;
coinex

حذف آپارات و فیلیمو از گوگل پلی ؛ علت حذف اپلیکیشن های ایرانی چیست؟

حذف آپارات و فیلیمو از گوگل پلی در ادامه‌ حذف اپ‌های ایرانی از اپل استور و گوگل پلی اتفاق افتاد. موضوعی که به گفته گوگل به دلیل تحریم‌ها می‌باشد.

روابط عمومی شرکت صبا ایده از پیگیری حقوقی خود درباره این اتفاق خبر داد و گفت که ۱۰ روز پیش ایمیلی مبنی بر عدم امکان استفاده از گوگل پلی به دلیل بند ۱۶.۵ (قوانین مربوط به تحریم) قوانین توسعه دهندگان مواجه شدند که در آن اعلام شد گوگل مجبور است اپ‌های آپارات و فیلیمو را به دلیل شرایط تحریم از گوگل پلی حذف کند .

حذف آپارات و فیلیمو از گوگل پلی

این مسائل از سال ۹۶ شروع شد و کاربران سیستم عامل اپل از آن روز تا امروز با چالش جدی برای نصب اپ‌های ایرانی روبرو هستند اما گوگل فقط دوره‌ای در همان سال اپ‌های ایرانی را حذف کرد ولی دوباره شرایط به حالت عادی بازگشت. اما گویا دوباره این کار را شروع کرده و معلوم نیست تا کجا ادامه دهد.

حذف آپارات و فیلیمو از گوگل پلی ؛ علت حذف اپلیکیشن های ایرانی چیست؟

با وجود این، پارسال فیلیمو با تلویکا، شعبه اروپایی خود را تاسیس کرد و به دلیل ارائه بین‌المللی، به قوانین کپی‌رایت و دیگر قوانین گوگل‌پلی نیز پایبند است و از درگاه‌های پرداخت‌های بین المللی استفاده می‌کند.

گوگل پلی مدتی پیش از آغاز تغییراتی در رتبه‌بندی اپ‌های اندرویدی در فروشگاه خود اطلاع داد که در آن تعداد ستاره‌ها براساس کشور، نوع دستگاه و سیستم عامل آن مشخص می‌گردد تا اطلاعات بهتر و دقیق‌تری در اختیار کاربران قرار گیرد که معلوم نیست آیا این موضوع هم در حذف فیلیمو و آپارات موثر بوده یا نه.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص حذف آپارات و فیلیمو از گوگل پلی چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر