;
coinex

منظومه ماهواره ای اسپیس ایکس در حال کامل شدن است

شرکت اسپیس ایکس امروز صبح یک دسته 60 تایی از ماهواره های اینترنت استارلینک را به فضا فرستاد. حالا منظومه ماهواره ای اسپیس ایکس در حال کامل شدن است.

امکان استفاده از اینترنت ماهواره ای از مباحث پرطرفدار و پر سر و صدای این روزها به خصوص در کشور ماست. پیش از این شما را در مورد چگونگی راه اندازی اینترنت ماهواره ای راهنمایی کرده بودیم.

حالا اخبار جدیدی از اینترنت ماهواره ای استارلینک به گوش میرسد. با پرتاب دسته 60 تایی ماهواره های اسپیس ایکس به فضا، حالا پروژه اسپیس ایکس بیش از هر زمانی به کامل شدن نزدیک شده و به نظر میرسد باید خود را برای استفاده از اینترنت ماهواره ای آماده کنیم.

منظومه ماهواره ای اسپیس ایکس در حال کامل شدن است

ماموریت استارلینک 19 که انجام شد، پس از پرتاب دسته هجدهم ماهواره های استارلینک در 16 بهمن سال جاری انجام شده است. هر دو پرتاب زودتر از مأموریت استارلینک ۱۷ پرتاب شدند که ابتدا قرار بود ۱۳ بهمن بر فراز یکی از پرتابگرهای رکوردشکن اسپیس ایکس به ‌نام B1049 روانه‌ مدار شود؛ اما انجام آن بارها به ‌تعویق افتاد و اکنون انتظار می ‌رود چهارشنبه ۲۹ بهمن زمین را ترک کند.

با انجام ماموریت امروز صبح، یکصد و هشتمین پرواز موشک فالکون 9 رقم خورد. حالا اسپیس ایکس صاحب بیش از هزار ماهواره عملیاتی در مدار است و به کامل شدن مرحله اول پروژه خود بسیار نزدیک.

منظومه ماهواره ای اسپیس ایکس در حال کامل شدن است

منظومه ماهواره ای این شرکت در مرحله اول پروژه اینترنت ماهواره ای، دربردارنده ای 1440 ماهواره خواهد بود ولی آنطور که مشخص است به تدریج و طی سال های آینده هزاران دستگاه دیگر به این تعداد اضافه میشود.

اسپیس ایکس چند روز پیش از این پرتاب، ارائه پیش سفارش عمومی اینترنت ماهواره ای را آغاز کرد. هفته گذشته بود که این شرکت وب سایت خود را در دسترس مشتریان قرار داد تا به طور محدود به پیش سفارش سرویس استارلینک بپردازند.

به‌ نقل از وب ‌سایت، کاربران می‌ توانند تجهیزات دریافت استارلینک را سفارش بدهند و برای دریافت خدمات ثبت‌ نام کنند. البته ارائه‌ خدمات و تحویل سفارش ‌ها ممکن است ۶ ماه یا بیشتر به‌ طول بینجامد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص منظومه ماهواره ای اسپیس ایکس چیست؟ آیا به استفاده از اینترنت ماهواره ای فکر میکنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر