;
coinex

بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020 ؛ پرفروش ترین کتاب انگیزشی کدام است؟

بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020 کدامند؟ در این نوشتار برترین و پرفروش ترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020 را مرور خواهیم کرد. در ادامه این نوشتار با تکراتو همراه باشید.

آیا مغز ما به صورت اسرار آمیزی کار میکند یا ما چنین فکر میکنیم؟ ما انسان ها همیشه در مورد ناشناخته های پدیده های پیرامونمان از واژه «اسرار آمیز» استفاده میکنیم و بی شک مغز ما هم جزو ناشناخته ترین پدیده هایی است که بشر از گذشته ای دور مترصد به کشف نهفته ها و اسرار آن بوده‌ است.

اندیشمندان و نویسندگان زیادی در زمینه روانشناسی تلاش کرده اند که با رویکردی علمی، از پیچیده ترین رفتار های مغز ما پرده بردارند تا ما با اینکه چگونه مغز ما کار میکند آشنا شویم. عادت ها، رفتار و افکار ما بهترین عواملی هستند که روانشناسان میتوانند با مطالعه‌ی دقیق و هدفمند آنها به توجیه رفتار مغز ما بپردازند و ما میتوانیم با تکیه بر یافته های علم روانشناسی اطلاعات جامعی را از عملکرد مغزمان بدست بیاوریم.

برای موفقیت در زندگی باید توانمندی های ذهنی مان را بیشتر بشناسیم و عادت های موفقی را در پیش بگیریم تا یک متفکر هوشمند باشیم که بتوانیم در مورد مسائل زندگی خودمان سریع و هوشمندانه تصمیم بگیریم و برای هوشمند تر شدن راهکاری جز مطالعه‌ی روانشناسی نداریم. با تکراتو همراه ما باشید تا با بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020 در دنیا آشنا شوید.

20 مورد از بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020

با توجه به آمار پر فروش ترین و محبوب ترین کتاب های روانشناسی، ما 20 کتاب برتر  سال 2020 را به شما معرفی می‌کنیم. شما با انتخاب و مطالعه این کتاب ها از لیست بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020 می‌توانید:

  • در مورد نحوه کاردکرد مغز انسان بیشتر بدانید
  • تصمیمات بهتری در زندگی بگیرید
  • قانع کننده تر باشید
  • با وضوح بیشتری فکر کنید
  • حافظه خودتان را بهبود ببخشید
  • با زبان بدن افراد آشنا شوید
  • موّلد و خلاق تر باشید
  • عادت های خوبی را داشته باشید
  • مردم را تحت تأثیر قرار بدهید
  • دوستان زیادی پیدا کنید و روابط قوی با آنها داشته باشید

اگر شما هم به این نتیجه رسیده اید که گامی به سمت موفقیت و خودسازی بردارید و در رسیدن به جایگاه های بالاتر و توانمندی های بیشتر بسیار جدی هستید، حتما این 20 کتاب از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی 2020 را بخوانید.

تفکر سریع و آهسته (Thinking Fast & Slow) از دنیل کانمن

تفکر سریع و آهسته (Thinking Fast & Slow) از دنیل کانمن
تفکر سریع و آهسته (Thinking Fast & Slow) از دنیل کانمن – بهترین کتاب روانشناسی دنیا 2020

 کتاب تفکر سریع و آهسته که در جایگاه نخست از بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020 قرار میگیرد، از زمان انتشارش در سال 2011 به طور قابل توجهی به محبوبیت رسیده و جزو معروف ترین و شناخته شده ترین کتاب های روانشنسی دنیا تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

فهرست پرفروش ترین کتاب های جهان 2020 

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

کانمن در این کتاب به طور دقیق و موشکافانه ای دو سیستمی که تفکر و عملکرد ما را کنترل میکند را تحلیل می‌کند که یکی از این سیتم ها سریع است و دیگری آهسته. اطلاعات این کتاب به شما واقعاً کمک میکند تا بدانید که فرایند فکر کردن شما در مغزتان چگونه انجام می‌شود. همچنین با مطالعه این کتاب یاد  میگیرید که چگونه با داشتن عادت های خوب کیفیت زندگی خودتان را بهبود ببخشید.

قدرت عادت (The Power of Habit) از چارلز دوهیگ

قدرت عادت (The Power of Habit) از چارلز دوهیگ
قدرت عادت (The Power of Habit) از چارلز دوهیگ – بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020

تقریباً تمام کار هایی که در طول روز انجام میدهیم از روی عادت های قبلی ماست. اگر به طور جدی تصمیم دارید که یک زندگی پرثمر و موفقیت آمیزی داشته باشید، تغییر عادت هایتان باید یک اولویت بزرگ برایتان باشد.

قدرت عادت نوشته چارلز دوهیگ به عمق جزئیات علمی پشت این عادت ها و چرایی وجود آنها می پردازد. دوهیگ همچنین مراحل عمده تغییر عادتهای شما را در این کتاب برایتان بهتر توضیح می دهد. اگر کنجکاو هستید که درباره عادت ها و نحوه استفاده از آنها به نفع خود بیشتر بدانید این کتاب را از دست ندهید.

نابخردی‌های پیش‌پینی‌پذیر (Predictably Irrational) از دن آریلی

نابخردی‌های پیش‌پینی‌پذیر (Predictably Irrational) از دن آریلی
نابخردی‌های پیش‌پینی‌پذیر (Predictably Irrational) از دن آریلی – بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا تصمیماتی که می گیریم را می گیریم؟ کتاب دن آریلی به طور غیرقابل پیش بینی غیر منطقی، تصور غلط رایج مبنی بر اینکه ما به طور طبیعی از راه های بسیار منطقی عمل می کنیم را به چالش می کشد.

آریلی توضیح می دهد که تمام تصمیماتی که می گیریم منظم و قابل پیش بینی هستند و بنابراین بدان معناست که برخی رفتارهای “بی معنی” که مردم نسبت به کارها دارند معمولاً بی معنی نیستند بلکه قابل پیش بینی هستند!

نفوذ (Influence) از رابرت سیالدینی

روانشناسی اقناع

نفوذ (Influence) از رابرت سیالدینی
نفوذ (Influence) از رابرت سیالدینی – پرفروش ترین کتاب های روانشناسی 2020

 نفوذ یک معدن طلای واقعی و کامل است که هر کسی باید آن را در لیست مطالعه‌ی خودش داشته باشد. اگر شما صاحب کسب و کار، فروشنده یا در واقع کسی هستید که می خواهید به بالاترین سطح از توانمندی های خودتان برسید می دانید که اقناع کردن چقدر مهم است.

سیالدینی دقیقاً توضیح می دهد که چه چیزی مردم را وادار به گفتن کلمه “بله” می کند و اینکه چگونه شما می توانید این درک را در هر موقعیت از زندگی خود به کار ببرید.

در هر نوع اقناع شش اصل دخیل است که این کتاب همه آنها را به شما آموزش می دهد.

یک نگاه (Blink) از مالکوم گلادول

قدرت تفکر بدون تفکر کردن

یک نگاه (Blink) از مالکوم گلادول
یک نگاه (Blink) از مالکوم گلادول – بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020

 مالکوم گلادول کتابی باورنکردنی درباره چگونگی فکر کردن، بدون اینکه واقعاً فکر کنیم، نوشته است. که در جایگاه پنجم از لیست بهترین کتاب روانشناسی دنیا 2020 قرار میگیرد. این کتاب توضیح می دهد که چگونه مغز ما اغلب بدون فکر کردن در مورد مسائل پیرامونمان، تصمیمات ثانیه به ثانیه ای را می گیرد.

گلادول می گوید این تصمیمات زیر یک ثانیه به همان راحتی که به نظر می رسند نیستند و در واقع در این کتاب نمونه های زنده‌ی افرادی وجود دارند که می توانند با مشاهده‌ی موردی در یک ثانیه نتیجه گیری های قدرتمندی انجام دهند.

این یک کتاب عالی برای کسانی است که قصد دارند مهارت تصمیم گیری خود را بهبود ببخشند و قدرت علم روانشناسی را در پشت پرده تصمیماتشان داشته باشند.

کلید را بزن (Switch) از چیپ هیث و دن هیث

چگونه تغییر کنیم وقتی تغییر سخت است؟

کلید را بزن (Switch) از چیپ هیث و دن هیث
کلید را بزن (Switch) از چیپ هیث و دن هیث – پرفروش ترین کتاب های روانشناسی 2020

براداران هیث این کتاب خارق العاده را در مورد تضاد بین دو سیستم مختلف در مغز ما گردآوری کرده اند. این سیستم ها ذهن عاطفی و عقلانی ما هستند که هر دو در هر کاری که انجام می دهیم دائماً با یکدیگر رقابت می کنند. این همان عاملی است که بین تصمیمات مثبت در جهت تغییر زندگی و تصمیمات آسیب رسانی که ضعیف هستند تفاوت ایجاد می کند. کتاب تغییر همه چیز را کشف می کند و این یکی از بهترین کتاب های روانشناسی است که برای شما توصیه می‌شود.

شیرجه در خوشبختی (Stumbling on Happiness) از دنیل گیلبرت

شیرجه در خوشبختی (Stumbling on Happiness) از دنیل گیلبرت
شیرجه در خوشبختی (Stumbling on Happiness) از دنیل گیلبرت – بهترین کتاب روانشناسی دنیا 2020

 کتاب افتادن در خوشبختی از دنیل گیلبرت، یکی از بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020 است که از زاویه کمی متفاوت به روانشناسی نگاه میکند. در این کتاب شما با بینش های باورنکردنی در مورد توانایی های انسان برای پیش بینی آینده را خواهید دید. گیلبرت  اینگونه تبیین میکند که آیا شرایطی که پیش بینی شده مطابق میل ما است یا نه؟ تا ما بهترین تصمیات را در مورد مسایل پیش رویمان داشته باشیم. تخیل، توهم و باور غلط، اصلی ترین مباحث مورد بحث در مورد این شاهکار نوشته شده توسط دانیل گیلبرت است.

هوش هیجانی (Emotional Intelligence) از دنیل گلمن

چرا بیش از ضریب هوشی می تواند اهمیت داشته باشد؟

هوش هیجانی (Emotional Intelligence) از دنیل گلمن
هوش هیجانی (Emotional Intelligence) از دنیل گلمن – بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020

اوقات در جامعه میبینیم که  افراد زیادی بر ضریب هوشی تأکید می کنند نه هوش هیجانی. علاوه بر ضریب هوشی داشتن هوش هیجانی به طور گسترده توانایی شما را برای داشتن یک زندگی شاد و موفق بهبود می بخشد. نه فقط از نظر روابط بلکه در شغل و سلامت جسمی و روانی شما نیز تاثیر به سزایی دارد. گلمان در کتاب خود با جزئیات بیشتری هوش هیجانی را توضیح می دهد.

فرضیه خوشبختی (The Happiness Hypothesis) از جاناتان هید

فرضیه خوشبختی (The Happiness Hypothesis) از جاناتان هید
فرضیه خوشبختی (The Happiness Hypothesis) از جاناتان هید -بهترین کتاب روانشناسی دنیا 2020

جاناتان هید روانشناس برنده جایزه برترین کتاب روانشناسی، در کتاب خود که بسیار مورد ستایش قرار گرفته است، حکمت فلسفی جهان را از دریچه علم روانشناسی بررسی می کند. هید همچنین نشان می دهد که چگونه درک عمیق تری از ماجراهای ماندگار وجود دارد.

“همانطور که دیگران می خواهند با شما رفتار کنند با دیگران رفتار کنید”، یا “آنچه شما را نمی کشد شما را قویتر می کند” – می تواند زندگی ما را غنی و حتی دگرگون کند.

پارادوکس انتخاب (The Paradox of Choice) از بارنی شوارتز

چرا بیشتر کمتر است؟

پارادوکس انتخاب (The Paradox of Choice) از بارنی شوارتز
پارادوکس انتخاب (The Paradox of Choice) از بارنی شوارتز – بهترین کتاب های انگیزشی جهان در سال 2020

پارادوکس انتخاب مفهومی است که تقریباً در همه افرادی که این کتاب را میخوانند وجود دارد. در دنیای امروز اتخاذ تصمیمات روزمره بسیار پیچیده تر شده اند ما شروع به صرف زمان بسیار بیشتری برای تصمیم گیری کرده ایم. صادقانه بگوییم ما در حال اتلاف وقت هستیم!

این کتاب نگاهی به پشت علم انتخاب دارد، و اینکه چرا انتخاب بیشتر همیشه چیز خوبی نیست. خواندن این کتاب به علاقه مندان اکیداً توصیه می‌شود.

چگونه دوستان و دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم از دیل کارنگی

How to Win Friends & Influence People

چگونه دوستان و دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم از دیل کارنگی
چگونه دوستان و دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم از دیل کارنگی – بهترین کتاب روانشناسی دنیا 2020

شاید از میان افرادی که مطالعه را جزو اولویت های زندگی خود دارند کمتر کسی باشد که کتاب های دیل کارنگی را نخوانده باشد این شاهکار کلاسیک دیل کارنگی کتابی است که تقریباً همه علاقه مندان به خودسازی قبلاً از آن شنیده اند. آقای کارنگی در این کتاب به اصول ارتباط با دیگران میپردازد و بیان میکند که چگونه آنها را جذب کنید و تحت تاثیر قرار دهید.  این کتاب بهترین انتخاب از بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020 برای شما خواهد بود.

روانشناسی تکاملی (Evolutionary Psychology) از دیوید باز

علم ذهن

روانشناسی تکاملی (Evolutionary Psychology) از دیوید باز
روانشناسی تکاملی (Evolutionary Psychology) از دیوید باز – بهترین کتاب های انگیزشی جهان در سال 2020

این کتاب روانشناسی  رفتار انسان را از دریچه روانشناسی تکاملی مدرن بررسی می کند. روانشناسی تکاملی ابزار مفهومی روانشناسی تکاملی را در اختیار مردم قرار می دهد و آنها را در تحقیقات تجربی در مورد ذهن انسان آشنا می کند. این کتاب همچنین به عنوان یکی از 3 کتاب برتر برای خواندن تای لوپز مربی پیشرفت فردی عنوان شده است!

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب های آموزش بورس

بهترین و پرفروش ترین کتاب های ایران در سال 99

ژن خودخواه (The Selfish Gene) از ریچارد داوکینز

ژن خودخواه (The Selfish Gene) از ریچارد داوکینز
ژن خودخواه (The Selfish Gene) از ریچارد داوکینز – بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020

در «ژن خودخواه»، پروفسور داوکینز از دید یک ژن تکامل را بیان می کند. این اثر تخیلی، قدرتمند و از لحاظ سبک درخشان نه تنها دیدگاه گسترده‌ی نئو داروینیسم را برای مخاطبان به ارمغان آورد بلکه نظر جامعه زیست شناسی را جلب میکند این کتاب که در لیست پرفروش ترین کتاب های روانشناسی 2020 قرار میگیرد بحث های زیادی ایجاد کرد و زمینه های جدید تحقیقات را در حیطه علم روانشناسی ایجاد کرد. مطالب این کتاب هنوز هم بعد از چهار سال از انتشارش هنوز هم تازگی خود را برای روانشناسان دارد.

قدرت اراده (Willpower) از روی بامیستر و جان تیرنی

کشف بزرگترین قدرت انسانی

قدرت اراده (Willpower) از روی بامیستر و جان تیرنی
قدرت اراده (Willpower) از روی بامیستر و جان تیرنی- بهترین کتاب های انگیزشی جهان در سال 2020

آیا شما هم با یافتن اراده برای انجام کارها دست و پنجه نرم می کنید؟ بامیستر و تیرنی این کتاب را برای کمک به مردم در احیای قدرت اراده خود گردآوری کرده اند. در میان بهبود تمرکز و توانایی مقاومت در برابر وسوسه، مفهوم اراده به شما درسهایی در مورد تعیین هدف، ردیابی هدف و ایمان می دهد تا دیگر هیچ چیز برایتان تاریک به نظر نرسد.

اگر این را با چند کتاب دیگر که در لیست بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020 در تکراتو معرفی کردیم را بخوانید؛ بی شک غیر قابل توقف خواهید شد.

حافظه نامحدود (Unlimited Memory) از کوین هورسلی

حافظه نامحدود (Unlimited Memory) از کوین هورسلی
حافظه نامحدود (Unlimited Memory) از کوین هورسلی – بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020

کوین هورسلی شخصی بود که در سال 2013 رکورد حافظه جهانی را شکست. او “حافظه نامحدود” را برای شما به ارمغان آورد تا شگرد های خود را به شما یاد دهد.

بله! دقیقاً همانطور که به نظر می رسد این کتاب به شما می آموزد که چگونه حافظه خود را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشید و در نهایت با بهره وری، اخلاق کاری، قابلیت اطمینان و موفقیت بیشتری در هر کاری ظاهر شوید. من خودم شخصاً، حرف های کسی را که مرد حافظه جهان لقب گرفته را برای موفقیتم جدی میگیرم!

چارلی آلماناک فقیر (Poor Charlie’s Almanack) از پیتر دی کافمن

چارلی آلماناک فقیر (Poor Charlie’s Almanack) از پیتر دی کافمن
چارلی آلماناک فقیر (Poor Charlie’s Almanack) از پیتر دی کافمن – بهترین کتاب های انگیزشی جهان در سال 2020

این کتاب یک هیولا برای عبور از وضعیت فعلیتان است! این کتابی بسیار خواندنی است و ارزش حداقل یکبار خواندن را دارد. کافمن در این اثر خود زندگی  چارلز تی مونگر و  وارن بافت را با هم تلفیق می کند و اثری متفاوت ذا به خوانندگان خود عرضه میکند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های سریالی 2020 

بهترین رمان های جهان ؛ پیشکش به خوره های برترین کتاب های جهان!

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی در سال 99

این کتاب ها درس ها و داستان هایی در مورد سرمایه گذاری و تجارت می آموزد و بر قوه تصمیم گیری انسان اثر فوق العاده ای را می‌گذارد. این اثر اگر چه جنبه مهارت های تجاری دارد اما هنوز هم یکی از بهترین کتاب های روانشناسی برای مطالعه است.

خودشکوفایی یا سایکو سایبرنتیک (Psycho Cybernetics) از ماکسول مالتز

خودشکوفایی یا سایکو سایبرنتیک (Psycho Cybernetics) از ماکسول مالتز
خودشکوفایی یا سایکو سایبرنتیک (Psycho Cybernetics) از ماکسول مالتز – پرفروش ترین کتاب های روانشناسی 2020

ایده پشت سایبرنتیک روانی این است که قبل از شروع دستیابی به همه اهدافمان ابتدا باید درکی از نتایج مورد انتظار برای دستیابی به آنها در خودمان ایجاد کنیم. از طریق این فلسفه شما می توانید با کسب اطلاعاتی که در کتاب که از بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020 ارائه می شود در زمینه های مختلف زندگی خود موفقیت را در چنگ خودتان بگیرید.

بدن سخن می‌گوید (What Every BODY is Saying) از جو ناوارو

بدن سخن می‌گوید (What Every BODY is Saying) از جو ناوارو
بدن سخن می‌گوید (What Every BODY is Saying) از جو ناوارو – بهترین کتاب های انگیزشی جهان در سال 2020

برخلاف سایر کتاب های این لیست، کتاب آقای جو ناوارو بر روی بدن انسان و در نهایت چگونگی شروع به وارسی سریع افراد تمرکز دارد.این کتاب مطالعه رفتارهای جسمی بسیار جالبی دارد که باید در موقعیت های واقعی زندگی با مردم از آنها استفاده کنید.

بسیاری از مطالب ارئه شده در این کتاب احتمالاً برای شما تعجب آور خواهد بود. بنابراین اگر شما م جزو افرادی هستید که به زبان بدن علاقمند هستید حتما این کتاب را بخوانید.

20ساعت اول (The First 20 Hours) از جاش کافمن

20ساعت اول (The First 20 Hours) از جاش کافمن
20ساعت اول (The First 20 Hours) از جاش کافمن – بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020

20 ساعت اول همه ابزارهای لازم را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید اصول مهارت های جدید را یاد بگیرید فقط ظرف 20 ساعت! تحقیقات همیشه به ما نشان داده اند که تسلط بر مهارت خاصی 10 هزار ساعت طول می کشد و این کتاب به طرز شگفت انگیزی به شما کمک میکند تا در 20 ساعت  اصول اولیه هر مهارت را یاد بگیرید.

کار بزرگی که کافمن در اینجا انجام می دهد این است که آن را به مراحل بسیار ساده تقسیم می کند که می تواند برای هر کاری اعمال شود.

سقلمه (Nudge) از ریچارد اچ تالر و کس سانستین

سقلمه (Nudge) از ریچارد اچ تالر و کس سانستین
سقلمه (Nudge) از ریچارد اچ تالر و کس سانستین – بهترین کتاب های انگیزشی جهان در سال 2020

آخرین کتاب از لیست بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020 تکراتو کتابی کاملاً مفیدی است که شامل گزینه ها و تصمیمات پیش روی شماست با مطالعه این کتاب و توصیه های ارائه ده توسط نویسندگان این اثر می توانید در مورد سلامتی، ثروت و خوشبختی خودتان بهتر تصمیم بگیرید.

در باب اعتماد به نفس از آلن دوباتن

در باب اعتماد به نفس اثری کوتاه ولی مهم از آلن دوباتن مبتکر و پایه‌گذار مدرسه زندگی است. آلن دوباتن در این کتاب فراتر از کتاب‌های موفقیت و خودیاری معمولی رفته و به جای ارائه راهکارهای خوش‌بینانه سعی کرده ماهیت و چیستی اعتماد به نفس را توضیح دهد.

بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2020

در کنار آن سعی کرده توضیح دهد چرا ما گاهی احساس کمبود اعتماد به نفس می‌کنیم و اساسا وجود احساس اعتماد به نفس به ما چه کمک‌هایی می‌کند. هدفش از نوشتن این کتاب این است که فرد دوباره به درون خودش برگردد و خودکاوی کند و خودش راه حل منحصر به فرد خودش را پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: wealthygorilla

نظرات خود را در خصوص این فهرست با تکراتو در میان بگذارید! کدام کتاب‌های روانشناسی مورد علاقه شما در این فهرست نبود؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر