;
coinex

اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 ؛ آموزش نصب و اجرای برنامه اندرویدی در Windows 11

اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 را اکنون می‌توانید اجرا کنید. در این نوشتار به آموزش نصب و اجرای اپ‌های اندوریدی در ویندوز 11 می پردازیم، با ما باشید.

مایکروسافت با اعلام این خبر که اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 قابل اجرا هستند، همه ما را متعجب کرد. متاسفانه بیش از این صحبتی در اینباره به عمل نیامده است و ما را با سوالات زیادی درباره نحوه اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11 ، استفاده یا عدم استفاده از شبیه ساز، پیشتیبانی لینوکس و دیگر مسائل مواجه کرد.

خوشبختانه بعد از مدتی از اعلام این خبر یکی از توسعه دهندگان ویندوز 11 جزئیات بیشتری را در اینباره شرح داد. به همین جهت اکنون ما می توانیم با اطلاع بیشتری در اینباره به صحبت بپردازیم، درهمین راستا در این نوشتار تلاش خواهیم کرد، درباره ساید لود کردن اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 ، نصب APK در Windows 11 ، نصب اپلیکیشن در ویندوز 11 ، آموزش کار با اپلیکیشن های اندروید در Windows 11 و دیگر مسائل مربوط به آن با شما صحبت نماییم.

اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11

آموزش نصب و اجرای برنامه اندرویدی در Windows 11

این ویژگی به طور رسمی خرد سیستم ویندوز برای اندروید نامیده می شود، مسائل مختلفی دارد که باید درباره آن به طول مفصل صحبت نماییم.  ویندوز درحال حاضر دارای خرد سیستم ویندوز برای لینوکس است که با استفاده از زیرمجموعه از قابلیت هایپر وی برنامه های لینوکس در ویندوز شما اجرا می کند. گوشی های پشتیبانی کنند از اندروید از هسته لینوکس استفاده می کنند و اکنون مایکروسافت درحال ساخت یک چارچوب اندروید برای ویندوز است که با در ادامه درباره نحوه اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11 و آموزش کار با اپلیکیشن های اندروید در Windows 11 بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نحوه اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11

به نظر اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 باید کاملا شبیه برنامه های اصلی خود ویندوز بوده و دارای پنجره ای در سطه بالا، ورودی تسکبار و قابلیت پین کردن در منو استارت باشند. مایکروسافت در حین ارائه این ویژگی جدید اعلام کرد: « در پشت صحنه، ما پروکسی اپ اصلی درست کردیم که می تواند پلی میان مدل اپ اندروید و مدل اپ ویندوز باشد.»

اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11

احتمالا این مسئله به آن معنا خواهند بود که اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 مواردی مانند میانبر منوی استارت، آیکون ها، ورودی های موجود در لیست حذف برنامه و سایر کتگوری های کوچک ویندوز را فراهم خواهد که باعث می شود، برنامه های اندروید بومی به نظر برسند.

مایکروسافت در تلاش است تا اینکار را با حداقل تقلید ممکن انجام دهد و حتی بسته رایانه شما نحوه اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11 بدون تقلید باشد. ویندوز و اندروید با معماری x86 و Arm اجرا می شوند، اندرویدArm را  و ویندوز x86 ترجیح می دهند، با اینحال اگر از ویندوز روی arm استفاده می کنید و می خواهید یک برنامه اندروید arm را اجرا کنید، همه چیز عالی پیش می رود، اما اگر از ویندوز x86 استفاده می کنید، مایکروسافت سعی می کند، نسخه x86 برنامه اندرویدی مورد نظرتان را برای شما ارسال کند.

بیشتر بخوانید:

آموزش دانلود و نصب ویندوز 11

اما اگر تنها چیزی که وجود دارد یک برنامه Arm است، اینتل بریج تکنولوژی در اینجا به شما از طریق ترجمه کد Arm به چیزی شبیه یک x86 کمک می نماید. مایکروسافت همچنین این نکته را خاطر نشان ساخت که این ویژگی در پردازنده های AMD نیز کار خواهد کرد.

اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11

رویکرد مایکروسافت مشابه نحوه عملکرد چند سیستم عامل دیگر برای اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 است. پشتیبانی اندروید از گوگل کروم احتمالا برجسته ترین نمونه است. پلتفرم کروم از قبل هسته لینوکس را اجرا می کند و برای اجرای برنامه ها از بالای یک چارچوب اندروید استفاده می نماید. اگر از کروم بوک x86 استفاده کنید، پلتفرم کروم از ترجمه باینری داخلی Arm-to-x86 استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 11 ؛ چه لپ تاپ و کامپیوتری نیاز داریم؟

آخرین تجربه اندروید x86 در بسیاری از افراد ممکن است در تلاش اینتل در سال 2012 برای تلفن های x86 مجهز به Atom باشد. این منجر به ایجاد دستگاه فاجعه بار مانند سری Zenfone ایسوس شد. با این وجود اندروید x86 از آن زمان راهی طولانی را طی کرده است. راه اندازی پلتفرم اندروید کروم در سال 2016 مطئمنا در این راه بسیار راهگشا بود. حتی قبل از راه اندازی در سال 2016، گوگل برای افزایش پشتیبانی از برنامه x86 در کنار Arm درحال تلاش بود و ابزارهای توسعه گوگل برای مدتی قبل تر از آن باینرهای Arm  و x86 به عنوان پیش فرض قرار داده بودند.  در سال 2016، گوگل انتظار داشت که حدود 25 درصد از برنامه های پلی استور از x86 پشتیبانی نکنند و به ترجمه باز نیاز داشته باشند، امروز به لطف سیستم عامل کروم با تعداد مشتری x86 این تعداد احتمالا مطلوب تر است.

به صورت مختصری تلاش کردیم درباره برخی جزئیات نحوه اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11 و چالش های روبرو با آن صحبت کنیم. اکنون می خواهیم کمی درباره نصب و آموزش کار با اپلیکیشن های اندروید در Windows 11 بحث نماییم. در ادامه مقاله ما را همراهی نمایید.

آمازون، ساید لودینگ، اکوسیستم برنامه های غیر از برنامه های گوگل پلی

مایکروسافت از اکوسیستم گوگل پلی در ویندوز استفاده نمی کند و بنابراین تلاشی برای ساخت اکوسیستم اندرویدی خود ندارد، در عوض با آمازون همکاری خواهد کرد و با استفاده از همان فروشگاه برنامه آمازون که در دستگاه های فایر os یافت می شود، کار خواهد کرد. آموزون درباره این مسئله یک بیانیه مطبوعاتی داده است اما در این بیانیه درباره جزئیات خاصی صحبت نشده است.

به همین جهت ما چیز زیادی درباره نصب اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز 11 نمی دانیم و مشخص نیست قرار است، این ویژگی های جدید چگونه کار کنند. مایکروسافت فقط چندین عکس از صفحه نمایش منتشر کرده است که تبلیغات فروشگاه مایکروسافت را برای برنامه های اندروید آمازون اپ استور نشان می دهد. به نظر می رسد کاتالوگ برنامه های آمازون در داخل فروشگاه مایکروسافت ذکر شده است، همراه با بررسی ها، عکس های صفحه و توضیحات آن، اما با اینحال به نظر نمی رسد که فروشگاه مایکروسافت در واقع بتواند برنامه های اندروید را نصب کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های سال 2021

چراکه کلید زیر برنامه های ویندوز دریافت را نشان می دهد اما برای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 دکمه متفاوت است و در آن آمده است که به فروشگاه برنامه آمازون برود که همراه با باکسی کوچک و آیکون فلش است که شما به یک برنامه خارجی هدایت می نماید.

اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11

وال استریت ژورنال جزئیات بیشتری درمورد چگونگی عملکرد اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 ارائه کرده است. با توجه به گزارشات این خبرگزاری به نظر می رسد که آمازون یک اپ استور ویژه برای ویندوز ایجاد خواهد کرد. در این اپ استور برای دانلود برنامه ها باید به حساب آمازون خود وارد سیستم شوید. فروشگاه مایکروسافت به عنوان جستجوگر یکپارچه برنامه های باقی خواهد ماند. در حقیقت این مسئله بدان معنا که شما دارای دو برنامه اپ استور بر روی ویندوز هستید که البته خیلی ساده به نظر نمی آید.

میگل د ایکازا از مهندسین مایکروسافت تایید کرده است که ویندوز 11 برای کسانی که نمی خواهند با مسائل مرتبط با آمازون درگیر باشند، از ساید لودینگ پشتیبانی خواهد کرد. گزینه هایی برای فروشگاه های اوپن سورس مانند اف-دروید و ای پی کی میرور وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

ارور TPM 2.0 در ویندوز 11 چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟

برنامه های x86 به لطف سال های کار و فشار در گوگل پلی رایج هستند. اما آیا x86 در فروشگاه برنامه آمازون نیز رایج است؟ شما می توانید اپ استور آمازون در هر دستگاه اندرویدی داشته باشید، اما دستگاه های echo fire که به طور انحصاری از آمازون استفاده می کنند، همه arm بوده اند و این خود سوالی است که فعلا پاسخی برای آن نداریم.

برخی جزئیات دیگر

همانطور که در ابتدا گفته شد به گفته یکی از مهندیسن مایکروسافت، کاربران ویندوز 11 این امکان را دارند که برنامه های اندرویدی را روی ویندوز نصب کنند. با اینحال این دانلود ها وابسته اپ استور آمازون هستند که خیلی درباره آن فعلا چیزی نمی دانیم. اگر مایکروسافت به جای فروشگاه اپ استور آمازون، اپ استور گوگل را گنجانده بود، احتمالا تمایل به ساید لودینگ خیلی زیاد نبود. اما فعلا این خبر تایید شد و ما نباید منتظر گوگل پلی در ویندوز 11 باشیم.

البته این نکته نیز لازم به ذکر است که گرچه داشتن هر اپ استوری به طور واضج به کاربران ویندوز امکان دسترسی به بسیاری از اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 را می دهد اما به هر صورت برنامه های زیادی است که در اپ استور آمازون وجود ندارد. به عنوان مثال اگر یک کاربر ویندوز بخواهد نسخه اندروید اسنپچت یا اپل میوزیک را اجرا کند، نمی تواند آنها را از آمازون دریافت نماید.

اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11

درحالی که ساید لودینگ می تواند به حل این مشکل کمک نماید، اما نگرانی های زیادی نیز در این باب وجود دارد، اولین سوال این است که کاربران از کجا می توانند این برنامه ها دانلود نمایند، چراکه اعتماد کردن به هر سایتی کار درستی نیست و امکان کلاه برداری زیاد است. همچنین این سوال در مورد ایمنی وجود دارد که آیا ویندوز توانایی فیلتر و اسکن برنامه های رفتارهای مخرب بالقوه را تبلیغ و یا اجرا می کنند را دارد یا خیر، این ویژگی است که گوگل از قبل برای اندروید ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

رفع ارور This PC Can’t Run Windows 11 ویندوز 11 [آموزش تصویری]

درباره آموزش کار با اپلیکیشن های اندروید در Windows 11 خیلی چیزی نمی توانیم، بگوییم چون هنوز جزئیات درباره نحوه اجرا آن وجود ندارد، آنچه واضح است این مسئله می باشد که هنوز در نسخه های اولیه ویندوز 11 نقصان های زیادی وجود خواهد داشت که در ادامه احتمالا با تذکر کاربران و توجه توسعه دهندگان رفع خواهد گشت.

جمع بندی

مایکروسافت با اعلام این خبر که اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 قابل اجرا هستند، همه ما را متعجب کرد. این ویژگی می تواند مسئله بسیاری از کاربران که نمی توانستند از قابلیت بهره بگیرند را رفع نماید. البته شبیه سازهایی وجود داشت که می توانست امکان استفاده از برنامه های اندروید را در ویندوز دهد اما چون شبیه ساز نمی توانستند، اپ ها بومی و اصلی سازند، استفاده از آنها خیلی خوشایند نبود.

اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11

ما در طول این نوشتار علاوه بر اعلام این خبر تلاش کردیم درباره برخی از جزئیات مربوط به این مسئله و همچنین آموزش کار با اپلیکیشن های اندروید در windows 11 صحبت به عمل آوریم. اگرچه خیلی هنوز مسائل زیادی پیرامون این ویژگی جدید آشکار نگردیده است، ما تلاش خود را در پوشش تمام آنچه مربوط بود، مبذول داشتیم، امیدواریم که توانسته باشیم در این جهت کمکی به شما رسانیم. در آخر اگر نکته یا مسئله ای است که بدان اشاره نکردیم، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب بیشتر در تکراتو:

منبع:

نظر شما درباره اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر