;
coinex

بهترین سریال های جم تی وی ؛ آشنایی با فهرست سریال های جدید GEM TV

سریال های محبوب جم تی وی بخش مهمی از روزمرگی ایرانیان را به خود مشغول داشته است. در این گفتار نگاهی داریم به فهرست جدید ترین و بهترین سریال های جم تی وی.

شبکه ماهواره ای جم تی وی، به تدریج و در سیر زمان با پخش مجموعه ای از سریال های عامه پسند با مضامینی عموما عاشقانه، به خوبی توانسته جای خود را در قلب مخاطبان ایرانی باز کرده و به یکی از پرطرفدارترین شبکه های فارسی زبان تبدیل شود.

گرچه تلاشهای ارزشمند و انقلابی بسیاری در راستای جلوگیری از این امیال روزافزون به عمل آمده است، اما متاستفانه امپریالیسم جهانی در تحقق خواسته های خود تا حد زیادی موفق به نظر میرسد. کافی است سری به شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بزنید یا در میان دوستان و اشنایان خود کمی پرس و جو کنید تا ببینید که جم تی وی چقدر در جذب مخاطب و عملکرد خود موفق بوده است.

البته که ما در این گفتار قصد واکاوی اهداف و مقاصد خصمانه دشمنان در جنگ نرم را نداریم. در این باره بسیار گفته شده و بازهم میگویند. اما هدف ما در این گفتار ارائه فهرستی از بهترین سریال های جم تی وی است.

گروه جم و شبکه های وابسته به آن چیست؟

جم گروپ (GEM Group) یا گروه تلویزیونی جم با نام کامل گروه سرگرمی عمومی و رسانه ای General Entertainment and Media Group، فعالیت رسانه ای خود را از سال 2006 میلادی با شعار، جم همه شما را دوست دارد آغاز کرد.

فعالیت های اولیه شبکه جم تی وی به پخش موسیقی محدود بود، اما به تدریج این شبکه رشد فزاینده ای را تجربه کرد و علاوه بر پخش محتوای رسانه ای نظیر فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی، به جذب کارکنان بیشتر و احداث شبکه های موازی بسیاری به عنوان زیرمجموعه جم تی وی روی آورد.

«گروه سرگرمی عمومی و رسانه ای» دفاتری در شهرهای دبی، لندن، کوالالامپور و لس‌آنجلس دارد. شبکه جم GEM TV در سال های گذشته با ارتقای شبکه و گسترش آن از دو شبکه معروف خود به بیش از ده  شبکه دست پیدا کرد  و با ارتقا خود از سطح انالوگ به دیجیتال  شبکه HD را در ماهواره یاه ست (Yah sat راه اندازی کرد).

مسئولان این شبکه برای بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲، شبکه “جم اسپورتس”( GEM SPORTS)‏ را راه اندازی کردند که به پخش مسابقات المپیک بصورت HD پرداخت.

بیشتر بخوانید:

قبل از آن شبکه جم مووی (GEM MOVIE)‏ برای پخش فیلم و شبکه جم می (GEM ME)‏ برای پخش برنامه‌های متنوع و مسابقات تلوزیونی را تاسیس کرده بودند،  دو شبکه جم میوزیک (GEM MUSIC 1 HD)‏ و جم دری (GEM DARI)‏ به پخش موزیک ویدئوهای گوناگون با کیفیت HD می‌پردازند. مدیران مجموعه همچنین وعده راه اندازی چند کانال جدید با مضوعات مختلف با کیفیت HD و اضافه کردن دو زبان دری و زبان کردی به شبکه‌ها و راه اندازی یک شبکه رادیویی و افتتاح سرویس IP TV تا قبل از پایان سال ۲۰۱۲ داده‌ بوند.

قطع سرویس

اما طی اتفاقاتی مبهم در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۱۳ (24دی-1391)، پخش شبکه به صورت غیرمنتظره‌ای قطع شد و از این تاریخ به بعد مباحث ضد و نقیض در رابطه با چرایی قطع شبکه به وجود امد و حتی شبکه جم GEM TVنیز در پایگاه های اطلاع رسانی خود دچار تناقض در اعلام مشکل شد و  بعد از 12 روز از تاریخ 24 ژانویه(5بهمن-1391) این شبکه پخش خود را مجددا آغاز کرد.

بهترین سریال های جم تی وی

در سال های گذشته شبکه های جم تی وی GEM TV به مدیریت سعید کریمیان، تلاش های گسترده ای را  در هر زمینه ای از جمله ،  آگهی های تجارتی ، پخش فیلم سینمایی ، سریال ، موزیک و غیره برای جذب مخاطبان جدید داشته است و با ورود به سیستم اچ دی از طریق ماهواره یاه ست، به رقیب جدی شبکه ها در جذب مخاطب تبدیل شده است.

اما  اخیرا طبق ظواهر ماجرا ، شبکه جم با مشکل پس گرفتن ماهواره ها و آگهی ها، کاهش درآمد و مشکل پخش برنامه ها مواجه شد وشرکت های مختلف عربی و اروپایی از ادامه همکاری با این شبکه منصرف شدند هر چند که مدیر شبکه موضوعات اقتصادی را  تکذیب کرده است.

بهترین سریال های جم تی وی ؛ مروری بر سریال های جدید GEM TV

بررسی شبکه جم GEM TV از گذشته تا به امروز ، نشان دهنده  فرازو نشیب های فراوانی می باشد که این شروع با تقویت روابط با فارسی وان و انتهای آن با جدایی و دعوا های رسانه ای بین اعضای این دو شبکه و دیگر شبکه های وابسته به اوج خود رسید. تا آن جایی که  شماری از کسانی که در شبکه فارسی وان فعالیت می کردند برای امکان سفر به ایران به شبکه جم تی وی پیوستند.

در نتیجه کار شبکه جم در سالیان اخیر رشد فزاینده ای را تجربه کرده است. در همین راستا در تکراتو تصمیم گرفتیم تا فهرستی از بهترین سریال های جم تی وی را به شما عزیزان معرفی کنیم. فهرست بهترین سریال های جم تی وی به قرار زیر است:

بهترین سریال های شبکه جم در یک نگاه:

  • ایزل
  •  بازگشت به خانه
  • پلیس های تازه کار
  • شجاع و زیبا
  • حریم سلطان
  • حکومت
  • عشق اجاره ای
  • استانبول ظالم

سریال ایزل

یک سریال ترکی محبوب در 71 قسمت 90 دقیقه ای و به کارگردانی اولوچ بایراکتار که در سال 2011 از جم تی وی پخش شد. این سریال به راستی یکی از عناوین در تاریخ سریالهای ترکی محسوب میشود.

داستان یکی از بهترین های فهرست سریال های شبکه جم از این قرار است که عمر با دختری بنام اِی‌شان دوست است. سردار، پدر اِی‌شان به کمک دو دوست عمر به نام‌های چنگیز و علی و به کمک خود اِی‌شان، وی را طعمه یک دسیسه از پیش برنامه‌ریزی شده برای سرقت از یک قمارخانه قرار داده و او با خیانت دوستانش به عنوان گناهکار راهی زندان می‌شود.

بهترین سریال های جم تی وی
بهترین سریال های جم تی وی

عمر طی یک حادثه آتش‌سوزی در زندان به شدت دچار سوختگی می‌شود، اما به کمک فردی بنام رامیز و طی یک جراحی پلاستیک، چهره اش تغییر میابد. دوستان عمر با فرض مرگ او در حادثه زندان او را به دست فراموشی می‌سپارند، غافل از اینکه عمر با چهره و نام جدید اِزَل به قصد انتقام‌گیری دوباره وارد جمع دوستانه آن‌ها می شود.

عمر در زندان تحت اموزش و حمایت رامیز به یک شخص قوی، کاربلد و ثروتمند تبدیل می شود و با افراد خود به نام های کامیل، شبنم و تیفیک با زیرکی های فروان به علی و چنگیز و ای شان نزدیک میشود.

رامیز که در استانبول به دایی رامیز معروف است و از مافیا های بنام ترکیه است در این راه به عمر کمک میکند و عمر تا آستانه انتقام گرفتن پیش می رود که با آمدن بزرگ ترین دشمن دایی رامیز یعنی کنعان همه چیز عوض می شود…

بیشتر بخوانید:

بازگشت به خانه

بازگشت به خانه نام یک درام عاشقانه ترکی در 70 قسمت و محصول سال 2017 کشور ترکیه بود که با دوبله فارسی از شبکه جم تی وی نیز پخش شد.

داستان یکی از بهترین های فهرست سریال های شبکه جم پینار و خانواده اش را به تصویر می‌کشد. او دختری از خانواده ای بسیار ثروتمند و اصیل و تنها وارث پدرش بود بعد از تولد دخترش مدیریت تمام کارهای شرکت را به همسرش واگذار کرد و خود به نگهداری و تربیت فرزندش پرداخته بود اما او به یکباره متوجه می‌شود که همسرش با بهترین دوستش رابطه ای مخفیانه دارد.

بهترین سریال های جم تی وی
بهترین سریال های جم تی وی

او در هنگام بحثی که به دلیل این رابطه میان او و همسرش به وجود آمد، آسیب دیده و گویی کشته می‌شود. فرشاد همسر پینار با کمک دوستانش سعی بر نابودی جسد می‌کند آنها سعی کردند که جسد را به همراه همراه اتومبیلش از پرتگاه به دریا بیندازند. در این میان ناگهان متوجه می‌شوند که پینار زنده است دوستان فرشاد او را متقاعد می‌کنند که برای در امان بودن منافع خود باید او را بکشیم.

از طرفی یک مرد ماهیگیر شاهد این صحنه می‌شود و به برادر خود یوسف که در دریا مشغول کار بود اطلاع می‌دهد که به آن مکان رفته و زن را نجات دهد دوستان فرشاد تنها شاهد این ماجرا را می‌کشند و برادر یوسف را به قتل می‌رسانند. بعد از نجات پینار توسط یوسف، او تغییر چهره داده و به عنوان لیلا خواهر پینار، به داستان سریال و زندگی همسرش بازمی‌گردد یوسف نیز بعد از این اتفاق به دنبال انتقام برادرش است و دوباره راه‌های او و لیلا به هم می‌رسد. آنها تا حدودی در این راه با هم همراه می‌شوند.

پلیس های تازه کار

پلیس‌های تازه‌کار سریالی در گونه درام پلیسی و ساخت کشور کانادا است. این سریال روایت تعدادی کارآموز تازه‌کار است که به پلیس محلی پیوسته‌اند. پلیس‌های تازه‌کار داستان ۵ جوان هستند که به تازگی وارد اداره پلیس شده‌اند و قدیمی‌های این اداره پلیس در حال حاضر با آنها رابطه خوبی ندارند.

بهترین سریال های جم تی وی
بهترین سریال های جم تی وی

هر کدام از این ۵ جوان وارد یک بخش ‌می‌شوند یکی بخش اداری، یکی بخش گشت و غیره. داستان هر قسمت تقریباً از چند داستان در خیابان، در اداره و سایر مکان های مرتبط با نقش این 5 نفر تشکیل شده است. انتهای داستان هر قسمت نیز جمع شدن جمع پلیس های تازه کار دور هم است.

بیشتر بخوانید:

شجاع و زیبا

شجاع و زیبا شناخته‌شده با نام پاتریکس در ایران؛‌ مجموعه تلویزیونی مهیج تهیه‌شده توسط آی یاپیم محصول کشور ترکیه است که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ در شبکه استار تی‌وی پخش شد. برای فارسی زبانان اما از شبکه تلویزیونی جم تی‌ وی با نام پاتریکس پخش میشود.

داستان یکی از بهترین های فهرست سریال های شبکه جم از این قرار است جسور (پاتریکس)، جوانی است که به هدف گرفتن انتقام، نام فامیل خود را تغییر داده‌است. او به دلیل گرفتن انتقام پدرش با نقشه‌های قبلی به دهکده کورلوداء نقل مکان می‌کند و در بدو ورود با اسبی که به همراه سوارکارش کنترل خود را از دست داده روبرو شده و به نحوی آنها را از افتادن در پرتگاه نجات می‌دهد.

بهترین سریال های جم تی وی
بهترین سریال های جم تی وی

به این ترتیب سوهان (اکسیس) و جسور (پاتریکس) آشنا می‌شوند. در واقع جسور (پاتریکس) که یکی از شخصیت‌های اصلی داستان است زندگی خود را برای نجات دختری که هنوز نمی‌شناسدش به خطر می‌اندازد. غافل از اینکه سوهان (اکسیس)، دختر مردی است که او آمده تا انتقام مرگ و حیات از دست رفته پدرش را از وی بگیرد.

دیری نمی‌گذرد که جسور (پاتریکس) به این حقیقت پی می‌برد و تصمیم می‌گیرد تا دختر تحسین کورلوداء یعنی همان دشمن پدرش را به دست آورد. اما غافل از اینکه او واقعاً درگیر عشق به سوهان (اکسیس) شده و نمی‌تواند به وی آسیبی برساند.

از طرفی سوهان (اکسیس) نیز قبل از آشنایی با او، با بلنت نامزد خود رابطه‌ای معمولی و خوب داشت و هیچ ایده‌ای در مورد عشق نداشت. سریال به این ترتیب آغاز می‌شود و دو شخصیت اصلی داستان، میان حکایت عشق و انتقام درگیر خواهند شد.

حریم سلطان

حریم سلطان نام یک سریال تلویزیونی تاریخی ترکیه‌ای است. فصل اول این سریال از شبکهٔ تلویزیونی شو تی‌وی پخش شد اما از فصل دوم به‌بعد شبکهٔ استار تی‌وی ترکیه آن را بر روی آنتن برد. این سریال را با دوبلهٔ فارسی و با نام «حریم سلطان» از شبکهٔ جم تی‌وی پخش شد.

نام اصلی سریال (سدهٔ باشکوه) به دوران سلطنت سلطان سلیمان قانونی اشاره دارد و این مجموعهٔ تلویزیونی، توطئه‌ها و دسیسه‌هایی را که در حرمسرا و دربار او روی می‌داد به تصویر می‌کشد. جزئیات اکثر حوادث و اتفاقاتی که در سریال روی می‌دهد، واقعیت ندارد اما کلیت حوادث واقعیت تاریخی دارد.

بهترین سریال های جم تی وی
بهترین سریال های جم تی وی

سلطان سلیمان در ۲۶سالگی بر تخت سلطنت نشست. او در پی آن بود که امپراتوری عثمانی را قدرتمندتر و گسترده‌تر از امپراتوری اسکندر کبیر سازد و به آن وجهه‌ای شکست‌ناپذیر بخشد. در تمام مدت ۴۶ سال سلطنتش، سلیمان به‌عنوان مقتدرترین سلحشور و فرمانروای شرق و غرب شناخته می‌شد. در سال ۱۵۲۰، سلیمان در حال شکار بود که از مرگ پدر خبردار شد و بدین‌ترتیب امپراتوری عثمانی صاحب سلطانی جدید گشت.

سریال تلویزیونی حریم سلطان، به عنوان یکی از بهترین های لیست سریال های جم تی وی ، به روابط حاکم بین اعضای خاندان سلطنتی، به‌ویژه گرفتاری‌ها و رقابت‌های رمانتیک آن‌ها می‌پردازد. عداوت بین خرم سلطان و ماه‌دوران سلطان، ترقی خرم از جایگاه یک کنیز به جایگاه سوگلی سلطان، فروافتادن خرم از چشم سلطان پس از به دنیا آوردن مهرماه سلطان، و اوج گرفتن دوبارهٔ او، مضمون اصلی این سریال تلویزیونی را تشکیل می‌دهد.

تنش بین اروپای مسیحی و امپراتوری سنی مذهب عثمانی و فتوحات سلیمان ازجمله مضامین و داستان‌های فرعی سریال به‌شمار می‌آیند. این سریال پس از تولید و پخش به شدت محبوب شد به طوری که در بسیای از کشورهای منطقه و اروپای شرقی و حوزه بالکان به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید:

حکومت

سریال حکومت یا سلطنت یکی از محبوبترین عناوین شبکه جم تی وی محسوب میشود. این سریال نیز مضمومی تاریخی دارد و روایتی از یکی از مهمترین شخصیت های تاریخ اسکاتلند یعنی ملکه ماری استوارت.

بهترین سریال های جم تی وی
بهترین سریال های جم تی وی

به عنوان یکی از بهترین های لیست سریال های جم تی وی ، در این سریال که سعی بر روایت کل زندگی ملکه ماری استوارت است؛ ماری استوارت در نقش دختری جوان، زیبا و خودخواه به تصویر کشیده شده است. او که در عنفوان جوانی به سلطنت میرسد برای تضمین اتحاد استراتژیک با فرانسه به همراهی سه تن از دوستان خود به این کشور میرود.

در فرانسه با پسر ارشد و ولیعهد پادشاه وقت فرانسه ازدواج میکند و خط عاشقانه داستان نیز بر خطوط دینی، سیاسی و اجتماعی سریال اضافه میشود.

عشق اجاره ای

سریال عشق اجاره ای سریالی در ژانر کمدی/عاشقانه و محصول کشور ترکیه است. کارگردان این سریال؛ متین بالک اغلو پس از استقبال مخاطبان از فصل اول سریال، تصمیم به ساخت فصل دوم آن گرفت. الچین سانگو، باریش آردوچ و صالح بادمجی از بازیگران به نام این سریال هستند.

بهترین سریال های جم تی وی
بهترین سریال های جم تی وی

سریال عشق اجاره ای موفقیت های فراوانی کسب کرده است، از جمله کسب 12 جایزه در جشنواره چتر طلایی و جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی کمدی در چهل و سومین جشنواره پروانه طلایی. عشق اجاره ای یکی از بهترین های لیست سریال های جم تی وی است. این سریال همچنین در 13 جشنواره مختلف کاندید شده است. عشق اجاره ای در 11 کشور به نمایش در آمده است.

داستان این مجموعه تلویزیونی درباره دافنه، دختر فقیری ست که با بی پولی و بدهی برادرش دست و پنجه نرم می کند، در این حین او از نریمان پیشنهادی دریافت میکند. پیشنهادی که آغاز ماجرای این سریال است. دافنه در یک مثلث مرگبار و عاشقانه قرار می گیرد و با این سوال مواجه می شود که آیا ما عشق را پیدا می کنیم یا عشق ما را؟

بیشتر بخوانید:

استانبول ظالم

سریال محبوب استانبول ظالم محصولی از شرکت Avsar می باشد. این مجموعه از شبکه Kanal D ترکیه در حال پخش است. سال تولید و دوره پخش این سریال ۲۰۱۹ و در ژانر درام و عاشقانه می باشد. استانبول ظالم یا ( مشهور به شهر بی رحم Zalim Istanbul ) را کاودت مرکان کارگردانی کرده است.

آقا کاراکای (Fikret Kuskan) یک تاجر موفق است. او در یک عمارت بزرگ به همراه همسر زیبا و جاه طلب خود، پسر غیرمسئول، دختر بی سرپرست و برادرزاده معلولش Nedim زندگی می کند. وقتی برادر بزرگتر آقای کاراکای سالها پیش کشته شد، ثروتش به او رسید. غیر از ثروت مسئولیت برادرزاده ۸ ساله اش نیز به عهده او قرار گرفت. او برادر زاده اش را بزرگ کرد و در اتفاقی غیر منتظره او فلج شد.

بهترین سریال های جم تی وی
بهترین سریال های جم تی وی

همسرش سنیز می خواهد ندیم را از بین ببرد. زیرا ندیم شاهد رازهایی هست که سنیز نمی خواهد کسی بداند. او ندیم را از راهی مخفی معتاد می کند. از این طریق او وضعیت ندیم را بدتر می نماید. استانبول زیبا یکی از بهترین های لیست سریال های جم تی وی است.

آقای کاراکای می داند که مشکل قلبی دارد. او در خطر مرگ است و می خواهد برای برادر زاده اش کاری کند. تصمیم میگیرد کسی را پیدا کند که بخاطر پول با ندیم ازدواج کند. کرن کسی ست که برای ازدواج با ندیم بشرط ثروتمند شدن کاندید می شود. اما کرن نمی داند که او عروس یک فرد معلول خواهد بود. او گمان می کند که با یک وارث خوش تیپ ازدواج می کند. به همین دلیل، او قبول می کند که عروس خانواده Karacay شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (15 نظر)

    سلام
    در خصوص شبکه جم تراول دو پیشنهاد دارم:
    اول اینکه برنامه متور سوار در این شبکه از نظر نگارش زبان فارسی اشتباه زیر نویس شده و صحیح آن (موتور سوار)میباشد
    پیشنهاد دوم لطفا در صورت امکان برنامه های این شبکه را با زیر نویس فارسی پخش نمایید

    پاسخ

    سلام لطفا سریال های حریم سلطان وماه پیکر رو دوباره پخش کنید باتشکر

    پاسخ

    سریال های جدیدتون خیلی غم انگیز هس لطفا سریال های طنز و شاد بزارید مثل سریال سیب ممنوعه

    پاسخ

    لطفا سریال نسل خورشید را هم نشر کنید

    پاسخ

    سلام وقت بخیر.شبکه های جم همشون روزی شاید چندبار اعلام برنامه میکنن که بهترین دوستان ما(برنامه مستند طوره) درمورد سگ هاست میگن هر روز ساعت 19 وتکرارهاشم ساعات 1و7و14از جم نیچرمیده ولی هرگز این ساعت از هیچ جمی چنین برنانه ای پخش نشده.چندین بارامتحان کردم و در این راه مشقات زیادی متحمل شدم🥴🥴🥴🥴🥴ولی من از جستجوهرگز ناامید نشدم🤭🤭🤭این دیگه آخرین راهم بود. ایمیل کردن.اینستا و اینا همه رو رفتم ولی دریغ ازحتی یک جواب منطقی تا این لحظه و یک حرف درست. خداییش اگه برنامه خوبی نبود و انقد سگ دوست نبودم پیگیر نمیشدم. اگه کسی میدونه بگه لطفا کی و کجا میده

    پاسخ

    سلام دوست عزیز…
    این برنامه که گفتی از شبکه جم نیچر و هر روز ساعت ۱۹ پخش میشه و تکرارش هم ساعات ۱ و ۷ و ۱۳ میباشد.

    پاسخ

    سلام
    خواهش میکنم سریال دختر سفیر رو پخش کنید ما دوسش داریم خیلی زیاد😍😍

    پاسخ

    لطفا سریال های لبنانی هم پخش کنید.به جای سریال های هندی

    پاسخ

    *** **** تو اون سبکهای بی خودتون بی خود تر از این فیلمهای ترکی نیست

    پاسخ

    سلام
    آیا می توانید فیلم های تاریخی مانند
    قیام ارطغرل و قیام عثمان و سلجوقیان بزرگ و جلال الدین خوارزمشاه را دوبله فارسی بکنید و از شبکه پخش کنید

    پاسخ

    اگه سریالاش ب درد نمیخوره،اصلا خوشت نمیاد نگاه نکن،کسی مجبورت کرده!؟!؟

    پاسخ

    دمت گرم داداش، برن همون خنداوانه ببینن بهتره…

    پاسخ

    سلام خواهشمندم سریال عمر گل لاله را پخش کنید در شبکه خود جم تیوی

    پاسخ

    شبکه جم اشغال دونی سریال های ترکی شده است و فقط و فقط تبلیغات محصولات و برندهای ترکی. چند صد قسمت سریال پخش می کنند و اخرش هیچ. نویسنده های این سریال ها هم گویا کودکی درستی نداشته اند و گرنه باید قبول کرد بدبخت تر از مردم ترکیه دیگر در دنیا وجود ندارد.

    پاسخ

    سلام کامبیز جون…
    داداش همین ترکیه بدبخت به قول شما
    بیشتر از درآمد فروش نفت وگاز ایران درآمد از توریست داره، در سالهای اخیر بیشترین املاک رو به خارجیها فروخته که بازم بیشترش ایرانیها بودن. در کشورش آزادی کامل برقراره و هم محجبه مسلمون داره راحت زندگی میکنه و هم بدون حجاب و بیکینی پوش غیر مسلمون و کسی هم اونجا دچار زورگیری برای تجاوز یا گوشی قاپی نمیشه. در سطح شهرها که میچرخی آدمی نمیبینی که در سطل آشغال دولا شده باشه برای یه لقمخ نون، گدا هم نداره یا خیلی خیلی کم و در بعضی نقاط مذهبیش میبینی.نسبت درآمد با مخارج معمول زندگی یک کارگرش هم با ایران زمین تا آسمون فاصله داره. توریست از همه جای دنیا با خیال راحت به ترکیه سفر میکنه و سرمایه گذاری خارجیش هم وضع خوبی داره، تازه اگه داستان کودتا پیش نمیومد الان خیلی خیلی وضع بهتری داشت… حالا من متوجه نمیشم کامبیز خان ترکیه رو با کجای حال روز ایران مقایسه کرده که اونارو بدبخت دزده و مارو خوشبخت…کامبیز جان شما بشین پای تلویزیون ایران و شبهای برره ببین.
    خوش باشی داداش…جات خوبه راحت باش. بقیه دنیا بدبختن و منتظرن اقامت و شهروندی ایران بگیرن…
    همینه که روزگارمون اینه….
    از ماست که بر ماست…
    بیشتر مردم با دیدن همین چیزا دیگه ناامیدشدن و از کشور مهاجرت کردن…
    خلاصه ایران تووی دنیا تکه، آسیا رو میزنه،خودکفا شدیم،ابرقدرت هستیم.
    اقتصادمون از آلمان بهتره..و… ای داد

    پاسخ