;
coinex

احتمالا قابلیت عکاسی نجومی در آیفون 13 را شاهد خواهیم بود

براساس شایعاتی که اخیرا در دنیای تکنولوژی و فناوری منتشر شده است، احتمالا قابلیت عکاسی نجومی در آیفون 13 را شاهد خواهیم بود

براساس شایعات، آیفون ۱۳ قابلیت عکاسی نجومی، حالت پرتره سینماتیک و بهبود قابلیت عکاسی در شب را دارد که نسبت به دوربین‌های قبلی بسیار بهتر شده است. در حالی که چیزی تا رونمایی از سری آیفون ۱۳ نمانده است، مکس وینباخ، از افشاگران اپل، اطلاعات جدیدی از قابلیت‌های احتمالی دوربین سری آیفون ۱۳ در توییتر مطرح کرده است.

احتمالا قابلیت عکاسی نجومی در آیفون 13 را شاهد خواهیم بود

وینباخ قبل‌تر نیز مدعی شده بود که دوربین مدل‌های آیفون ۱۳، قابلیت عکاسی نجومی برای گرفتن عکس از آسمان را خواهد داشت. در واقع آیفون قابلیتی خواهد داشت که درصورت دیدن آسمان فعال می‌شود و به دستگاه اجازه می‌دهد ماه، ستارگان و سایر اجرام آسمانی را تشخیص بدهد و نوردهی را متناسب با آن‌ها تنظیم کند.

در ادعای جدید وینباخ گفته می‌شود که حالت شب در سری بعدی اپل به وسیله‌ی هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد که چه چیزهایی در صحنه وجود دارد و تنظیماتی متناسب با آن‌ها اعمال کند. البته عکس گرفته‌شده از اجرام آسمانی دقیقاً مشابه نمونه‌های واقعی‌ نخواهد بود؛ اما با بهره‌گیری از بخش موتور عصبی تعبیه‌شده در SOC، می‌تواند شکل‌وشمایل آن‌ها را حدس زد و تغییرات نوردهی را بر آن‌ها اعمال کند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 2021

از دیگر ویژگی‌های این دوربین جدید، حالت پرتره سینماتیک (Cinematic) است که از تثبیت تصویر الکترونیکی (EIS) استفاده می‌نماید که نام دیگر آن نیز  Warp است و گویی که سوژه‌ها به مرکز کادر نزدیک هستند؛ اما غیر طبیعی نیست و تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر (OIS) هم لرزش‌های کم‌تری را ثبت خواهد کرد.

احتمالا قابلیت عکاسی نجومی در آیفون 13 را شاهد خواهیم بود

حالت شب نیز مجهز به یک الگوریتم می‌شود که ساختارها را تجزیه‌وتحلیل و سایه‌ها را دوباره تنظیم می‌کند. تأثیر رنگ‌ها در حالت شب نیز بهتر شده و دیگر نور نارنجی روشن بر رنگ پوست سوژه عکس اثر گذار نیست.

از طرفی اپل در حال برنامه‌ریزی دسته‌ای پیشرفته از فیلترهای استاندارد برای عکاسان حرفه‌ای می‌باشد تا به‌ جای اعمال فیلتر روی کل عکس، با هوش مصنوعی تغییرات لازم را در اشیاء یا افراد یا سایر جزئیات عکس به وجود می‌آورد و کاربران می‌توانند از چندین سبک برای اعمال در عکس‌هایشان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص قابلیت عکاسی نجومی در آیفون 13 چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر