;
coinex

مجازات استفاده از فیلترشکن در طرح جدید مجلس اعلام شد

پیش نویس نهایی و البته اصلاح شده طرح مجلس برای فضای مجازی اخیرا منتشر شده و مجازات استفاده از فیلترشکن در آن مشخص شده است. با ما باشید.

طرح پر حاشیه مجلس با نام کامل طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی شناخته می شود و شامل موارد مختلفی می شود بالاخره دیشب منتشر شد.

در این اصلاحیه جدید برخی موارد با پیش نویس اولیه متفاوت شده است و از جمله آن ها باید به مجازات پخش و انتشار و استفاده از فیلتر شکن اشاره کرد که موضوعی جنجال برانگیز و پرحاشیه بود.

مجازات استفاده از فیلترشکن در طرح جدید مجلس اعلام شد

این طرح که انتقادات زیادی از سوی کارشناسان و واکنش های زیادی از سوی کاربران فضای مجازی داشته است، با انجام اصلاحات حال به زودی در صحن علنی مجلس به بررسی گذاشته خواهد شد.

مطابق ماده 33 پیش نویس جدید این طرح، هر نوع فعالیت تجاری در زمینه طراحی، تکثیر و یا عرضه غیرمجاز ابزارها و یا نرم افزارهای رایانه ای غیرمجاز نظیر فیلترشکن ها، انتشار عمده و در دسترس قرار دادن غیرمجاز آن ها ممنوع است و مطابق قانون مجازات مرتکب این مهم حبس و جزای نقدی درجه شش است. این مورد برابر با بیش از 6 ماه تا دو سال حبس و جزای نقدی بیش از بیست تا هشتاد میلیون است.

به علاوه مطابق این تبصره و چنانچه مرتکب عمل از این بابت وجهی دریافت کرده باشد، فارغ از مجازات مقرر شده در این ماده، عوائد حاصل از خلاف ضبط می شود. افرادی که این جرم را حرفه خود کرده باشند نیز به جزای نقدی یک تا دو برابر مال تحصیل شده محکوم خواهند شد.

پیش از این اظهارات ضد و نقیضی درباره جرم تلقی شدن استفاده از فیلترشکن مطرح شده بود. در پیش نویس جدید در واقع استفاده از فیلترشکن جرم نیست اما در دسترس قرار دادن، انتشار یا فروش آن ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مجازات استفاده از فیلترشکن در طرح جدید مجلس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر