;
coinex

مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو ؛ پرچمدار جدید وان پلاس!

برند چینی وان پلاس به زودی جدیدترین پرچمدار خود را معرفی میکند. با ما باشید تا به بررسی مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو بپردازیم.

این روزها دیگر کمتر کسی است که با شنیدن عبارت گوشی چینی خود را کنار بکشد! در حقیقت دیگر آن دوران بدبینی همگانی نسبت به محصولات چینی به سر آمده و شرکت های چینی آنقدر در حوزه های مختلف تکنولوژی خوب عمل کرده اند که دونالد ترامپ تنها راه متوقف کردنشان را در تحریم میبیند.

حالا و طی سال های اخیر برندها و کمپانی هایی چون هوآوی، شیائومی، وان پلاس و حتی اوپو موفق به تولید گوشی های با کیفیت زیادی شده اند. حتی بعید نیست تا چند سال دیگر برند آنر هم که زیرمجموعه هوآوی بود به یک غول فناوری بدل شود.

این را از این جهت میگویم که اگر با تاریخچه وان پلاس آشنا باشید باید بدانید این برند خود به عنوان یک زیرمجموعه سابق شرکت اوپو شناخته میشود که بعد از استقلال از اوپو به جایگاه فعلی رسیده است. حالا بعید نیست آنر هم چنین مسیری را طی کند. کوتاه سخن اینکه به عنوان یکی از موردانتظارترین اسمارتفون های 2021، امروز به مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو ؛ پرچمدار جدید وان پلاس!

در بحث از بهترین گوشی وان پلاس برایتان گفتیم که برند وان پلاس اگرچه مدتی در حوزه محصولات میان رده و اقتصادی فعال بود، طی یکی دو سال اخیر به طور جدی وارد عرصه محصولات پرچمدار شده و انتظار میرود همانطور که سری وان پلاس 8 از بهترین گوشی های 2020 بود سری وان پلاس 9 هم که انتظار میرود در سه مدل به بازار عرضه شود از جمله بهترین گوشی های 2021 باشد. به همین دلیل شایسته است اگر به مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 بپردازیم.

البته که این برند چینی به مانند سایر رقبا هرگز از بازار پررونق و سود میان رده دست نخواهد کشید و چند عنوان نیز در بین بهترین گوشی های میان رده 2021 خواهد داشت تا احیانا از رقابت با بهترین گوشی های موتورولا یا بهترین گوشی های سری M سامسونگ عقب نیفتد.

اما بحث امروز ما قرار نیست در این مورد باشد. همانطور که پیش از این و طی سال 2020 پرچمدار قبلی وان پلاس، یعنی وان پلاس 8 را بررسی کردیم حالا قصد داریم به مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 بپردازیم. تنها تفاوت این است که این محصول هنوز عرضه نشده است.

اما خب خوشبختانه به لطف رندرهای منتشر شده و برخی افشاگری ها میتوان به یک شمای کلی از مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 پیش از عرضه رسید. خصوصا که اخبار مرتبط با این محصول ما دوستداران اسمارتفون ها را بیشتر از همیشه تحریک کرده و حتی به نظر میرسد وان پلاس 9 از گلکسی اس 21 هم گوشی جذاب تری باشد!

پس با ما باشید تا آنچه از مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 میدانیم را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر با تکراتو همراه بوده باشید میدانید که  ما این کار را برای گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا نیز انجام دادیم و اتفاقا به یک پیش بینی جامع و خوب رسیدیم که در نهایت موارد زیادی از آن درست در آمد. اما حالا باید دید از مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 چه میدانیم؟

مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو

مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو ؛ پرچمدار جدید وان پلاس!

سری جدید وان پلاس 9 در اوایل سال 2021 به صورت رسمی معرفی خواهد شد. مطابق یک گزارش جدید این سری سه مدل مختلف خواهد داشت. سومین گوشی که قرار است به وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو بپیوندد، وان پلاس 9 لایت نام دارد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 ، گوشی وان پلاس 9 لایت به جای تراشه اسنپدراگون 888 موجود در دو مدل دیگر، از تراشه اسنپدراگون 865 استفاده می‌کند.

این تراشه بهترین محصول کوالکام در سال 2020 محسوب می‌شود، بنابراین با یک گوشی هوشمند قدرتمند مواجه خواهیم بود و این یک استراتژی جالب از وان پلاس است که از تراشه پرچم‌داران قبلی خود در ساخت محصولات میان‌رده استفاده می‌کند.

امروز در تکراتو کار ما این خواهد بود تا تمام اطلاعات منتشر شده از مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو را کنار هم بگذاریم و در نهایت با یک بررسی کلی از مجموعه اطلاعات، حدس خود از مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو را کامل کنیم. البته این را پیشاپیش باید گفت که هر آنچه در این گفتار خواهد آمد برپایه اطلاعات افشاگری ها و رندها خواهد بود و هیچ قطعیتی در کار نیست. به هر صورت میتوانید با ما همراه باشید.

انتشار تصاویر وان پلاس 9 در دنیای واقعی پیش از رونمایی رسمی!

آنچه بیش از هرچیز ما را در تکراتو به اختصاص دادن یک گفتار به مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 پیش از رونمایی رسمی تحریک کرد، دو عامل عمده بود. اول موفقیت این کمپانی تازه کار چینی در عرضه محصولاتی با کیفیت، ساده و درجه یک که توان رقابت با برترین ها را دارد و دو انتشار برخی تصاویر از این گوشی پیش از رونمایی رسمی در دنیای واقعی!

بله این طبیعی است اگر برخی رندرها یا طرح های مفهومی از گوشی ها منتشر شود و مدعی شوند محصول نهایی چگونه خواهد بود. اما انتشار یک تصویر واقعی از نسخه اصلی و نهایی یک محصول که هنوز رونمایی نشده یعنی چه؟ ماجرایی که مشابه آن را تا به حال در مورد هیچ اسمارتفونی به خاطر ندارم اما در مورد گلکسی بادز پرو با یک آنباکسینگ غیررسمی پیش از رونمایی رسمی رخ داد!

مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو ؛ پرچمدار جدید وان پلاس!

البته واقعا نمیدانم چگونه اینچنین میشود و ایا اصلا برای کمپانی ها مهم هست یا نه، ولی چندی پیش برای اولین بار تصاویری از وان پلاس 9 در دنیای واقعی منتشر شد که اطلاعات زیادی از مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو با ما به اشتراک گذاشتند.

در طول یک ماه گذشته، تنها یک بار شاهد انتشار رندری از گوشی‌ وان‌پلاس ۹ ۵G بودیم و تا به این لحظه تصویر واقعی آن منتشر نشده بود. اما در اوایل دی ماه این اتفاق افتاد و پرچم‌دار جدید وان‌پلاس بالاخره در دنیای واقعی هم دیده شد.

وان‌پلاس در نیمه‌ی اول سال 2021 میلادی پرچم‌داران سری 9 خود را که احتمالا شامل سه گوشی وان‌پلاس 9، 9 پرو و وان‌پلاس ۹E خواهند بود رونمایی می‌کند. در رابطه با مدل ۹E تاکنون خبرهای زیادی منتشر نشده اما به اندازه‌ی کافی با مدل استاندارد و پرو که پرچم‌داران اصلی شرکت چینی را تشکیل می‌دهند آشنا شدیم و انتظار میرود از جمله بهترین گوشی های 5G در سال 2021 باشند.

مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو ؛ پرچمدار جدید وان پلاس!

در همین راستا، یک وبسایت مطرح تکنولوژی، تصاویری را از یک منبع ناشناس دریافت کرد که شکل واقعی وان‌پلاس 9 فایوجی را از تمامی زوایا به نمایش می‌گذاشت. محصولی که نقره‌ای رنگ بوده و از ماژول دوربین متفاوت با دیگر گوشی‌های وان‌پلاس بهره می‌برد.

ماژولی که اکنون بیشتر شبیه گوشی‌های اخیر اوپو شده و زیبا هم به نظر می‌رسد. روی آن، دو دوربین با سنسور بزرگ، فلش LED و یک سنسور بسیار کوچک دیده می‌شود که به نظر می‌رسد شامل سنسور اصلی، فوق عریض و احتمالا سنجش عمق می‌شوند.

اما چیزی که روی این ماژول بزرگ توجه ما را به خود جلب کرد، عبارت Ultra Shot است که زیر فلش LED دیده می‌شود. به این معنا که گویا این گوشی در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری بسیار قدرتمند خواهد بود. اما اینکه تا چه اندازه به نسبت گوشی‌های قبل پیشرفت دارد مشخص نیست. این مجموعه تصاویر را میتوانید در ادامه مشاهده کنید.

مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو ؛ پرچمدار جدید وان پلاس!

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، از نمای روبه‌رو، تفاوت خاصی بین این گوشی و وان‌پلاس ۸T، پرچم‌دار اخیر وان‌پلاس دیده نمی‌شود. نمایشگری تخت با حفره‌ای در سمت چپ آن برای تعبیه‌ی دوربین سلفی که نشان می‌دهد شرکت چینی هم قصد ندارد به این زودی‌ها به چنین طراحی پایان دهد. با این حال از لحاظ ظاهر، تغییرات گسترده‌ای را به نسبت قبل شاهد نیستیم که این موضوع لزوما چیز بدی نیست چون وان‌پلاس به اندازه‌ی کافی در این زمینه خوب عمل کرد.

نمایشگر و طراحی ظاهری : مشخصات وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو

مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو ؛ پرچمدار جدید وان پلاس!

اما در رابطه با مشخصات فنی و قیمت وان‌پلاس 9 باید بگوییم که خوشبختانه به نظر میرسد شرکت چینی تصمیم گرفته امسال هم پشتیبانی از رفرش‌ریت ۱۲۰ و HDR را به پرچم‌دار استاندارد خود بیاورد. وضوح تصویر این نمایشگر +FHD بوده (1080 در 2400) و نسبت تصویر در آن 20:9 است.

از تصاویری که از کناره‌های‌ وان‌پلاس 9 فایوجی منتشر شده، به وضوح می‌توان دید که وان‌پلاس برای فریم گوشی از آلومینیوم استفاده کرده. در بخش بالایی شاهد حضور میکروفون هستیم و بخش پایین هم میزبان پورت USB-C، بلندگو و درگاه سیم‌کارت است.

روی فریم سمت چپ، کلید‌های تنظیم صدا و روی فریم راست هم کلید پاور و کلید معروف اعلانات تعبیه شده. اینکه این محصول از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی کند بعید است چون به‌تازگی هم خبری در این رابطه منتشر شده بود که شرکت چینی قصد دارد مانند سری قبل، تنها مدل پرو را ضد آب طراحی کند. در نتیجه وان پلاس 9 پرو را میتوان در زمره بهترین گوشی های ضد آب دنیا قرار داد.

سخت افزار : مشخصات وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو

مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو ؛ پرچمدار جدید وان پلاس!

علاوه بر این ها، برخی افشاگری ها درباره مشخصات وان پلاس 9 و مشخصات وان پلاس 9 پرو در بخش سخت افزار و نرم افزار نیز صورت گرفته است. با توجه به اطلاعات منتشر شده ، پردازنده این گوشی با اسم رمز Lahaina ثبت شده که بنابر حدس عموم کارشناسان باید نامی مستعار برای اسنپدراگون 888 جدیدترین پردازنده کوالکام باشد.

اگر این چنین باشد اولین گوشی وان پلاس مجهز به این پردازنده سری 9 خواهد بود ووعده یک توان پردازشی بسیار بالا را میدهد که در کنار سایر قابلیت ها، وان پلاس 9 را به یک گوشی بسیار جذاب بدل میکند.

آنچه از تصاویر و اطلاعات فعلی داریم میگوید این نسخه که تصاویر آنرا میبینیم از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره مند است و البته امکان افزایش حافظه با کارت جانبی وجود ندارد. البته که بسیار بعید است این تنها نسخه ای باشد که عرضه میشود و شاید در یکی از سه گانه وان پلاس 9 شاهد وضعیت متفاوتی باشیم.

در بخش نرم‌افزار هم مطابق انتظار، اندروید ۱۱ را سوار بر رابط کاربری OxygenOS شاهد هستیم چرا که گوشی قرار است سال آینده راهی بازار شود و بدیهی است به آخرین نسخه از اندروید مجهز شود.

دوربین: مشخصات وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو

مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو ؛ پرچمدار جدید وان پلاس!

تصاویری که از وان پلاس 9 در فضای مجازی منتشر شده نشان از یک طراحی نوین برای ماژول دوربین دارد. دوربین های این گوشی که سه یا چهارگانه خواهند بود در گوشه پنل پشتی و به طور مجتمع قرار خواهند گرفت. این دوربین ها به احتمال قوی دوربین‌های بزرگ‌، عریض و فوق عریض هستند و نمونه‌های کوچک ‌تر نقش دوربین ماکرو و حسگر عمق‌سنج را ایفا می‌کنند.

طبق گزارش Slashleaks گوشی وان پلاس ۹ ممکن است با دوربین سه گانه در پنل پشتی عرضه شود. لنز اصلی ممکن است یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی Ultra Vision با دیافراگم f/1.9 باشد. دوربین ثانویه ممکن است یک دوربین سینمایی ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 باشد. در آخر، سومین لنز یک دوربین یک نمونه تله فوتو 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.4 خواهد بود. این دوربین همچنین ممکن است از تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) همراه با AF پشتیبانی کند.

مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو ؛ پرچمدار جدید وان پلاس!

پیش از این هم گزارشی از 91mobiles نشان می داد که وان پلاس ۹ احتمالا از یک دوربین سه گانه برخوردار است. این دستگاه از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی بهره می برد. در این گزارش هیچ جزئیاتی در مورد دوربین سوم ذکر نشده است که از نظر اندازه نسبتا کوچکتر از دو دوربین دیگر است. البته Max Jambor افشاگر مشهور این تصاویر و اطلاعات را باور ندارد زیرا با اطلاعات خودش منطبق نیستند. اما به هر صورت به نظر میرسد با یکی از فهرست بهترین دوربین گوشی 2021 مواجه باشیم.

سایر مشخصات وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو

مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو ؛ پرچمدار جدید وان پلاس!

براساس آخرین خبرهای غیر رسمی، سه اسم رمز متفاوت برای وان پلاس 9 به اشتراک گذاشته شده است. اسم رمز «LE2110» به وان پلاس 9 اشاره دارد و سه اسم رمز «LE2117» ،«LE2119» و «LE2120 به وان پلاس 9 پرو مربوط می‌شود که به احتمال زیاد به نسخه‌های دستگاه برای بازارهای مختلف اشاره می‌کند.

در کنار این دو اسم رمز، کد نام «LE2127» دیده می‌شود که با توجه به اعداد به کار برده شده، به نظر می‌رسد به عضو دیگری از این خانواده که احتمالا قوی‌تر از وان پلاس 9 پرو است اشاره دارد.

براساس شایعه‌های منتشر شده، پرچمداران وان پلاس 9 علاوه بر چیپست اسنپدراگون 888 با نمایشگر امولد با نرخ بروزرسانی 144 هرتز رونمایی خواهند شد. ظاهرا گوشی‌های هوشمند جدید با استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم هستند و از NFC، اسپیکرهای استریو و شارژر 65 وات سیمی و 40 وات بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمد سری وان پلاس 9 زودتر از تاریخ رونمایی همیشگی و اواخر اسفندماه (اواسط ماه مارس) معرفی شوند. باید منتظر باشیم ببینیم درنهایت خبرهای تکمیلی بعدی چه اطلاعات بیشتری در مورد پرچمداران وان پلاس در اختیار کاربران قرار خواهد داد و عضو سوم خانواده وان پلاس 9 تحت چه نامی و با چه مشخصاتی رونمایی می‌شود.

قیمت و تاریخ عرضه

بنابر شایعات و البته با در نظر گرفتن مشخصات وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو احتمال دارد که وان پلاس 9 حدودا 800 دلار و وان پلاس 9 پرو حدودا 950 تا 1000 دلار قیمت داشته باشد. همچنین شایعات از ارائه نسخه لایت وان پلاس 9 با قیمت 600 دلار حکایت دارد. هدف وان پلاس از معرفی این گوشی جذب نظر کاربران احتمالی پیکسل 5 و گلکسی اس 20 فن ادیشن است.

وان پلاس 9 لایت احتمالا اشتراکات زیادی با وان پلاس 8 تی دارد. این گوشی هوشمند از یک نمایشگر امولد با نرخ جدید تصویر 90 یا 120 هرتز استفاده می‌کند.

این گوشی از شارژ سریع 65 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین‌ها نیز مشابه با وان پلاس 8 تی خواهد بود، اگرچه انتظار می‌رود کیس پشتی وان پلاس 9 لایت از جنس پلاستیک باشد. انتظار می‌رود طی روزهای آینده اطلاعات بیش تری از این گوشی هوشمند منتشر شود.

نظر شما در خصوص مشخصات وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو چیست؟ به نظر شما پرچمدار جدید قابل رقابیت با بهترین گوشی های سامسونگ 2021 هست؟ آنچه مشخص است اینکه وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو در کنار بهترین گوشی های هواوی 2021 و بهترین گوشی های شیائومی 2021 برای سال 2021 فهرست بهترین گوشی های چینی 2021 را بیش از پیش پربار کرده اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مشخصات وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر