;
coinex

لیست معتبر ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی

لیست معتبر ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی : بازار رمز ارزها روز به روز در حال گسترش است و همه روزه افراد زیادی به آن روی می آورند.

این بازار که نام اصلی آن بازار کریپتوکارنسی (Crypto Currency) می باشد، از هزاران ارز دیجیتال (حدود 11 هزار) تشکیل شده است. در این بین، تشخیص رمز ارزهای ارزشمند برای افراد تازه وارد کاری دشوار می باشد و احتمال تشخیص اشتباه بالا می رود. به همین منظور، باید مرجعی مطمئن پیدا کنیم تا علاوه بر خرید و فروش راحت ارز دیجیتال، در این امر بتوانیم از آن کمک بگیریم. بنابراین بهترین انتخاب ما می تواند صرافی ارز دیجیتال باشد. چیزی که باید بدانیم این است که کدام یک از چند صد صرافی ارز دیجیتال در سراسر جهان، می تواند پاسخگوی نیازهای ما باشد؟

معرفی انواع صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی و ویژگی های آن ها

این صرافی ها شباهت هایی بنیادین با هم دارند. با این وجود تفاوت های زیادی هم بین آن ها وجود دارد که به ما کمک می کند بتوانیم در انتخاب خود تصمیم بهتری بگیریم. ابتدا باید انواع صرافی ها را بشناسیم. صرافی ها به طور کلی به 3 دسته P2P، OTC و DEX تقسیم می شوند. صرافی های OTC در عمل به دلیل حجم بالای تقاضا، مانند صرافی های ارز فیات، ارزها را از مشتریان می خرند یا به آن ها می فروشند. یعنی خود صرافی به طور مستقیم در فرآیند معامله دخیل است و در نقش یکی از طرفین معامله ظاهر می شود. در این معاملات، صرافی با توجه به حدود قیمت در بازار جهانی، قیمت پیشنهادی را ارائه می دهد و شما در تعیین آن نقشی ندارید. کاربرد این صرافی ها معمولا زمانی مناسب است که شما حجم بالایی از معامله را مدنظر دارید یا تعداد کوین های مورد نیازتان زیاد است. صرافی های غیرمتمرکز یا DEX مالک مشخصی ندارند و همه فعالان در آن ها به اندازه میزان سرمایه خود حق مالکیت دارند. یعنی شما می توانید در اتفاقات درون صرافی اظهار نظر کنید و به اندازه دارایی خود در آن ها حق رای داشته باشید. این صرافی ها به دلیل عدم پشتیبانی مناسب و کارمزدهای معمولا بالا، ایده آل محسوب نمی شوند. از معروف ترین صرافی های حاضر در این دسته می توان یونی سواپ (Uni Swap) را نام برد که به علت قرار داشتن بر بستر بلاک چین اتریوم، هزینه های فعالیت در آن مقداری زیاد است. لیستی مرکب از انواع صرافی را می توانید در قسمت پایین ملاحظه کنید.

  • صرافی بایننس (P2P-OTC خارجی)
  • صرافی بیت ایمن (P2P ایرانی)
  • صرافی یونی سواپ (غیرمتمرکز)
  • صرافی آبان تتر (OTC ایرانی)
  • صرافی نوبیتکس (P2P ایرانی)
  • صرافی کوین بیس (P2P-OTC خارجی

صرافی P2P

لیست معتبر ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی

صرافی های P2P می توانند مورد مناسبی برای شروع فعالیت در بازار کریپتوکارنسی باشند. فعالیت در این صرافی ها راحت و شفاف است و تیم های پشتیبانی آن ها به طور 24 ساعته می توانند ما را راهنمایی کنند. علاوه بر این، معامله در این صرافی ها به شکل نفر به نفر صورت می گیرد. این یعنی فروشنده و خریدار مستقیما با هم معامله می کنند و قیمت معامله آن ها هم طبق وضعیت بازار و توافق طرفین انجام می شود.

از نمونه صرافی های P2P موجود در ایران، می توان به بیت ایمن، والکس، نوبیتکس و جیبیتکس اشاره کرد. این صرافی ها امکانات فوق را به کاربران می دهند. برخی از امکانات این صرافی ها از جمله پشتیبانی آنلاین، امکان معامله کاربر با کاربر و انتشار تحلیل، آموزش و اخبار ارز دیجیتال در همه آن ها دیده می شود. با این حال ویژگی های دیگری هم در این جمع دیده می شود که منحصر بفرد است. به دلیل برجستگی این ویژگی ها در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن، ابتدا این صرافی را معرفی کرده و سپس به ویژگی های آن و مقایسه با سایرین می پردازیم.

صرافی بیت ایمن

لیست معتبر ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی

بیت ایمن یک صرافی ایرانی با سرعت و امنیت بسیار بالا می باشد که ویژگی های مناسبی برای کاربران بازار رمز ارزها دارد. علاوه بر موارد ذکر شده در قسمت قبل، می توان چندین قابلیت دیگر را هم برای این صرافی ذکر کرد. یکی از آن ها، برگزاری مسابقات تابستانه 100 میلیون تومانی در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن است. از دیگر قابلیت های این صرافی می توان به کسب درآمد از طریق دعوت دوستان، کارمزد پایین معاملات، کیف پول 3 امضایی با امنیت بسیار بالا و قابلیت اتصال به تمامی کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری، تعامل بالا با کاربران، بیشترین تعداد رمز ارز در بین صرافی های P2P با داشتن 29 ارز دیجیتال و آزمون ETF بایننس (به زودی) اشاره کرد. بیت ایمن اولین صرافی ایرانی است که آزمون ETF بایننس، با قابلیت کسب سود در بازار نزولی و صعودی را به امکانات خود اضافه می کند. با کمک این ویژگی، شما می توانید حتی در روزهای منفی بازار، با تشخیص درست روند نزولی، کسب درآمد کنید. در روزهای مثبت هم اگر تشخیص شما درست باشد، به همان میزان سود خواهید کرد.

به همین دلیل، می توان بیت ایمن را گزینه ای مناسب برای ورود به بازار کریپتوکارنسی دانست. برخی از ویژگی های این صرافی با صرافی های فوق الذکر مشترک اند و الباقی تماما به صرافی آنلاین بیت ایمن اختصاص دارند. چیزی که باید درباره این صرافی ها بدانید این است که آدرس حقوقی مشخص و نظارت کامل پلیس فتا بر فعالیت های آنان، امکان هرگونه تخلفی را از بین می برد و برای جلب اعتماد شما ضروری می باشد. صرافی هایی که فاقد این ویژگی ها هستند پیشنهاد نمی شوند. به همین دلیل است که از نظر سرمایه گذاران و فعالان قدیمی این بازار، صرافی های ایرانی برای کاربران ایرانی مناسب تر اند. به طور مثال صرافی بایننس که معتبرترین صرافی ارز دیجیتال در جهان می باشد، با تحریم کاربران ایرانی، حساب بسیاری از آنان را مسدود کرده است. به همین منظور، برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، بهتر است که از صرافی های ایرانی مانند نوبیتکس، والکس، جیبیتکس و بیت ایمن، با هویت مشخص و پشتیبانی همیشگی استفاده کنید.

خرید رمز ارز از صرافی ارز دیجیتال

خرید رمز ارزها از صرافی ارز دیجیتال معمولا مراحل مشابهی دارد. از آن جایی که صرافی های نام برده شده، همگی زیر نظر پلیس فتا فعالیت می کنند، فرآیند احراز هویت در آن ها حتما باید انجام شود. با این کار، امنیت حساب شما و دارایی تان تضمین می شود. برای شروع فعالیت خود در صرافی آنلاین ارز دیجیتال، ابتدا باید وارد آن شده و ثبت نام کنید. پس از انجام ثبت نام، اطلاعات وارد شده را جهت احراز هویت وارد می کنید تا احراز هویت شما انجام شود. این کار مدت زیادی طول نمی کشد و به راحتی انجام می شود. با انجام ثبت نام و احراز هویت خود، می توانید از امکانات صرافی مورد نظرتان استفاده کنید. با توجه به ویژگی های بیان شده درباره انواع صرافی ها، اکنون می توانید تصمیم بهتری برای انتخاب آن ها بگیرید. اگر در این باره سوالی برایتان پیش آمد، می توانید آن را از تیم پشتیبانی صرافی مقصد بپرسید.

جمع بندی

معامله در بازار رمز ارزها می تواند برای شما بسیار پر سود باشد. چیزی که در این بین اهمیت دارد، انتخاب هایی است که شما در طول مسیر سرمایه گذاری انجام می دهید. انتخاب حوزه مناسب، زمان مناسب، دارایی مناسب و در نهایت کارگزاری یا صرافی مناسب. پس با انتخاب یک صرافی آنلاین مطمئن، سریع و ایمن، اولین گام خود را برای ورود به حوزه ارز دیجیتال محکم بردارید!

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر