;
coinex

زمان بندی قطع برق اصفهان 1400 ؛ جدول قطعی برق اصفهان

در این چند روز، به طور مکرر در برخی کلان شهرها شاهد قطعی برق بوده ایم. از این رو این مطلب را به زمان بندی قطع برق اصفهان 1400 اختصاص می‌دهیم.

هر چه بیشتر می‌گذرد، زندگی افراد بیشتر به نیروی برق وابسته می‌شود بطوریکه تصور کردن زندگی بدون وجود این موهبت بسیار سخت است. وجود قرنطینه و تعطیلی مدارس و برخی مشاغل نیز در این ایام موجب شده افراد بیشتر به آموزش آنلاین یا کسب و کارهای اینترنتی روی بیاورند و تمام این ها وابستگی ما را به برق بیشتر کرده است.

با وجود تمام این ها، در این یک هفته اخیر قطعی مکرر برق در استان های ایران خبرساز شده است و افراد به دنبال این هستند که با دانستن زمان بندی خاموشی، زندگی خود را تا حدودی با وضعیت وفق دهند. از این رو، در این جستار ما به زمان بندی قطع برق اصفهان 1400 می‌پردازیم.

زمان بندی قطع برق اصفهان 1400

در حالی که مردم در فضاهای مجازی نسبت به مسئله قطعی برق در کلان شهرها واکنش نشان می‌دهند، دلایل مختلفی برای این خاموشی‌ها مطرح می‌شود. با این حال علت هر چه باشد، افراد سعی می‌کنند حداقل خود را با جدول قطعی برق 1400 تمامی استان ها سازگار کنند.

تاکنون در تکراتو به بررسی زمان بندی قطع برق البرز 1400 و زمان بندی قطع برق تهران 1400 پرداخته ایم. هرچند جدول قطعی برق هنوز برای تمامی استان‌ها اعلام نشده، اما خوشبختانه اصفهان در این دسته قرار ندارد و شرکت توزیع برق اصفهان زمان بندی خاموشی اصفهان را اعلام کرده است که این مهم موجب می شود شهروندان اصفهانی بتوانند تا حدودی وضعیت خود را با شرایط سازگار کنند.

البته قبل از اینکه بخواهیم به سراغ برنامه قطع برق اصفهان برویم، خوب است بدانید حسین شکراللهی، مدیر فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان اصفهان گفته است که قطعاً خاموشی‌ها ادامه‌دار خواهد بود و نمی‌توان اعلام کرد دقیقاً این خاموشی‌ها تا چه زمانی ادامه می‌یابد.

با این حال، ما در ادامه زمان بندی قطع برق اصفهان 1400 را در هفته اول خرداد بیان می کنیم. تاکنون تنها زمان بندی قطع برق اصفهان 1400 برای هفته اول خرداد اعلام شده است. از این رو، ما نیز جدول قطعی برق اصفهان تابستان 1400 1 تا 7 خرداد را بررسی کرده و پس از اینکه اطلاعات جدیدی در راستای برنامه قطع برق اصفهان اعلام شد، این مطلب را آپدیت خواهیم کرد. در ادامه، با گفتار زمان بندی قطع برق اصفهان 1400 همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

حداقل حقوق در سال 1400

اضافه کاری در سال 1400

جدول قطعی برق اصفهان تابستان 1400 هفته اول خرداد

زمان بندی قطع برق اصفهان 1400
جدول خاموشی اصفهان

به طور کلی، زمان بندی خاموشی اصفهان از روز شنبه، 1 خرداد آغاز شده و دولت دلیل آن را مصرف برق زیاد بیان کرده است. طبق جدول قطعی برق اصفهان تابستان 1400 ، در روز اول خردادماه، در ساعات 8 الی 10 صبح، زمان بندی خاموشی اصفهان در هیچ منطقه ای اعمال نشده است.

اما در ساعات 10 الی 12، برنامه قطع برق اصفهان در مناطق G5 و O1 اعمال شد. در ساعات 12 تا 14، مناطق S1,K,B1,O5 جزو جدول ناحیه های قطعی برق اصفهان تابستان 1400 بودند. ساعات 14 الی 16 نیز مناطقی که در یکی از کدهای S1,K,S6,O9 قرار می گرفتند، برق نداشتند.

زمان بندی قطع برق اصفهان 1400 در ساعات 16 الی 17 مناطق S1,B2,O17 را در بر می گرفت. همینطور زمان بندی قطع برق اصفهان 1400 در ساعات 17 الی 19 نیز شامل ناحیه های O25,O26 می‌شد و 19 الی 20، در منطقه O29 خاموشی برقرار بود.

اما در یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۲، دیگر مناطق اصفهان قطعی برق را تجربه کردند. در ساعات 8 الی 10، ناحیه های G6 و G7 در جدول قطعی برق اصفهان تابستان 1400 قرار داشتند. در ساعات 10 الی 12، ناحیه‌های G1,G2,O18، ساعات 12 الی 14، ناحیه های S2,K,B3، ساعات 14 الی 16، مناطق S2,K,O4 در برنامه قطع برق اصفهان قرار داشتند.

به علاوه، ساعات 16 الی 17، منطقه های S2,B1,O27، ساعات 17 الی 19 نیز مناطق O10,O11,O12 و در آخر ساعات 19 الی 21 ناحیه های O13,O14,O15 قطعی برق را تجربه کردند. برای دانستن اطلاعات هرکدام از کدهای بالا در شهرستان اصفهان، این فایل PDF را دانلود کنید.

هنوز زمان بندی قطع برق اصفهان 1400 برای شهرستان‌های استان اصفهان در طی روزهای آتی اعلام نشده است اما شهروندان منطقه اصفهان و ناحیه های اطراف آن می توانند از جدول زیر به منظور راهنمایی زمان بندی خاموشی اصفهان استفاده نمایند.

زمان بندی قطع برق اصفهان 1400

برای استفاده از جدول بالا، کافیست بدانید در روز شنبه در منطقه شما چه ساعتی برق قطع بوده است. برای مثال، اگر در روز شنبه در ساعت 17 الی 19 برق منطقه شما قطع بوده است، کافیست در بقیه روزها خانه بنفش یا E را دنبال کنید تا متوجه شوید این هفته در چه ساعاتی برق نخواهید داشت. همینطور، به گفته مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور مشترکان، تا قبل از انتشار جدول خاموشی می توانند به مراجعه به اپلیکیشن برق من از برنامه های خاموشی مطلع شوند. مشترکان می توانند قطعی برقی منطقه خود را نیز در این اپلیکشین ثبت کنند.

بیشتر بخوانید:

دستمزد روزانه در سال 1400

همسان سازی حقوق بازنشستگان 1400

علت قطعی برق چیست؟

زمان بندی قطع برق اصفهان 1400
جدول خاموشی اصفهان

در طی این چند روز که شاهد قطعی برق در کلان شهرها بوده ایم، مردم دلایل زیادی برای قطعی برق حدس زده‌اند؛ از قطعی برق و استخراج بیت کوین گرفته تا کمبود برق بخاطر شروع فصل گرما و استفاده از کولرها. در واقع، این روزها به قدری بازار ارزهای دیجیتالی رونق یافته است که افراد برای کسب درآمد به دنبال استخراج آن هستند. بیت کوین که اولین ارز دیجیتالی جهان است، از مدت ها پیش در ایران با استقبال گسترده ای مواجه شده است.

بازار استخراج ارز دیجیتال در سال 96 به شدت در ایران رونق یافت و استخراج کنندگان زیادی نیز در کشور بخاطر عدم وجود قوانین سخت‌گیرانه به صورت گسترده فعالیت می‌کردند. اما از سال 98 به بعد، قاچاقی بودن دستگاه‌های استخراج و افزایش تعرفه برق موجب شد ماینرها در ایران به شدت سرکوب شوند و بیش از هزاران دستگاه استخراج بیت کوین توقیف شود.

زمان بندی قطع برق اصفهان 1400
جدول خاموشی اصفهان

با این حال، باز به نظر می رسد افرادی به صورت غیر قانونی به استخراج بیت کوین می پردازند و این موجب شده است که مصرف برق در این روزهای گرم به شدت افزایش یابد. از این رو، برای کننرل مصرف برق، مسئولین ناچار شدند با قطع برق در برخی مناطق، این مصرف زیاد را جبران کنند. مصطفی رجبی مشهدی، یکی از مسئولین پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، در رابطه با این اتفاقات اخیر گفته است:

شرایط بسیار سختی را در حال تجربه هستیم که یکی از مهمترین دلایل آن شیوع استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال است. از اول خرداد، برنامه مدیریت مصرف برق آغاز شده و ما در حال جمع آوری مراکز استخراج غیرمجاز بیت کوین و دیگر رمز ارزها هستیم.

با این حال، به نظر نمی رسد که این ایده، چندان هم فکر خوبی باشد چرا که در این روزها زندگی افراد به طرز شگفت انگیزی به وجود انرژی برق گره خورده است. نه تنها دانش آموزان برای کلاس‌هایشان به برق نیاز دارند، بلکه در این روزهای قرنطینه و پس از همه گیری کرونا، بسیاری از مشاغل از بین رفتند و یا به دورکاری تبدیل شدند.

جدا از آن، اخیرا شنیده ایم که آموزش و پرورش اعلام کرده است که امتحانات پایه ششم و البته امتحانات نهایی به صورت حضوری برگزار شوند. با وجود قطعی برق، ممکن است شرایط برای معلمان و دانش آموزان بسیار سخت تر بشود چون زمانی که دانش اموزان در سالن‌های امتحان با رعایت پروتکل های بهداشتی حضور پیدا می‌کنند، محیط های امتحان نیازمند یک دستگاه تهویه هستند تا امکان انتقال این ویروس کاهش یابد.

اما زمانی که برق ها قطع باشد، نمی توان از دستگاه های تهویه هوا استفاده نمود و مسئولین مجبور هستند پنجره ها را باز بگذارند. البته این قضیه هم کمک چندانی نخواهد کرد چرا که با توجه به گرمای این روزها، محیط سالن گرم خواهد شد و تحمل ماسک برای دانش آموزان سخت تر می شود.

اما اینها تنها مشکلاتی نیست که قطعی برق می تواند به وجود بیاورد؛ قطعی برق در برج ها موجب قطعی آب در طبقات بالا می شود و همینطور خسارات وارده به کارخانه ها نیز بسیار قابل توجه است. اما هر چه باشد، به نظر می رسد مسئولین این راه را انتخاب کرده اند. بنابراین امیدواریم هرچه زودتر این مشکل برطرف شده و به زندگی نرمال خود برگردیم.

اگر از بیت کوین و دردسرهایی که از دست استخراج آن می‌کشیم بگذریم، اخیرا ارزهای دیجیتالی جدیدی به بازار معرفی شده اند که آسیب های محیط زیستی کمتری دارند و استخراج آنها نیازمند مصرف برق زیاد نیست. برای نمونه، رمزارز چیا از جمله ارزهای دیجیتالی است که افراد آن را با نام بیت کوین سبز نیز می شناسند.

اگر تمایل دارید با این رمز ارز بیشتر آشنا شوید، مقالات استخراج رمزارز چیا (Chia) در ویندوز، ماشین حساب چیا و پیش بینی قیمت چیا در سال 2021 را مطالعه کنید. در آخر، به تمام کسانی که به سرمایه گذاری علاقه مند هستند، پیشنهاد می کنیم گفتارهای بهترین سرمایه گذاری 1400، بهترین سرمایه گذاری ها در سال 2021 و بهترین سهام برای خرید در سال 1400 را از دست ندهند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درخصوص برنامه قطع برق اصفهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر