;
coinex

ائتلاف نهادهای حقوق بشری خواستار لغو برنامه CSAM اپل شدند

ائتلافی از صد نهاد فعال حوزه حقوق شهروندی و حریم خصوصی طی نامه‌ای خواهان لغو برنامه CSAM ، طرح جنجالی اپل جهت مبارزه باکودک‌ آزاری شدند.

این اتحادیه‌ها شامل اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، بنیاد مرزهای الکترونیک، پروژه تور و Access Now در کنار برخی دیگر از نهادهای فعال آمریکایی، بریتانیایی و بین‌المللی است.

ائتلاف نهادهای حقوق بشری خواستار لغو برنامه CSAM اپل شدند

اپل در برنامه CSAM، امکان ذخیره و شناسایی تصاویر مرتبط با کودک آزاری را دارد که هدف آن جلوگیری از انتشار و گسترش چنین محتوایی است. با کمک فناوری‌ها جدید، اپل می‌تواند تصاویر مستهجن را در برنامه iMessages را شناسایی کند و والدین کودکان زیر ۱۲ سال نیز می‌توانند از دریافت پیام ها این چنین برای فرزندان خود، مطلع شوند.

در قسمتی از این نامه آمده است:

اگر چه چنین قابلیت‌هایی جهت محافظت از کودکان و جلوگیری از گسترش محتوای مرتبط با کودک آزاری در نظر گرفته شده‌اند، اما نگرانی ما را پیرامون استفاده از آن‌ها به عنوان ابزاری برای سانسور آزادی بیان، تهدید حریم خصوصی کاربران و امنیت افراد مختلف در سطح جهان برانگیخته است که می‌تواند نتایج مخربی برای بسیاری از کودکان نیز به همراه داشته باشد. زمانی که قابلیت در پشتی درون یک اپلیکیشن قرار بگیرد، دولت‌ها می‌توانند اپل را مجبور به سوء استفاده از آن کنند تا محتوای دلخواه آن‌ها را بیابد.

اپل باره برنامه CSAM  در سایت خود توضیحاتی داده و از طرفی گفته شده که می‌تواند تصاویر را قبل از آپلود بر آی کلاد اسکن کند که البته بدون ذخیره در سرویس ابری نمی توان این کار را انجام داد. حد آستانه ای نیز برای هر کاربر تعیین شده که اگر چندین بار رخ دهد گزارش آن ارسال می شود، قبلا نیز امکان اسکن فایل‌ها درون ایمیل‌ها توسط اپل و دیگر ارائه دهندگان سرویس ایمیل وجود داشت.

اپل نیز در پاسخ به اعتراض ها اطمینان داد که این اسکن فقط برای یافتن محتواهای مرتبط با کودک آزاری است و درخواست دولت‌ها برای استفاده از آن را قبول نخواهد کرد.

از طرفی به عقیده عده‌ای محو کردن تصاویر مستهجن در برنامه آی مسیج ممکن است کودکان را بیشتر در خطر انداخته و باعث نابودی رمزنگاری end to end موجود در اپ نیز شود

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص لغو برنامه CSAM اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    کار اپل اشتباه است اگر تصاویر پخش نشود چطور از حق کودکان دفاع گردد و کودک آزاری بیشتر می شود دست واتیکان تو کاره

    پاسخ

    تو دوره ای که جوامع دنبال محو کردن کودک آزاری و رعایت کردن حقوق کودکان هستش تازه طالبان داره بچه های زیر 10 سال رو به بردگی جنسی میگیره :))
    عجب موجود عجیبیه این بشر ..

    پاسخ

    واقعا اون ها چطوری دیدگاه دارن و به چه چیز هایی فکر میکنند اما ما…

    پاسخ