;
coinex

ایلان ماسک بالاتر از جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان شد ؛ ثروت او چقدر است؟

ایلان ماسک بالاتر از جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان شد . او در نخستین ساعات صبح روز پنج شنبه به وقت نیویورک از حف بزوس پیشی گرفت. با بررسی بیشتر از خبر با تکراتو همراه باشید.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت ساخت خودروهای الکتریکی «تسلا»، اکنون ثروتمندترین فرد جهان است. ارزش سهام تسلا اکنون به تنهایی از مجموع ارزش تویوتا، فولکس واگن، هیوندای، جنرال موتورز و فورد بیشتر است. افزایش ثروت ایلان ماسک در یک سال گذشته، سریعترین صعود تاریخ به رده‌های بالای فهرست ثروتمندان جهان محسوب می‌شود. این موفقیت تجاری بزرگی برای این کارآفرین نامدار است. او در ماه‌های اخیر درگیر حواشی شغلی و شخصی بسیاری بوده است.

به دنبال صعود 4.8 درصدی ارزش سهام خودروسازی الکتریکی تسلا در روز پنجشنبه، ایلان ماسک به عنوان یکی از بهترین کارآفرینان جهان از جف بزوس، بنیان‌گذار شرکت آمازون پیشی گرفت و در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ جایگاه نخست را از آن خود کرد. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید.

ایلان ماسک بالاتر از جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان شد

با بیش از 188.55 میلیارد دلار ثروت

ارزش اموال ماسک پس از بالا رفتن ارزش سهام‌هایش به بیش از ۱۸۵ میلیارد دلار رسیده است و این درحالی است که ارزش شرکت تسلا که او بنیان‌گذار آن است اکنون به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است. دارایی خالص این مهندس متولد آفریقای جنوبی در ساعت 10:15 به وقت نیویورک، به 188.5 میلیارد دلار رسید که 1.5 میلیارد دلار بیشتر از ثروت جف بزوس، فردی که از اکتبر 2017 رتبه نخست را به خود اختصاص داده بود، است.

بیشتر بخوانید:

داستان شگفت‌انگیز ایلان ماسک ؛ فرزند طلاقی که مرز های علم و تخیل را به هم پیوند زد

ایلان ماسک در سال ۲۰۱۸ به عنوان بیست و پنجمین فرد ثروتمند جهان معرفی شده بود اما اکنون با گذشت سه سال به رتبه اول فهرست ثروتمندان جهان رسیده است. در طول سال گذشته، ثروت خالص ماسک بیش از 150میلیارد دلار افزایش یافته که احتمالا رکورد سریع‌ترین رشد ثروت در طول تاریخ را نیز زده است.

ایلان ماسک بالاتر از جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان شد
ایلان ماسک بالاتر از جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان شد

دلیل اصلی رشد چشمگیر ثروت وی، افزایش بی‌سابقه ارزش سهام تسلا بود که در سال گذشته به علت سودهای مداوم، جای گرفتن در شاخص اس اند پی500 و خوش‌بینی برای آن از سوی وال استریت و همچنین سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی، 743درصد رشد کرد. ایلان ماسک در سال ۲۰۱۸ به عنوان بیست و پنجمین فرد ثروتمند جهان معرفی شده بود اما اکنون با گذشت سه سال به رتبه اول فهرست ثروتمندان جهان رسیده است.

بیشتر بخوانید:‌ حداقل حقوق در سال 1400

او زاده سال ۱۹۷۱ در آفریقای جنوبی است که در هجده سالگی به کانادا و سپس به آمریکا مهاجرت کرد. او بنیان‌گذار شرکت‌های مختلف فناوری از جمله تسلا، اسپس‌ایکس است.

بیشتر بخوانید:

.

ایلان ماسک بالاتر از جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان شد . نظر شما در این خصوص چیست؟ با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر