپسندند، کار بسیار مشکلی است. همچنین بسیاری از آثار سینمایی دارای محدودیت سنی خاص هستند و تماشای آن‌ها به همه گروه‌های سنی توصیه نمی‌شود. در این زمان است که انتخاب فیلمی با ژانر خانوادگی بهترین راه حل است.

فیلم های خانوادگی زیادی در طول تاریخ سینما ساخته شدند؛ فیلم‌هایی که عمدتا با مطرح کردن مضامین اخلاقی و اجتماعی تلاش می‌کنند در عین سرگرم‌کننده بودن، آموزنده نیز باشند. هدف از ساخت این آثار، ساخت فیلم‌هایی است که برای ساعاتی خانواده‌ها را کنار یکدیگر جمع کنند و ساعاتی شاد برایشان بسازند. در این مطلب قصد داریم بهترین فیلم های خانوادگی جهان را معرفی کنیم و نگاهی به واکنش منتقدان و تماشاگران این آثار داشته باشیم. با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

Wonder

اولین پیشنهاد ما برای فهرست بهترین فیلم های خانوادگی تاریخ سینما، فیلم زیبای اعجوبه ساخت سال 2017 است. این فیلم دیدنی به کارگردانی استیون شباسکی و نویسندگی جک تورن و شباسکی از رمانی به همین نام نوشته آرجی پالاسیو اقتباس شده است.

فیلم واندر با بازی هنرمندانه جیکوب ترمبلی، جولیا رابرتس و اوون ویلسون مورد توجه بسیاری از منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. فیلم Wonder در سال 2017 به اکران عمومی در آمد و با وجود بودجه 20 میلیون دلاری به یک موفقیت تجاری در گیشه‌ها تبدیل شد و در کل نزدیک به 306 میلیون دلار فروخت.

بهترین فیلم های خانوادگی
بهترین فیلم های خانوادگی جهان

داستان فیلم درباره پسری است به نام آگوست پلمن که به علت ابتلا به بیماری تریچر کالینز ظاهری غیر معمول و نازیبا دارد. او به همین دلیل از رفتن به مدرسه امتناع می‌ورزد، ولی هنگامی که برای شروع سال پنجم تحصیل خود وارد مدرسه می‌شود، با بروز اتفاقاتی تبدیل به یک قهرمان می‌شود. این داستان شروعی است برای آگوست تا در اجتماع و در میان هم سالانش جایگاه خود را بیابد.

این فیلم با بیان پذیرش افراد در اجتماع، فیلمی آموزنده برای رده‌های سنی پایین است و همچنین بزرگسالان نیز از تماشای این فیلم لذت زیادی خواهند برد. سینما اسکور با اعطای درجه A+ گزارش داد که این فیلم دل تماشاگران را ربوده و آن‌ها را راضی به خانه‌ها فرستاده است.

The Jungle Book

فیلم سینمایی کتاب جنگل با داستان نوستالژی و دوست‌داشتنی موگلی پسری که در جنگل بزرگ شده است، یکی از بهترین فیلم های خانوادگی تاریخ است. تقریبا همه ما انیمیشن خاطره‌انگیز The Jungle Book که بر اساس داستان‌هایی به همین نام اثر رودیارد کیپلینگ ساخته شده است را به یاد داریم. هنگامی که در سال 2013 والت دیزنی اعلام کرد که قصد ساخت لایو اکشن این انیمیشن را دارد، بسیاری از طرفداران را هیجان‌زده کرد.

داستان فیلم کتاب جنگل درباره پسری است به نام موگلی که توسط یک گرگ و یک جگوار هندی بزرگ شده و برای زندگی در جنگل با خطرات زیادی روبه‌رو است. او باید با این خطرات روبه‌رو شود و راه و روش زندگی در جنگل را بیاموزد. در این زمان است که توسط ببری قدرتمند تهدید به مرگ می‌شود.

این فیلم زیبا با بازی نیل سیتی و با صداپیشگی هنرمندانی نظیر بن کینگزلی، بیل مری و ادریس البا توانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند و نامزد دریافت جوایز زیادی نیز شد. راتن تومیتوز با بررسی 320 نقد، 94 درصد از آن‌ها را مثبت ارزیابی کرد و به این فیلم امتیاز 7.73 را داد. بررسی‌های گوگل نیز نشان داده است که 88 درصد از کاربران، فیلم The Jungle Book را دوست داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

Home Alone

فیلم دوست‌داشتنی تنها در خانه از محبوبترین فیلم های خانوادگی تاریخ سینما است که بی‌شک خنده و شادی را به جمع‌های خانوادگی هدیه می‌دهد. این فیلم کمدی در سال 1990 و به کارگردانی کریس کلمبوس و نویسندگی جان هیوز ساخته شده است.

بهترین فیلم های خانوادگی جهان
بهترین فیلم های خانوادگی جهان

فیلم درباره پسری به نام کوین است که در یک خانواده پرجمعیت زندگی می‌کند. هنگامی که خانواده او تصمیم می‌گیرند برای تعطیلات به سفر بروند، او با ایجاد دردسر و مشکل شب قبل از سفر به اتاق زیر شیروانی تبعید می‌شود. او که بسیار عصبانی و ناراحت است، آرزو می‌کند که خانواده‌اش ناپدید شوند.

هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شود، متوجه می‌شود که خانواده‌اش، او را در خانه جا گذاشته و به سفر رفتند. او که از تنهایی و آزادی بدست آمده خوشحال است، به زودی متوجه می‌شود که دو دزد قصد ورود به خانه را دارند. بازی درخشان مکالی کالکین، جو پشی و دانیل استرن توانست مخاطبان را عاشق این فیلم کند و به انتخاب اول خانواده‌ها برای تماشای یک فیلم جذاب تبدیل شد.

Charlie and the Chocolate Factory

داستان فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی درباره پسری است به نام چارلی که به همراه خانواده پرجمعیتش زندگی می‌کند. آن‌ها که از اوضاع مالی خوبی برخوردار نیستند، با جایگزین شدن ماشین‌ها و بیکار شدن پدرش زمستان سختی را تجربه می‌کنند. او علاقه زیادی به شکلات دارد، ولی به علت اوضاع مالی خانواده‌اش قادر نیست پولی برای خرید شکلات کنار بگذارد.

بهترین فیلم های خانوادگی جهان
بهترین فیلم های خانوادگی جهان

در همین حین صاحب کارخانه بزرگ شکلات سازی، ویلی وانکا با پنهان کردن 5 بلیط طلایی در شکلات‌ها قصد دارد 5 بچه را به بازدید از کارخانه بزرگ و هیجان‌انگیزش دعوت کند. هنگامی که چارلی پولی در خیابان پیدا می‌کند، با خرید یک شکلات، یکی از بلیط‌های طلایی را پیدا می‌کند و به این ترتیب باید راهی ماجراجویی مهیجی در کارخانه شکلات سازی شود.

فیلم Charlie and the Chocolate Factory به کارگردانی تیم برتون از رمانی به همین نام نوشته رولد دال اقتباس شده است. این فیلم با بازی جانی دپ، فردی هایمور و هلنا بونهام کارتر نامزد دریافت جایزه‌های زیادی شد؛ از جمله نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد برای فیلم کمدی یا موزیکال و در نهایت توانست جایزه اسکار بهترین طراحی لباس را بدست آورد.

بیشتر بخوانید:

Finding Neverland

فیلم Finding Neverland از پرافتخارترین فیلم های خانوادگی چند سال اخیر است که با داستان قوی و جذابش توانست توجه‌های زیادی را به خود جلب کند. این فیلم به کارگردانی مارک فورستر با اقتباس از نمایشنامه‌ای با همین نام اثر کالن نی ساخته شده است. بازی تماشایی جانی دپ، کیت وینسلت و داستین هافمن در این فیلم بسیار به چشم منتقدان آمد و تحسین بسیاری را برانگیخت.

بهترین فیلم های خانوادگی جهان
بهترین فیلم های خانوادگی جهان

فیلم در جستجو ناکجا آباد داستان مردی است به نام بری که نویسنده و نمایشنامه‌نویس است. پس از شکست‌های متوالی و استقبال کم مخاطبان از نمایشنامه‌هایش، با زنی بیوه به نام سیلیویا که دارای چهار فرزند است ملاقات می‌کند.

بین بری، سیلیویا و بچه‌ها پیوند عاطفی زیبایی شکل می‌گیرد و بری با الهام از همین موضوع تصمیم می‌گیرد نمایشنامه‌ای درباره بچه‌هایی که دوست ندارند بزرگ شوند بنویسد. این فیلم که با بودجه 25 میلیون دلاری ساخته شد، بیش از 116 میلیون دلار فروش کرد و تبدیل به یک موفقیت تجاری شد. فیلم Finding Neverland  همچنین نامزد دریافت 6 جایزه اسکار، 10 جایزه بفتا و 5 جایزه گلدن گلوب شد.

We Bought a Zoo

فیلم ما باغ وحش خریدیم یک فیلم خانوادگی جذاب است که سال 2011 به کارگردانی کامرون کرو و با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته بنجامین می ساخته شده است. داستان این فیلم درباره مردی است به نام بنجامین که بعد از مرگ همسرش خانه‌ای در حومه شهر می‌خرد که باغ وحشی نیز با آن همراه است.

بهترین فیلم های خانوادگی جهان
بهترین فیلم های خانوادگی جهان

او با بازدید از باغ وحش و پس از مشورت با فرزندانش مسئولیت باغ وحش را به عهده می‌گیرد و تصمیم دارد آن را دوباره بازگشایی کند. او به زودی در می‌یابد که بازگشایی این باغ وحش و عبور از موانع، کار آسانی نیست.

فیلم We Bought a Zoo با بازی مت دیمون، اسکارلت جوهانسون و توماس هیدن چرچ با استقبال خوب مردم روبه‌رو شد و نظرسنجی‌های گوگل حاکی از این است که 94 درصد از مخاطبان از این فیلم لذت بردند. فیلم ما یک باغ وحش خریدیم فیلمی سرگرم کننده با موضوع امید و تلاش است که با قرار گرفتن در فهرست بهترین فیلم های خانوادگی به خوبی می‌تواند خانواده‌ها را سرگرم کند.

بیشتر بخوانید:

Eight Below

داستان فیلم هشت درجه زیر صفر درباره یک ماجراجویی در قطب جنوب است. جری شپرد یک محقق است که در قطب جنوب در حال همکاری با بنیاد ملی علوم است. هنگامی که دکتر دیویس مک کلارن برای تحقیقاتی به مرکز آن‌ها وارد می شود، درخواست می‌کند که برای بررسی یک شهاب سنگ نادر به سفری خطرناک بروند.

بهترین فیلم های خانوادگی جهان
بهترین فیلم های خانوادگی جهان

به دلیل وجود شرایط خطرناک در کوه‌های یخی، رفتن با تجهیزات سنگین غیرممکن به نظر می‌رسد. در همینجاست که شپرد ایده‌اش را با مک کلارن در میان می‌گذارد؛ او پیشنهاد می‌دهد که با استفاده از سورتمه سگ‌ها به محل مورد نظر بروند.

این فیلم مهیج با موضوع جالب و جدیدش توانست نظر مساعد بسیاری از تماشاگران را به خود جلب کند؛ بطوریکه 94 درصد کاربران گوگل اعلام کردند که از فیلم راضی بودند. فیلم Eight Below با بازی پل واکر و بروس گرینوود با واکنش مثبت منتقدان نیز روبه‌رو شد و سایت راتن تومیتوز با بررسی 146 نقد، 72 درصد از آن‌ها را مثبت خواند.

Beauty and the Beast

فیلم دیو و دلبر لایو اکشن دیگری از شرکت دیزنی است که با استقبال بی‌نظیر مخاطبان روبه‌رو شد. این فیلم پرهزینه که با بودجه‌ای بین 160 تا 225 میلیون دلار ساخته شد، فروشی بیش از 1.260 میلیارد دلار داشت. علاوه بر استقبال خوب دوستداران سینما، منتقدان هم با نمرات خوبی از این فیلم استقبال کردند. سایت متاکریتیک بر اساس 47 نقد، نمره 65 را به این فیلم اعطا کرد.

بهترین فیلم های خانوادگی جهان
بهترین فیلم های خانوادگی جهان

داستان فیلم که به انیمیشن اصلی که در سال 1991 ساخته شده است بسیار وفادار است، درباره شاهزاده‌ای است که به دلیل رفتارهای ناشایست توسط جادوگری به یک دیو نازیبا تبدیل شده و زندگی‌اش به یک گل رز وابسته است. او تا زمان افتادن آخرین گلبرگ گل فرصت دارد تا انسانی را عاشق خود کند؛ در غیر اینصورت خواهد مرد.

در همین حین دختری به نام بل که از دنیای ساده و زندگی معمولی خود خسته شده است، برای یافتن پدر خود سر از کاخ دیو در می‌آورد. فیلم Beauty and the Beast با بازی اما واتسون و دن استیونز نامزد دریافت جوایز زیادی از جمله 2 جایزه اسکار و دو جایزه بفتا نیز شد. این فیلم موزیکال با داستان نوستالژی و بازی درخشان بازیگرانش بی‌شک یکی از بهترین فیلم های خانوادگی تاریخ سینماست.

بیشتر بخوانید:

Night at the Museum

فیلم شب در موزه با بازی کمدین دوست‌داشتنی دنیای هالیوود، بن استیلر یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن ساعاتی شاد در کنار خانواده است. این فیلم با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته میلان ترن ساخته شده که برای کودکان نوشته شده است. فیلم Night at the Museum درباره موزه‌ای عجیب و غریب است که پس از نیمه شب اتفاق‌های باورنکردنی در آن رخ می‌دهد.

بهترین فیلم های خانوادگی جهان
بهترین فیلم های خانوادگی جهان

لری که یک مرد مطلقه است، هنوز در پی یافتن یک شغل ثابت است. همسر سابقش، او را الگوی بدی برای پسر ده ساله‌شان می‌داند. در این میان نگهبان شب موزه که به دوران بازنشستگی خودش نزدیک می‌شود، لری را برای حفاظت از موزه در ساعات شب استخدام می‌کند. لری با اینکه زیاد از شغل جدیدش راضی نیست، ولی سر کار حاضر می‌شود. با ورود او به موزه و تاریک شدن هوا، لری متوجه می‌شود که همه اشیای موزه جان گرفته‌اند.

Jumanji

بی‌شک یکی از خاطره‌انگیزترین فیلم‌های تاریخ سینما، فیلم جومانجی است. این فیلم که با اکران قسمت اولش با استقبال خوبی روبه‌رو شد، نتوانست نقدهای مثبتی از جانب منتقدان دریافت کند. این عنوان با بازی کمدین فقید و دوست داشتنی هالیوود، رابین ویلیامز از بهترین فیلم های خانوادگی هالیوود به شمار می‌رود؛ فیلمی که ما را از دنیای واقعی جدا می‌کند و به سفری هیجان‌انگیز می‌فرستد.

بهترین فیلم های خانوادگی جهان
بهترین فیلم های خانوادگی جهان

داستان فیلم درباره یک بازی جادویی است که می‌تواند بسیار خطرناک باشد. پسری به نام آلن پریش که این بازی را در محل یک پروژه ساختمانی پیدا می‌کند، بازی را آغاز می کند. ولی به درون بازی کشیده می‌شود و دیگر از او خبری به گوش نمی‌رسد.

26 سال بعد زمانی که چند بچه دیگر دوباره بازی را پیدا می‌کنند، آلن این شانس را پیدا می‌کند که خودش را نجات دهد. این فیلم که در سال 1995 به کارگردانی جو جانستون ساخته شد، توانست به یک موفقیت تجاری در گیشه‌ها تبدیل شود و بیش از 262 میلیون دلار فروش داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

گردآوری : techrato

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر