;
coinex

میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ و هر آنچه که باید در این باره بدانید!

مدت زمان زیادی است که واتساپ قابلیت برقراری تماس تصویری را برای کاربرانش فراهم کرده است. اما میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ چگونه است؟

چت ویدیویی یا تماس ویدیویی یکی از قابلیت‌های پیام‌رسان‌های امروزی و از جمله WhatsApp است. در پیام‌رسان واتس‌اپ می‌توانید چت ویدیویی به صورت گروهی انجام دهید و حین مکالمه، پیام متنی نیز ارسال کنید. قابلیت تغییر دوربین یا به بیان دیگر تغییر دادن دوربین سلفی به دوربین اصلی یا برعکس حین مکالمه نیز پیش‌بینی شده است. علاوه بر این می‌توان صدای میکروفون را قطع کرد.

واتس‌اپ در سراسر دنیا یک میلیارد کاربر را از طریق پیام متنی و صوتی به هم مرتبط می‌کند و مانند هر پیام‌رسان دیگری دارای ویژگی تماس تصویری است. در این مطلب ما نگاهی به ویژگی ها، امکانات و میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ خواهیم داشت.

به علاوه این مسئله، یعنی میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ را، با سایر اپلیکیشن ها، با قابلیت اینچنینی مقایسه میکنیم.

بررسی میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ

تماس ویدیویی در واتس‌اپ دقیقا همان چیزی است که از یک تماس ویدیویی می‌شناسیم، یعنی دو نفر می‌توانند یکدیگر را در صفحه گوشی هوشمند خود ببینند. همان کاری که اسکایپ سال‌هاست انجامش می‌دهد. تمامی تماس‌ها در واتس‌اپ رایگان هستند و به صورت فنی این یعنی شما برای هیچ کدام از تماس‌ها هزینه‌ای نمی‌پردازید.

میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ
میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ

با این همه شما برای برقراری تماس تصویری نیاز به اینترنت دارید و تماس‌ها به واسطه بسته اینترنتی تلفن همراه شما برقرار می‌شوند. به همین ترتیب اگر از اتصال وای‌فای برای برقراری تماس تصویری استفاده می‌کنید هیچ هزینه‌ای بر روی اپراتور تلفن همراه‌تان تحمیل نمی‌شود.

این موضوع، یعنی میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ میتواند برای هر فردی مهم باشد. به همین دلیل قصد داریم امروز به این مسئله بپردازیم.

اما پیش از هرچیز مقدماتی درباره تماس تصویری در واتساپ ذکر میکنیم.

بیشتر بخوانید:

چگونگی برقراری تماس تصویری در واتساپ

در حقیقت تماس‌های ویدیویی واتس‌اپ بخشی از امکانات تماس‌ این برنامه هستند. برقراری تماس ویدیویی ساده‌تر از آنست که بخواهیم توضیح دهیم. مخاطب خود را انتخاب کنید و بر روی علامت دوربین کنار اسم تپ کنید. بلافاصله دوربین شما روشن خواهد شد.

از آن سمت مخاطب می‌تواند به تماس شما با (کشیدن دکمه آبی رنگ)، رد تماس (کشیدن دکمه قرمز گوشی)، یا رد تماس و ارسال متن به جای آن (کشیدن دکمه پیام) پاسخ دهد. اگر شما را قبول کرد پس ارتباط برقرار خواهد شد.

به صورت پیش‌فرض واتس‌اپ برای برقراری تماس تصویری از دوربین جلویی گوشی استفاده می‌کند با این همه شما می‌توانید با لمس آیکون دوربین روی صفحه، جای دوربین جلو و پشت را با هم عوض کنید.

میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ
میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ

به علاوه شما می‌توانید میکروفن خود را هنگام تماس تصویری ببندید. این یعنی طرف مقابل می‌تواند شما را ببیند اما نمی‌تواند چیزی از شما بشنود. برای کنترل حجم صدای تماس هم از دکمه‌های کاهش و افزایش صدای گوشی استفاده کنید.

این قابلیت کاملا رایگان است و برای استفاده از آن نیازی نیست که هیچ پولی بپردازید. با این حال تماس ویدئویی نیاز به اینترنت دارد در نتیجه دیتا گوشی شما را مصرف می کند. اگر از طریق وای فای از واتس اپ کال یا تماس واتس اپ استفاده می کنید، هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. همچنین می توانید چک کنید که واتس اپ چقدر دیتا مصرف کرده است.
کاربرانی که هم اکنون واتس اپ دارند باید آن را به روز رسانی کنند و کاربران جدید باید آن را دانلود کنند.

سرعت اینترنت در هر تماس تصویری

واتس‌اپ هنگام ایجاد تماس تصویری سرعت اینترنت شما را محدود نمی‌کند. به همین دلیل هربار که تماس برقرار می‌شود به صورت خودکار سرعت اینترنت بررسی می‌شود و به همان اندازه کیفیت مشخص می‌شود. این یکی از تفاوت‌های مثبت این پیام‌رسان با نسخه‌های مشابه است.

شما می‌توانید تماس تصویری واتس‌اپ را با شبکه‌های ۴G، ۳G و ۲G برقرار کنید. گرچه با شبکه ۲G کیفیت شما پایین و پیکسلی خواهد بود. البته هنوز به قدری خواهد بود که متوجه جریان تماس باشید. احتمالا با کمی تاخیر هم مواجه شوید. اگر هم که از اینترنت خانگی استفاده می‎کنید، باز هم بر اساس کیفیت و سرعت خط، کیفیت تماس شما نیز متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

حین تماس تصویری میتوانید چت کنید!

ویژگی برجسته دیگر واتس‌آپ تصویر در تصویر است که با توجه به امکانات جدید سیستم عامل اندروید و سیستم عامل iOS به آن اضافه شده است. شما می‌توانید حین تماس پیام‌های خود را بررسی کنید و حتی به آن‌ها پاسخ دهید و برای برگشتن به تماس، نوار سبز بالای صفحه را لمس کنید.

میزان مصرف اینترنت در تماس تصویری واتساپ
میزان مصرف اینترنت در تماس تصویری واتساپ

تماس تصویری گروهی در واتساپ

شما می‌توانید تماس تصویری را حداکثر با چهار نفر انجام دهید. البته بدیهی است که چنین تماس نیازمند صرف اینترنت بیشتری هم هست. برای ایجاد تماس تصویری گروهی اول با یکی از مخاطبان تماس دونفره برقرار کنید و بعد دیگر اعضای مورد نظر را از سمت راست بالای تصویر و با زدن + به تماس جاری اضافه کنید.

میزان مصرف اینترنت در تماس تصویری واتساپ
میزان مصرف اینترنت در تماس تصویری واتساپ

این پروسه را می‌توانید تا چهار نفر ادامه دهید. جدا از این که مخاطبین مورد نظر شما حتما باید واتس‌اپ داشته باشند، این محدودیت چهار نفره گاهی اوقات می‌تواند جدا آزاردهنده باشد.

تماس تصویری در نسخه ویندوز و وب چطور؟

در حال حاضر تماس تصویری واتس‌اپ در نسخه وب و دسکتاپ پشتیبانی نمی‌شوند. با این همه اگر یک گوشی هوشمند و اینترنت فعال داشته باشید، می‌توانید از واتس‌اپ در وب و یا دسکتاپ استفاده کنید، این در حالیست که تماس تصویری در این پلتفروم‌ها پشتیبانی نمی‌شود. در صورتی که برنامه‌هایی مثل فیس‌تایم و اسکایپ این ویژگی را بر روی کامپیوتر پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ در مقایسه با اسکایپ و فیس تایم

اما برسیم به بحث اصلی خودمان، یعنی میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ . برای بررسی این مسئله به داده های درون اپلیکیشن و بررسی میزان بسته اینترنت قبل و بعد از تماس اتکا داریم. به علاوه برای اینکه شما بتوانید در این باره خود به مسند قضاوت بنشینید، این موضوع، یعنی میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ را با سایر اپلیکیشن های معروفی که این قابلیت را ارائه میدهند مقایسه کرده ایم. در این مقایسه نیز سعی کردیم، علاوه بر کاربران اندروید، یک اپلیکیشن از سیستم عامل iOS در نظر بگیریم.

چت ویدیویی در پیام‌رسان WhatsApp رایگان است، البته فراموش نکنید که ترافیک مصرفی اینترنت هزینه‌ی جداگانه‌ای دارد که ممکن است کم یا زیاد باشد. معمولاً برای مکالمه‌ی ویدیویی از اینترنت شبکه‌ی Wi-Fi استفاده می‌شود ولیکن اگر بسته‌ی اینترنت نسبتاً ارزانی برای سیم‌کارت خویش تهیه کرده باشید، می‌توانید با خیال راحت از این بستر استفاده کنید.

میزان مصرف اینترنت در تماس تصویری واتساپ
میزان مصرف اینترنت در تماس تصویری واتساپ

تمام تمرکز واتس‌اپ این است که بسته به سرعت اینترنت شما، کیفیت بهتری ارائه بدهد بنابراین اگر کیفیت بالاتر مقدور باشد حتما آن را لود خواهد کرد. خب بالطبع این یعنی مصرف اینترنت شما بستگی تامم به سرعت و کیفیت شبکه اینترنت دارد و هرچه سرعت بهتر باشد، واتساپ برای ارائه تصویر با کیفیت تر میکوشد.

اما به طور متوسط، برای هر یک دقیقه تماس ۵ مگابایت داده در 4 جی، ۳٫۷۵ مگابایت بر روی ۳جی و ۳ مگابایت بر روی ۲جی استفاده خواهد شد که این از آنچه انتظارش را داشتیم خیلی بهتر است.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، واتس‌اپ تنها اپلیکیشنی نیست که قابلیت تماس تصویری دارد. اسکایپ اولین بازیگر جدی در این عرصه بود و فیس‌تایم نیز به صورت پیش‌فرض بر روی میلیون‌ها دستگاه iOS نصب شده است و به همین دلیل جامعه کاربری بزرگی دارد. هر سه اپلیکیشن فوق امکان تماس تصویری رمزنگاری شده را به کاربر می‌دهند و ادعا می‌کنند که بهترین تجربه کاربری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

میزان مصرف اینترنت در تماس تصویری واتساپ
میزان مصرف اینترنت در تماس تصویری واتساپ

 تماس تصویری از پهنای باند بیشتری نسبت به تماس صوتی استفاده می‌کند و به خصوص اگر در حال استفاده از اینترنت همراه باشید، این مصرف با توجه به هزینه بالای اینترنت همراه می‌تواند مهم باشد. به همین دلیل آزمایشی انجام دادیم تا متوجه شویم کدام یک از اپلیکیشن‌های واتس‌اپ، فیس‌تایم و اسکایپ مصرف داده کمتری حین برقراری تماس تصویری دارد. به این منظور با هر اپلیکیشن تماسی 4 دقیقه‌ای برقرار شده است.

از بین این سه اپلیکیشن، فیس‌تایم اپل کمترین مصرف داده را داشت که طی تماس 4 دقیقه‌ای 8.8 مگابایت مصرف کرد. اما اسکایپ و واتس‌اپ هر کدام با مصرف 12.3 و 12.74 مگابایت، مصرف داده متوسطی داشتند. میزان مصرف هر اپلیکیشن از میانگین مصرف 3 تماس 4 دقیقه‌ای به دست آمده است.

از نظر کیفیت تماس تصویری باید گفت که کیفیت واتس‌اپ و اسکایپ چندان بالا نبود و شاهد تکه تکه شدن تصاویر بودیم. اما فیس‌تایم تا زمان استفاده از وای‌فای کیفیت بسیار خوبی داشت و هنگامی که به اینترنت همراه سوییچ کردیم، شاهد لگ‌ها و پیکسله شدن تصویر در پاره‌ای از اوقات بودیم. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که فیس‌تایم با مصرف داده کمتر، کیفیت تماس تصویری بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سلام. وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. خواهرم در کانادا اقامت دایم دارد. لطفا بگویید من چگونه میتوانم واتساپ را نوت بوکم نصب کنم و واتساپ را روی دسکتاپ نوت بوکم داشته باشم و بوسیله واتساپ با خواهرم که در کانادا است تماس صوتی و تصویری برقرار کنم. پاسخ سوالاتم را فورا به شماره موبایل ۰۹۳۸۴۹۲۸۱۶۸ پیامک بزنید. با تشکر فراوان. جواد اسحاقی از مشهد.

    پاسخ

    سلام وقت بخیر
    در تماس تصویری و صوتی واتساپ نت تماس گیرنده مصرف میشود یا هر دو طرف

    پاسخ

    هر دو طرف دوست عزیز

    پاسخ