;
coinex

بانک مرکزی ژاپن ارز دیجیتال رونمایی می‌کند!

بانک مرکزی ژاپن ارز دیجیتال رونمایی می‌کند! با این وجود، این نهاد دولتی تایید کرده است که این موضوع یک پروسه زمان‌بر و بلند مدت خواهد بود. با ما باشید.

بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده است که برنامه‌ای برای عرضه ارز دیجیتال ملی خود در آینده‌ای نزدیک ندارد، اما در حال مهیاکردن شرایطِ لازم است تا در صورت نیاز، اقدام به راه‌اندازی آن کند.

ارزهای دیجیتال ملی با پشتوانه بانک مرکزی هر کشور ساخته می‌شوند. ایده این ارزهای دیجیتال مدت‌هاست که با الگوگیری از ارزهای دیجیتال فعلی، روی میز بانک‌های مرکزی قرار دارد. باید به یاد داشت که ارزهای دیجیتال ملی معمولا با استفاده از یک دفتر کل بلاک چینی فعالیت می‌کنند، اما نباید انتظار یک ارز غیرمتمرکز نظیر بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را داشت.

بانک مرکزی ژاپن ارز دیجیتال رونمایی می‌کند

بانک مرکزی ژاپن به نام «BOJ» اخیرا اعلام کرده که اوایل سال مالی ۲۰۲۱ شروع به آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خواهد کرد و این آزمایش‌ها شامل سه مرحله می‌شود.

بیشتر بخوانید:

طبق اعلام BOJ، یک سیستم روی اینترنت خلق می‌شود و عملکردهای اصلی و پایه CBDC شامل صدور و گردش آن مورد آزمایش قرار می‌گیرد و سپس شاهد آزمایش‌های پیشرفته‌تری از سوی این بانک خواهیم بود.

بانک مرکزی ژاپن ارز دیجیتال رونمایی می‌کند

در حالی که BOJ اعلام کرده که برنامه‌ای برای صدور CBDC ندارد، ژاپن می‌خواهد در برابر اقدامات چین آمادگی خود را افزایش دهد. یکی از دلایل این موضوع، تلاش نخست وزیر جدید ژاپن به نام «یوشیهیده سوگا» برای دیجیتالی کردن این کشور است.

به اعتقاد BOJ، موسسات مالی خصوصی برای CBDC حکم یک واسطه را خواهند داشت و پس از عرضه توسط بانک مرکزی ژاپن، این ارز دیجیتال به صورت گسترده توسط عموم مصرف‌کنندگان، کمپانی‌ها و افراد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آزمایش این ارز دیجیتال طی سه مرحله انجام می‌شود که مرحله آخر شامل کسب و کارهای خصوصی و مصرف‌کنندگان می‌شود که عملکرد و همچنین امنیت این ارز دیجیتال را به عنوان روش پرداخت مشابه با پول نقد مورد بررسی قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اینکه بانک مرکزی ژاپن ارز دیجیتال رونمایی می‌کند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر