;
coinex

ایلان ماسک مسابقه ای با جایزه 100 میلیون دلاری به راه انداخت

ایلان ماسک مسابقه ای با جایزه 100 میلیون دلاری به راه انداخت. این جایزه قرار است به کس یا کسانی که بتوانند بهترین سیستم جذب کربن را بسازند، اهدا خواهد شد.

ایلان ماسک در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان قلمداد میشود. حالا به نظر میرسد او قصد دارد از ثروت خود در راه های جدیدی استفاده کند.

همانطور که احتمالا می دانید ایلان ماسک با پشت سر گذاشتن حف بزوس تبدیل به ثروتمندترین فرد روی کره زمین شده است، با این وجود اعمال خیرخواهانه او در مقایسه با دیگر ثروتمند بسیار کم بوده است، حال این جایزه 100 میلیون دلاری شاید بتواند عقب ماندگی او را جبران نماید.

ایلان ماسک مسابقه ای با جایزه 100 میلیون دلاری به راه انداخت

جزئیاتی درباره این مسابقه سیستم جذب کربن منتشر نشده است، اما انتظار می رود هفته آینده این چالش شروع شود. این اولین بار نیست که یک شرکت بزرگ به دنبال کمک برای فناوری جذب کربن می‌گردد. در سال 2018، X-Prize مسابقه مشابه‌ای را برگزار کرد که به 5 فینالیست آن 20 میلیون دلار داده شد.

مسابقه ماسک اما 5 برابر این قیمت را وعده داده است که بزرگترین سرمایه گذاری خیرخواهانه او را تا به امروز تشکیل خواهد داد.

ایلان ماسک مسابقه ای با جایزه 100 میلیون دلاری به راه انداخت

البته همانطور که همه می دانیم این اولین تلاش برای ساخت فناوری جذب کربن نیست، به تازگی EFPL سیستمی را توسعه داده است که می تواند 90 درصد انتشار کربن خودروها را به کربن مایع تبدیل نماید، همچنین محققان آکسفورد راهی را کشف کردند که از طریق آن سوخت جت و دیگران گازهای گلخانه ای را می تواند به الماس تبدیل نماید.

به هر صورت نمی توان از این مسئله غافل شد که این جایزه وسوسه کننده و جذاب می تواند تحولی شگرف را در این فناوری ایجاد کند، البته بهتر است تا پایان مسابقه و معلوم شدن برنده قضاوت را کنار بگذاریم.

بیشتر بخوانید:

منبع: engadget

نظر شما درباره مسابقه ای با جایزه 100 میلیون دلاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر