;
coinex

اپلیکیشن Horizon Workrooms فیسبوک چیست و چگونه کار می کند؟

با آمدن کرونا، دورکاری و برگزاری جلسات به صورت آنلاین رایج شده است. اما اپلیکیشن Horizon Workrooms فیسبوک چیست و چگونه کار می کند؟

این برنامه به گونه‌ای است که حس کنار هم نشستن را به کاربران می‌دهد. برنامه Horizon Workrooms، برنامه‌ای رایگان برای کاربران هدست واقعیت مجازی آکیلس کوئست ۲ است که به قیمت ۲۹۹ دلار به فروش می‌رسد و می‌توان گفت جدی‌ترین تلاش فیسبوک برای ارتباط اجتماعی به وسیله واقعیت مجازی است.

اپلیکیشن Horizon Workrooms فیسبوک چیست ؟

با این برنامه ۱۶ نفر می‌توانند واقعیت مجازی را تجربه کنند. شکل کاربران در این برنامه به صورت یک آواتار کارتونی است که البته می‌توان آن را شخصی‌سازی کرد. کاربران در جلسات دور یک میز گرد هم می آیند و بالاتنه آن‌ها نشان داده می‌شود.

در هر جلسه حداکثر ۵۰ نفر می توانند حضور داشته باشند که ۱۶ نفر امکان دسترسی به هدست را دارند و ۳۴ نفر به صورت ویدیویی حاضر می شوند.

اپلیکیشن Horizon Workrooms فیسبوک چیست و چگونه کار می کند؟

کسانی که با هدست واقعیت مجازی آکلیس کوئست ۲ در جلسه حاضر می‌شوند، می توانند دستان و انگشتان خود را حرکت داده و دهان آواتار آن‌ها هم به صورت صحبت کردن حرکت می کنند. در این جلسات یک تخته نیز برای اشتراک‌گذاری تصاویر یا ارائه پروژه‌ها وجود دارد

البته این اولین مرتبه‌ای نیست که فیسبوک و آکلیس می‌خواهند برقراری ارتباط اجتماعی به وسیله واقعیت مجازی را ممکن بسازند. آن‌ها در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نیز تلاش‌هایی کردند که البته نتیجه هر دو تلاش در اکتبر ۲۰۱۹ با شکست مواجه و به اتمام رسید.

این برنامه اکنون در فاز آزمایش خصوصی است و این که چه زمانی به مرحله آزمایش عمومی و در نهایت به زمان عرضه می‌رسد معلوم نیست و شاید حتی تا آن زمان کرونا هم به پایان رسیده باشد. به هر حال باید منتظر زمان عرضه رسمی باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اپلیکیشن Horizon Workrooms فیسبوک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر