;
coinex

بهترین هکرهای ایرانی ؛ آشنایی با مخوف ترین هکرهای ایران!

هکرها به عناون متخصصان عالم فناوری، همواره در تلاش برای یافتن باگ های سیستمی هستند. با ما در معرفی فهرستی از بهترین هکرهای ایرانی همراه شوید.

هک کردن یکی از جذاب‌ترین مباحث روز کامپیوتر بوده و صحبت درباره برترین هکرهای دنیا همیشه داستان‌های هیجان‌انگیزی را به همراه دارد. اما امروز میخواهم برایتان از بهترین هکرهای ایرانی بگویم.

هکرها که انواع متفاوتی دارند دنیای خاص خود را داشته و در برخی مواقع با یکدیگر رقابت خاصی هم دارند!حتما راجع به هک کردن، هکرها و نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری شنیده‌اید اما، شاید ندانید که همه هکرها به دنبال نقض قوانین نیستند. به طور کلی هکرها بر اساس ماهیت کارهایشان به سه دسته تقسیم می‌شوند.

همه هکرها مخرب و بد نیستند. هکرهای خوب «هکرهای کلاه سفید» نامیده می‌شوند و از هک برای بهبود امنیت رایانه‌ها استفاده می‌کنند. هکرهایی که فقط به دنبال سرگرمی هستند «هکرهای کلاه خاکستری» نامیده می شوند. پس به نوع مخربشان چه می‌گویند؟

به آنها «هکرهای کلاه سیاه» می‌گویند. همانطور که در تاریخ نیز دیده‌ایم با وجود اینکه این هکرها در کارشان بهترین هستند می‌توانند دردسرهای زیادی ایجاد کنند.

آشنایی با بهترین هکرهای ایرانی

مدتی است اخبار مرتبط با هکرهای ایرانی رونق گرفته. فعالیت این هکرها یا گروه های هکری رشد کره است و به تناسب رشد فعالیت هاشان، و اقدامات خاصی که انجام داده اند در اخبار غیررسمی و رسمی نامشان برده میشود.  این روزها از گوشه و کنار مرتبا میشنویم که فلان گروه هک ایرانی تعدادی سایت را هک کرده اند. یا به یک سرویسی خاص از یک سایت بزرگ نفوذ کرده اند.

اما چرا برای ما این موضوع جالب است. اساسا در همه رشته های علمی برخی از شاخه های آن رشته بیشتر مورد توجه عموم مردم قرار میگیره حتی اگر از آن علم هم هیچ آگاهی نداشته باشند ولی خبرهای مرتبط به آن را دنبال میکنند.مثلا: نجوم، مباحث مربوط به سیاه چاله ها – در فیزیک، مباحث هسته ای – در ادبیات ، شعر – در شیمی،  نفت و… .

بزرگترین هکرهای ایران
بزرگترین هکرهای ایران

به همین دلیل هم این روزها ما خبرهای هکرهای ایرانی را بیشتر میشنویم؟ فارغ از هر تحلیلی این امر به طور طبیعی به دلیل گسترش خدمات اینترنتی در جامعه میباشد. و اساسا هر قدر این خدمات افزایش یابد با نسبتی منطقی این موضوع نیز مانند هر علم دیگری در ایران بیشتر رشد خواهد کرد.

گروها و افراد هکر انگیزهای متفاوتی از هک خود دارند و از همین رو نیز دسته بندی هایی دارند که شاخص ترین این دسته ها شامل: هکرهای کلاه سیاه ، که هکرهایی با هدف خرابکاری هستند و هکرهای کلاه سفید که هکرهایی با هدف اطلاع دادن از مشکلات امنیتی هستند میباشند. در این میان هکرهای کلاه خاکستری نیز وجود دارند که عمدتا در پی سرگرمی و علایق خاص خود فعالیت میکنند. نه آسیبی میزنند و نه سودی به حال کسی دارند.

اما در این مطلب بحث من در مورد انواع هکرها نیست. هدف من با توجه به افزایش روز افزون هکرها، معرفی بهترین هکرهای ایرانی است تا بیشتر با آنها و نوع حملاتشان آگاه شوید. ذکر این نکته ضروری است که هکر ها اساسا شخصیت های مخفی در جامعه هستند و جرز هکرهای کلاه سفید و هکرهای کلاه سیاه دستگیر شده از دیگر هکرهای تصویری در دست نیست.

بیشتر بخوانید:

گروه آشیانه

هرکس که کمی با فضای امنیت اینترنت ایران آشنا باشد بی شک اسم این گروه را شنیده است. آشیانه اولین و بزرگترین گروه ایرانی است که در زمینه هک و امنیت فعالیت می کند و در سال ۹۲ توانست سایت های دولتی زیادی را مورد نفوذ قرار دهد.

این گروه در سال 1382 توسط بهروز کمالیان و نیما صالحی ایجاد شد. ایشان و همکارانشان ابتدا افرادی بودند که به مقولات هک و امنیت علاقه داشتند و به طور خود جوش این کار را انجام میدادند تا اینکه تصمیم گرفتند به فعالیت های خود شکل جامعتری بدهند.

بهترین هکرهای ایرانی
بهترین هکرهای ایرانی

سرانجام در سال 1382 این گروه ایجاد شد آنها ابتدا بر روی سایت خود با نام http://ashiyane.org فعالیت خود را آغاز کردند. که به آمار سایت alexa اولین و بزرگترین سایت هک و امنیت در ایران است.

بعدها با تاسیس آموزشگاه، شرکت امنیتی و میزبانی وب  کار خود را گسترش دادند. از نظر دسته بندی نمیتوان آنها را در دسته یا گروه خاصی جای داد زیرا آنها هم مثل هکرهای کلاه سیاه به منظور تخریب سایت های کشورهایی که با ایران مشکل سیاسی دارند اقداماتی انجام داده اند، هم مثل هکرهای کلاه سفید سایت های ایرانی که مشکل داشته باشند را شناسایی کرده به مدیران آنها اخطار میدهند.

این گروه در سال 90 توانست عنوان بهترین تیم هکری را از زون اچ (Zone-H) دریافت کند. برخی میگویند آشیانه در زمره 3 گروه هکری برتر جهان قرار دارد.

ولی به هر شکل میتوان گفت که آشیانه تنها گروه هکر رسمی در ایران است که دارای شرکت است. اگر بخواهیم جند مورد از فعالیت های ایشان را ذکر کنیم، موارد زیر قابل اشاره است:

  • رخته و نفوذ به حدود 500 سایت دولتی امریکایی
  • هک کردن سایت ناسا
  • هک کردن شمار زیادی از سایت هایی که از واژه خلیج عربی استفاده کردند.
  • هک چندین سایت دانمارکی (مرتبط با داستان کاریکاتور پیامبر)
  • حمله و رسوخ به چندین سایت اسرائیلی
  • هک برخی از مهمترین سایت های داخلیِ مربوط به نهادهای حکومتی مانند: مجلس خبرگان، دبیرخانه مجلس شورای اسلامی، سایت آیت الله جنتی و همچنین سایت آیت الله شاهرودی (فاز نامعلومه!!)
  • رسوخ به برخی از مهمترین سایت ها در عربستان سعودی و نهادهای مرتبط با وهابیان

بیشتر بخوانید:

ارتش سایبری ایران

از این فرد یا گروه هیچ تصویری در دست نیست و تا کنون هویت آن فاش نشده است. ولی در مورد آن تحلیل ها و حرفهای بسیاری وجود دارد. قبل از پرداختن به این تحلیل ها بهتر است با فعالیتهایی که تا کنون داشته آشنا شویم.

نام این گروه اولین بار در جریان اعتراضات بعد از انتخابات سال 88 شناخته شد. در جریان آن اعتراضات و اقدامات برخی از معترضین در توییتر، ارتش سایبری در اقدامی توییتر را هک کرد و در مقابل این حرکت معترضان اقداماتی انجام داد که در سطح ملی و جهانی رسانه ای شد.

بزرگترین هکرهای ایران
بزرگترین هکرهای ایران

اندکی پس از توییتر جستجوگر “بایدو” و دامنه “فیس بوک دات نت” مورد حمله ارتش سایبری قرار گرفت. در پی این حملات سایت محسن سازگارا ، خبرنامه امیرکبیر ، رادیو زمانه و برخی دیگر از سایت ها (عموما معاند با جمهوری اسلامی) مورد حمله ارتش سایبری قرار گرفتند.

“اختر قاسمی” از همکاران رادیو زمانه با اشاره به اینکه  او مدتها با ایمیل هک شده خود با فردی که فکر میکرده دوستش است چت داشته است. اما سپس متوجه شده که او همان شخص هکر است و از او در مورد انگیزها و خصوصیاتش پرسیده که او گفته است: “اولاً من یک نفرم و به اندازه یک ارتش کار می‌کنم و اسمم ارتش است. من یک جوان عادی و متخصص کامپیوتر هستم”

او در این گفتوگو خود را 21 ساله و یک دانش آموز اخراجی معرفی کرده است. اما عده ای هم او/ آنها را مجموعه ای وابسطه به “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران” میدانند. برخی نیز گمانه زنی هایی در مورد روسی بود هکرها و استفاده از آنها توسط سپاه دارند.

اما این گروه هر چه باشد بی شک با توجه به کارهای انجام داده یکی از بهترین هکرهای ایرانی محسوب میشود. شماری دیگر از فعالیت های ارتش سایبری به قرار زیر است:

  • هک سایت Zone-h که به واقع یکی از مهمترین فعالیت های او به شمار میآید.
  • از دسترس خارج کردن سامانه جامع گلستان
  • هک تک کرانچ
  • هک سایت شبکه فارسی وان
  • هک سایت صدای امریکا
  • هک چندین بانک خارجی مانند بانک جی پی مورگان و مورگان استنلی
  • هک سایت بانک قوامین

بیشتر بخوانید:

Arta

آرتا با نام واقعی حسین فلاحیان، 21 است و بیشتر در زمینه ی شناسایی باگ فعالیت دارد و یک هکر کلاه سفیدمحسوب میشود و همچنین یک بتاتستر حرفه ای نیز هست. باگها و حفره های زیادی رو در سایت ها و نرم افزارهایی همچون Instagram و sony entertainment network و ElectronicArts کشف و گزارش کرده است که سبب مشهوریت او به عنوان یکی از بهترین هکرهای ایرانی شده است.
بهترین هکرهای ایرانی
بهترین هکرهای ایرانی
وی همچنین سابقه هک چندین سایت عربی رو به خاطر درج نام خلیج عربی دارد. به جرات میتوان گفت مهم ترین باگی که وی شناسایی و گزارش کرد، باگ در بخش استوری اینستاگرام روی پلتفرم اندروید بوده که موجب لورفتن اطلاعات کاربر میشد. وی توانست با همکاری اینستاگرام
مشکل این باگ را  کاملا برطرف کند. پس از این، سایت اینستاگرام  اعلام کرد که در نسخه جدید این باگ کاملا رفع شده است.

با این که درمورد آرتا و فعالیت های او بحث ها و گفته های فراوانی هست و مقالات زیادی در  وبسایت های مختلفی همچون ویکی پدیا و زومجی نوشته  شده  اما  هیچوقت  علاقه نداشته که  جزییات کارش جایی درز پیدا کند و منتشر شوند. به همین دلیل اطلاعات دقیقی از حرفه  او  در  دسترس  نیست.

با این وجود گفته میشود که به علت توانایی های خاص خود، با چندین شرکت معروف مانند یوبیسافت و الکترونیک آرتز همکاری دارد.

بیشتر بخوانید:

litix4

علی محمد زاده با نام مستعار litix4 که اهل آمل در مازندران و 22 ساله است یکی دیگر از بهترین هکرهای ایرانی است.  وب سایت شخصی  او به آدرس www.bivafa.ir در دسترس است.

بزرگترین هکرهای ایران
بزرگترین هکرهای ایران

از جمله فعالیت های litix4 میتوان به هک تعداد زیادی سایت عربی برای حمایت از نام خلیج فارس در مقابل خلیج عربی اشاره کرد. علاوه بر این پیدا کردن باگ سیستم های مدیریت محتوا منجمله وردپرس از دیگر حوزه های مورد علاقه او میباشد. هک و رخنه در نزدیک به 100 سایت از دانشگاه های معتبر ایران و اسیا نیز در کارنامه او دیده میشود.

bl4ck.viper

با نام واقعی بهنام کیانفر، 21 ساله و اهل آذربایجان شرقی است. او که رشته مهندسی نیروگاه خوانده، در دنیای دیجیتال هم فعالیت های زیادی دارد. وبلاگ شخصی دارد به آدرس bl4ckviper.bloghaa.com؛ اما از آنجا که به فعالیت تیمی علاقه مند است، مدیریت وبسایت گروه turk black hat TBH (زیرزمینی) را نیز برعهده دارد.

بهترین هکرهای ایرانی
بهترین هکرهای ایرانی

از جمله فعالیت های bl4ck.viper میتوان به حمله به سرورهای تیم هکری آشیانه و همچنین هک کردن سایت iribnews اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

Cair3x

با نام واقعی علی علیپور، 21 ساله و اهل شیراز است. یک وبلاگ شخصی به آدرس Cair3x.blogsky.com دارد و در عین حال در وبسایت گروه هکری خود به آدرس www.ajaxtm.com نیز فعالیت دارد.
علی به عنوان مدیران ارشد تیم ajax ، دانشجوی کارشناسی نرم افزار دانشگاه شیراز بوده است و در پی ایجاد متد های جدید هک، متد های xss را به طور حرفه ای و تخصصی دنبال میکند. او معتقد است که هکر رنگی ندارد، و هکر فقط یعنی blackhat. او به فعالیت های خرابکاری علاقه مند است.

Mehdi..Hidden

هکری که به صورت تفریحی اقدام به هک سایت میکند. قبل از سال ۲۰۱۳ از فعالیت وی اطلاعاتی در دست نیست ولی از نفوذ هایی که انجام داده احتمال می رود هکری باتجربه باشد.

بزرگترین هکرهای ایران
بزرگترین هکرهای ایران

از جمله سایت هایی که توسط این هکر مورد نفوذ قرار گرفته می توان به دانشگاه گزاس، هاتسون، AVS، دانشگاه بین المللی شیلی و مرکز مخابرات فرانسه اشاره کرد. این هکر بیشتر به هک سایت های دانشگاهی تمایل دارد. وی پس از هک کردن پیج و وبلاگ گروه هکرهای ناشناس ۱۷۶۹ یکی از مدیران ارشد این گروه شد.

بیشتر بخوانید:

Net.Edit0r

با نام واقعی داریوش 19 ساله؛ یکی از بهترین هکرهای ایرانی و مدیر وبسایت blackhat میباشد. اطلاعات کمی درباره او داریم اما داریوش به عنوان مدیر گروه هکری کلاه سیاهان، فعالیت هایی بر ضد اسلام ستیزی انجام داده و برخی سایت های اسرائیلی، امریکایی و عربستانی را هک کرده است. به علاوه هک برخی وبسایت ها در پاکستان و سایر کشورهای منطقه نیز از عمده فعالیت های او محسوب میشود.

بزرگترین هکرهای ایران
بزرگترین هکرهای ایران

هک وبسایت Antisecurity آمریکا یکی از مهمترین فعالیت های او بود، به علاوه به نظر میرسد چندان روی خوشی به گروه های هکری رقیب در ایران نیز نشان نداده است. بخش خاصی از فعالیت های داریوش صرف رخنه به سایت گروه های هکری ایرانی شده است.

 ایلیا نورتون

یکی از بهترین هکرهای ایرانی که متاستفانه اطلاعات بسیار محدودی درباره او داریم. هکری مستقل که تا کنون موفق به هک ۷۱ سایت دولتی داخلی شده است. این هکر از جمله هکرهایی است که بصورت مداوم و روزانه اقدام به نفوذ به وب سایت ها می نماید.

بزرگترین هکرهای ایران
بزرگترین هکرهای ایران

یکی از آخرین اخباری که درباره او منتشر شد، مربوط به آخرین رتبه بندی سایت زون اچ بود که طی آن، در رتبه پنجم جهان، ایلیا نورتون با نام مستعار نورتون موفق به هک ۱۰۱۲۲ (ده هزار و صد و بیست و دو ) سایت و ۱۱۰سایت دولتی شده است.

 Leader of hack

هکری که توانست دانشگاه نیویورک آمریکا وچند سایت دولتی در این ایالت را هک کند. این هکر پیام های هشدار به دولت امریکا را منتشر نمود با این مضمون “که از جاسوسی علیه ایران دست بردارید.”

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (36 نظر)

    از ولت من رمز ارز دزدیده شده کسی هست کمک کنه؟

    پاسخ

    یک هکر کار درست میخام کلاه منو برداشتن میخام. با آدرس ولت پول رو برداشت کنم یا آدرس خودشو دربیارم‌
    09014729907

    پاسخ

    سلام منم نزدیک به 17هزار کلاهبرداری شده زندگیم داره ازهم پاشیده میشه همسرم با 2 بچه زیر 10 سال داره غز دستم میره
    منم دنبال کسی هستم کمکم کند تا به پولم برسم بیشتر از همه خانوادمو از دست ندهم
    فقط آدرس ولت دارم
    و سایت
    اگر کسی راهنمای و کمک کنه منو ممنونش میشم

    پاسخ

    سلام من به یک هکر خوب نیاز دارم . که بتونه ولت btcrso را برام بازکنه 30 درصد ولتم با بت حق زحمت برای اون . هر کی آشنای هکر خوب داره به من ایمیل بزنه ممنون

    پاسخ

    سلام وقت بخیر
    دنبال یه فرد میگردم که بهم آموزش برنامه نویسی رو بده
    ممنون

    پاسخ

    سلام دوستان ببخشید دنبال یه هکر هستم که کار بلد باشه تو یه سایت رمز ارز هستم که ازش برداشتم کردم ولی مبلغ پایین مبلغ بالا میخوایی برداشت کنی یه رمزی میخواد که ندارم یه هکر می‌خوام اون رمز و برام بتونه پیدا کنه پول خیلییییییی خوبیییی هم داره مبلغش خیلی بالاهست اگه کسی هست تماس بگیره باهام ممنون 09102913726

    پاسخ

    سلام ، یکی از بچه های محلدما البته سنش از من بیشتره از اعضای آشیانه بوده ، اسمش مهرداد غریبی هست و اگه اشتباه نکنم لقب آنجل سولو داره ، ارزهای دیجیتال من رو که دزدیده بودن برام پس گرفت ، ابن مقاله رو دیدم گفتم یادی کنم از ایشون.
    ممنونم

    پاسخ

    سلام، شماره ای چیزی ازش داری؟ راه ارتباطی باهاش رو اگه بگی ممنون میشم، ی مشکل دارم ک فقطهکر میتونه سریع حلش کنه

    پاسخ

    سلام میشع کمکم کنی منم به ۱۷ هزار دلارم برسم

    پاسخ

    از ولت من رمز ارز دزدیده شده کسی هست کمک کنه؟

    پاسخ

    سلام هک ناسا باگ اینستاگرام و هزار چیز دیگر عجب 🤣🤣🤣

    پاسخ

    سلام پل ارتباطی با هکر ها به چه صورت است؟ چجوری باید باهاشون در ارتباط بود؟

    پاسخ

    سلام، فهمیدی لطفا ب منم بگو

    پاسخ

    سلام دوستان یه هکر خوب کسی سراغ داره معرفی کنه بهم یه مشکل دارم برام حل کنه🙏🏻

    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت شما… متین فرمودید…
    میگم سورنا اونکه وزارت دفاع، اصفهان صنایع فجز، اونو هک کرد؟ اونو میگید؟ نمدونی چه شد عاقبتش؟ ایرانه یا آمد بیرون از کشور؟

    پاسخ

    سلام و درود خدمت همگی… چه معلومات بالایی داده بود اون مخاطب عزیز… فیلتر شکن و فلان… 😂 بنده از هک،، اپسیلون معلوماتی، دارم… حمل بر خودستایی نباشه… اما تاوان 6 سال زندان ایرانم… تحمل نمویم..

    شاعری میگه…
    ریشه ی القاب مرا گر ننگ نهی… از کاشانه و افکارت، تنگ دهی

    پاسخ

    هکری هم راحته هم سخت تلاش کنی میشی

    یه راهنمایتت میکنم قبل اینکه حمله سایبری انجام بدی اول فکر کن تحقیق کن که چجوری رد پات پاک کنی بعد حمله سایبری انجام بده

    پاسخ

    دایی هکر نیازی به فیلترشکن نداره اونا خودشون تونل از چند پروکسی با چند لوکیشن مختلف دارن که ثانیه ای عوض میشن تو سرورشون اطلاعات غلط انتشار نده که سایتا پخش کردن یکی از رو اون یکی وگرنه بیشتر فیلترشکنا که میگی کاملا قابل ردیابی هستن عین یوتیوب که سر ماین کرد اونی که هکره حتی سیستم عاملشم متفاوته هیچ هکری ویندوز نداره یا خودشون میسازن یا عموما لینوکس قدیمیاش بک ترک فقط نصب میکردن نسبت به این امارم که تحریره انتشار داده نویسنده عزیز بهترین هکر و باسوادترین هکره ایرانی فقط دو نفره یکی میلاده که قبلا تو اشیانه بود الا مدیر امنیتیه اپارات و فیلیمو…هست میلاد هکینگ و نفر بعد سورناس البته با لقبا دیگه سورنا میتونم بگم بهترینه تو ایران سالا 88 تا هک سرورا بانکیم پیش رفته بحث سره هکره کسیکه خودش باگارو در میاره نه کسیکه با برنامه اماده اسکنو باگ یا اکسپولیت نفوذ میکنه خیلی از اینایی که اسم بردین حتی شاید نتونن پروتکل ببندن ولی سورنا تونست واس اون یه دوره سایتا بانکی خوابید چون رو 443 بودن و….

    پاسخ

    دقیقا بعدشم کسی که هکره هیچوقت نمیاد بگه من هکرم

    هکری کار اسونی نی

    پاسخ

    💯
    به غضنفر گفتن شغلت چیه؟؟ گفت یه اطلاعاتی هیچ وقت نمیگه من اطلاعاتیم 😂 البته این حجم راستگویی و صداقت خوبه ها… چون طرف مقابل کلا منحرف میشه و باورش نمیشه….
    اتفاقا میشه اول جاسوسی برا اون هکر یا اطلاعاتی 😉اره

    پاسخ

    سلام من رشته کامپیوتر زدم برنامه نویسی بلدم هم هک کردن
    میتونم به شما آموزش بدم

    پاسخ

    میشه کمک من کنید؟؟؟ میشه شماره ای چیزی بدید مشکلم رو درباره هک هست بهتون بگم لطفاااااا

    پاسخ

    سلام مشکلم درباره هکر است میشه شماره چیزی بدی کمکم کنی؟؟

    پاسخ

    سلام شما ه تماس میدید

    پاسخ

    یک راهنمای بهتون میدم شاید بدردتون بخوره

    معمولا هکر ها از وی پی ان(فیلتر شکن) استفاده میکنن تا ای پی(ip)شون رو تغییر بدن.
    مثلا اگه شما در ایالات متحده(امریکا) وصل شوید ای پیتون میره (147.135.77.102) این ای پی امریکا هستش
    و فیلترشکن از گوگل پلی نصب کنید
    چند تا فیلتر شکن خوب میدم

    ExpressVpn (اکانت میخواد)
    Vpnify
    NordVpn (اکانت میخواد)
    TunnelBear
    1.1.1.1 dns (یک نکته مهم درمورد این: این فیلتر شکن نیست. دی ان اس هستش و اگه وصل شید سایت های که فیلتر هستن بالا نمیاره)

    امیدوارم کمکتون کرده باشم, ببخشید زیادی نمیتونم بگم :>

    پاسخ

    خیلی ممنون از شما بدردم خورد

    پاسخ

    داداش پشمام ازین حجم اطلاعات تو رو خدا بیشتر نگو

    پاسخ

    سلام، یک هکر خوب و کار درست سراغ دارید بهم معرفی کنید؟
    میخوام ی ویزای شنیگن برام درست کنه
    ی هکر پیدا کردم ک وارد سایت میشد و مشخصات طرفرو وارد سایت میکرد و ویزا براش صادر میکرد… تا داشت نوبت بمن میرسید غیبش زد😢

    پاسخ

    alikakakm جز 10 هکر اول جهان قرار گرفت🤩

    پاسخ

    هکری الکی نیست تخصص بالایی میخواد.

    پاسخ

    سلام
    من می‌خوام یه هکر شم و نیاز دارم یه مربی بهم اموزش بده چون تو گوشی آدم چیزی متوجه نمیشه
    میشه بگید چطوری میشه یه هکر حرفه ای بشم

    پاسخ

    منم نصف دوره برنامه نویسی رو خوندم ولی تو هکری هنوز نوب هستم 😑😑

    پاسخ

    تو کی هستی سارا بچه ی کدوم شهری ؟

    پاسخ

    منم میخوام هکر شم و الان دارم دوره های برنامه نویسی و زبان های برنامه نویسی رو یاد میگیرم
    من نیاز به یک هکر واقعی دارم تا در این راه بهم کمک کنه

    پاسخ

    منم‌ میخام‌ هکر‌ شم ولی نیاز به ی مربی‌ دارم‌ تو گوشی هیچی نمیفهمم‌ اصلا‌ خوب توضیح نمیدن😭😭😭

    پاسخ

    سلام مدتیه مقالات سایت هکفا رو دارم میخونم انگار در این زمینه فعالیت آموزشی دارن. بهشون سر بزنید فکر کنم بتونن بهتون کمک کنن 🙄

    پاسخ