;
coinex

جدیدترین و بهترین گوشی های هوآوی 2021 کدامند؟

برند هوآوی به جد از محبوترین برندهای موبایل در سراسر دنیا محسوب میشود. با ما در جدیدترین و بهترین گوشی های هوآوی 2021 همراه باشید.

زمانی که تازه هوآوی شروع به عرضه اسمارتفون های اندرویدی کرد، کسی فکر نمیکرد روزی این کمپانی که تا پیش از آن در عرصه امکانات و ابزارهای مخابراتی فعال بود، تبدیل به یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین برندهای اسمارتفون در دنیا شود.

اما این کمپانی چینی بدون توجه به حواشی و اتفاقات جانبی، به حالتی کاملا حرفه ای به فعالیت خود ادامه داد و گام بلندی تا تبدیل شدن به دومین تولیدکننده موبایل دنیا برداشت.

اگرچه معمولا به محصولات هوآوی برچسب کپی برداری میزنند، اما کمپانی چینی آنقدر در ارائه محصولات خود خلاق و متنوع کار کرده است که دیگر جای صحبتی نمیماند.

سال 2020 اگرچه در حوزه فروش سال بسیار موفقی برای هوآوی بود، اما درگیری های دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده با این کمپانی چینی و تحریم های اعمال شده، کمی در روند رو به رشد هوآوی و امکانات و قابلیت های آن خلل ایجاد کرد. تا جایی که برند چینی ناگزیر به فروش زیرمجموعه محبوب خود یعنی برند آنر شد.

اما به نظر میرسد برند چینی قصد تسلیم شدن که ندارد هیچ، برنامه خاصی برای بازگشت قدرتمندانه دنیای اسمارتفون های اندرویدی در سال 2021 دارد. با ما در جدیدترین و بهترین گوشی های هوآوی 2021 که قرار است عرضه شوند همراه باشید.

جدیدترین و بهترین گوشی های هوآوی 2021

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، برند هوآوی در عرصه اسمارتفون ها اندرویدی از محبوترین و موفق‌ترین ها محسوب میشود. اگر کمی بخت و اقبال با این برند همراه بود احتمالا موفق ترین و بزرگترین فروشنده موبایل در سال 2020 هم هوآوی میبود که البته به دلیل تحریم های ایالات متحده این موضوع برای کمپانی چینی ممکن نشد.

اما به نظر شما هوآوی به این سادگی تسلیم خواهد شد؟‌ به نظر ما که چنین نیست. هوآوی قطعا به این مقدار راضی نخواهد بود و برنامه های خاص و ویژه ای برای سال 2021 نیز در دستور کار دارد.

ما پیشتر در تکراتو به طور مختصر به معرفی بهترین گوشی های سال 2021 پرداخته بودیم. البته به طور تخصصی به بررسی بهترین گوشی های سامسونگ 2021 و بهترین گوشی های شیائومی 2021 نیز پرداخته بودیم.

امروز اما در این گفتار از بخش موبایل تکراتو قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین گوشی های هوآوی 2021 بپردازیم که احتمال عرضه آنها در سال جدید میلادی میرود. با تکراتو همراه باشید.

بهترین گوشی های هوآوی 2021 در یک نگاه:

  • خانواده هوآوی P50
  • خانواده Mate 40
  • هوآوی P40 پرو پلاس
  • هوآوی P Smart 2021
  • هوآوی Nova 9
  • هوآوی Mate X2
  • هوآوی Y8p
  • هوآوی Y9 پرایم
  • هوآوی Nova 5T

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ضد آب دنیا

بهترین گوشی های گیمینگ 2021

 

خانواده هوآوی P50

جدیدترین و بهترین گوشی های هوآوی 2021 کدامند؟
بهترین گوشی های هوآوی 2021

انتظار می رفت تاثیر تحریم های ترامپ آنقدر زیاد باشد که حتی معرفی نسل جدید سری محبوب P هوآوی در هاله ای از ابهام باشد، چه برسد به اینکه هوآوی بخواهد جایگاه برتر گذشته را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین نمایشگر گوشی 2021

بهترین دوربین گوشی 2021

البته که تحریم های آمریکا خیلی هم بی اثر نبود و فارغ از تعویق در زمان رونمایی از محصول مورد انتظار هوآوی، مشکلاتی از قبیل اجبار هواوی به فروش زیربرند آنر و البته عدم تجهیز سری جدید پی به فناوری ارتباطی 5g را در پی داشت. اما این گوشی هم مانند دیگر محصولات هوآوی در اندک زمانی پس از عرضه رسمی، ارزش های خود را نشان داد.

هوآوی پی 50 در نسخه معمولی خود دارای نمایشگری 6.5 اینچی با پنل اولد است که رزولوشن فول اچ دی پلاس را ارائه می کند و از رفرش ریت 90 هرتزی پشتیبانی می کند. قلب تپنده این محصول اسنپدراگون 888 است، اما برخلاف نسخه رایج این پردازنده قدرتمند که از قایوجی پشتیبانی می کند، نسخه به کار رفته در محصولات جدید هوآوی از این قابلیت پشتیبانی نمی کند و این به علت تحریم های آمریکاست.

این محصول با 8 گیگابایت رم و با دو ظرفیت حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی در دسترس است و از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می کند. پنل پشتی دستگاه محل قرارگیری ماژول سه گانه دوربین اصلی است که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از نوع RGB، دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی است. حفره ریز نمایشگر در پنل جلویی نیز میزبان دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی است که در حال حاضر بهترین دوربین سلفی موبایل 2021 است.

این محصول یک باتری 4100 میلی آمپر ساعتی با امکان شارژ سیمی با سرعت 66 واتی را دارد. البته این محصول از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند. از سویی گواهی IP68 هر دو مدل رونمایی شده خانواده پی 50 را محصولاتی ضد آب، گردوغبار و خاک معرفی می کند.

پی 50 پرو

جدیدترین و بهترین گوشی های هوآوی 2021 کدامند؟
جدیدترین گوشی های هوآوی 2021

برادر بزرگتر پی 50، نسخه پرو از نمایشگری بزرگتر در ابعاد 6.6 اینچ با پنل اولد بهره مند است و رزولوشن آن 2700 در 1228 است. این محصول از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می کند و مانند نسخه استاندارد از تاچ سمپل 300 هرتز، نمایش 1.07 میلیارد رنگ، گاموت رنگی P3 و PWM Dimming با فرکانس ۱،۴۴۰ هرتز پشتیبانی می کند.

هوآوی تصمیم گرفته تا پی 50 پرو را در دو نسخه با دو تراشه روانه بازار کند. طبیعتا یک مدل با تراشه اسنپدراگون 888 ارائه می شود و به مانند نسخه معمولی فاقد پشتیبانی از 5G است. نسخه دیگر اما با تراشه اختصاصی هوآوی کرین 9000 ارائه می شود. گرچه این تراشه باید از فایوجی پشتیبانی کند، اما همچنان پی 50 پرو به علت تحریم های آمریکا امکان پشتیبانی از فایوجی را ندارد. این محصول در 4 نسخه به تفاوت میزان رم و حافظه داخلی عرضه می شود که به قرار زیر است:

  • مدل دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی
  • مدل دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی
  • مدل دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به همراه ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی
  • مدل دارای ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم به همراه ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی

ماژول دوربین اصلی دستگاه متفاوت با همه گوشی های بازار است. این ماژول درواقع نه یک دوربین اصلی که دو سنسو اصلی دارد که با دوربین های دیگر همراه شده است. این ماژول از یک دوربین 50 مگاپیکسلی، یک دوربین 40 مگاپیکسلی، یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین 64 مگاپیکسلی تله فوتو تشکیل شده است. دوربین سلفی دستگاه نیز یک سنسور 13 مگاپیکسلی است که هم اکنون به عنوان بهترین دوربین دنیا شناخته می شود. این محصول از یک باتری 4360 میلی آمپر بهره مند است که از شارژ سیمی 66 وات و شارژ بی سیم 50 وات پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سونی 2021

بهترین دوربین سلفی گوشی 2021

محصولات جدید هوآوی، به خصوص نسخه پرو پی 50 در حال حاضر با وجود عدم پشتیبانی از 5 جی به لحاظ سخت افزاری و به طور خاص در مورد دوربین اصلی، دوربین سلفی، نمایشگر و اسپیکر جزو برترین های بازار هستند و ین در حالی است که عضو مهم این خانواده یعنی پی 50 پروپلاس در زمان نگارش این مقاله هنوز معرفی نشده است.

هوآوی P Smart 2021

جدیدترین و بهترین گوشی های هوآوی 2021 کدامند؟
جدیدترین گوشی های هوآوی 2021 / بهترین گوشی های هوآوی 2021

اولین مورد در میان بهترین گوشی های هوآوی 2021، نام 2021 دارد اما همین اواخر معرفی شده است. این شرکت چند روز پیش، گوشی جدیدی تحت عنوان هواوی پی اسمارت ۲۰۲۱ (Huawei P Smart ۲۰۲۱) برای بازار اروپا رونمایی کرد.

هواوی P اسمارت ۲۰۲۱ موبایلی میان‌رده است که تراشه‌ی میان‌رده دارد، از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و به باتری حجیم ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است. میان‌رده‌ی جدید چینی‌ها از صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچ IPS LCD با وضوح فول HD پلاس (معادل ۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) استفاده می‌کند که در بخش بالایی آن، حفره‌ای دایره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد.

صفحه‌نمایش هواوی پی اسمارت ۲۰۲۱ دارای نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم تقریبا ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ است. این صفحه‌نمایش ۱۶ میلیون رنگ به‌نمایش می‌گذارد؛ نسبت نمایشگر به بدنه‌ی پی اسمارت ۲۰۲۱ به تقریبا ۸۴٫۳ درصد می‌رسد. میان‌رده‌ی جدید هواوی ۲۰۶ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۶۵٫۷ در ۷۶٫۹ در ۹٫۳ میلی‌متر اعلام شده.

گوشی P اسمارت ۲۰۲۱ هواوی از تراشه‌ی ۱۴ نانومتری کرین 710A استفاده می‌کند که تراشه‌ای هشت هسته‌ای با چهار هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته‌ی ۱٫۷ گیگاهرتزی Cortex-A53 است.

هواوی می‌گوید میان‌رده‌ی جدیدش مجهز به چهار گیگابایت حافظه‌ی رم است و حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی‌اش را می‌توان ازطریق کارت حافظه‌ میکرو SDXC ارتقا داد. این گوشی میان‌رده از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بهره‌مند است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پایین رده 2021

بهترین گوشی های میان رده 2021

هوآوی P40 پرو پلاس

جدیدترین و بهترین گوشی های هوآوی 2021 کدامند؟
بهترین گوشی های هوآوی 2021

دو سری پی و میت همواره از مهمترین و بهترین گوشی های هوآوی در هر سال هستند و پی 40 پرو پلاس به عنوان نسخه برتر خانواده پی 40 درسال 2020، هنوز هم یکی از بهترین گوشی های هوآوی در سال 2021 محسوب می شود که امکان تهیه آن برای شما وجود دارد.

این محصول نمایشگری 6.58 اینچی دارد و از 8 گیگابایت رم بهره مند است. ظرفیت حافظه داخلی دستگاه در دو مدل 256 و 512 ارائه می شود و از یک باتری 4200 میلی آمپرساعتی نیز بهره مند است. این محصول در بخش دوربین اصلی از 4 سنسو 50/40/8/8 مگاپیکسلی بهره مند است و دوربین سلفی آ« 32 مگاپیکسلی است.

گوشی Huawei P40 Pro Plus در میان رقبای خود از بهترین دوربین‌ها و سخت‌افزاری فوق‌العاده برخوردار است، اما مانند سایر گوشی‌های جدید هواوی به خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل دسترسی ندارد. به‌علاوه، قیمت آن خیلی گران است. این گوشی رویای عکاسان است و دوربین آن با قابلیت زوم 10x عکاسی می‌کند.

اما از آنجا که به گوگل پلی استور دسترسی ندارد، اپلیکیشنی مانند Uber که از Google Maps استفاده می‌کند، در این گوشی قابل استفاده نخواهد بود. اگرچه این گوشی بهترین دوربین‌ها و عمر باتری فوق‌العاده‌ای دارد، با توجه به قیمت گرانش فروش سختی داشته است.

بیشتر بخوانید:

خانواده Mate 40

هواوی میت ۴۰ در سه مدل میت ۴۰ لایت (Mate 40 Lite)، میت ۴۰ (Mate 40) و میت ۴۰ پرو (Mate 40 Pro) عرضه می‌شود که مدل میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو همچون هواوی میت ۳۰ پرو آرایه‌ای از دوربین‌ها درون قابی دایره‌ای و بزرگ در وسط قاب پشتی دارند. میت ۴۰ لایت نیز همچون آنر ۳۰ لایت دوربین‌هایش در یک آرایش خطی به طور ستونی قرار گرفته‌اند.

جدیدترین گوشی های هوآوی 2021
جدیدترین گوشی های هوآوی 2021

می‌دانیم که میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو هر کدام چهار دوربین در پشت خود دارند،‌ در حالی که میت ۴۰ لایت با توجه به شکل قابش تنها ۳ دوربین پشتی دارد. همچنین برخی شایعات از نمایشگر خمیده در بزرگ‌ترین مدل حکایت داشتند که در این جا میت ۴۰ لایت بزرگ‌ترین مدل است. هر سه مدل بدون شک از بهترین گوشی های هوآوی 2021 خواهند بود.

بهترین گوشی هوآوی 2021
بهترین گوشی هوآوی 2021

در حال حاضر هواوی مشغول مبارزه برای بقا در بازار موبایل است و تحریم‌های آمریکا خواب خوش را از آن دریغ کرده‌اند. در حالی که انتظار می‌رفت این کمپانی تراشه های سیلیکون کایرین ۹۰۰۰ را در نمایشگاه IFA 2020 معرفی کند، چنین نشد. هرچند این کمپانی همچنان تسلیم نشده و گفته می‌شود میت ۴۰ گواهی ECC که مربوط به حضور در بازار اروپا می‌شود را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ایرانی 1400

بهترین گوشی های نوکیا 2021

هوآوی Nova 9

جدیدترین و بهترین گوشی های هوآوی 2021 کدامند؟
بهترین گوشی های هوآوی 2021

سری نوا 8 هوآوی از موفق ترین محصولات این شرکت در سال گذشته به خصوص در بازار میان رده ها بود. حالا نسل جدید این گوشی یعنی نوا 9 رونمایی شد. محصولی با نمایشگر بزرگ 6.58 اینچی با پنل اولد که قابلیت نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ را دارد و وضوح فول اچ دی پلاس دارد. نرخ نوسازی این نمایشگر 120 هرتز است و حساسیت لمسی 300 هرتزی دارد. نوا 9 از باتری 4300 میلی آمپرساعتی بهره مند است و شارژر 66 واتی سیمی آن را در کوتاه زمانی شارژ می کند. البته شارژر در جعبه گوشی ارائه نشده است.

این دستگاه با اسنپدراگون 788G ارائه شده است و مانند دیگر محصولات سال جاری هوآوی فاقد فایوجی است. این محصول با هارمونی 2.0 ارائه شده است و 8 گیگابایت رم دارد که در نسخه هایی با 128/256 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می شود. دوربین اصلی دستگاه هم ماژول 4 گانه ای شامل سنسورهای 50/8/2/2 مگاپیکسلی است. این دوربین دقیقا برای نسخه پرو نیز به کار بسته شده و در نتیجه در این بخش تفاوتی را شاهد نیستیم.

در بحث از حافظه رم، حافظه داخلی و پردازنده دستگاه نیز تفاوتی میان دو گوشی وجود ندارد. دوربین سلفی نسخه معمولی البته 32 مگاپیکسلی است، اما نسخه پرو دو دوربین 32 مگاپیکسلی است. باتری نسخه پرو هم ظرفیت کمتری نسبت به نسخه معمولی دارد و با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت ارائه شده است. اما در عوض شارژر 100 واتی آن در جعبه ارائه شده است تا شما برای خرید وسوسه شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2021

بهترین باتری گوشی 2021

میت ایکس 2

تا به این لحظه هواوی دو گوشی تاشو با نام‌های هواوی «میت ایکس» (Mate X) و هواوی «میت ایکس اس» (Mate Xs) را راهی بازار کرده که قابلیت تاشوندگی به سمت بیرون دارند. حال به نظر می‌رسد شرکت چینی مشغول ساخت محصولی جدید با نام هواوی میت ایکس ۲ است که می‌تواند به سمت درون (مانند گلکسی فولد) تا شود. انتظار داریم این محصول از بهترین گوشی های هوآوی 2021 باشد.

جدیدترین گوشی های هوآوی 2021
جدیدترین گوشی های هوآوی 2021

در حال حاضر در بازار گوشی‌های تاشو، تنها سامسونگ و هواوی هستند که رسما از محصولات خود رونمایی کرده‌اند و دیگر شرکت‌ها فقط نمونه‌های اولیه این محصولات را به نمایش می‌گذارند. سامسونگ مدل‌های مختلفی از این گوشی‌ها را راهی بازار کرده اما هواوی تنها دو مدل را در سبد محصولات خود دارد که تقریبا شبیه به یکدیگر هستند. ظاهرا نماینده بعدی غول چینی قرار است کمی متفاوت باشد.

راس یانگ، مدیرعامل شرکت Display Supply Chain Consultants، در واکنش‌ به یکی از پست‌های ایوان بلس، افشاگر معروف حوزه فناوری، نوشت هواوی میت ایکس ۲ از نمایشگری با قابلیت تاشوندگی به سمت داخل راهی بازار می‌شود. نمایشگری که از پوشش پلیمری (CPI) به جای پوشش شیشه‌ای (UTG) بهره می‌برد و به احتمال زیاد سامسونگ و شرکت BOE وظیفه ساخت آن را بر عهده خواهند داشت.

بهترین گوشی هوآوی 2021
بهترین گوشی هوآوی 2021

این اولین باری نیست که در رابطه با گوشی تاشو هواوی با قابلیت تاشوندگی به داخل می‌شنویم. هواوی در ماه ژانویه سال جاری پتنت محصولی را با قابلیت مشابه در دفتر مالکیت فکری اتحادیه اروپا به ثبت رسانده که با توجه به آن، محصول تاشویی را با ۶ دوربین (۴ دوربین در پشت و ۲ دوربین سلفی) و فضایی خالی برای قرارگیری قلم هوشمند شاهد بودیم.

شایعه‌های زیادی در رابطه با نام این محصول وجود دارد. هواوی به‌تازگی نام «میت وی» (Mate V) را در اروپا ثبت تجاری کرده که این حرف در واقع نشان‌دهنده محصولی است که به سمت داخل تا می‌شود. اما ایوان بلس همچنان در توییت خود از این گوشی با نام هواوی میت ایکس ۲ یاد کرده و مدعی شد این محصول با نام رمز «تتون» (Teton) راهی بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین گوشی های هوآوی 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام
    چرا قیمت قید نشده؟

    پاسخ

    به علت وضعیت گل و بلبل مملکت، عدم ثبات اقتصادی، نوسانات قیمت دلار و نهایتا تاثیر هزینه های جانبی بر قیمت تمام شده گوشی های وارداتی که باعث میشه مشخصا نتونیم از قیمت، حتی به طور حدودی به شما بگیم 🙂

    پاسخ